Alles over platenwasmachines

Gestart door Joris1971, januari 9, 2012, 21:25:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kruzer

Na even zoeken heb ik gisteren een Okki Nokki op de kop getikt. Het is een ouder type en ik ontbreek nog de applicatieborstel, maar ben toch tevreden!  Binnenkort testen...  O0

Eddye

Hoe lang gaan de viltstrips van de Okki Nokki ongeveer mee?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Jumping Jack

Dat moet je even met de vinger voelen. Bij twijfel: vervangen. Ik doe er meestal tussen de 50 en de 80 platen mee (naar schatting).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op augustus 12, 2014, 15:13:01
Dat moet je even met de vinger voelen. Bij twijfel: vervangen. Ik doe er meestal tussen de 50 en de 80 platen mee (naar schatting).

Zo doe ik het ook altijd, maar ik heb nu al zeker 150 platen met dezelfde viltstrips gewassen en ze zijn nog steeds goed.

Eddye

Dank beiden. Maar alvast een setje of twee bestellen. Ik heb vooralsnog geen zin in extra groeven  :crazy:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

lynch1979

Citaat van: Eddye op augustus 12, 2014, 16:06:00
Dank beiden. Maar alvast een setje of twee bestellen. Ik heb vooralsnog geen zin in extra groeven  :crazy:

Ik heb ook nog een paar extra setjes liggen kan geen kwaad  ;)

advr

Citaat van: Jumping Jack op augustus 12, 2014, 15:13:01
Dat moet je even met de vinger voelen. Bij twijfel: vervangen. Ik doe er meestal tussen de 50 en de 80 platen mee (naar schatting).

ze kunnen echt heel erg lang mee....zeker 200  lp's  :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jumping Jack

Eens de haartjes gaan klitten, raken de platen toch minder goed gedroogd...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

advr

Citaat van: Jumping Jack op augustus 12, 2014, 19:59:37
Eens de haartjes gaan klitten, raken de platen toch minder goed gedroogd...

ik maak het altijd schoon met een tandenborstel  :hehe:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Glenn-N

Citaat van: Eddye op augustus 12, 2014, 14:29:37
Hoe lang gaan de viltstrips van de Okki Nokki ongeveer mee?

In de handleiding spreekt men over +- 200 kanten.

gerzom

Heeft iemand hier ervaring met deze toevoeging voor de Okki Nokki?







Het verkooppraatje:
Brush for record cleaning machine Okki Nokki (without machine)
from new production
Made in Switzerland
with this brush the Okki Nokki is on the level of many other much more expensive machines
holding the hand brush is omitted, the cleaning process is much more efficient and thorough
quality manufacturing of aluminum and plastic
no additional drilling needed
the assembly is made to existing screw point
required screw included
Replacement brushes are also available


Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Jumping Jack

Wat kost dat? Het borsteltje zelf hanteren is nu niet zo moeilijk / lastig dat ik bereid zou zijn om er veel geld voor uit te geven...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

gerzom

Citaat van: Jumping Jack op oktober  7, 2014, 14:37:29
Het borsteltje zelf hanteren is nu niet zo moeilijk / lastig dat ik bereid zou zijn om er veel geld voor uit te geven...
Dat was ook een beetje mijn idee (kost trouwens 145 euro, dus redelijk prijzig IMHO) maar als je kijkt naar de duurdere machines, dan hebben die allemaal zo'n vaste borstel-set-up volgens mij.
Dus is het beter??: the cleaning process is much more efficient and thorough

:blink:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Deleted Member 2

#114
Een statische borstel is heel veel minder efficiënt dan met de borstel een schrob-beweging maken.

Er zijn ook borstels die een roterende beweging maken. Als deze dat doet is het weer een heel ander verhaal.

