Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

#1075
Citaat van: Xander32 op mei 20, 2013, 16:46:04
Ja, ik wil ... Ja, ik denk gelukkiger te worden met de Glenairs. En zo niet, mijn pa zei altijd al; geen hand vol maar een land vol ;)
(hooguit enige pijn in mijn knip ...)

En nee, ik heb deze nog niet beluisterd op eigen set, maar nog nooit heeft een Marantz - Tannoy combi mij teleurgesteld. Zou dit de eerste gaan worden ::).
Maar eh Sander...  :blink: Je gaat ze toch wel eerst thuis beluisteren? De Glennies moeten onder andere gaan zorgen voor meer druk en aanwezigheid in de midlaagweergave in je woonkamer in vergelijking met de Ushers. Dan lijkt het me dat je dat ook eerst daadwerkelijk wil ondervinden en niet puur wil afgaan op wat je elders hebt gehoord, hoe mooi ook.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op mei 20, 2013, 16:52:55
Maar eh Sander...  :blink: Je gaat ze toch wel eerst thuis beluisteren? De Glennies moeten onder andere gaan zorgen voor meer druk en aanwezigheid in de midlaagweergave in je woonkamer in vergelijking met de Ushers. Dan lijkt het me dat je dat ook eerst daadwerkelijk wil ondervinden en niet puur wil afgaan op wat je elders hebt gehoord, hoe mooi ook.
Indien dat tot de mogelijkheden behoord zal ik dat zeker gaan doen.
Zo niet, dan neem ik een (beperkte) gok.

Het is geen huwelijk dat je aangaat he. Speakerkeuze is niet iets voor het leven wat mij betreft 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei 20, 2013, 16:59:47
Indien dat tot de mogelijkheden behoord zal ik dat zeker gaan doen.
Zo niet, dan neem ik een (beperkte) gok.

Het is geen huwelijk dat je aangaat he. Speakerkeuze is niet iets voor het leven wat mij betreft 8).
Nee, natuurlijk niet. Maar ik zou het toch zelf wel jammer vinden als de luidsprekers die ik heb gehoord niet datgene thuis brengen waar ik ze voor heb aangeschaft. Ik zeg het ook, omdat naar mijn idee een iets andere hoogweergave tussen de luisterlocatie en thuis aardig makkelijk is op te lossen. Een verschil in (mid)bas daarentegen... Anyway, ik duim voor je dat de Glennies minstens zo goed thuis zullen bevallen! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

JeroenGRT

Als je toch nieuw gaat kopen dan mag je de tannoys vast wel thuis proberen? Dan weet je het zeker  :D
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

frank2

Ik zou het als eis stellen anders elders kopen waar het wel kan, je wilt toch niet hetzelfde drama hebben als Joris? Die was ook erg blij bij sence of music, maar thuis blijkbaar dus niet.

Voorkomen is beter als genezen, altijd voor je iets koopt eerst thuis uitproberen (is mijn advies, doe ik zelf ook of het nu een kabeltje of apparaat is)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

Citaat van: frank2 op mei 20, 2013, 18:21:28
Ik zou het als eis stellen anders elders kopen waar het wel kan, je wilt toch niet hetzelfde drama hebben als Joris? Die was ook erg blij bij sence of music, maar thuis blijkbaar dus niet.

Voorkomen is beter als genezen, altijd voor je iets koopt eerst thuis uitproberen (is mijn advies, doe ik zelf ook of het nu een kabeltje of apparaat is)

nee, ik was zelfs zo stom ze op de gok te kopen... iets dat ik NOOIT meer doe.

Martin!!!

#1081
Nu iedereen Xander aanraadt e.e.a. eerst thuis te beluisteren gaat hij het zeker niet meer doen. Xander bewandelt graag zijn eigen weg en laat zich door niets en niemand (bahalve zijner hare maje) de les voorschrijven.....  :D
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op mei 20, 2013, 18:34:07
Nu iedereen Xander aanraadt e.e.a. eerst thuis te beluisteren gaat hij het zeker niet meer doen. Xander bewandelt graag zijn eigen weg en laat zich door niets en niemand (bahalve zijner hare maje) de les voorsschrijven.....  :D
Dat moet ie ook lekker eigenwijs zelf weten, ik zal de laatste zijn die het niet herkent.

