JCL: Film en muziek op zolder - Denon is gemaakt

Gestart door JCL, februari 6, 2009, 12:09:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

o-ooooooh... jij ook al besmet  :o.





:D Sander.

Citaat van: JCL op augustus 24, 2010, 18:40:27
Vandaag toch een stap gezet in de versterking. Ik hikte daar al een tijdje tegenaan. Bi-amping werkt goed, maar ik ben gewoon benieuwd wat een betere versterker zou doen op mijn set. Daarom de stoute schoenen maar aangetrokken en een Sony TA-N55es gekocht. Kost een beetje, ding is 17 jaar oud, maar wel echt een topper toen! Ik ben altijd al fan geweest van de oude ES serie, dus voor mij een leuke upgrade. Als het goed is komt hij eind van de week, dan kan ik er van het weekend eens lekker mee klooien. Heb ook nog wel even naar een Denon 4308 zitten kijken, maar dan ben je gelijk weer 1700 Euro verder, zoveel wil ik er dan eigelijk weer niet voor uitgeven. Op deze manier is het leuk en betaalbaar en als de betere versterking echt wat oplevert kan ik altijd nog een nieuwe receiver kopen.

Mocht alles goed bevallen, heel misschien dat ik dan nog voor een paar demo CM7's ga. Die dingen zijn wel zo fantastisch mooi om te zien alleen al! Wel eerst goed luisteren, maar ze staan bij een winkel in Apeldoorn dus dat lukt makkelijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JCL

Citaat van: Beertender op augustus 24, 2010, 18:43:52
Voor 1700 Euro heb je bijna een 4310.

Edit:
De 4308 is te vergelijken met de 4810 en dus niet met de 4310...... :hehe:

Ja dat valt vies tegen idd! Smerig truckje met die type nummers. Een 4810 kost gewoon €3100 en ik betwijfel heel erg of die ook maar 1% beter klinkt voor dat geld! Al die opties zijn leuk en aardig, maar 9.2 gebruik je natuurlijk helemaal nooit!

JCL

Nog niet op de zaken vooruit lopen, maar dit kan nooit kwaad: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103804.0 Als ik een mooi bedrag voor mijn oude spullen terug krijg beginnen die CM7's toch wel heel aantrekkelijk te worden!

Maro

Ik weet niet wat je moet betalen voor de CM7 set, maar mocht het in de buurt komen van dit ( http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103576.0 ) dan durf ik te stellen dat de Ushers op alle vlakken gehakt maken van de B&W's (ik heb de B&W 704 gehad en nu de Ushers) dus weet een beetje waar ik het over heb.... ;)

Veel wijsheid gewenst!! :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

JCL

Gelukkig zit ik daar nog 30% onder (1290), maar het is ook nog lang niet zeker dat deze het gaan worden. Ik ga dan sowieso eerst uitgebreid luisteren. Voordeel van een demo model kopen, je kan igg gebruik maken van de service van de winkel (inclusief garantie en bezorgservice etc).

JCL

Zo, de versterker is binnen!

Eerste indruk: oeps, heb een nieuwe meubel nodig, niet helemaal bij nagedacht :P
Eerste echte indruk: wow! Dat scheelt toch best veel! Al die verhalen over bass problemen, welke bass problemen?! Laag klinkt veel strakker, al dat gebrom is eruit! Heb de high-level weer wat verder kunnen opendraaien en klinkt nu erg mooi! Het is iig wel duidelijk dat er heel veel power en controle uit komt, precies waar de Denon gebrek aan had.

Misschien dat er nog wel meer is veranderd, maar heb er nog niet zo veel naar kunnen luisteren om dat helemaal te beoordelen. Iemand nog tips waar op te letten?

Xander32

Gewoon je favo software afspelen en achterover leunen!

Storende zaken/verbeterpunten gaan dan vanzelf opvallen. Ik heb ervaren dat het totaal geen zin heeft om op het puntje van je bank heel geconcentreerd te gaan zitten luisteren om mogelijke zwaktes van de set er uit te vissen...


Sander.
Citaat van: JCL op augustus 26, 2010, 14:19:54
Zo, de versterker is binnen!

Eerste indruk: oeps, heb een nieuwe meubel nodig, niet helemaal bij nagedacht :P
Eerste echte indruk: wow! Dat scheelt toch best veel! Al die verhalen over bass problemen, welke bass problemen?! Laag klinkt veel strakker, al dat gebrom is eruit! Heb de high-level weer wat verder kunnen opendraaien en klinkt nu erg mooi! Het is iig wel duidelijk dat er heel veel power en controle uit komt, precies waar de Denon gebrek aan had.

