Maar weer eens upgraden. Versterker, dac, luidsprekers?

Gestart door peeweenl, januari 26, 2024, 17:44:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John Wx

Mooi spul makkelijk zelf te plaatsen en wil je wat veranderen je kan er zo bij :D


Vooral de verlengkabel is al ingespeeld
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RZeemering

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Mao

Citaat van: Spijkie op februari 14, 2024, 20:41:12Het lijkt op een jaren 30 woning zonder aarde in de woonkamer en houten balkenvloer, klopt dat?

Indien mogelijk en budget een losse Audiogroep met aarde aanleggen. Mooi degelijk Supra blok bijvoorbeeld.

Gr Spijkie

Een goede aarde is zeker aan te raden maar een "speciale audiogroep" laten aanleggen is kul immers wordt ie gewoon op je normale stroomnet aangesloten alles staat gewoon in verbinding met elkaar of laat je een kabel naar de electriciteits centrale leggen.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Vhond

Citaat van: peeweenl op februari 14, 2024, 16:25:53Op de foto staat een Metrum Jade DAC. Die heb ik geleend van een vriendelijke hifi dealer. Is geen deel van mijn eigen set.
Ik heb een YBA DAC te leen gehad en nu dus een Metrum Jade. Zoals in mijn oorspronkelijke post staat mis ik context in het geluid. Holografie wordt dat ook wel genoemd geloof ik. De termen weet ik niet precies maar het is het 'er bij zijn'. De YBA maakte het geluid wat doorzichtiger maar vond ik ook een beetje saai klinken. De Metrum doet alles wel zo'n beetje beter dan wat er in de Hegel zit, meer transparantie, meer details, maar het is eerder een kwantitatief verschil dan een kwalitatief. Het geluid blijft in wezen hetzelfde.
Omdat deze verandering weinig teweeg brengt in het karakter van het geluid vraag ik me af of ik het niet ergens anders moet zoeken. Misschien is het gewoon het karakter van de luidsprekers dat het geluid zo sterk bepaald (geen eyeopener, dat snap ik), of toch de Hegel. Maar ik had verwacht dat als het aan de versterker ligt het verschil met de Metrum ertussen groter zou zijn.
Welke modules zitten er in DAC2 of DAC 3 verschilt nogal in een Jade

peeweenl

Citaat van: Vhond op maart  7, 2024, 15:15:42Welke modules zitten er in DAC2 of DAC 3 verschilt nogal in een Jade
Dat weet ik niet, hij is ook allang weer weg.

peeweenl

Na heel wat heen en weer geschuif met de Sonus Fabers, vergelijken van het loopwerk met de bluesound enzovoorts enzovoorts heb ik besloten maar eens te beginnen met een goede cd speler te kopen incl. DAC zodat ik niet vast zit aan de DAC in de Hegel. Wat onbezonnen heb ik een Goldnote CD1000 gekocht zonder te luisteren (het was een hele goede deal vond ik, en ik dacht, als het niks is zet ik 'm weer te koop) maar thuis bleek hij het niet te doen. Staat alweer bij de reparateur. Gelukkig zit er garantie op. Dat is dus nog even afwachten.
Maar goed, het idee is, gewoon een goede cd speler, dan kan ik op mijn gemak naar een andere versterker uitkijken. Dus dat is nu de volgende uitdaging. Wat gaat er matchen met mijn Sonus Fabers? Echt veel tijd om ergens te gaan luisteren heb ik niet en in de buurt (Nijmegen) zijn ook niet veel dealers waar je dat even kunt gaan doen, voor zover ik weet. In Nijmegen zelf zit alleen een Hifi Klubben.
Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt van apparaten die me wel interessant leken. Heeft iemand ervaring met deze versterkers, evt. in combinatie met Sonus Faber. Of aanvullingen, tips?
Leema Acoustics Tucana II
Sugden Masterclass ANV-50
AVM Ovation A 6.2
Lavardin ITx
Audio Note Oto Phono SE Signature
Audia Flight FL Three S

Dit gaat een beetje alle kanten op, dat weet ik. Er staat een AudioNote tussen terwijl ik liever geen buizen heb maar dat is toch wel een heel mooi merk. Klanksignatuur van de apparaten zal ook behoorlijk verschillen.
Ik hoef niet per se een hele diepe bas en geef de voorkeur aan ruimtelijkheid en ietwat warmte. Vind dingen al snel te scherp klinken (misschien door mijn tinnitus?).

Alle tips tot nu toe zijn zeer gewaardeerd! Ik ga met name eens serieus naar de akoestiek kijken, daar valt nog wel het een en ander te halen, lijkt me.

FS249

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Spijkie

Citaat van: peeweenl op maart 15, 2024, 16:32:57Na heel wat heen en weer geschuif met de Sonus Fabers, vergelijken van het loopwerk met de bluesound enzovoorts enzovoorts heb ik besloten maar eens te beginnen met een goede cd speler te kopen incl. DAC zodat ik niet vast zit aan de DAC in de Hegel. Wat onbezonnen heb ik een Goldnote CD1000 gekocht zonder te luisteren (het was een hele goede deal vond ik, en ik dacht, als het niks is zet ik 'm weer te koop) maar thuis bleek hij het niet te doen. Staat alweer bij de reparateur. Gelukkig zit er garantie op. Dat is dus nog even afwachten.
Maar goed, het idee is, gewoon een goede cd speler, dan kan ik op mijn gemak naar een andere versterker uitkijken. Dus dat is nu de volgende uitdaging. Wat gaat er matchen met mijn Sonus Fabers? Echt veel tijd om ergens te gaan luisteren heb ik niet en in de buurt (Nijmegen) zijn ook niet veel dealers waar je dat even kunt gaan doen, voor zover ik weet. In Nijmegen zelf zit alleen een Hifi Klubben.
Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt van apparaten die me wel interessant leken. Heeft iemand ervaring met deze versterkers, evt. in combinatie met Sonus Faber. Of aanvullingen, tips?
Leema Acoustics Tucana II
Sugden Masterclass ANV-50
AVM Ovation A 6.2
Lavardin ITx
Audio Note Oto Phono SE Signature
Audia Flight FL Three S

Dit gaat een beetje alle kanten op, dat weet ik. Er staat een AudioNote tussen terwijl ik liever geen buizen heb maar dat is toch wel een heel mooi merk. Klanksignatuur van de apparaten zal ook behoorlijk verschillen.
Ik hoef niet per se een hele diepe bas en geef de voorkeur aan ruimtelijkheid en ietwat warmte. Vind dingen al snel te scherp klinken (misschien door mijn tinnitus?).

Alle tips tot nu toe zijn zeer gewaardeerd! Ik ga met name eens serieus naar de akoestiek kijken, daar valt nog wel het een en ander te halen, lijkt me.

Het zijn allemaal hele mooie versterkers. Volgens mij horen Sonus Faber en Macintosh wat bij elkaar , althans dat zie ik vaker. Verder geen idee.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Een klasse A Pass Labs of Accuphase?
Marantz klasse a/b, bv PM11?

Buizen; Mystère ia21 (aantal keren gehoord op Liuto's) 👌🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Samro

De Leema Tucana II klinkt op mijn Sonus Faber Sonetto V levendig met een enorme punch en strakke diepe bas! Nog nooit een versterker met zo'n strakke bas gehad. Kan ook een beetje upfront en direct klinken. Ik heb er een Equalizer tussen om de hoge tonen wat te dimmen. Levendig klinkt het zeker wel! Ik heb inmiddels ook een Mcintosh MA5300 welke een prachtige mid en hoog geeft. Zeer mooi met stemmen en zeer detailrijk en open klank maar nooit té scherp! De Mac geeft een ronde bas, soms wat teveel bij mij in een redelijk kleine ruimte.De Mac is echt wel een soort van buizenklank.  De Leema Tucana / Mcintosh is  een erg groot verschil in klank. Het is maar net wat je mooi vindt. Ik ben er zelf nog niet uit welke versterker ik zelf ga houden. Ik wil nog de Mcintosh de voorversterker met de Leema eindversterker uitproberen. Zien wat dat voor resultaat zal geven. Mvg, Samro  
Citaat van: peeweenl op maart 15, 2024, 16:32:57Na heel wat heen en weer geschuif met de Sonus Fabers, vergelijken van het loopwerk met de bluesound enzovoorts enzovoorts heb ik besloten maar eens te beginnen met een goede cd speler te kopen incl. DAC zodat ik niet vast zit aan de DAC in de Hegel. Wat onbezonnen heb ik een Goldnote CD1000 gekocht zonder te luisteren (het was een hele goede deal vond ik, en ik dacht, als het niks is zet ik 'm weer te koop) maar thuis bleek hij het niet te doen. Staat alweer bij de reparateur. Gelukkig zit er garantie op. Dat is dus nog even afwachten.
Maar goed, het idee is, gewoon een goede cd speler, dan kan ik op mijn gemak naar een andere versterker uitkijken. Dus dat is nu de volgende uitdaging. Wat gaat er matchen met mijn Sonus Fabers? Echt veel tijd om ergens te gaan luisteren heb ik niet en in de buurt (Nijmegen) zijn ook niet veel dealers waar je dat even kunt gaan doen, voor zover ik weet. In Nijmegen zelf zit alleen een Hifi Klubben.
Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt van apparaten die me wel interessant leken. Heeft iemand ervaring met deze versterkers, evt. in combinatie met Sonus Faber. Of aanvullingen, tips?
Leema Acoustics Tucana II
Sugden Masterclass ANV-50
AVM Ovation A 6.2
Lavardin ITx
Audio Note Oto Phono SE Signature
Audia Flight FL Three S

Dit gaat een beetje alle kanten op, dat weet ik. Er staat een AudioNote tussen terwijl ik liever geen buizen heb maar dat is toch wel een heel mooi merk. Klanksignatuur van de apparaten zal ook behoorlijk verschillen.
Ik hoef niet per se een hele diepe bas en geef de voorkeur aan ruimtelijkheid en ietwat warmte. Vind dingen al snel te scherp klinken (misschien door mijn tinnitus?).

Alle tips tot nu toe zijn zeer gewaardeerd! Ik ga met name eens serieus naar de akoestiek kijken, daar valt nog wel het een en ander te halen, lijkt me.

peeweenl

Citaat van: Samro op maart 15, 2024, 23:46:02De Leema Tucana II klinkt op mijn Sonus Faber Sonetto V levendig met een enorme punch en strakke diepe bas! Nog nooit een versterker met zo'n strakke bas gehad. Kan ook een beetje upfront en direct klinken. Ik heb er een Equalizer tussen om de hoge tonen wat te dimmen. Levendig klinkt het zeker wel! Ik heb inmiddels ook een Mcintosh MA5300 welke een prachtige mid en hoog geeft. Zeer mooi met stemmen en zeer detailrijk en open klank maar nooit té scherp! De Mac geeft een ronde bas, soms wat teveel bij mij in een redelijk kleine ruimte.De Mac is echt wel een soort van buizenklank.  De Leema Tucana / Mcintosh is  een erg groot verschil in klank. Het is maar net wat je mooi vindt. Ik ben er zelf nog niet uit welke versterker ik zelf ga houden. Ik wil nog de Mcintosh de voorversterker met de Leema eindversterker uitproberen. Zien wat dat voor resultaat zal geven. Mvg, Samro 
Dag Samro,
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Als ik dat zo lees lijkt me de Leema niet voor mij. Zoals ik in mijn post al schreef vind ik het al snel te scherp en als jij er een equalizer tussen moet zetten om de hoge tonen te dimmen dan zie ik dat geen match worden. Wat je schrijft over de McIntosh klinkt wel goed. Ik had die nog niet op mijn lijstje staan maar die komt er wel bij. Bedankt voor de tip!
Groeten
Peter

peeweenl

Citaat van: Xander32 op maart 15, 2024, 19:47:28Een klasse A Pass Labs of Accuphase?
Marantz klasse a/b, bv PM11?

Buizen; Mystère ia21 (aantal keren gehoord op Liuto's) 👌🏻
Ja Accuphase en Passlabs staan wel op mijn netvlies. De int-25 bijvoorbeeld van Passlabs. Ik zal me wat meer verdiepen in deze merken. Marantz heb ik eigenlijk nooit aan gedacht als merk voor versterkers, in mijn hoofd is dat meer een cd-speler merk (heb er ook een paar van ze gehad). Zal ik eens naar gaan luisteren.

Samro

Een Lavardin IS heb ik wel eens gehad maar vond ik te weinig vermogen (2x35w) Deze had een rustige klank. De IS klonk niet goed op 4 ohm speakers. Er stond ook achterop vermeld dat er 8 Ohm speakers (Sonus faber is meestal 4 ohm als ik me niet vergis) op aangesloten moesten worden.  Maar hoe dat met de iTX is weet ik niet.

Mvg, Samro

KayaRahnee

Citaat van: peeweenl op maart 16, 2024, 18:36:34... Als ik dat zo lees lijkt me de Leema niet voor mij. Zoals ik in mijn post al schreef vind ik het al snel te scherp en als jij er een equalizer tussen moet zetten om de hoge tonen te dimmen dan zie ik dat geen match worden.

En als het daardoor (toonregeling) meer jouw klank is ... MyFi dus ...

Citaat van: peeweenl op maart 16, 2024, 18:36:34... Wat je schrijft over de McIntosh klinkt wel goed. Ik had die nog niet op mijn lijstje staan maar die komt er wel bij. Bedankt voor de tip!

Die Mc heeft ook toonregeling ...

Zelf wil ik geen versterker meer zonder toonregeling, of equalizer, ik geef graag zelf een kleurtje aan de klank. Audiofielen willen dat vaak niet, maar ik ben geen audiofiel, wil ik niet zijn, ik ben een muziek luisteraar. Het moet klinken zoals ik het wil en niet naar wat iemand anders voor mij heeft afgesteld.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

chansig

Audiofielen willen per definitie een kleur (naar eigen smaak) kunnen geven aan de weergave. Dat doen ze dan voornamelijk via kabels, zekeringen, klankschalen etc. Anderen door toonregeling al dan niet icm metingen.

Of alle audiofielen muziekliefhebbers zijn weet ik niet. Maar hier op het forum meen ik toch voornamelijk muziekliefhebbers te zien. Zeker als ik kijk in wat draai ik voor muziek.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Hetgeen het huis binnenkomt kan je niet scheiden, wel de vervuiling welke mogelijk in huis ontstaat. Daarmee lijkt mij een dedicated audiogroep niet zondermeer kul.

Of deze voorts een (positief) hoorbaar verschil geeft kan ik (nog) niet beoordelen.


Citaat van: Mao op maart  7, 2024, 13:03:13Een goede aarde is zeker aan te raden maar een "speciale audiogroep" laten aanleggen is kul immers wordt ie gewoon op je normale stroomnet aangesloten alles staat gewoon in verbinding met elkaar of laat je een kabel naar de electriciteits centrale leggen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Citaat van: Xander32 op maart 21, 2024, 07:45:42Hetgeen het huis binnenkomt kan je niet scheiden, wel de vervuiling welke mogelijk in huis ontstaat. Daarmee lijkt mij een dedicated audiogroep niet zondermeer kul.

Of deze voorts een (positief) hoorbaar verschil geeft kan ik (nog) niet beoordelen.



Kul is wel er boud, menigeen heeft toch last van het aanslaan van de koelkast. De wasmachine of vaatwasser die op dat moment draait of een aardlus.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

chansig

Afhankelijk van de voeding in de versterker en hoe goed deze is gebouwd: ja of nee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

John Wx

Citaat van: Xander32 op maart 21, 2024, 07:45:42Hetgeen het huis binnenkomt kan je niet scheiden, wel de vervuiling welke mogelijk in huis ontstaat. Daarmee lijkt mij een dedicated audiogroep niet zondermeer kul.

Of deze voorts een (positief) hoorbaar verschil geeft kan ik (nog) niet beoordelen.



Dat zou je kunnen meten maar is zo moeilijk en horen ik denk het niet en als er wel verschil is het zo minimaal dat we dat echt waarnemen ?

Je sluit wel dingen uit  ;)

Ik had vroeger wel allerlei dingen er tussen etc en zekeringen kabels noise stoppers losse kabel vanaf de meterkast, was voor mij vooral onrust

Bij a b schakelen maar dat is lastig 2 x dezelfde set en dan a b schakelen om iets waar te nemen, is ook iets van de hobby die 1% verbeteren veranderen

Jij hebt nog nooit naar slecht geluid geluisterd in je sets (al die marantzen  ;D ) misschien een mismatch maar dat heb ik zelf nooit ervaren een cd speler doet niks anders dan ee andere speler vind ik

Ik vind alleen die superlatieven zo overdreven met ooohh wat een wereld van verschil, denk ik altijd ga is logisch nadenken dus altijd naar troep geluisterd nnneeeeee kan niet

Kan je en wil je het gewoon doen Xander
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

DofN

Citaat van: chansig op maart 20, 2024, 22:50:28Of alle audiofielen muziekliefhebbers zijn weet ik niet. Maar hier op het forum meen ik toch voornamelijk muziekliefhebbers te zien. Zeker als ik kijk in wat draai ik voor muziek.

Gr. Hans

Het is toch maar een handjevol audiofieltjes wat daar regelmatig post en blijk geeft van passie voor muziek.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

peeweenl

Citaat van: chansig op maart 20, 2024, 22:50:28Of alle audiofielen muziekliefhebbers zijn weet ik niet. Maar hier op het forum meen ik toch voornamelijk muziekliefhebbers te zien. Zeker als ik kijk in wat draai ik voor muziek.

Gr. Hans
Ik ben een echte muziekliefhebber. Ik heb graag een goede installatie omdat ik de muziek dan (hoop ik) als realistischer ervaar. Ik heb helemaal niks tegen toonregeling of bijvoorbeeld room correction. Maar ik vind het wel een vreemd idee om een versterker die je in principe niet mooi vindt klinken toch te kopen omdat je dat met toonregeling bij kunt stellen.

peeweenl

Ik heb nu dus de GoldNote cd-1000 cd speler in huis en man wat is dat ding goed. Ik heb nog niet veel geluisterd (net gisteren terug gekregen) maar wat ik geluisterd heb klinkt gewoon meer 'echt', wat dat dan ook moge zijn. Het creeërt voor mij in ieder geval een veel betere illusie van werkelijkheid dan ik tot nu toe hier in huis bereikt heb. Een grote stap in de goede richting.

Xander32

Ach weet je, het is een deel van de hobby, dat blijven investeren in de set.
Komt dat voort uit onrust? Nee, zeker niet  :nowink:

Het klinkt goed, ik ben dik tevreden, maar wellicht kan het toch nog een klein ietsepietsie beter 🤓 Je komt daar alleen maar achter door het te doen, door het uit te proberen. Brengt het iets positiefs dan is dat super en maakt het geen hoorbaar verschil, dan is het een fijne gedachte dat je weer iets hebt uitgezocht en de basis van de set nog ietwat meer solide hebt gemaakt.

En dat valt zo toch nog heel erg mee betreft superlatieven 😄


Citaat van: John Wx op maart 21, 2024, 11:08:06Dat zou je kunnen meten maar is zo moeilijk en horen ik denk het niet en als er wel verschil is het zo minimaal dat we dat echt waarnemen ?

Je sluit wel dingen uit  ;)

Ik had vroeger wel allerlei dingen er tussen etc en zekeringen kabels noise stoppers losse kabel vanaf de meterkast, was voor mij vooral onrust

Bij a b schakelen maar dat is lastig 2 x dezelfde set en dan a b schakelen om iets waar te nemen, is ook iets van de hobby die 1% verbeteren veranderen

Jij hebt nog nooit naar slecht geluid geluisterd in je sets (al die marantzen  ;D ) misschien een mismatch maar dat heb ik zelf nooit ervaren een cd speler doet niks anders dan ee andere speler vind ik

Ik vind alleen die superlatieven zo overdreven met ooohh wat een wereld van verschil, denk ik altijd ga is logisch nadenken dus altijd naar troep geluisterd nnneeeeee kan niet

Kan je en wil je het gewoon doen Xander
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: DofN op maart 21, 2024, 17:29:28Het is toch maar een handjevol audiofieltjes wat daar regelmatig post en blijk geeft van passie voor muziek.

Misschien luistert de rest nog steeds naar The Beatles of Dire Straits  :devil:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Mediator

Citaat van: peeweenl op maart 21, 2024, 20:02:27Ik heb nu dus de GoldNote cd-1000 cd speler in huis en man wat is dat ding goed. Ik heb nog niet veel geluisterd (net gisteren terug gekregen) maar wat ik geluisterd heb klinkt gewoon meer 'echt', wat dat dan ook moge zijn. Het creeërt voor mij in ieder geval een veel betere illusie van werkelijkheid dan ik tot nu toe hier in huis bereikt heb. Een grote stap in de goede richting.

Welke heb je? De normale versie of de uitgebreide versie? Het mooie is dat dit ding is uit te breiden met een buizen uitgangstrap. Je hebt daarin twee varianten van respectievelijk 6 en 12 buizen en zelfs de voeding van de buizen gebeurt met buizen zoals het wat mij betreft hoort. Je kan daarnaast kiezen uit een tweetal losse voedingen. In de buizenuitgangstrap kun je door middel van dipswitches zo ongeveer iedere buis kiezen om mee te spelen. En dat is nu precies wat ik zoek. Zodra mijn CD speler kapot gaat is dit voor mij de enige logische variant.