Hij heeft zijn zinnen gezet op de Glennies na uitvoerig te hebben geluisterd en meerdere luidsorekers bij zijn zoektocht te hebben betrokken. Sanders belangrijke reden om te kiezen voor een andere luidspreker is ook bekend. Juist omdat het midlaag één van de redenen is, zou ik persoonlijk willen toetsen of de Glennies brengen wat ik er van verwacht. Je zinnen zetten op iets, er verliefd op zijn is heel begrijpelijk. Doorverkopen als het toch tegenvalt, kan natuurlijk ook altijd. Ik ontkom echter niet aan de indruk dat mensen soms liever gokken en doorverkopen dan dat ze toegeven een eerste, verliefde en eigenwijze indruk verkeerd te hebben ingeschat wanneer de luidsprekers eenmaal thuis staan. Zeker als er de nodige tijd en energie zat in de zoektocht op weg daar naar toe.

Zo zie ik het tenminste vanaf een afstandje. Het is ook allerminst een aanval naar Sander. Ik heb hem nu twee keer ontmoet en hoop met mijn "2 cents" hem voor een teleurstelling te behoeden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Martin begint mij te kennen :D .

... indien ik naar de formele Prestige dealer ga betaal ik het volle pond voor een setje Glenair, zijnde vijf mille, maar dan kan ik deze wel thuis beluisteren, echter niet meer financieren ...

... Wanneer ik andere wegen bewandel kan dat maar zo opeens heel veel geld schelen zodat de Glenair wel binnen mijn budget past, nadeel is dat er dan allicht niet meer de service van het thuis beluisteren in past ... Keuzes.


Ik ben een rationeel mens en probeer rationele keuzes te maken, mijn eigen keuzes, ook hierin 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#1084
Citaat van: Bas Akkerman op mei 20, 2013, 18:51:49
Dat moet ie ook lekker eigenwijs zelf weten, ik zal de laatste zijn die het niet herkent.

Hij heeft zijn zinnen gezet op de Glennies na uitvoerig te hebben geluisterd en meerdere luidsorekers bij zijn zoektocht te hebben betrokken. Sanders belangrijke reden om te kiezen voor een andere luidspreker is ook bekend. Juist omdat het midlaag één van de redenen is, zou ik persoonlijk willen toetsen of de Glennies brengen wat ik er van verwacht. Je zinnen zetten op iets, er verliefd op zijn is heel begrijpelijk. Doorverkopen als het toch tegenvalt, kan natuurlijk ook altijd. Ik ontkom echter niet aan de indruk dat mensen soms liever gokken en doorverkopen dan dat ze toegeven een eerste, verliefde en eigenwijze indruk verkeerd te hebben ingeschat wanneer de luidsprekers eenmaal thuis staan. Zeker als er de nodige tijd en energie zat in de zoektocht op weg daar naar toe.

Zo zie ik het tenminste vanaf een afstandje. Het is ook allerminst een aanval naar Sander. Ik heb hem nu twee keer ontmoet en hoop met mijn "2 cents" hem voor een teleurstelling te behoeden.
Ik lees in bovenstaande ook exact de weg die jijzelf hebt bewandeld, eentje volgens het boekje. Resultaat; een geweldige set in huis die aan al jouw verwachtingen voldoet, maar waarvoor ook het volle pond betaald is, betaald voor de service en daarmee een stukje zekerheid.
Alle risico's uitgesloten.

Zo gaat dat ook met de meeste verzekeringen die men aan gaat; die sluit men af om risico's te verlagen of we te nemen. Vaak betaald men een leven lang premie voor iets dat men allicht nooit nodig heeft, toch kiezen wij voor zekerheid. Daarbuiten vallen de door overheidinstanties verplicht gestelde verzekeringen.

En je kan echt alles, maar dan ook alles met verzekeringen afdichten; als je maar betaald. Voor een aantal zaken in het leven erg wijs om te doen, maar voor een heel aantal zaken onzinnig en is het vaak veel meer wijs om te zorgen dat je wat middelen hebt om een eventueel risico te kunnen dragen om vervolgens deze aan te gaan ...


Ik heb mijn neus al eens gestoten (ik kan dat wel lijden  :D ) met de aanschaf van een setje prachtige Usher MD-1's, welke in de luisterruimte op mijn eigen amp. geweldig klonken en vervolgens bij mij thuis staande golf op staande golf veroorzaakten. Echter had ik deze zo voordelig in mijn bezit gekregen, dat ik er met inruil meer voor heb terug ontvangen dan er zelf voor te hebben betaald. Een beperkt risico ... Zo ook nu.


En tot dat moment er is blijf ik genieten van mijn prachtige Ushers :P.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei 20, 2013, 19:07:38
Ik lees in bovenstaande ook exact de weg die jijzelf hebt bewandeld, eentje volgens het boekje. Resultaat; een geweldige set in huis die aan al jouw verwachtingen voldoet, maar waarvoor ook het volle pond betaald is, betaald voor de service en daarmee een stukje zekerheid.
Alle risico's uitgesloten.

Zo gaat dat ook met de meeste verzekeringen die men aan gaat; die sluit men af om risico's te verlagen of we te nemen. Vaak betaald men een leven lang premie voor iets dat men allicht nooit nodig heeft, toch kiezen wij voor zekerheid. Daarbuiten vallen de door overheidinstanties verplicht gestelde verzekeringen.

En je kan echt alles, maar dan ook alles met verzekeringen afdichten; als je maar betaald. Voor een aantal zaken in het leven erg wijs om te doen, maar voor een heel aantal zaken onzinnig en is het vaak veel meer wijs om te zorgen dat je wat middelen hebt om een eventueel risico te kunnen dragen om vervolgens deze aan te gaan ...


Ik heb mijn neus al eens gestoten (ik kan dat wel lijden  :D ) met de aanschaf van een setje prachtige Usher MD-1's, welke in de luisterruimte op mijn eigen amp. geweldig klonken en vervolgens bij mij thuis staande golf op staande golf veroorzaakten. Echter had ik deze zo voordelig in mijn bezit gekregen, dat ik er met inruil meer voor heb terug ontvangen dan er zelf voor te hebben betaald. Een beperkt risico ... Zo ook nu.


En tot dat moment er is blijf ik genieten van mijn prachtige Ushers :P.
Ik ga zeer zeker voor zekerheid, in veel dat ik doe. Dat ik daarbij de volle pond betaal, vind ik persoonlijk niet erg en in alles maak ik de afweging of ik het resultaat de investering waard vind. Ik ben overigens niet van mening dat dat volgens het boekje is, dat lijkt eerder de weg hieronder. Wat dat betreft heb ik bewondering voor degenen die moedig (?) genoeg zijn om een gok te wagen en te zien waar het schip zal stranden. Dat is absoluut één deel van het verhaal.

Het andere deel is echter dat ik hier, maar ook in het dagelijks leven zie dat die gokken ook een bepaalde onrust met zich meebrengt. Alsof er door de gok te nemen ook een bepaalde keuze-onzekerheid overblijft. Die onrust staat naar mijn idee vaak het genieten van hetgeen men nastreeft in de weg. Of het nu audio-apparatuur, relatie of werk betreft, het middel lijkt vaak het doel te zijn geworden. Tegelijkertijd hoor ik steeds vaker om me heen dat ik mijn zekerheid wat vaker mag laten varen en meer mag vertrouwen op mijn talenten (de gok). Een mooie balans vind ik soms nog lastig te vinden, maar wens ik jou in ieder geval zeker toe.

Overigens waag ik het te betwijfelen wie nu duurder uit is, degenen die voor zekerheid gaan of degenen die tweedehands kopen en (naar mijn idee) vaker kopen en verkopen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op mei 20, 2013, 19:07:38
En tot dat moment er is blijf ik genieten van mijn prachtige Ushers :P.