Jumping Jack

Mijn idee ook. Met een gewone borstel kun je zelf bepalen hoe intensief je 'schrobt'. Beter voor €145 aan plaatjes kopen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


lynch1979

Citaat van: gerzom op oktober  7, 2014, 15:06:33
Goed idee  ;)

Volgens mij was dit gewoon je insteek, om voor €145,- platen te kunnen kopen  :D

gerzom

Citaat van: lynch1979 op oktober  7, 2014, 15:15:50
Volgens mij was dit gewoon je insteek, om voor €145,- platen te kunnen kopen  :D
ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh  :blush:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Fransosowitz

Omdat ik binnenkort ook een draaitafel heb, heb ik onlangs een Okki Nokki gekocht. Dit zodat ik de platen die ik inmiddels gekocht en gekregen heb (nieuw en gebruikt) kan reinigen voordat ze de eerste keer op de draaitafel komen. En de Okki Nokki werkt prima moet ik zeggen! Al kan ik het alleen nog visueel beoordelen.
Een vraag: hoeveel vloeistof gebruiken jullie per plaatkant? In de handleiding spreekt men over druppels... Maar ja, hoeveel?
Tot nu toe doe ik meestal iets van 10 druppels voor een nieuwe plaat (per kant). En ca 15 voor een gebruikte die vies is.

Deleted Member 2

Citaat van: Fransosowitz op december  1, 2014, 18:29:44
Omdat ik binnenkort ook een draaitafel heb, heb ik onlangs een Okki Nokki gekocht. Dit zodat ik de platen die ik inmiddels gekocht en gekregen heb (nieuw en gebruikt) kan reinigen voordat ze de eerste keer op de draaitafel komen. En de Okki Nokki werkt prima moet ik zeggen! Al kan ik het alleen nog visueel beoordelen.
Een vraag: hoeveel vloeistof gebruiken jullie per plaatkant? In de handleiding spreekt men over druppels... Maar ja, hoeveel?
Tot nu toe doe ik meestal iets van 10 druppels voor een nieuwe plaat (per kant). En ca 15 voor een gebruikte die vies is.

Je bedoelt naar ik aanneem druppels van de reeds verdunde reiniger van okki nokki? Niet 10 druppels van het concentraat zoals het geleverd wordt in dat kleine flesje?

Van het verdunde concentraat breng ik veel meer dan een paar of zelfs dan 10 druppels op. Het oppervlak zet ik lekker "onder water" zodanig dat je voor de borstel een klein boeggolfje ziet ontstaan. 

Fransosowitz

Ja, ik bedoel inderdaad van de verdunde vloeistof: de inhoud van het meegeleverde flesje gemengd met 1liter gedestilleerd water.

Het klinkt alsof je aanzienlijk meer vloeistof gebruikt dan ik. Misschien gebruik ik wel veel te weinig. In de handleiding stond dat je beter te weinig dan te veel kon gebruiken. Plus de vermelding over "druppels" heeft me op die 10-15 druppels gebracht. De plaat wordt daar wel nat van. Maar er is zeker geen sprake van een golfje voor de applicatieborstel.

Eddye

Ik gebruik ook net zoveel zodat de plaat 'onder water' staat. Over de hele plaat ligt dus een laagje water. Dan hooguit 2 keer rondraaien met de zuiger aan, met meer keren draaien wordt de plaat weer statisch.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Fransosowitz

Bedankt voor de reacties Eddye en Onder013!
Mijn conclusie is dat ik iig niet té veel vloeistof gebruik!  ;)
Tot nu toe worden de platen visueel goed schoon. Maar ik zal de volgende keren met een gerust hart wat meer vloeistof kunnen gebruiken.

DuursmaG

Gebruik bij mij Okki Nokki MKII  ;D de QS Audio vinyl cleaner. Deze hoef niet meer te verdunnen. 1 liter vloeistof kost €19,00.
De vloeistof van Okki Nokki komt ook bij QS Audio vandaan maar is meer geconcentreerd (dus niet onverdund gebruiken).

Heb zelf ongeveer 200 LP met een 1 liter vloeistof schoon gemaakt (heb nog een bodempje over).

Thx George