Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: maz op juli  7, 2013, 02:11:52
Tis voor mij zeker niet boring, de definitie van high end is voor jouw misschien boring, maar dat komt doordat high end vocabulaire voor jouw heel andere mening heeft dan voor mij.
Mijn beschrijving van en betekenis van high end is totaal anders dan de jouwe.
Dat is maar goed ook, anders hadden we allemaal dezelfde spullen thuis.
... het gebruik van de term high-end, betreft idd. hetgeen hier de onduidelijkheid geeft. Echter, jouw interpretatie van de term high-end geeft voorts weer verheldering :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

BJF

Kan het op deze prachtige zondagmorgen niet laten mezelf te quoten in het Heilige der Heiligen  :tongue2:

Citaat van: BJF op april 28, 2013, 06:52:50
De Harbeth-adepts hier op het forum doen mij altijd een beetje denken aan Jehova's: ze brengen een blijde boodschap, maar nèt even te overtuigend  :bigsmile:
NAD M10 V2
Elac FS247

Maro

Citaat van: BJF op juli  7, 2013, 07:55:16
Kan het op deze prachtige zondagmorgen niet laten mezelf te quoten in het Heilige der Heiligen  :tongue2:

+1  Ben volgens mij net zo tevreden met mijn speakers alleen schreeuw ik het niet van de daken.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani

#2678
Citaat van: BJF op juli  7, 2013, 07:55:16
Kan het op deze prachtige zondagmorgen niet laten mezelf te quoten in het Heilige der Heiligen  :tongue2:
Hij is inderdaad heel leuk :laugh:   Valt 't zo erg op? :P.  Waarschijnlijk proberen Harbeth bezitters het nogal "timide uiterlijk" van de speakers  te overcompenseren middels overdreven propaganda :D


Mr.M

Citaat van: BJF op juli  7, 2013, 07:55:16
Kan het op deze prachtige zondagmorgen niet laten mezelf te quoten in het Heilige der Heiligen  :tongue2:
Hahaha,, +1
**UNDER CONSTRUCTION**

ChrisV

Citaat van: Maro op juli  7, 2013, 08:03:14
+1  Ben volgens mij net zo tevreden met mijn speakers alleen schreeuw ik het niet van de daken.. :D

+1 af en toe lijkt het wel een sekte met Alan Shaw als goeroe. Gelukkig gaat het hier nog niet zover als op het Harbeth forum. Daar zie je voordurend ingevoegde opmerkingen van de admin. Het ziet er af en toe uit als een soort ' hemels oordeel ' bij een post.

Peerless Monster

Citaat van: maz op juli  7, 2013, 01:57:45
Harbeth is naar mijn mening high end geluid. Muziek, beleving, en emotie.
Snaren die trillen alsof het voor je speelt, drumstel die je doet geloven dat je privé voorstelling krijgt, geluid dat je laat zitten en genieten van muziek. En steeds nummer naar nummer je versteld doen staan met wat je hoort.
Kippenvel krijgen als je je favoriete  cd opzet.
Dat is voor mij high end,  en ik heb sets van over 2 ton gehoord die dat niet konden creëren bij mij.
En harbeths wel,
Het is ook een Questie van smaak. High end is maar een definitie,

Sommige zien high end in bedragen,  sommige in design, anderen in bouw kwaliteit, merk bekendheid en sommige in puur geluid en beleving of simpelweg Muziek,.

Ik ben iemand dat all deze combinaties samen probeer te voegen,  dat is voor mij  (high end).

Gr maz



Een pracht van een betoog Maz!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

BJF

#2682
Citaat van: twani op juli  7, 2013, 09:00:40
Hij is inderdaad heel leuk :laugh:   Valt 't zo erg op? :P.  Waarschijnlijk proberen Harbeth bezitters het nogal "timide uiterlijk" van de speakers  te overcompenseren middels overdreven propaganda :D
Ik vind het wel vermakelijk en het enthousiasme was voor mij in elk geval reden een setje thuis te proberen. Ik had niet de klik. En volgens mij is er niks mis mee om enthousiast te zijn over iets wat je aanspreekt.
NAD M10 V2
Elac FS247

raindog

Citaat van: ChrisV op juli  7, 2013, 09:51:56
+1 af en toe lijkt het wel een sekte met Alan Shaw als goeroe. Gelukkig gaat het hier nog niet zover als op het Harbeth forum. Daar zie je voordurend ingevoegde opmerkingen van de admin. Het ziet er af en toe uit als een soort ' hemels oordeel ' bij een post.

Ik vind Alan Shaw, en zijn reacties op het HUG,  vooral heel grappig en eigenwijs. Je moet hem niet te serieus nemen en volgens mij wil hij dat zelf ook niet. Shaw is nogal absoluut in zijn uitspraken en wat dat betreft erg on-Brits. Hij overdrijft om te shockeren en zo wil hij zijn visie verkondigen. Als je goed leest zie je zijn knipoog... ;)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Dr.Bedlo

Beetje geitenwollen sokken en af en toe te strikt in zijn uitspraken. Wil nog wel eens verwarring geven en onzekerheid.
Quad vintage.

Bas Akkerman

Citaat van: BJF op juli  7, 2013, 07:55:16
Kan het op deze prachtige zondagmorgen niet laten mezelf te quoten in het Heilige der Heiligen  :tongue2:
Grappig is dat hè? Aan de andere kant heb je dat ook wel in mindere mate bij de andere merktopics (Linn, Naim, Meridian, Devialet(!)). Maar het valt me op dat er in die topics vaker ook negatieve geluiden te horen zijn. Niet dat luidsprekers van Harbeth perfect zijn, maar ik lees weinig negatiefs. Hoe zou dat komen? En dat is geen retorische vraag, ik vraag het me echt af, ben er nieuwsgierigheid naar.

