De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

R

#3075
Ik heb met een andere radius gewerkt, scheelt niet veel. Overigens klopt het bij mij visueel omdat radius voor plaat en apparatuur hetzelfde zijn ;). Ik dacht r=14.3

blue-eyes

7,3 (handleiding) + 1,8 (gemeten) = 9,1  ;)

Je tekening is MEER dan afdoende, de verhoudingen kloppen en mij zeer zeker geholpen, precies wat ik me had voorgesteld.

Nogmaals: Geweldig!
Citaat van: WickedGame op mei  7, 2009, 13:06:08
okay vat hem, zag ook 2 tekeningen... maar word dus de 6cm oren wat ik hieruit begrijp.

Ik snap al wat er niet klopt ;)

Check tekening je totale lengte is 5350... trek daar ipv 111 1110 af en niet 60 maar 600 ;) dan snap je waarom ik het niet snapte :)

yep, ik moet de getallen nog aanpassen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Ik denk zelf dat ik wel voor de 80mm oren ga.
Wel de oren op 1010 mm ipv de 2cm na de ronding (1110). Dus ook aan de achterzijde. De poten komen dan 2 cm verder uit elkaar.

Benieuwd naar LL zijn wens ;)

Vanavond een passer zoeken en 1 op 1 de voorkant natekenen, kijken of de ronding uitkomt / klopt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op mei  7, 2009, 15:32:45
Ik denk zelf dat ik wel voor de 80mm oren ga.
Wel de oren op 1010 mm ipv de 2cm na de ronding (1110). Dus ook aan de achterzijde. De poten komen dan 2 cm verder uit elkaar.

Benieuwd naar LL zijn wens ;)

Vanavond een passer zoeken en 1 op 1 de voorkant natekenen, kijken of de ronding uitkomt / klopt.

Het verplaatsen van de oren is dan puur estetisch iets. Zou wel de 80mm pakken denk met 60 dat het wat ielig eruit ziet.

Had je toevallig kans gezien je PB te lezen?

blue-eyes

PM terug

Citaat van: WickedGame op mei  7, 2009, 15:43:00
Het verplaatsen van de oren is dan puur estetisch iets. Zou wel de 80mm pakken denk met 60 dat het wat ielig eruit ziet.

Had je toevallig kans gezien je PB te lezen?

Ja, estetisch, en 80mm vind ik er ook iets robuuster eruit zien. En is ook nog steviger, al denk ik dat de stevigheid geen issue is.
Vanavond wel een tekening van het def. ontwerp, tenminste als jullie er geen fouten meer uithalen ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

En wat mij betreft de eindtekening (oren 80mm, beide oren 1 cm naar boven en beneden verschoven):

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op mei  7, 2009, 18:53:30
En wat mij betreft de eindtekening (oren 80mm, beide oren 1 cm naar boven en beneden verschoven):



is het niet 800 ipv 80  ;D

Ziet er wel gelikt uit moet ik zeggen.

blue-eyes

#3082
Ik denk dat de ronding (straal 91mm) klopt. Als ik de afstand op de tekening meet, (hart circel 1 - hart circel 2) kom ik op een afstand van 260mm.
In de handleiding is de breedte 322mm, dit minus de 2 mala de straal 30,5 (voetjes diameter 61mm) kom ik op 261 mm.

Mooi!


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ACQUA

Dit wordt mooi hoor  :thumbs-up:

blue-eyes

Citaat van: WickedGame op mei  7, 2009, 19:08:51
Ziet er wel gelikt uit moet ik zeggen.

En dat voor MS Visio ;D

Citaat van: WickedGame op mei  7, 2009, 19:08:51
is het niet 800 ipv 80  ;D

Nee hoor, kijk maar eens goed ;D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sol

Haha, weer een hoop gekletst over dat rack zo te zien. ;D
Maar ziet er strak uit! Hoe dik worden de planken eigenlijk, of heb ik daar overheen gelezen? :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Durk

daar heb je over heen gelezen.. 38 mm
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Sol

Nice 'n' solid, dus. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

jowi

#3088
Op 1 of ander manier blijf ik die oren als een zwak punt zien. Ik zou denk ik zelf de oren van metaal (RVS) laten maken en onder de plank door laten lopen naar de andere kant, zeg maar zoiets:

(ff heel snel in elkaar gefrut)

Het rack wordt een stuk stoerder, en ik denk dat het makkelijker te bouwen is, de planken worden simpeler. Moet je nog wel even de goede diktes vinden die ook mooi zijn. Ik denk dat je rek zo ook veel steviger wordt... zeker als je de oren onderling ook nog eens aan elkaar zou kunnen verbinden, dus onder de plank zelf.

Durk

het idee van de handmatige houtbewerker kwam ook aardig in die richting; alleen waren de oren daar van massief houten en werden ze ingefreesd in de plank.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

R

Hey, jowi kan het ook! :P

jowi


-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

blue-eyes

Citaat van: jowi op mei  7, 2009, 23:07:58
Op 1 of ander manier blijf ik die oren als een zwak punt zien. Ik zou denk ik zelf de oren van metaal (RVS) laten maken en onder de plank door laten lopen naar de andere kant, zeg maar zoiets:

(ff heel snel in elkaar gefrut)

Het rack wordt een stuk stoerder, en ik denk dat het makkelijker te bouwen is, de planken worden simpeler. Moet je nog wel even de goede diktes vinden die ook mooi zijn. Ik denk dat je rek zo ook veel steviger wordt... zeker als je de oren onderling ook nog eens aan elkaar zou kunnen verbinden, dus onder de plank zelf.

Een dergelijk idee werd ook al door iemand gegeven, wel een forumlid, maar niet in dit topic ;)

Het verschil met het idee van jou is dat de oren gewoon naast het rack bleven, net als mijn idee, maar dat beide oren aan elkaar gelast waren dmv een 2mm dikke plaat RVS. Deze twee MM infrezen in de plaat, schroefjes verzinken.

Ik vind niet mooi, RVS oren.

Maar waarom denken sommigen dat de oren niet sterk genoeg zijn?


@Jowi: dank voor het meedenken ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JeKa

Citaat van: Blue-Eyes op mei  8, 2009, 06:12:26


Maar waarom denken sommigen dat de oren niet sterk genoeg zijn?




Omdat al het gewicht op 32cm komt te rusten denk ik. Kan me er wel iets bij voorstellen, maar doordat de rvs pijlers zo dicht bij de overgang van oor naar plank zitten zal de buiging nihil zijn.
De buiging is trouwens best makkelijk uit te rekenen, niemand hier die dat voor zijn werk doet en het nu even kan doen? (ik heb het op school wel gehad, maar het is al te ver weggezakt...)

TheSpeedSkater

Het is absoluut sterk genoeg. De oortjes gaan niet afbreken oid.

(net even aan mijn vader laten zien die alles maar dan ook alles met hout kan en doet)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

blue-eyes

Citaat van: TheSpeedSkater op mei  8, 2009, 08:31:24
Het is absoluut sterk genoeg. De oortjes gaan niet afbreken oid.

(net even aan mijn vader laten zien die alles maar dan ook alles met hout kan en doet)

Top, die bevestiging.

We hebben nu 3 believers in de sterkte: jij, Jack en ik.
Nog 11497 leden te gaan, en we hebben een meerderheid :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jowi

Oh het zal zeker niet afbreken hoor, dat geloof ik ook niet. Om bijna 4cm dik MDF te breken op zo'n kort stukje daar moet je wel wat voor meebrengen... het is meer een gevoelskwestie. Ik denk dat het komt omdat de plaat een stuk dikker wordt dan het origineel, de verhouding met die oren er visueel anders uit gaan zien, en iets daar aan staat me tegen... ik weet niet wat... iets dergelijks heb ik trouwens ook nog met het ontwerp van mijn eigen rek hoor, daar is naar mijn mening ook nog iets niet helemaal pluis ;) maar op een gegeven moment moet je de knoop doorhakken.

Tinus_

Citaat van: Blue-Eyes op mei  8, 2009, 08:44:23
Top, die bevestiging.

We hebben nu 3 believers in de sterkte: jij, Jack en ik.
Nog 11497 leden te gaan, en we hebben een meerderheid :P

En anders heb je toch een verzekering.  ;D
Rebuilding my HT

Durk

of dat.. of we hebben iets in de trant van een spider rack..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749