Misschien dat er nog wel meer is veranderd, maar heb er nog niet zo veel naar kunnen luisteren om dat helemaal te beoordelen. Iemand nog tips waar op te letten?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JCL

Aankomende zaterdag komen ze binnen! CM7 + CM-C. Kan niet wachten! Ongelovelijk mooie speaker! Ziet er mooi uit, maar klinken ook erg goed. Echt een stap hoger dan mijn oude 685's. Erg muziekaal, gedetailieerd, mooi in het hoog, lekker wat bass... Nu zijn we ook echt klaar met upgraden!

MLCinema

Citaat van: JCL op augustus 26, 2010, 14:19:54
Zo, de versterker is binnen!

Eerste indruk: oeps, heb een nieuwe meubel nodig, niet helemaal bij nagedacht :P
Eerste echte indruk: wow! Dat scheelt toch best veel! Al die verhalen over bass problemen, welke bass problemen?! Laag klinkt veel strakker, al dat gebrom is eruit! Heb de high-level weer wat verder kunnen opendraaien en klinkt nu erg mooi! Het is iig wel duidelijk dat er heel veel power en controle uit komt, precies waar de Denon gebrek aan had.

Misschien dat er nog wel meer is veranderd, maar heb er nog niet zo veel naar kunnen luisteren om dat helemaal te beoordelen. Iemand nog tips waar op te letten?

Bij mij bracht de stereo versterker ook de verbetering waar ik naar op zoek was in stereo. Haalt een veel beter stereo beeld uit de speakers. Mooie upgrade zijn die speakers ook, de CM7 vind ik er prachtig uitzien! Ben ook erg benieuwd naar nieuwe plaatjes... ;D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Robbert54

Gaaf man! Gefeliciteerd! Welkom bij het CM clubje ;) Welke kleur heb je nu gekozen? En welke ls kabel ga je gebruiken?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Kleur was niet te kiezen, was een ex-demo model. Krijg ze in wenge! Was bang dat dat wat donker zou zijn, maar ziet er juist wel mooi uit, zeker i.c.m. de alu look. Als kabel wil ik voorlopig nog de Clearwater i.c.m. The Twinn blijven gebruiken. Kan wel zijn dat ik daar een beetje mee ga lopen klooien de komende tijd.

First things first: gezocht: nieue meubel! De center speakers is te groot en de eindversterker is er bij gekomen. Nu nijg ik naar weer een IKEA meubel, maar die hebben eigelijk ook niet wat ik zoek... Ik ben opzich niet zo kritisch, wil het liefst wat ik nu heb, alleen dan zonder de 2 middelste planken en dan met 2 verdiepingen. Heb er ook wel wát voor over, maar niet meer dan 150 euro oid.

Robbert54

Wengé! :headbanging: ook nog de goede kleur dus. Voor een meubel zou ik gewoon 2e hands kijken. Staat nog wel een eiken in de marktsectie. Of zelf gaan knutselen. Wat mij opvalt aan Ikea is dat de maten nooit kloppen voor wat wij er in willen zetten.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Even een wat uitgebreidere reactie.

Vanochtend ben ik richting Apeldoorn gegaan om aldaar de CM7 te beluisteren. Ze stonden aangesloten op een Denon PMA-1500 stereo versterker. Eerste indruk was goed, speakers zien er goed uit, netjes afgewerkt, wenge is een erg mooie kleur! Bij de eerste paar nummers lijkt het alsof de speakers nog even los moeten komen. Misschien dat ze een tijdje niet gebruikt zijn, weet niet precies waar dat aan lag. Klonk opzich prima, alleen het laag was wat brommerig. Na pak en beet een kwartier was dat verholpen en klonkt het echt super! Het eerste wat opvalt is dat deze luidsprekers echt een sigment hoger zitten dan de 685. Met name het midden en het hoog is een stuk beter, veel meer detail, het geluid wordt veel verder open getrokken, de instrumenten liggen verder uit elkaar. Daardoor kun je ook alle partijen precies van elkaar onderscheiden. Kortom: een hele mooie en muziekale luidsprekers. Omdat die er nou eenmaal bij hoort, heb ik ook de CM-C erbij besteld.

Robbert54

Citaat van: JCL op september  7, 2010, 16:41:44
Even een wat uitgebreidere reactie.

Vanochtend ben ik richting Apeldoorn gegaan om aldaar de CM7 te beluisteren. Ze stonden aangesloten op een Denon PMA-1500 stereo versterker. Eerste indruk was goed, speakers zien er goed uit, netjes afgewerkt, wenge is een erg mooie kleur! Bij de eerste paar nummers lijkt het alsof de speakers nog even los moeten komen. Misschien dat ze een tijdje niet gebruikt zijn, weet niet precies waar dat aan lag. Klonk opzich prima, alleen het laag was wat brommerig. Na pak en beet een kwartier was dat verholpen en klonkt het echt super! Het eerste wat opvalt is dat deze luidsprekers echt een sigment hoger zitten dan de 685. Met name het midden en het hoog is een stuk beter, veel meer detail, het geluid wordt veel verder open getrokken, de instrumenten liggen verder uit elkaar. Daardoor kun je ook alle partijen precies van elkaar onderscheiden. Kortom: een hele mooie en muziekale luidsprekers. Omdat die er nou eenmaal bij hoort, heb ik ook de CM-C erbij besteld.
dat hoort volgens mij een beetje bij de CM serie. ik heb met die van mij ook wel eens het gevoel dat het lijkt alsof de speakers eerst op gang moeten komen. in het begin kleeft het geluid een beetje aan de speaker. daarbij krijgt (uit mijn ervaring) de serie een totaal ander karakter bij een wat hoger volume. ben benieuwd naar de foto's  ;)