Misschien dat veel Harbeth-luidsprekers vrij warm klinken en dat dat het psychische effect heeft dat muziek altijd fijn klinkt?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

#2686
K meen dat Harbeth eigenaren meer een down to earth instelling hebben met Hifi anders kom je niet bij Harbeth uit. Wil vaak nog wel eens botsen met die Kabel en interconnects en snake oil neuzelaars.
Quad vintage.

ChrisV

Citaat van: raindog op juli  7, 2013, 10:18:07
Ik vind Alan Shaw, en zijn reacties op het HUG,  vooral heel grappig en eigenwijs. Je moet hem niet te serieus nemen en volgens mij wil hij dat zelf ook niet. Shaw is nogal absoluut in zijn uitspraken en wat dat betreft erg on-Brits. Hij overdrijft om te shockeren en zo wil hij zijn visie verkondigen. Als je goed leest zie je zijn knipoog... ;)

Alan Shaw zelf vind ik prima te verteren. De moderators daar nemen hun rol iets te groots op. Onbedoeld vermakelijk zal ik maar zeggen.

AbZ

Citaat van: fred19633 op juli  7, 2013, 10:49:16
K meen dat Harbeth eigenaren meer een down to earth instelling hebben met Hifi anders kom je niet bij Harbeth uit. Wil vaak nog wel eens botsen met die Kabel en interconnects en snake oil neuzelaars.
Hoe combineer je dat dan met het bezit van Naim?

tompj

Citaat van: ChrisV op juli  7, 2013, 11:13:24
Alan Shaw zelf vind ik prima te verteren. De moderators daar nemen hun rol iets te groots op. Onbedoeld vermakelijk zal ik maar zeggen.
Ik verdenk Shaw ervan zelf die moderator te zijn...
Ik denk ook niet dat hij met een knipoog reageert, hij is 'dead serious'. Ik vind zijn visie meestal wel interessant en in ieder geval onderbouwt hij zij statements. De manier waarop is dan wel weer twijfelachtig soms. Er is maar één waarheid.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen: CD: Accuphase DP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz

Citaat van: tompj op juli  7, 2013, 11:33:42
Ik verdenk Shaw ervan zelf die moderator te zijn...
Ik denk ook niet dat hij met een knipoog reageert, hij is 'dead serious'. Ik vind zijn visie meestal wel interessant en in ieder geval onderbouwt hij zij statements. De manier waarop is dan wel weer twijfelachtig soms. Er is maar één waarheid.

Ik denk dat het niet Alan is, maar Andy Sinden.

Dr.Bedlo

Citaat van: AbZ op juli  7, 2013, 11:25:35
Hoe combineer je dat dan met het bezit van Naim?

Met een stekkertje,en een bankrekening.
Quad vintage.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

AbZ

Citaat van: fred19633 op juli  7, 2013, 12:04:56
Met een stekkertje,en een bankrekening.
;D  goeie match,  snaik oil & pecunia.

ChrisV

Citaat van: garmtz op juli  7, 2013, 11:47:03
Ik denk dat het niet Alan is, maar Andy Sinden.

Ah. de productiemanager bij Harbeth.

twani

#2695
Citaat van: ChrisV op juli  7, 2013, 09:51:56
+1 af en toe lijkt het wel een sekte met Alan Shaw als goeroe. Gelukkig gaat het hier nog niet zover als op het Harbeth forum. Daar zie je voordurend ingevoegde opmerkingen van de admin. Het ziet er af en toe uit als een soort ' hemels oordeel ' bij een post.

"BhagwAlan Shaw"


Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op juli  7, 2013, 10:45:48
Grappig is dat hè? Aan de andere kant heb je dat ook wel in mindere mate bij de andere merktopics (Linn, Naim, Meridian, Devialet(!)). Maar het valt me die topics vaker ook negatieve geluiden te horen zijn. Niet dat luidsprekers van Harbeth perfect zijn, maar ik lees weinig negatiefs. Hoe zou dat komen? En dat is geen retorische vraag, ik vraag het me echt af, ben er nieuwsgierigheid naar.

Misschien dat veel Harbeth-luidsprekers vrij warm klinken en dat dat het psychische effect heeft dat muziek altijd fijn klinkt?
Ik denk dat harbeth een allround speaker is qua geluid, het heeft iets wat je bij de muziek betrekt, in mijn geval wel.
Niet te hoog of te laag, niet saai en zeker niet aandribgerig.
Op de uiterlijk na is het naar mijn mening en speaker die muziek maakt en de luisteraar betrekt in het muziek.

Peter van kharma was bij mijn collega over de vloer vandeweek om de complete kharma supreme reference 
bekabeling  te bezorgen en de harbeths te beluisteren op nagra voor, Nagra cd speler, kharma eindversterker en compleet kharmpreme reference  bekabeling inclusief stroom Kabels.

Hij vond de harbeths voor de prijs een zeer muzikale speaker.

**UNDER CONSTRUCTION**

Kingpin

Dan wordt het hoog tijd dat jullie eens wat muziekvideo's van je installatie posten :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli  7, 2013, 09:00:40
Waarschijnlijk proberen Harbeth bezitters het nogal "timide uiterlijk" van de speakers  te overcompenseren middels overdreven propaganda :D

Ah, eindelijk een Harbeth bezitter die eerlijk zegt hoe het zit  :P ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Dr.Bedlo

Een zeer terechte propaganda.
Quad vintage.