Alles over platenwasmachines

Gestart door Joris1971, januari 9, 2012, 21:25:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Actionhost

Citaat van: Onder013 op januari  5, 2014, 20:00:03
Al eens gedacht aan het aanschaffen van een platenwasser? Is een onmisbaar accessoire.

Ja moet er inderdaad ook komen. Een Okki Nokki wellicht.....
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bama

Ik heb ook maar een okki Nokki besteld, kan wel een paar weken duren volgens h&c

garmtz

Wie gebruikt er LAST Record Preservative?

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op maart 24, 2014, 19:59:12
Wie gebruikt er LAST Record Preservative?

Nooit aangedurfd. Wel DiscDoctor dat een in enige mate vergelijkbaar resultaat claimt.

advr

Citaat van: garmtz op maart 24, 2014, 19:59:12
Wie gebruikt er LAST Record Preservative?

Ik heb het bij een aantal platen gebruikt welke ik extra wilde beschermen
De LP wordt er iets stiller door.

Weinig engs aan om te gebruiken 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Deleted Member 2

#80
Citaat van: advr op maart 28, 2014, 17:50:44
Ik heb het bij een aantal platen gebruikt welke ik extra wilde beschermen
De LP wordt er iets stiller door.

Weinig engs aan om te gebruiken 8)

Je smeert chemicaliën op het vinyl dat naar zij zelf stellen doordringt...

"LAST #2 Preserve and Protect Against Shock-Wave Damage
Once you have a clean record, you can totally protect it from the effects of stylus caused shock-wave damage by applying LAST Record Preservative. LAST Record Preservative chemically enhances the molecular stability, and therefore the cohesiveness of the groove surface so that it completely resists the effects of stylus shock waves. The 30-second treatment affects the vinyl to a depth of about ten molecular layers and becomes part of the grove wall. There are no surface residues that can be picked up by the stylus. In fact, overuse is harmless."

Daarbij komt nog:
- het spul is belachelijk duur
- er komt een soort sluier over het hoog (smooth) waar ik zeker geen liefhebber van ben
Niet mijn keuze.

advr

Citaat van: Onder013 op maart 28, 2014, 19:18:02
Je smeert chemicaliën op het vinyl dat naar zij zelf stellen doordringt...


Daarbij komt nog:
- het spul is belachelijk duur
- er komt een soort sluier over het hoog (smooth) waar ik zeker geen liefhebber van ben
Niet mijn keuze.


Tja, ik merk niets van een sluier, ik hoor meer niet minder....het zit er al 4 jaar op een ik kan nog steeds niets door de plaat heen kijken....8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Ik vind dat het hoog minder vervormd na LAST #2. Goed merkbaar op bekkens. In zijn algemeen wordt het geluid er strakker en neutraler mee en wordt wear enorm verminderd.

Deleted Member 2

#83
Citaat van: garmtz op maart 29, 2014, 16:01:44
Ik vind dat het hoog minder vervormd na LAST #2. Goed merkbaar op bekkens. In zijn algemeen wordt het geluid er strakker en neutraler mee en wordt wear enorm verminderd.

"minder vervormd" ;D

Ik kon het niet laten :-X :angel:

garmtz


Citaat van: Onder013 op maart 29, 2014, 16:18:39
"minder vervormd" ;D

Ik kon het niet laten :-X :angel:

Beetje te snel en nogal krom geformuleerd in de auto...

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op maart 29, 2014, 18:03:06
Beetje te snel en nogal krom geformuleerd in de auto...

jajaja

advr

Nou ik moet zeggen dat mijn Kandid op een lp welke ik in 2005 van het goedje voorzien heb geen spoor van vervorming laat horen en prachtig klinkt...de 5e van Sjostakovich...dan hoor je zo wat het spul doet....:D:D:D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

AbZ

Citaat van: advr op maart 29, 2014, 23:22:55de 5e van Sjostakovich...dan hoor je zo wat het spul doet....:D:D:D
Alle dissonanten zitten in het origineel?  :dontgetit:  Wat doet het dan?

pacific

Waar is LAST te koop en wat kost het? Hoeveel platen kun je hiermee behandelen?

gerzom

Vanavond voor het eerst een stapeltje platen gewassen met mijn Knosti Disco-Antistat en ik moet zeggen dat het er allemaal wel erg van opknapt. Kraken en tikken worden een flink stuk minder en het lijkt bij een hoop lp's wel of er een sluier weggetrokken is. Tis allemaal niet muisstil geworden, maar dat kan ook niet na jaren van "mishandeling", denk ik.