wat betreft meubel, ik ga er waarschijnlijk 1 maken van 3.6cm dik vurenhout, weet nog niet wat het hout kost qua inkoop, maar als je ook interesse hebt kan ik je op de hoogte houden als je wilt.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

heb je trouwens de mogelijkheid voor bi-ampen? anders zeker doen!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Citaat van: The Vampire op september  7, 2010, 18:55:22
dat hoort volgens mij een beetje bij de CM serie. ik heb met die van mij ook wel eens het gevoel dat het lijkt alsof de speakers eerst op gang moeten komen. in het begin kleeft het geluid een beetje aan de speaker. daarbij krijgt (uit mijn ervaring) de serie een totaal ander karakter bij een wat hoger volume. ben benieuwd naar de foto's  ;)

wat betreft meubel, ik ga er waarschijnlijk 1 maken van 3.6cm dik vurenhout, weet nog niet wat het hout kost qua inkoop, maar als je ook interesse hebt kan ik je op de hoogte houden als je wilt.

Bedankt voor het aanbod! Ben alleen zelf totaal niét handig, dus denk dat het voor mij niet echt handig is. Ik ga de komende tijd gewoon goed om me heen kijken en als ik wat zie dat me trekt dan komt hij er wel.

Over het bi-ampen: nee dat ga ik voorlopig niet doen. De rede is simpel, ik heb maar 1 stereo eindversterker; het is voor mij dus geen optie tenzij ik nog een eindbak zou kopen. Voorlopig wou ik het hier even bij houden, dus de komende tijd geen upgrades meer! Ik ga er eigelijk ook vanuit dat de Sony de CM's ook wel aankan, dat was in zijn tijd echt een topper.

Robbert54

oh daar ga ik ook wel van uit, maar bi-ampen maakt nogal een behoorlijk verschil, dus vandaar mijn vraag.

en wij kunnen het meubel ook voor je maken natuurlijk ;) kan mijn vader altijd om een leuk prijsje vragen ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Of je nou bi-ampt of een eindbak hebt, weet niet of dat weer veel verschil maakt? Het lijkt me uiteindelijk op hetzelfde neerkomen, meer vermogen. Ik trek dat extra vermogen uit een losse eindversterker, eerst trok ik het uit het bi-ampen. Moet wel zeggen dat bi-ampen bij mij opzich wel een verbetering opleverde, maar niet zo gigantisch als je zou denken. De losse eindbak trok het bij mij ook niet helemaal open, maar levert vooral verbetering op in het laag/midden.

GPO

Gefeliciteerd met je aankoop!

dit vind ik wel een mooie opmerking -->

Citaat van: JCL op september  7, 2010, 13:46:32
...
Nu zijn we ook echt klaar met upgraden!
...

O0

Veel forumleden denken dit bij tijd en wijle ook, maar gaan toch na een paar jaar upgraden (of sidegraden)..... :)

GPO

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

JCL

Haha, ja daar ben ik me ook wel van bewust. Bedoelde ook meer dat er op korte termijn niks nieuws meer komt. Op lange termijn zou ik nog wel een andere receiver willen (Denon 4803 b.v.) en CM1 al rears. Maar dat gaat de komende tijd niet gebeuren.

Robbert54

Ook niet als ik die van mij in de markt zet? :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Als je er een goede prijs voor vraagt :P Maar dat ging toch niet gebeuren op korte termijn?

Robbert54

Ben er nog niet over uit. Ben wel benieuwd naar wat anders maar weet nog niet precies wat. ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Zojuist zijn de speakers afgeleverd. Zelfs de CM-C was op tijd binnen gekomen (anders had ik een winkelmodel gekregen die werd dan later omgeruild met mijn eigen nieuwe center). Snel aangesloten, ingemeten, etc. Klinkt al erg mooi! Moet natuurlijk nog met de instellingen bezig, maar had al meteen dat wow! gevoel weer terug wat ik dinsdag ook had tijdens de luistersessie. Detail is ongelovelijk, bass is heerlijk, alles sprankelt, het springt echt uit de speakers. En dan is er natuurlijk nog het design :wub:

Xander32

Dit schreeuwt om foto`s  ;D.

Mooie upgrade hoor, geniet ervan!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT