Windows 10.......gratis?

Gestart door peterrr, juni 13, 2015, 17:15:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rudi64

Citaat van: KillerbeeNL op augustus  3, 2015, 12:47:58
Hier mislukt de update naar win10 ook telkens.

Ik heb al de 2 mappen die de update files bevatten verwijderd en handmatig het commando wuauclt.exe /updatenow geprobeerd en dan gaat hij vrolijk verder met downloaden van een kleine 3 gig maar dat eindigd weer in een foutmelding.

Mediacreationtool gaat ook maar dan kan ik mijn instellingen en apps niet behouden omdat de update een andere taal is (?) en de eerste optie kan ik dan niet kiezen en ik weet niet wat er bij de 2e optie behouden blijft.

Alle afbeeldingen en een aantal documenten heb ik al op een (externe) backup schijf staan maar ik wil terug als win10 niet bevalt

ik wacht het wel af als ik de (officiële) melding krijg in Windows want ik heb hem al gereserveerd. :(

Ik heb voor ik begon een back up gemaakt en mijn pc volledig opgekuist met advanced systemcare.
Installatie rechtstreeks op de pc verliep zonder problemen en na 1,5 uur was windows 10 een feit.
Bij installeren rechtstreeks op de pc neemt hij de instellingen en activatie gewoon over van Windows 7,
ik heb niets meer moeten instellen.
Via recovery heb je een maand de tijd om terug te gaan naar Windows 7 indien het niet bevalt.
Weet niet wat er fout loopt met je pc,misschien best om even op de update te wachten.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Xstream

Citaat van: Matthijs1973 op augustus  3, 2015, 11:03:38
bij de installatie kan je al die instellingen wijzigen en eventueel uit zetten. Maar denk je nu echt dat bijv. google al geen advertentie-id van je heeft aangemaakt? En waar maken we ons druk om, ik zie het zelfs als een voordeel dat ik op mij gerichte advertenties kan zien en dus ook minder onzinreclame waar ik echt niet op zit te wachten............privacy? komop zeg, internet is niet voor niets een computernetwerk.....
Dit vind ik altijd enge uitspraken. Ik verbaas me erover dat mensen dit in 't algemeen zo licht opvatten. Blijkbaar zitten mensen te wachten op een controle maatschappij waarbij je dadelijk niet eens meer kunt plassen na een avondje doorhalen omdat je "smart-plee" dan een signaal geeft naar je zorgverzekeraar dat je je niet aan de regels houdt, met geen zorg tot gevolg. Ze komen zo steeds een stapje dichterbij met die onzin. En er zullen wel weer mensen zijn die blijkbaar nooit 's doorhalen en zich altijd keurig aan de regels houden, maar ik zit niet te wachten op zo'n saaie gecontroleerde wereld waarbij anderen alles gaan bepalen voor mij.

Bovendien vind ik 't nogal een verschil of je bewust het internet opgaat door een browser te openen en je bewust 't wereld wijde web op gaat, of dat je op je lokale computer zit te werken en alles wat je doet wordt gescreent.

Overigens vind ik dat 't moet kunnen, maar dan wel op een duidelijke manier en niet in allerlei kleine regeltjes. Ook dat het standaard "uit" staat en je vervolgens zelf bepaald of je 't "aan" zet. Nu gaat 't aan 90% van de standaard gebruikers voorbij en die hebben er geen idee van. En dat geld overigens ook voor Google e.d. Ik blokkeer al die shizzle, maar dat moet je dan ook maar net allemaal weten. Dat mogen ze wat mij betreft, en niet alleen bij MS, hard aanpakken. Dat het in ieder geval transparanter gaat en je zelf een bewuste keuze maakt of je dat wel/niet wilt.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Hanky Panky

Citaat van: doorofnight op augustus  3, 2015, 12:02:31
Ach zolang je een aantal van die instellingen kan uitschakelen, zal het wel loslopen. Ik kan nog steeds Windows 10 niet installeren? Hebben meer mensen dat, of zou hij beschikbaar moeten zijn voor iedereen? Ik gebruik liever niet de achterdeur, mijn gewoonte bij Windows is om altijd de makkelijkste weg te kiezen.

Op beide privé Win 8.1 pc's nog geen groen licht voor de upgrade. Mijn werk pc die een volume licentie Win 7 heeft komt niet in aanmerking.

Alle pc's op ons externe kantoor komen wel in aanmerking maar daar wacht ik mooi nog even mee. Eerst maar eens zien of het in de praktijk echt zo goed werkt.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

KillerbeeNL

#103

@Xstream

kom op zeg , hoe denk je dat de iPhone iPads en Android devices omgaat met je privacy???

Ok , bij android kan je ELK programma toestemming geven of simpelweg blokkeren zodat je contactenlijst GPS sms gebelde nummers etc. niet bereikbaar zijn voor de applicatie.

