De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op april 17, 2010, 11:25:39
Ik heb deze discussie ook al met de importeur gehad. Die praat enkel in marketingtermen zonder zelf na te denken, dus die discussie was al snel afgelopen op de VAD-show. De vraag is of in de geplande SSP900 (die immers nooit op de markt is gebracht, ook niet als conceptversterker of op audiobeurzen) werkelijk een CP700 had gezeten. Ik denk van niet. En in de SSP800 zit die ook niet. Kijk simpelweg eens naar de binnenkant van beide machines, dan zie je dat er het een en ander niet in zit. Als dat wel zo was, zou de CP700 een behoorlijk lege doos zijn geweest. ;)

Dat is een waarheid als een koe. Ik denk dat je op stereogebied een hoop gaat winnen. Als de SSP800 even goed klinkt als voorloper SSP75, dan heb je een waanzinnig mooie machine in huis waar je voor vele jaren plezier van gaat hebben. 8)

Ik kan je argumenten niet weerleggen :D

Ik hoop dat je gelijk hebt, ik ken de SSP75 alleen van jou bewoordingen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Er staat trouwens nog een SSP800 en een CA5200 te koop bij onze oosterburen voor 5K en 6K. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Prachtige upgrade Eisse!! gefeli!

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op april 17, 2010, 11:25:39
die immers nooit op de markt is gebracht, ook niet als conceptversterker of op audiobeurzen) werkelijk een CP700 had gezeten.

Inderdaad nooit op de markt gebracht.
Maar ik dacht dat de directeur 2 modellen op de CES van 2007 heeft laten zien? Er schijnen 2 of 3 werkende modellen te zijn. De directeur schijnt er nog 1 in gebruik te hebben.
Ach, dat laatste zal wel niet waar zijn, maar is toch een leuk verhaal.
Verder meen ik te weten dat de SSP900 ook al op de Cedia 2006 is gesignaleerd.


Toch jammer. Zie het plaatje :D


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Je bent weer lekker bezig. Feli!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LexiconLogan

Well done! gefeliciteerd!
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#3983
Alhoewel ik een gerucht op heb gevangen dat Classe misschien WEL een BD speler gaat uitbrengen, wil ik toch eerst nog een tussenstapje maken.
Ik heb altijd aangegeven dat ik eerst de HD PRE wil hebben en dan pas een serieuzere speler wil gaan aanschaffen. De HD PRE is binnen, het wordt dus tijd mijn redelijk standaard Sony 550 een schop te geven ;)

Ik heb wel even gezocht, maar kon niet 123 iets concreet vinden.
Wat heb ik nodig? Een BD speler, die ik via HDMI aansluit. Derhalve is het analoge deel niet van toepassing. Een loopwerk als de Denon BT2500 voldoet. En alleen voor BD's en DVD's. CD's blijven met de huidige CD speler van Classe afgespeeld.


Maar, wat is op dit moment de subtop? Ik hoor iedereen over een (instap /standaard) OPPO spreken, maar heb in een vergelijk de OPPO nog niet met de BT2500 van Denon vergeleken zien worden. Ik moet eerlijk zeggen dat de Denon BT2500 me erg aanspreekt. Te krijgen voor (ook wel minder dan) 500 euro en voldoet in alles aan wat ik wil: loopwerk.

Wat ik niet zoek zijn de ultiem dure topspelers van Marantz en Denon. Die slag maak ik nog wel over 2 jaar. Ik heb dan zekerheid of Classe dan misschien wel een BD speler heeft gemaakt, en daarnaast zijn we over twee jaar wellicht een stukje verder ontwikkeld en is er een uber OPPO :D

Dus OPPO vs BT2500 is volgens mij de vraag. Maar is de Pioneer ook een optie? Wie kan me helpen? ;)
Ik begrijp iig dat de SE editions van OPPO met name gerelateerd zijn aan de analoge uitgangen. Daar heb ik dus niets mee te maken.

De BD speler wordt niet als loopwerk gebruikt om CD's af te spelen, daar heb ik mijn Classe loopwerk/cd/dvd speler voor. DVD's en BD's, die gaan met de BD speler afgespeeld worden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Denon legt meestal de focus op digitaal (Denon Link), dus als je geen DACs nodig hebt en via bitstream-HDMI het geluid kan decoderen met de Classe, dan lijkt me de 2500BT de juiste keuze.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

Citaat van: HTip op april 18, 2010, 11:02:56
Denon legt meestal de focus op digitaal (Denon Link), dus als je geen DACs nodig hebt en via bitstream-HDMI het geluid kan decoderen met de Classe, dan lijkt me de 2500BT de juiste keuze.
Alleen heb je niets aan de Denon link. Ik zou de Denon niet nemen. Hij is inmiddels echt oud. Dan zou ik voor dat geld de Oppo nemen als tussenspeler. Die werk goed met de Classé.

Staaled

de oppo is op het moment m.i. de beste koop. :thumbs-up:
voor het geld en ver daarboven verbluffend goed.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

blue-eyes

#3987
Ik hoor en lees alleen tegenstrijdige berichten over de Oppo.

De een zegt dat de basisversie afdoende is, de andere geeft aan dat de SE versie ook een beter beeld heeft.

Wie praat me bij?



Van OPPO zelf:

Citaat
OPPO Digital recommends the BDP-83 Special Edition to customers who primarily use the analog audio output to connect to either a dedicated stereo or a multi-channel surround system. For customers who primarily use the HDMI output to connect to an A/V receiver or directly to a TV/projector, and for customers who primarily use the digital optical/coaxial audio output, the standard BDP-83 is recommended.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Grindtegel

Volgens mij is het wat beeld betreft geen verschil. Ik heb zelf de standaard uitvoering en ben er zeer tevreden over, mooi apparaat en degelijk gebouwd. In hoogte verstelbare subs is helemaal fantastisch.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

blue-eyes

Nog wat meer gezocht, hier en elders.

Mijn conclusie is dat ik, indien ik voor de Oppo zou gaan, de reguliere versie moet hebben. Is nog het goedkoopst ook ;D
Wie van de sponsoren verkopen deze Oppo's? JVB oa. Nog meer?



Ik was van plan dinsdag af te reizen naar Dld. Maar het wordt toch op zijn vroegst zaterdag. Ach, zaterdag is wellicht verkeerstechnisch de mooiste dag ;) . 4 uur vertrekken. Kan ik 's avonds nog weer mooi mee-eten.
Donderdag wordt de kleine man (op een week na 2 jaar) geopereerd: neusamandelen en buisjes. Do. en vrij. dus beschikbaar zijn. Zaterdag moet wel kunnen.

Ik neem dan ook direct wat andere apparaten mee voor kennissen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Tinus_

Mag je weer naar de bekende/vaste dealer??
Rebuilding my HT

blue-eyes

Ja.

Er staat nog een CA5200 :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Tinus_

Zitten ze inmiddels al op een andere locatie?
En nee, ik heb geen 5200 nodig  ;)
Rebuilding my HT

blue-eyes

Ja, ze zijn verhuist. Het scheelt 2 km reizen :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame


Robbert54

de bd80 van oppo geeft het minste plaatje met dvd,want die heeft een mindere chip, maar voor blu-ray zou het niets uit moeten maken. tussen de oppo bd83 en de SE zit qua beeld sowieso geen verschil. zou dan ook lekker voor de standaard 83 gaan.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

SV..S

Citaat van: Blue-Eyes op april 18, 2010, 20:53:52

Donderdag wordt de kleine man (op een week na 2 jaar) geopereerd: neusamandelen en buisjes. Do. en vrij. dus beschikbaar zijn. Zaterdag moet wel kunnen.



hoi Eisse,
gefeliciteerd met de mooie upgrade.

en ook succes met de kleine , ik moet zeggen dat onze zoon( een echte waterrat) er heel erg van opknapte, hij is echt jaren niet ziek geweest na het plaatsen van de buisjes.

een echte upgrade dus ;D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

blue-eyes

Citaat van: SV..S op april 19, 2010, 10:36:45
hoi Eisse,
gefeliciteerd met de mooie upgrade.

en ook succes met de kleine , ik moet zeggen dat onze zoon( een echte waterrat) er heel erg van opknapte, hij is echt jaren niet ziek geweest na het plaatsen van de buisjes.

een echte upgrade dus ;D

De kleine meid heeft dit toen ze 4 was ook gekregen. Het is dus een bekend traject ;)
Ik hoop dat het kwijlen en continue verkoudheid over gaat.

Verder wordt een relatie gelegd met het erg slecht spreken. Hij is nu bijna 2 jaar maar kent nog maar 3 woorden (papa, ja en vooral NEE).
Hij snapt alles, hoort toch meer dan we denken, maar toch.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

SV..S

Citaat van: Blue-Eyes op april 19, 2010, 10:51:12
Hij is nu bijna 2 jaar maar kent nog maar 3 woorden (papa, ja en vooral NEE).
Hij snapt alles, hoort toch meer dan we denken, maar toch.
onze zoon zei ook weinig tot ongeveer zijn 2e jaar.
geniet van de rust zou ik zeggen, hij ratelt nu de oren van mijn hoofd :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op april 18, 2010, 20:53:52
Mijn conclusie is dat ik, indien ik voor de Oppo zou gaan, de reguliere versie moet hebben. Is nog het goedkoopst ook ;D
Wie van de sponsoren verkopen deze Oppo's? JVB oa. Nog meer?

Ik was van plan dinsdag af te reizen naar Dld. Maar het wordt toch op zijn vroegst zaterdag. Ach, zaterdag is wellicht verkeerstechnisch de mooiste dag ;) . 4 uur vertrekken. Kan ik 's avonds nog weer mooi mee-eten.

Ik neem dan ook direct wat andere apparaten mee voor kennissen.

Ik zou zeker de Oppo nemen. Via JVB of revo, je hebt wel de regiovrij mod nodig want standaard is de speler alleen voor regio A. De Oppo is zeer stabiel kwa software, snel en stil kwa werking en goed onderhouden. Ik zou hem ook verkiezen boven de dure Denon en Marantz spelers.

Feli met de ssp800. Ik wil er denk ik toch ook nog eens een :) Maar momenteel even wat krapper bij kas, dus ik wacht nog even een paar maanden.