Ik ben een believer  ::)


Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Pjotr

Op hemelvaartsdag bij m'n schoonvader zijn Okki Nokki ingewijd. Dat ding werkt echt goed zeg! Even wat voor en na testjes gedaan met oude platen (jaren 60). Man, wat een wereld van verschil! Na de wasbeurt geen tikje meer te horen.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Alco

Jee, da's niet duur, een D.A. bij Conrad voor  € 30,- !  (bij sommige zaken/sites kost ie al over de € 50,- !)

Ik heb al meer dan een jaar lang een D.A. nog nieuw in de doos, in een kast staan.  Begin vorig jaar een keer gekocht, toen ik van plan was om een draaitafel te kopen.
(toen, een rode demo Rega RP6), maar dat ging uiteindelijk niet door en de D.A. staat nog steeds in de kast. :blush:

Iemand enige idee hoelang de schoonmaakvloeistof ongeveer goed blijft ?  Af en toe kriebelt het vinyl-virus nog steeds...  :lookaround:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

lynch1979

#93
Citaat van: Alco op juni  2, 2014, 14:08:24
J
Iemand enige idee hoelang de schoonmaakvloeistof ongeveer goed blijft ?  Af en toe kriebelt het vinyl-virus nog steeds...  :lookaround:

Staat op de OkkiNokki concentraat geen datum op, maar ik denk dat je het wel een tijd kan bewaren.

Niet meer laten kriebelen, gewoon werk van gaan maken  ;)

Jumping Jack

Volgens mij bevat de okkinokki vloeistof alcohol en bewaart ie best wel een tijd (itt bv art du son)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alco

#95
CitaatStaat op de OkkiNokki concentraat geen datum op, maar ik denk dat je het wel een tijd kan bewaren.
Ok, thanks. (ging ik eigenlijk ook wel vanuit)


CitaatNiet meer laten kriebelen, gewoon werk van gaan maken ;)
Als ik naar de foto's van je RP10 kijk, dan denk ik dat ook., Lynch1979! :happy: ;)

Maar de (voor mij) vele nadelen houden me nog te vaak tegen.
(zoals: nieuwe LP's die mij aanspreken zijn qua aanbod erg gering, erg prijzig en vaak ook maar vrij kort leverbaar.
Daarnaast het visuele aspect waar ik de LP's moet bergen... zo'n grote Ikea Expedit/Kallax kast in m'n woonkamer vind ik niet echt een aanwinst in m'n interieur, LP-beurzen zijn er zelden in mijn omgeving, etc)

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Eddye

Citaat van: Alco op juni  2, 2014, 17:28:23
Ok, thanks. (ging ik eigenlijk ook wel vanuit)

Als ik naar de foto's van je RP10 kijk, dan denk ik dat ook., Lynch1979! :happy: ;)

Maar de (voor mij) vele nadelen houden me nog te vaak tegen.
(zoals: nieuwe LP's die mij aanspreken zijn qua aanbod erg gering, erg prijzig en vaak ook maar vrij kort leverbaar.
Daarnaast het visuele aspect waar ik de LP's moet bergen... zo'n grote Ikea Expedit/Kallax kast in m'n woonkamer vind ik niet echt een aanwinst in m'n interieur, LP-beurzen zijn er zelden in mijn omgeving, etc)
Juist de nieuwe muziek komt tegenwoordig ook weer op vinyl uit (oude muziek ook, zie b.v. de oude Led Zeppelin albums die opnieuw zijn uitgebracht).
Daarnaast is het, vind ik, leuker om door je LP's te bladeren dan je streaminglibrary.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

eddy135

Wasmiddel van QS laat OOK geen residu achter... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted Member 2

Citaat van: eddy135 op juni  2, 2014, 17:39:49
Wasmiddel van QS laat OOK geen residu achter... ;)

Het is niet het grootste probleem dat een residu achter blijft. Problematischer is dat wanneer het vuil diep in de groef wel los gemaakt wordt door de vloeistof, maar niet verwijderd wordt uit de groef.
Er is grote kans dat het dan samenklondert en lastig te verwijderen is. Dit is wat er ook met nat afspelen (de lenco clean methode) mis gaat.

Gr
Henk

Alco

#99
CitaatJuist de nieuwe muziek komt tegenwoordig ook weer op vinyl uit
Nou, vergeleken met CD vind ik het nog steeds maar een druppel op een gloeiende 'plaat'.

CitaatDaarnaast is het, vind ik, leuker om door je LP's te bladeren dan je streaminglibrary.
Dat ben ik wel met je eens, en vind 't ook heerlijk om op LP/CD-beurzen door de bakken te struinen! :smile:
(ook al vind ik er niet zo vaak iets interessants tussen)  :mellow:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)