Ziggo: welk modem/router krijg je?

Gestart door Starred, juli 6, 2009, 22:29:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Starred

Welk modem/router wordt bij het Ziggo All-in-1 pakket geleverd?

Is het aan te raden de 'premium draadloze router voor € 99'  erbij te nemen? En welke is dat?

MaxxMark

In mijn telefoongesprek melde de ziggo sales person mij dat ik in geen geval de wireless router er bij moest nemen. Dit omdat ik een All In 1 extra paket nam en de snelheid van 50mbit zeer moeilijk haalbaar is via de draadloze router.
Of dit betekent dat er naast wireless géén normale lan poort aanwezig is weet ik niet, maar hij was er wel heel stellig over dat ik géén wireless router moest nemen. Niet dat ik het van plan was, maar toch.

Ik had nog wel gevraagd of ik een Docsis3 modem kreeg en hij vertelde mij dat alle nieuwe abonnementen (in ieder geval met Ai1 extra) een 'premium' modem krijgen. Welke dat is weet ik niet, het boeide mij eigenlijk alleen dat het een docsis3 modem was zodat ik de 50mbit kan halen :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Starred

Ok, maar ik heb naast vaste verbinding ook wel wireless nodig voor een aantal laptops

Starred


EdSki

Citaat van: Starred op juli  9, 2009, 13:25:59
Iemand anders nog ervaring?

Volgens mij is het maar net wat hun leveranciers hebben. Dat iemand nu een bepaalde router heeft gekregen van ziggo wil niet zeggen dat jij hem ook krijgt. Ik zou zelf liever zelf een router uitzoeken.

Docsis 3 wordt komende maanden uitgerold (officieel berciht van gehad). Zou nogal stom zijn om je nu een modem tegeven dat daarna weer vervangen moet worden....maar kabelbedrijven doen wel vaker rare dingen  ::)




RonG

Ziggo adviseerd deze router op hun site. Wil niet zeggen dat er "betere" alternatieven zijn.
https://www.sluitallesaan.nl/shop/prod/1045277.jsf

Ik heb nu een linksys 54g router en ik wacht af wat deze met de nieuwe snelheid doet. ik zou zeker wel een WIFI router (met LAN poorten natuurlijk maar dat is bijna standaard) nemen.

Starred

Citaat van: EdSki op juli 10, 2009, 12:07:38
Volgens mij is het maar net wat hun leveranciers hebben. Dat iemand nu een bepaalde router heeft gekregen van ziggo wil niet zeggen dat jij hem ook krijgt. Ik zou zelf liever zelf een router uitzoeken.

Docsis 3 wordt komende maanden uitgerold (officieel berciht van gehad). Zou nogal stom zijn om je nu een modem tegeven dat daarna weer vervangen moet worden....maar kabelbedrijven doen wel vaker rare dingen  ::)

Docsis 3 is een standaard neem ik aan. Zijn er dan uberhaupt al modem/routers die gebaseerd zijn op deze standaard?

RonG

#7
In mijn geval en alle andere met AI1 Extra krijgen een nieuwe modem toegestuurd welke docsis3.0 ondersteund. De router heeft niets met docsis te maken, enkel op de snelheid moet je letten. 50Mb is voor mijn router een randgeval of haalt de snelheden helemaal niet, gaan ze straks naar 80 of meer zal ik mijn router zeker moeten vervangen.

Starred

Ok, ik ging er van uit dat je van Ziggo (net als van KPN) slechts 1 apparaat krijgt dat zowel modem als router is. Maar dat is dus niet zo begrijp ik?
Je krijgt dus standaard een (docsis)modem en moet daar zelf je (wireless) router bij aanschaffen?

RonG

Citaat van: Starred op juli 10, 2009, 14:29:50
Ok, ik ging er van uit dat je van Ziggo (net als van KPN) slechts 1 apparaat krijgt dat zowel modem als router is. Maar dat is dus niet zo begrijp ik?
Je krijgt dus standaard een (docsis)modem en moet daar zelf je (wireless) router bij aanschaffen?

Yep