Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

garmtz


Citaat van: Cyreg op april 23, 2014, 23:15:10
Volgens AS is het iets nieuws waarbij geen onderdelen uit de bestaande collectie wordt gebruikt.
Tussen de regels door van zijn commentaar op de HUG, dus geen vervangers of upgrades van bestaande speakermodellen  :D misschien zelfs helemaal geen speaker?  :unsure:
dat heb je verkeerd begrepen... ;)

Cyreg

Citaat van: garmtz op mei 11, 2014, 10:06:00
dat heb je verkeerd begrepen... ;)

Teruggelezen (HUG Newsletter 50, post#4 van AS) > en je hebt gelijk....dat staat er niet.... :hmmm:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

ChrisV

Even een vraagje tussendoor @ Garmtz: zie ik het nou goed op de foto's dat je je 30.1's direct op de Custom Design stands hebt staan (dus zonder plakkers, Bluetac oid)?

Ik heb tot nu toe Q-Bricks gebruikt maar wil wel weten hoe het zonder klinkt. En voordat ik de meegeleverde 'bumpertjes' ga plakken...

garmtz

Citaat van: ChrisV op mei 11, 2014, 14:55:12
Even een vraagje tussendoor @ Garmtz: zie ik het nou goed op de foto's dat je je 30.1's direct op de Custom Design stands hebt staan (dus zonder plakkers, Bluetac oid)?

Nee, zit een minimale hoeveelheid Blu-Tac tussen...

CitaatIk heb tot nu toe Q-Bricks gebruikt maar wil wel weten hoe het zonder klinkt. En voordat ik de meegeleverde 'bumpertjes' ga plakken...

Q-Bricks vind ik echt gemaakt voor een Skylan stand... Op de zaak gebruiken we 3 van de zelfklevende bumpertjes. Blu-Tac kan dus ook.

ChrisV

Dank! Ik ga eens kijken wat het bij mij wordt. Staat wel erg mooi en strak bij jou.

garmtz

Citaat van: ChrisV op mei 12, 2014, 17:29:11
Dank! Ik ga eens kijken wat het bij mij wordt. Staat wel erg mooi en strak bij jou.

Dank je... :)

Liefhebber

Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

Cyreg

geloof er niks van; is alleen 'n mooi plaatje van 'n bestaand model  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

Cyreg

het is vandaag trouwens 15 mei > waarom weten we nog steeds niet waar het wel om gaat?  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

twani



tompj

Bijna raak...

Citaat van: tompj op april 23, 2014, 10:59:47
Vast een nieuwe versie van de SHL5. Volgens mij is die 'aan de beurt'. Ik gok op de SHL 5.1.

....maar ook wel voorspelbaar.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2. Analoog
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element


ChrisV

Dus toch! Ik had altijd begrepen dat AS bang was dat sleutelen aan de SHL5 de delicate, bijzondere balans zou kunnen verstoren. Ben heel benieuwd wat het resultaat is :)

twani

Wáár zijn de karakteristieke "gouden schroefjes" en het mooie embleem gebleven :nopompom:

twani

Citaat van: ChrisV op mei 16, 2014, 08:41:01
Dus toch! Ik had altijd begrepen dat AS bang was dat sleutelen aan de SHL5 de delicate, bijzondere balans zou kunnen verstoren. Ben heel benieuwd wat het resultaat is :)

AS heeft het zelf over de beschikbaarheid van nieuwere materialen én "een voortschrijdend inzicht" die hem ertoe hebben gezet deze stap te maken.

Ach, de verschillen zullen niet heel groot zijn, we zullen het tzt wel horen van BB&G als ze ze naast elkaar hebben gehoord.

Dan nog zal het een smaakkwestie blijven vermoed ik.

Zag je ook bij de SF Cremona series en de latere "M" versies daarvan.  Eerst vond men de nieuwe "M" geweldig, nu jaren later geven veel (ex)  bezitters aan dat de "NIET M" versie de fijnste blijken te zijn, de laatste échte SFèn.

Hou je altijd dit geneuzel.
Niks mis met evolutie overigens, heeft ons ook veel gebracht.

Eigenlijk vind ik het, buiten de eventuele klankverschillen, interessanter om te vernemen wat er tov het huidige model met de gevoeligheid en impedantiecurve is gebeurd.

Dit aangezien het hele netwerkje ook is gewijzigd.....

Trevor1

Nog lelijker! :o En de bestaande SHL5's kunnen naar 't groot vuil, die zijn niets meer waard nu.

Ik zie trouwens nog heel veel ruimte op die scheve sticker voor meer woordjes als Super en Plus. Super Mega Turbo SHL5 Plus with fucking sugar on top SHL5, past makkelijk!  :D

Jumping Jack

Ze laten hier tegenwoordig toch ook echt iedereen binnen blijkbaar... Mooie binnenkomer hoor.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mitch--

Citaat van: Jumping Jack op mei 16, 2014, 11:26:04
Ze laten hier tegenwoordig toch ook echt iedereen binnen blijkbaar... Mooie binnenkomer hoor.

'hatelijk' welkom dan maar ? :P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Trevor1 op mei 16, 2014, 11:24:09
Nog lelijker! :o En de bestaande SHL5's kunnen naar 't groot vuil, die zijn niets meer waard nu.

Ik zie trouwens nog heel veel ruimte op die scheve sticker voor meer woordjes als Super en Plus. Super Mega Turbo SHL5 Plus with fucking sugar on top SHL5, past makkelijk!  :D

Dat jij met een dergelijk "aantoonbaar" gebrek aan smaak überhaupt op de "Harbeth sectie" van het forum terechtkomt :blink:

Moet jij niet gewoon bij de "Home Cinema 12 x 500watt ik heb een dikke subwoofer boys" zijn?

Mitch--

Citaat van: twani op mei 16, 2014, 12:05:46
Dat jij met een dergelijk "aantoonbaar" gebrek aan smaak überhaupt op de "Harbeth sectie" van het forum terechtkomt :blink:

Moet jij niet gewoon bij de "Home Cinema 12 x 500watt ik heb een dikke subwoofer boys" zijn?

hehe  ^^
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Cyreg

Citaat van: Cyreg op mei 15, 2014, 14:22:06
het is vandaag trouwens 15 mei > waarom weten we nog steeds niet waar het wel om gaat?  :D

OK had me alweer vergist  :D
Bedankt voor de info en inderdaad wel benieuwd naar de vergelijkingsresultaten tzt.
Misschien zelfs niet meer noodzakelijk om zometeen HEEL veel ruimte rondom de SHL5+ te hebben???

http://pbs.twimg.com/media/BnvhThBIMAAciW-.jpg

http://www.tb-pr.com/files/admin/Banner2-press.pdf

http://www.harbeth.co.uk/usergroup/showthread.php?2199-New-Version-of-Super-HL5&p=28191#post28191

Zie moderators' commentaar in post#9 mbt mogelijke upgrading?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

Mitch--

Citaat van: Cyreg op mei 16, 2014, 12:30:44
OK had me alweer vergist  :D
Bedankt voor de info en inderdaad wel benieuwd naar de vergelijkingsresultaten tzt.
Misschien zelfs niet meer noodzakelijk om zometeen HEEL veel ruimte rondom de SHL5+ te hebben???


Hebben ze zoveel nodig dan??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani


Dr.Bedlo

Citaat van: Trevor1 op mei 16, 2014, 11:24:09
Nog lelijker! :o En de bestaande SHL5's kunnen naar 't groot vuil, die zijn niets meer waard nu.

Ik zie trouwens nog heel veel ruimte op die scheve sticker voor meer woordjes als Super en Plus. Super Mega Turbo SHL5 Plus with fucking sugar on top SHL5, past makkelijk!  :D

Gefrustreerd kelutertje die de centen niet heeft voor Harbeth. Lekker puh....ik heb de centen lekker wel.
Quad vintage.