Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BJF

De Harbeth-adepts hier op het forum doen mij altijd een beetje denken aan Jehova's: ze brengen een blijde boodschap, maar nèt even te overtuigend  :bigsmile:
NAD M10 V2
Elac FS247

Bas Akkerman

Citaat van: BJF op april 28, 2013, 06:52:50
De Harbeth-adepts hier op het forum doen mij altijd een beetje denken aan Jehova's: ze brengen een blijde boodschap, maar nèt even te overtuigend  :bigsmile:
Dat komt omdat gij vermoedelijk de boodschap nog nimmer via de Harbeth verkondigd hebt gehoord! Hallelujah! :worship:

Van de hype moet ik ook niets hebben, van wat ik keer op keer hoor wel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: BJF op april 28, 2013, 06:52:50
De Harbeth-adepts hier op het forum doen mij altijd een beetje denken aan Jehova's: ze brengen een blijde boodschap, maar nèt even te overtuigend  :bigsmile:

  :D :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maro

Citaat van: BJF op april 28, 2013, 06:52:50
De Harbeth-adepts hier op het forum doen mij altijd een beetje denken aan Jehova's: ze brengen een blijde boodschap, maar nèt even te overtuigend  :bigsmile:

:clapping:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Eddye

Mwa, dat van de Harbeth's kan je natuurlijk makkelijk zelf vaststellen.....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Hey jongens, gaan we met z'n allen in mijn draadje een beetje de Harbeth Fanboy Community zitten dissen? Nee toch ...  8).

En wat is er voorts mis met mijn geloofsovertuiging >:D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op april 28, 2013, 11:04:36
En wat is er voorts mis met mijn geloofsovertuiging >:D.
welke overtuiging? Usher of Glenair?
Klinkt een beetje als een soort moslimjehova....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op april 28, 2013, 11:08:21
welke overtuiging? Usher of Glenair?
Klinkt een beetje als een soort moslimjehova....

Glennies-extremist ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Fundamentalisch TannoyTerrorist :D

Klinkt toch alsof je de knoop hebt doorgehakt ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op april 28, 2013, 11:16:40
Fundamentalisch TannoyTerrorist :D

Klinkt toch alsof je de knoop hebt doorgehakt ;)
Met Hemelvaart mag ik nog bij G.J. op Dynaudio audientie, ben erg benieuwd naar zijn nieuwe Focus 260's. En de Pencills zijn zeer zeker niet afgeschreven;

Hetgeen mij namelijk steeds meer duidelijk gaat worden, is dat ik hoogst waarschijnlijk toch richting zuilen ga. De Pencills zitten betreft karakter wat tussen de Usher en Tannoys in en zijn er in een "juiste" afwerking.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Wie weet krijg je wat je zoekt met de Focus's. Ook al klinken de Glenny's erg goed, zelfs als alleenstaande zou ik moeite hebben deze in de woonkamer te plaatsen. Toch jammer dat je eigenlijk altijd op zoek moet naar een compromis....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

#811
Citaat van: Eddye op april 28, 2013, 11:39:06
Wie weet krijg je wat je zoekt met de Focus's. Ook al klinken de Glenny's erg goed, zelfs als alleenstaande zou ik moeite hebben deze in de woonkamer te plaatsen. Toch jammer dat je eigenlijk altijd op zoek moet naar een compromis....
... Maar jij hebt deze niet in het eggie gezien ;). En voor alle duidelijkheid; zelf vind ik de Glennies echt fraai en zou deze zonder ook maar één moment te twijfelen hier neerzetten.

Maar net zoals met de Harbeths vind je deze meteen mooi of niet, daar zit geen middenweg tussen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

BJF

Citaat van: Bas Akkerman op april 28, 2013, 07:53:52
Dat komt omdat gij vermoedelijk de boodschap nog nimmer via de Harbeth verkondigd hebt gehoord! Hallelujah! :worship:

Van de hype moet ik ook niets hebben, van wat ik keer op keer hoor wel.

Citaat van: Eddye op april 28, 2013, 11:02:56
Mwa, dat van de Harbeth's kan je natuurlijk makkelijk zelf vaststellen.....

;D

Been there, done that. Klonk zeker niet verkeerd, maar ik had geen klik. Het uiterlijk viel me niet eens tegen, zeker niet met hoogglans(?) zwart in het achterhoofd.

Bewijs van de testopstelling, met dank aan Durk van Hifistudio It Harkstee:

NAD M10 V2
Elac FS247

Eddye

Citaat van: Xander32 op april 28, 2013, 11:50:27
... Maar jij hebt deze niet in het eggie gezien ;). En voor alle duidelijkheid; zelf vind ik de Glennies echt fraai en zou deze zonder ook maar één moment te twijfelen hier neerzetten.
Ik heb ze zien staan bij Klankbeeld, niet beluisterd, maar wel gezien :)
Kwa kleur zouden ze bij jou beter staan als iets hoogglans zwarts, maar dat had ik je al verteld.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Gisteren een demo met Master Contemporary C op Spectral beluisterd.
Dat klonk ook erg goed.
Mooie luidsprekers ook trouwens.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: Eddye op april 28, 2013, 12:29:53
Ik heb ze zien staan bij Klankbeeld, niet beluisterd, maar wel gezien :)
Kwa kleur zouden ze bij jou beter staan als iets hoogglans zwarts, maar dat had ik je al verteld.
Klopt dan allemaal  :).

Citaat van: weust op april 28, 2013, 13:01:52
Gisteren een demo met Master Contemporary C op Spectral beluisterd.
Dat klonk ook erg goed.
Mooie luidsprekers ook trouwens.

Dat geloof ik direct T., er is zoveel moois te koop dat je alsmaar kan blijven luisteren, dat je alsmaar een shortlist kan blijven uitbreiden/bijstellen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

:) idd. Bij mij komt dit model niet op de lijst.
70cm van de muur (volgens de maker die aanwezig was) en 5250 Euro, als ik mij goed herinner.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Citaat van: weust op april 28, 2013, 20:13:11
:) idd. Bij mij komt dit model niet op de lijst.
70cm van de muur (volgens de maker die aanwezig was) en 5250 Euro, als ik mij goed herinner.
Heb je al een lijst?
Is dat per paar of per stuk? :wacko:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Citaat van: Eddye op april 28, 2013, 20:15:53
Heb je al een lijst?
Is dat per paar of per stuk? :wacko:

Niet echt een lijst.
Per paar.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Citaat van: weust op april 28, 2013, 20:16:47
Niet echt een lijst.
Voorlopig weet je alleen nog dat het vloerstaanders moeten worden, dus?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Citaat van: Eddye op april 28, 2013, 20:18:24
Voorlopig weet je alleen nog dat het vloerstaanders moeten worden, dus?

Klopt. Overigens staat bij mij de SF Venere 2.5 wel op een soort van lijst.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

twani

Citaat van: VANZOMERENG op april 26, 2013, 17:38:33
Wacht maar tot dat je ze gehoord heb, dan krijg je nog spijt van die Harbeth's  :D

By the way,  woon jij in de buurt van Haarlem ?
Zo ja,  ik moet daar wekelijks (meestal op Maandag) zijn voor me werk, als ik dit een keer zou kunnen
combineren met een luisterbezoek  ;)
Ik woon in Zandvoort, ik werk in Haarlem, ben juist op maandag altijd vrij, ik denk dat het goed komt ;D

Xander32

Citaat van: weust op april 28, 2013, 20:19:36
Klopt. Overigens staat bij mij de SF Venere 2.5 wel op een soort van lijst.
Een kennis was in eerste instantie erg onder de indruk van de Venere, schijnbaar het soort speaker dat direct de aandacht trekt. Bij een tweede sessie was hij echter al veel minder gecharmeerd van betreffende speakers.

Uiteindelijk is hij gegaan voor SF Liuto (op buizen).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op april 29, 2013, 08:06:20
Een kennis was in eerste instantie erg onder de indruk van de Venere, schijnbaar het soort speaker dat direct de aandacht trekt. Bij een tweede sessie was hij echter al veel minder gecharmeerd van betreffende speakers.

ohoh, dat kan dus ook nog.....
Hoe vaak heb je de Glennys gehoord?  :devil:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

frank2

Als ik alles goed volg wordt het:
of de bestaande Usher
of Adam Pencil
of Glennies

heb ik het zo goed? ben ondertussen wel benieuwd wat het gaat worden.

Wat ik mij wel afvraag: de Glennies hebben een andere sound als de Ushers, maw. vind je of diverse sounds mooi of ben je uitgeluisterd op de Usher sound?

Ik luister wel vaker speakers als ik bij mijn dealer ben, maar altijd pak ik of Ushers of speakers die een gelijkwaardige sound hebben als ja dat vind ik mooi. ProArc is zo'n merk wat ik ook mooi vind, maar een bijv. Kef of Jamo vind ik verschrikkelijk. Heb jij dat dan niet?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren