Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Cyreg

OK sorry, ik had niet begrepen dat de SHL5 als jullie ref voor slam werd beschouwd  :confused:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

twani

Citaat van: Cyreg op februari  3, 2015, 19:36:45
OK sorry, ik had niet begrepen dat de SHL5 als jullie ref voor slam werd beschouwd  :confused:

Hier niet hoor :)

Misschien ook juist wel de kracht van Harbeth..... Nergens in uitblinken, maar als totaalpakket (daardoor?) "retegoed" en vooral ook "vríj" van storende factoren....

Mr.M

Citaat van: Cyreg op februari  3, 2015, 16:10:13
Tja, maakt het veel uit mbt vraag  ???
- m.i. gaat slam toch niet alleen om laag?
- gevoel van impact zit toch ook in de lage midden frequenties?
Als je "" bij harbeth opzoek ben naar slam en beter laag weergave is de shl5 de baas tussen de harbeths.
Je kan de "slam " van een monior niet echt vergelijken met de "slam" van  een volwaardig vloerstaande want dan mis je gewoon een octaaf of twee maar tussen de harbeths is de shl5 naar mijn ervaring het meest in balans.
**UNDER CONSTRUCTION**

Cyreg

De C7es3's doen het ook uitstekend met 'n Sonneteer Alabaster met MM stage(vanaf 2015)  :thumbs-up:
Ik heb deze nu 'n weekje als demo versterker hier thuis (dank aan RiversideAudio).

Vergeleken met de LFD wat meer powerful, strakker en pittiger geluid met mooi laag en stemmen.
Soms verrassend duidelijkere details; ook uitgeprobeerd met verschillende netspullen!
De LFD is overall wat warmer, softer, vloeiender en ook met alle details, maar wat minder uitgesproken.

Kan met beide versterkers prima leven, dus.... :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

Jumping Jack

Deze set kwam ik tegen op het vpi forum (want die draaitafel is echt  :inlove:  :worship:):

The system:
speaker: Harbeth SHL5
preamp: Audio Research Ref 5
Power: Musical Fidelity M8700m
Phono: Audion Premiere w/ Orotofon Verto SUT


Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op maart  4, 2015, 08:48:44
Deze set kwam ik tegen op het vpi forum (want die draaitafel is echt  :inlove:  :worship:):

The system:
speaker: Harbeth SHL5
preamp: Audio Research Ref 5
Power: Musical Fidelity M8700m
Phono: Audion Premiere w/ Orotofon Verto SUT




Mooie speakers inderdaad :tounge2:     mooie draaitafel ook :D

tompj

Citaat van: twani op maart  4, 2015, 19:16:29
Mooie speakers inderdaad :tounge2:     mooie draaitafel ook :D
Ik schat in dat dit niet bij Allen Shaw thuis is..... :tounge2:

Mooi setje!
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2. Analoog
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Alleen die afstand tot de zijwanden :nowink:   Kán gewoon niet goed klinken met SHL5..


Minimaal 0,75....... ;)

Mr.M

Ik heb ze ook vrij dicht bij de muur gehad de shl 5 en klonk prima.. Alleen met iets meer ruimte klonk het iets beter...
Dat kan gewoon niet goed klinken is nogal overdreven uitgedrukt twani.:;)
Dit speakers klinken iets mooier met wat ruimte  er omheen. Maar met 4o cm gaat het naar mijn idee nog steeds prima...
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Citaat van: maz op maart  4, 2015, 23:09:11
Maar met 4o cm gaat het naar mijn idee nog steeds prima...


Het is maar net hoeveel potentieel je wilt laten liggen.

Deze speakers staan gewoon hondsberoerd opgestelt, met iedere centimeter minder ruimte lever je een stukje van de magie in.

Nogmaals, het hangt geheel van de persoon in kwestie af of je tevreden kunt zijn met een minder dan optimaal resultaat. 

Velen kunnen dat kennelijk, ik niet.

Mijn speakers staan er al weer bijna 3 jaar overigens.  Hoef niets te wisselen MAZ :music:


En wil je tóch Harbeth zó dícht aan de muur kun je wellicht beter een kleiner modelletje uit de Harbeth familie nemen....


Zomaar eens 2 Beter Beeld en Geluid opstellingen.  Need we say more....

twani


twani

Deze foto van DNKY z'n setup ook altijd erg mooi gevonden....

Mitch--

Citaat van: twani op maart  5, 2015, 08:21:20
Deze foto van DNKY z'n setup ook altijd erg mooi gevonden....

Das niet Dynky zn set-up hoor ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Alco

CitaatDeze foto van DNKY z'n setup ook altijd erg mooi gevonden....
Aah, ja.. die heb ik ook een paar keer eerder gezien. Vond ik toen ook opvallend mooi.

De eenvoud, 1 sober ogende geïntegreerde versterker + prachtige draaitafel, spreekt me aan. :)

Citaatwil je tóch Harbeth zó dícht aan de muur kun je wellicht beter een kleiner modelletje uit de Harbeth familie nemen...
Ok, de kleine Harbeth HLP-3esr's op de foto van BB&G staan wellicht optimaal opgesteld,  maar laten we eerlijk zijn... er zullen waarschijnlijk weinig mensen zijn bij wie de luidsprekers (of het nu Harbeth' zijn of anders) zo opgesteld kunnen worden.
Vanwege praktische bezwaren (bijv: kleine kinderen), visuele bezwaren ("midden in de woonkamer") of de bekende SWMBO bezwaren.

Zo optimaal staan speakers vaak alleen in luisterruimtes van HiFi-zaken of in dedicated luisterruimtes van enkele happy few audiofielen.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

twani

Citaat van: Mitch-- op maart  5, 2015, 12:44:52
Das niet Dynky zn set-up hoor ;)

Ah oké.....   Nou ja, in ieder geval toch mooi :)

Robiwan

#4291
Citaat van: Alco op maart  5, 2015, 13:12:08
Aah, ja.. die heb ik ook een paar keer eerder gezien. Vond ik toen ook opvallend mooi.

De eenvoud, 1 sober ogende geïntegreerde versterker + prachtige draaitafel, spreekt me aan. :)
Ok, de kleine Harbeth HLP-3esr's op de foto van BB&G staan wellicht optimaal opgesteld,  maar laten we eerlijk zijn... er zullen waarschijnlijk weinig mensen zijn bij wie de luidsprekers (of het nu Harbeth' zijn of anders) zo opgesteld kunnen worden.
Vanwege praktische bezwaren (bijv: kleine kinderen), visuele bezwaren ("midden in de woonkamer") of de bekende SWMBO bezwaren.

Zo optimaal staan speakers vaak alleen in luisterruimtes van HiFi-zaken of in dedicated luisterruimtes van enkele happy few audiofielen.

Daarom heb ik juist gekozen voor Naim Allae speakers die lekker tegen de achterkant kunnen staan!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: Alco op maart  5, 2015, 13:12:08
Aah, ja.. die heb ik ook een paar keer eerder gezien. Vond ik toen ook opvallend mooi.

De eenvoud, 1 sober ogende geïntegreerde versterker + prachtige draaitafel, spreekt me aan. :)
Ok, de kleine Harbeth HLP-3esr's op de foto van BB&G staan wellicht optimaal opgesteld,  maar laten we eerlijk zijn... er zullen waarschijnlijk weinig mensen zijn bij wie de luidsprekers (of het nu Harbeth' zijn of anders) zo opgesteld kunnen worden.
Vanwege praktische bezwaren (bijv: kleine kinderen), visuele bezwaren ("midden in de woonkamer") of de bekende SWMBO bezwaren.

Zo optimaal staan speakers vaak alleen in luisterruimtes van HiFi-zaken of in dedicated luisterruimtes van enkele happy few audiofielen.
Die van mij staan op stands met viltjes eronder, schuif ze iedere avond naar hun-  op de vloer gemarkeerde - positie als ik ga luisteren.  10 seconden werk.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Anderhalve meter van da achterwand af, helemaal vrij aan de zijwanden

Bama

Citaat van: twani op maart  5, 2015, 14:25:17
Die van mij staan op stands met viltjes eronder, schuif ze iedere avond naar hun-  op de vloer gemarkeerde positie - als ik ga luisteren.  10 seconden werk.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Anderhalve meter van da achterwand af, helemaal vrij aan de zijwanden

Dat is wel handig, en bij achtergrondmuziek laat je ze gewoon staan. Goede tip

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

#4295
Citaat van: Alco op maart  5, 2015, 13:12:08
[...] Zo optimaal staan speakers vaak alleen in luisterruimtes van HiFi-zaken of in dedicated luisterruimtes van enkele happy few audiofielen.
En gewoon in de huiskamer. :pompom: :headbanging:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rudi64

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: Bas Akkerman op maart  5, 2015, 17:08:24
En gewoon in de huiskamer. :pompom: :headbanging:

Zo is het Bas ;).  Volgens mij staan ze bij jou ook "compromisloos" opgesteld toch? :clapping:

garmtz

Citaat van: twani op maart  5, 2015, 07:54:55
Zomaar eens 2 Beter Beeld en Geluid opstellingen.  Need we say more....

De P3 ESR in die opstelling wilden we near-field opstellen. Ze staan verre van ideaal t.o.v. de muur. Meestal komen we in klantsituaties uit met de P3ESR zo'n 30-50 cm met de achterkant van de wand en bij de M30/C7/SHL5 tussen de 50-70 cm van de achterwand. Dichter dus dan op de foto's. De SHL5 kan echter heel goed volledig op zichzelf staan ver in de ruimte. Soms komen we uit op nog veel dichter naar de wand, volkomen afhankelijk van de akoestiek.