Helaas moet je hem daarvoor wel rooten of in het geval van Apple jailbreaken maar dat zou voor de gemiddelde gebruiker niet nodig moeten zijn.

sorry voor de offtopic reaktie, ik dwaal weer af ;D
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Kingpin

Vandaag Windows10 geïnstalleerd op m'n werk en de privacy eens doorgelezen.
Tjonge jonge nu weet je gelijk waarom het gratis is, blijkt gewoon 1 grote reclame vergaarbak te zijn, die het niet schuwt om derden zoals isp'ers ook toegang te geven tot deze gegevens.

Daarnaast staan alle opties om op welke manier dan ook je identiteit te vergaren gewoon wijdbeens open. Erger nog, als ik op mijn werk aan een confidentieel rapport werk en mijn pc crasht dat zelfs de inhoud van het geheugen wordt doorgestuurd om eventuele toekomstige crashes te voorkomen.
Dus kunnen ze blijkbaar gewoon het document inhoudelijk bekijken, nou lekker dan.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

KillerbeeNL

Citaat van: Kingpin op augustus  5, 2015, 19:00:21
Vandaag Windows10 geïnstalleerd op m'n werk en de privacy eens doorgelezen.
Tjonge jonge nu weet je gelijk waarom het gratis is, blijkt gewoon 1 grote reclame vergaarbak te zijn....

Erger nog, als ik op mijn werk aan een confidentieel rapport werk en mijn pc crasht dat zelfs de inhoud van het geheugen wordt doorgestuurd om eventuele toekomstige crashes te voorkomen.
Dus kunnen ze blijkbaar gewoon het document inhoudelijk bekijken, nou lekker dan.

Dat laatste is nu al een paar versies aktief alleen weet ik niet of je hem met Win10 ook kan "wegklikken" nadat een programma crashed.

Als blijkt dat het de reclame de gebruiker constant lastig valt dan komen de zelfgemaakte patches vanzelf wel.

Lees ook eens de Android en Apple voorwaarden van tegenwoordig , daar is de laatste tijd ook aardig wat over geklaagd al is het maar over het aantal pagina's ;)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Richi

Ook wel handig: http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2015/31/zo-forceer-je-een-download-van-windows-10

Scheelt weer wachten en werkte bij ons prima op de HP laptop van mijn vrouw
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

sultankat

Citaat van: KillerbeeNL op augustus  3, 2015, 11:57:25
Hoeveel mensen lopen er rond met een Android of Apple mobiel waarbij de GPS WiFi etc. aanstaat en Ah of McDonald's binnenwandelen welke alle klanten kunnen "volgen" of je InstaWeather welke precies weet waar je bent als je een dagje weg bent.

van mij mogen ze.....ik log alleen niet in op openbare WiFi punten >:D;););)

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

jaco

Op tweakers.net is er een privacy topic voor windows 10 waar uitgelegd staat waar de settings beschreven staan. Nu maar hopen dat die dekkend zijn.

Iedereen in je adresboek maar je wifi gegevens sturen etc. lijkt me om te beginnen niet handig. En zo zijn er veel lekken inderdaad. Zou me niet verbazen als er een patch komt om alles default dicht te zetten. Of how to dingen op web paginas en youtube.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

stevefilmfreak54

Media creation tool op USB gezet, windows 10 wordt gedownload en daarna gaat hij over naar installatie en dan begint het geouwehoer, vraagt hij om een product key die ik helaas nog niet heeft.

Andere deze probleem gehad?

mvg,
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Raphie

#110
Je hebt niet goed jezelf geinformeerd

Je moet:
Vanaf vorige windows updaten
Activeren
En ALLEEN dan pas een full restore
Hij vraagt dan wel om een key maar op basis van eerdere activatie gaat hij gewoon door
Je systeem partities verwijderen zonder eerdere activatie, of installeren op een nieuwe build zonder OS gaat niet ;)
Voor de volledigheid, een illegaal OS updaten werkt ook niet.
JBL PRX Power!

stevefilmfreak54

Citaat van: Raphie op augustus  9, 2015, 19:32:18
Je hebt niet goed jezelf geinformeerd

Je moet:
Vanaf vorige windows updaten
Activeren
En ALLEEN dan pas een full restore
Hij vraagt dan wel om een key maar op basis van eerdere activatie gaat hij gewoon door
Je systeem partities verwijderen zonder eerdere activatie, of installeren op een nieuwe build zonder OS gaat niet ;)
Voor de volledigheid, een illegaal OS updaten werkt ook niet.

Bedankt Raphie, heb een legale windows 8.1 via een update maar helaas die product key heb ik nergens liggen meer, dingen raak je kwijt tijdens een verhuizing, moet gewoon op windows wachten tot dat ik van hun 10 mag downloaden, toch?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

dennism

Citaat van: stevefilmfreak54 op augustus 10, 2015, 17:54:13
Bedankt Raphie, heb een legale windows 8.1 via een update maar helaas die product key heb ik nergens liggen meer, dingen raak je kwijt tijdens een verhuizing, moet gewoon op windows wachten tot dat ik van hun 10 mag downloaden, toch?

Nee, gewoon de USB stick plaatsen in de PC, dan de upgrade starten vanaf de USB stick (maar terwijl je in Windows 8.1 zit, gewoon in de explorer naar de USB stick gaan en setup.exe starten) en de upgrade uitvoeren. Je zal dan geen key nodig hebben want hij kan je huidige installatie dan tijdens de setup verifiëren mits deze momenteel geactiveerd is, en niet illegaal is.

Na deze setup zal je Windows 10 hebben.

Hanky Panky

Citaat van: stevefilmfreak54 op augustus 10, 2015, 17:54:13
Bedankt Raphie, heb een legale windows 8.1 via een update maar helaas die product key heb ik nergens liggen meer, dingen raak je kwijt tijdens een verhuizing, moet gewoon op windows wachten tot dat ik van hun 10 mag downloaden, toch?

Koop voor 2 tientjes een Dymo lettertang (of voor 4 een mini labelprinter) en plak het serie nummer onder/achter op je pc. Werkt bij mij al jaren prima, net als ingewikkelde WiFi passwords (op de router) en andere dingen die je niet wilt vergeten  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

stevefilmfreak54

Citaat van: dennism op augustus 10, 2015, 23:35:30
Nee, gewoon de USB stick plaatsen in de PC, dan de upgrade starten vanaf de USB stick (maar terwijl je in Windows 8.1 zit, gewoon in de explorer naar de USB stick gaan en setup.exe starten) en de upgrade uitvoeren. Je zal dan geen key nodig hebben want hij kan je huidige installatie dan tijdens de setup verifiëren mits deze momenteel geactiveerd is, en niet illegaal is.

Na deze setup zal je Windows 10 hebben.

Nou, dat is glashelder, snap niet waarom ik krijg in beeld de vraag om een productkey in te voeren!!
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

dennism

Kun je eens een screenshot posten? En ga ook even na of je huidige installatie geactiveerd is, is deze niet geactiveerd zal je inderdaad de vraag krijgen om een key in te voeren.

Een andere optie is dat je de verkeerde versie hebt gedownload op de USB stick.

Als je Nu Windows 8.1 (zonder toevoeging in de naam) hebt moet je Windows 10 Home hebben, Probeer je Pro te installeren kan het inderdaad zijn dat ie een key wil hebben
Als je nu Windows 8.1 Pro hebt, moet je Windows 10 Pro hebben.

stevefilmfreak54

Citaat van: dennism op augustus 11, 2015, 11:57:14
Kun je eens een screenshot posten? En ga ook even na of je huidige installatie geactiveerd is, is deze niet geactiveerd zal je inderdaad de vraag krijgen om een key in te voeren.

Een andere optie is dat je de verkeerde versie hebt gedownload op de USB stick.

Als je Nu Windows 8.1 (zonder toevoeging in de naam) hebt moet je Windows 10 Home hebben, Probeer je Pro te installeren kan het inderdaad zijn dat ie een key wil hebben
Als je nu Windows 8.1 Pro hebt, moet je Windows 10 Pro hebben.

Net gekeken Windows 8.1 Pro met Media Center en Windows is geactiveerd
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Pjotr

#117
Citaat van: stevefilmfreak54 op augustus 11, 2015, 13:34:12
Net gekeken Windows 8.1 Pro met Media Center en Windows is geactiveerd
Media Center ben je kwijt na de update naar Windows 10. Microsoft stelt dit onderdeel niet meer beschikbaar in Windows 10. Even ter informatie.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

dennism

Citaat van: stevefilmfreak54 op augustus 11, 2015, 13:34:12
Net gekeken Windows 8.1 Pro met Media Center en Windows is geactiveerd

En op je stick staat Windows 10 Pro? En niet toevallig Windows 10 Home? Ik weet namelijk dat toen ik de stick maakte ik ook moest wisselen tussen home en Pro omdat Home standaard geselecteerd stond.

Maar als je wil, post even een screenshot van de melding waar ie om de code vraagt, mogelijk dat daar al zaken uit te halen zijn.

eduard

Volgens mij kan je de vraag om de key gewoon overslaan.

dennism

Citaat van: eduard op augustus 11, 2015, 21:54:09
Volgens mij kan je de vraag om de key gewoon overslaan.

Alleen als je al een succesvolle upgrade gedaan hebt op die machine, anders kan je na het overslaan van de key niet activeren.

Siddartha

ik lees het al, het is weer op z'n Microsofts erg handig allemaal...  :crazy:
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Raphie

Citaat van: Siddartha op augustus 12, 2015, 09:40:12
ik lees het al, het is weer op z'n Microsofts erg handig allemaal...  :crazy:
Apple gebruiker zeker?
JBL PRX Power!

TopGun2010

#123
Werkt nu al 2 weken zeer stabiel met alle privacy settings op privacy.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

dennism

Citaat van: Siddartha op augustus 12, 2015, 09:40:12
ik lees het al, het is weer op z'n Microsofts erg handig allemaal...  :crazy:

Eigenlijk juist niet, als je het standaard upgrade proces uitvoert lijkt het meer op het Apple upgrade proces dan op dat van Microsoft uit het verleden. Pas als je niet standaard handelingen gaat uitvoeren of de upgrade wil forceren lijkt het wat meer op de oude Microsoft manier.