Gelijk heb je!

mainly British stuff

Xander32

Voornaam is dat jij je prettig kan voelen bij hetgeen je onderneemt.

Ik neem maar heel af en toe een gokje en dan is het nog steevast een heel beperkt risico welke ik loop. Ik ga vaak ook graag voor een stukje zekerheid en voor een aantal zaken in het leven ben ik graag bereid om daarvoor te betalen, maar niet tegen elke prijs ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#1088
De Velodynes zijn verkocht, daarom t.b.v. een actueel beeld, wat verse plaatjes geschoten van mijn (te koop staande) beautys  :wub:.


















Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op mei 20, 2013, 18:34:07
Nu iedereen Xander aanraadt e.e.a. eerst thuis te beluisteren gaat hij het zeker niet meer doen. Xander bewandelt graag zijn eigen weg en laat zich door niets en niemand (bahalve zijner hare maje) de les voorschrijven.....  :D

Ahum, nooit iets van gemerkt eigenlijk... :angel: ;D 

Voorop gesteld dat het sowieso zeker Sander zijn eigen keus is, kan ik de ''rationele'' denkwijze van Bas ook erg goed begrijpen. (zeker als ik zie hoe hard je tegenwoordig voor je zuurverdiende centjes moet werken  ;))
Natuurlijk is het makkelijk om te zeggen: als ze mij niet bevallen verkoop ik ze gewoon weer, maar dat kan normaal gesproken niet het uitgangspunt zijn toch....?
Zelf heb ik in het verleden ook redelijk vaak zo geredeneerd, maar op een gegeven moment gaat de lol er toch echt af als je een aantal keren (soms met zwaar verlies) moet gaan verkopen omdat hetgeen thuis staat te spelen niet of niet voldoende bevalt en op de lange duur slecht blijkt te zijn voor de gemoedsrust.
Als je dit een aantal keren heb meegemaakt ga je het jezelf mogelijk verwijten dat je niet de mogelijkheid heb genomen om vooraf (in dit geval de Tannoy,s) uitgebreid thuis met jouw akoestiek, versterker en bron te beluisteren.
Ik ben even kwijt met welke versterker/bron je de Glennairs heb beluisterd bij de betreffende dealer, maar vooropgesteld dat deze dealer in zijn luisterruimte een andere akoestiek heeft als in jouw woonkamer speelt ook de klankkarakteristiek van de door de dealer ingezette versterker (en bron) een zeer grote rol want deze heeft i.c.m. de Glennairs jou wel verliefd gemaakt.
Ik wil ook meteen aangeven dat ik absoluut niet twijfel aan de kwaliteiten van zowel de Glennairs of je Marantz set, integendeel, maar ik heb het hier met mijn vorige set speakers zelf ook meegemaakt dat de keus voor een andere versterker klankmatig minder gunstig uitpakte dan dat ik eigenlijk had kunnen verwachten.
Met de (ex) MF M6i klonken de redelijk ''forward sounding'' PMC 24,s zeer lekker in balans; een redelijk strak laag en een weergave van mid en hoog die totaal niet up front was en waar uren naar geluisterd kon worden.
Hoe anders werd het met de komst van de Superuniti die een meer actief en up front karakter liet horen dan de M6i. Niets mis mee, want ik hou hier zeker wel van, maar na verloop van tijd kreeg ik toch echt het gevoel dat de combi van Naim-PMC 24 ''too much'' was en dat was het begin van het steeds minder kunnen genieten en meer en meer luisteren naar de ''tekortkomingen'' van de set in z,n geheel.

Op een gegeven moment gaat dit zo ver doorwerken dat je niet meer met plezier gaat luisteren en er nog maar één remedie is, en dat is weg met dat/die component(en) die debet is/zijn aan het ''verstoren'' van het luisterplezier, soms tegen bijna elke prijs....
In mijn geval heb ik mijn ervaringen aan de importeur van het merk speakers wat ik nu heb verteld en deze had hier volledig begrip voor en bood mij de zeer goede service door de speakers van interesse (en een duurder type) een aantal weken !! zonder verplichtingen te kunnen beluisten met mijn versterker en bron en met de akoestiek hier.
Gelukkig was ik vanaf het begin af aan erg gelukkig met de sound en het werd gaande weg gedurende de weken dat de speakers hier stonden alleen maar beter i.p.v. minder.
Gemoedstoestand, evt. vermoeidheid etc., etc, kunnen ervoor zorgen dat je set gevoelsmatig iedere dag anders kan klinken. In mijn geval had ik de luxe dat ik gedurende al die weken dat ik de betreffende speakers hier als demo had uiteindelijk een zeer weloverwogen keus kon maken om ze aan te schaffen en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad  ;)  Bij het verlaten van mijn werk zit ik al uit te kijken naar het lekker kunnen luisteren van een goed stukje muziek en dat heb ik een hele tijd niet gehad eerlijk gezegd.

Natuurlijk is bovenstaand gebaseerd op persoonlijke ervaringen, en is het zoals al aangegeven aan jou om te handelen naar eigen gevoel en tevredenheid  ;)
Zie het dan ook zeker niet als ''beterweterij'' maar meer als een vorm van mee willen denken.








Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Dank je J. voor het meedenken en de goed bedoelde adviezen :thumbs-up:.
Ik beschouw deze, net als die van anderen, echt niet als betweterij.

En idd.; daar waar het kan probeer ik mijn eigen koers te varen, dat wil echter niet zeggen dat ik niet open sta voor een andere kijk. Verre van dat, ik stel mij juist vaak leerbaar op.


Maar betreft de Glenair ga ik wel mijn eigen koers varen; ik heb met aandacht en interesse jouw zienswijze en die van Bas gelezen, maar deze hebben mij niet op andere gedachten kunnen brengen. Mijn afwegingen aangaande mijn huidige aanpak heb ik reeds eerder vermeld in dit draadje.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Gebruiker 003

Waarom ga je niet met je versterker en CD speler een keer op pad om naar de Glenair 10 te luisteren en te vergelijken met het geluid van de dealer?

Ik ben ook wel benieuwd waarmee de dealer heeft gespeeld? Vaak heeft deze een scala aan apparatuur voorhanden om een goede combinatie te maken. Wellicht heeft de dealer behoorlijk dure apparaten gebruikt om de Glenair naar grote hoogte te stuwen.

Vanuit mijn ervaring met de Glenair 15 vind ik dat deze speaker namelijk redelijk veeleisend is voor hetgeen er aan apparatuur aan hangt (volgens mij hebben de grotere Prestiges dat nog meer). Op papier vrees ik niet zozeer voor de combinatie Marantz met Tannoy, die wordt namelijk wel vaker gemaakt en heb ik thuis ook eerder gehad op HT gebied. Het wordt wellicht meer de vraag of je huidige versterker tesamen met je bron voldoende kwaliteit heeft om je thuis op de lange duur ook bevrediging te geven. Maar goed, op papier is het soms anders dan in de praktijk en ik spreek ook uit ervaring met de Glenair 15.

Met de Glenair 15 ervaar ik dat deze baat heeft bij compromisloos gebouwde apparatuur. Op zo'n moment leggen de Glenairs je echt muziekplezier, overtuiging en realisme op die nagenoeg schokkend is. Bij wat eenvoudigere apparatuur mis je wat (overtuiging) met name aan de frequentie uiteinden (laag en hoog), hetgeen het geluid in zekere zin en natuurlijkerwijs wat saaier maakt. De laatste aanschaf die ik deed (Isis) was een schot in de roos. Maar het ding kost wel een enorme bom met duiten.

Ik heb dus wel wat begrip voor de adviezen van Bas en YamahaRXV die wat mij betreft in de goede richting wijzen, maar uiteindelijk blijft het je vrije keuze. Maar goed als je zo'n Glenair gunstig kunt kopen en hij bevalt niet, dan kun je hem weer verkopen en heb je de handen weer vrij. Het zou niet mijn ding zijn, ik vind alleen rust als ik lekker plaatjes en CD's kan draaien.

Xander32

Bij de dealer heb ik geluisterd met een geintegreerde Exposure 3010 en tevens een cdp van dat merk. De tweede x wederom op die set en ook nog even met een Fatboy buizenbak, dat was helemaal smullen. Betreffende versterker was overigens nog heel betaalbaar ook.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Xander, even een wijze raad, weet waar je aan begint met andere luidsprekers als je nu luidsprekers hebt die goed bevallen.
IK kan het weten, want ik ben zo een oen geweest om mijn Tannoys de deur uit te doen en nu heb ik spijt daarvan.. Dus denk svp goed na voordat je je ushers wegdoet!!
Maak niet de fout die ik heb gemaakt en later spijt te hebben.

Succes!!

Xander32

Citaat van: Joris1971 op mei 24, 2013, 22:31:21
Xander, even een wijze raad, weet waar je aan begint met andere luidsprekers als je nu luidsprekers hebt die goed bevallen.
IK kan het weten, want ik ben zo een oen geweest om mijn Tannoys de deur uit te doen en nu heb ik spijt daarvan.. Dus denk svp goed na voordat je je ushers wegdoet!!
Maak niet de fout die ik heb gemaakt en later spijt te hebben.

Succes!!
... Dank voor de wijze raad Joris. Echter is er een wezenlijk verschil tussen jouw en mijn (komende?) situatie;  jouw ex-speakers zijn lastig verkrijgbaar, worden al jaren niet meer gefabriceerd, dat i.t.t. Usher speakers ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Gebruiker 003

#1095
Citaat van: Xander32 op mei 24, 2013, 22:27:57
Bij de dealer heb ik geluisterd met een geintegreerde Exposure 3010 en tevens een cdp van dat merk. De tweede x wederom op die set en ook nog even met een Fatboy buizenbak, dat was helemaal smullen. Betreffende versterker was overigens nog heel betaalbaar ook.

Geen extreem dure apparaten dus. Exposure is een heel neutraal merk, neutraler dan wat je nu hebt. Wel erg mooi/muzikaal. Wellicht reageert de 10 versie toch wat anders. Succes met je aanstaande aankoop dan maar, want volgens mij staat je besluit al vast.

Die D900 is best nog wel aan te komen hoor. Is het niet in Nederland dan wel in Duitsland op de tweedehands markt.

Xander32

Citaat van: karma op mei 24, 2013, 22:44:27
Geen extreem dure apparaten dus. Exposure is een heel neutraal merk, neutraler dan wat je nu hebt. Wel erg mooi/muzikaal. Wellicht reageert de 10 versie toch wat anders. Succes met je aanstaande aankoop dan maar, want volgens mij staat je besluit al vast.

Die D900 is best nog wel aan te komen hoor. Is het niet in Nederland dan wel in Duitsland op de tweedehands markt.
De dealer vroeg bewust vooraf aan de sessie ook met welke apperatuur ik zelf speelde en heeft vergelijkbare componenten in gezet voor de sessies. Maar hallo; waar zie jullie mij voor aan? Ik draai ook al ff mee in dit wereldje dat "32" in mijn naam is onder wijl "42"  ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Waarom Xander ze niet eerst in huis haalt staat hieronder:

Citaat van: Xander32 op mei 20, 2013, 18:53:28
... indien ik naar de formele Prestige dealer ga betaal ik het volle pond voor een setje Glenair, zijnde vijf mille, maar dan kan ik deze wel thuis beluisteren, echter niet meer financieren ...

... Wanneer ik andere wegen bewandel kan dat maar zo opeens heel veel geld schelen zodat de Glenair wel binnen mijn budget past, nadeel is dat er dan allicht niet meer de service van het thuis beluisteren in past ... Keuzes.

:D
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Martin!!! op mei 24, 2013, 22:52:31
Waarom Xander ze niet eerst in huis haalt staat hieronder:

:D
Erg behulpzaam van je, voor al diegene waarvoor 1 pagina terug klikken teveel moeite is :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op mei 24, 2013, 22:54:54
Erg behulpzaam van je, voor al diegene waarvoor 1 pagina terug klikken teveel moeite is :D.

Your welcome........
mainly British stuff