Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vanzomereng

#1900
Citaat van: twani op januari 27, 2013, 11:37:45
Aangezien je ook nog in de weer bent met DACs Tom zou je ook deze kunnen overwegen, heb je meteen een buis in je set ;D

Waarom adviseer je deze niet Twani ?, hier zit toch ook een buis in & bij deze ligt er zelfs ook nog eentje bovenop :D)

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Martin!!!

Citaat van: twani op januari 26, 2013, 18:39:28
Welnee, je bent abuis ;D

Aan de andere kant mijn Harbeth's staan ieder op twee "buizen" de jouwe op vier toch?  :sleepy:
mainly British stuff

twani

Citaat van: VANZOMERENG op januari 27, 2013, 11:44:02
Waarom adviseer je deze niet Twani ?, hier zit toch ook een buis in & bij deze ligt er zelfs ook nog eentje bovenop :D)


Er ligt een buis op het Dak van de Dac :P

twani

De EE speelt toch wel een etage hoger hoor, je kunt bovendien opamp rollen met Burson opamps, giant killer is het dan........

ChrisV

#1904
Citaat van: Cyreg op januari 26, 2013, 19:34:42
Mooi spul hoor; en hoe klinkt het beter of anders dan LFD?

Het is, zoals altijd, een ander compromis. De LFD is meeslepend, vol (vet) in het timbre. Vooral met rustige muziek in kleine bezetting heeft de LFD iets magisch.

De EE met Heed geeft beduidend meer resolutie en beheersing. De nadruk ligt minder op timbre en meer op precisie, ruimte, ritme. Ik hoor meer van de opname. Soms is dat prachtig, soms niet.  Tja, elke component is een compromis. Ben nu in ieder geval weer heel wat cd's aan het herontdekken.




tompj

Citaat van: twani op januari 27, 2013, 12:05:10
De EE speelt toch wel een etage hoger hoor, je kunt bovendien opamp rollen met Burson opamps, giant killer is het dan........
Wie weet Theo, wie weet...
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen: CD: Accuphase DP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Bas Akkerman

Citaat van: ChrisV op januari 27, 2013, 12:53:17
Het is, zoals altijd, een ander compromis. De LFD is meeslepend, vol (vet) in het timbre. Vooral met rustige muziek in kleine bezetting heeft de LFD iets magisch.

De EE met Heed geeft beduidend meer resolutie en beheersing. De nadruk ligt minder op timbre en meer op precisie, ruimte, ritme. Ik hoor meer van de opname. Soms is dat prachtig, soms niet.  Tja, elke component is een compromis. Ben nu in ieder geval weer heel wat cd's aan het herontdekken.
Mooi verwoord en voor mij de reden om vooralsnog niet te kiezen voor buizen. Timbre versus precisie, terwijl ik de combinatie van beide zocht.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Cyreg

Citaat van: Bas Akkerman op januari 27, 2013, 13:37:11
Mooi verwoord en voor mij de reden om vooralsnog niet te kiezen voor buizen. Timbre versus precisie, terwijl ik de combinatie van beide zocht.

In 'n andere combinatie kan het misschien wel andersom zijn :omg:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

ChrisV

#1908
Citaat van: Bas Akkerman op januari 27, 2013, 13:37:11
Mooi verwoord en voor mij de reden om vooralsnog niet te kiezen voor buizen. Timbre versus precisie, terwijl ik de combinatie van beide zocht.

Ach, dit zijn maar woorden om verschillen te duiden.
Geeft de EE met Heed geen timbre weer? Is de LFD helemaal niet precies? Je moet het zelf horen om te beoordelen of het is wat je zoekt. Bovendien hangt het van meer factoren af, niet in de laatste plaats ruimte en stroom.

Voor mij is doorslaggevend dat de LFD teveel niet laat horen. Vloeiendheid is prachtig, maar er gaat wel veel nuance verloren. Ook dat is muziek.

raindog

Citaat van: ChrisV op januari 27, 2013, 15:47:51
[...] Vloeiendheid is prachtig, maar er gaat wel veel nuance verloren. Ook dat is muziek.

Helemaal mee eens. Iedereen heeft zijn eigen marge denk ik, waarbinnen hij/zij muziek mooi maar ook nog prettig vind klinken. Vloeiendheid is heel belangrijk maar details ook. Je wil rust en ontspanning maar tegelijkertijd ook betrokkenheid. Dat is voor mij de kracht van Harbeth, mijn Compact 7's balanceren precies in in het gebied waar ik me prettig voel.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Het ging me even om de ervaringen die ik tot nu toe met buizen heb gehad en ik bedoelde dus niet specifiek de Heed of LFD.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ChrisV

Dat zal, want de Heed en LFD zijn transistors  :P  ;)

Bas Akkerman

Citaat van: ChrisV op januari 29, 2013, 09:15:35
Dat zal, want de Heed en LFD zijn transistors  :P  ;)
:withstupid:

Soms heb ik van die opmerkingen... ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Cyreg

Citaat van: ChrisV op januari 27, 2013, 15:47:51
....dit zijn maar woorden om verschillen te duiden.....
....hangt het van meer factoren af, niet in de laatste plaats ruimte en stroom.

Chris ff laatste vraagje uit nieuwsgierigheid:
wat voor netsnoer (merk/type) had je aan je LFD hangen?
(...of bijgeleverde freebee dropveter (meestal ook met fabrikantennaam) of iets anders.....?) thx
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

Dr.Bedlo

Maakt dat wat uit dan?
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op januari 30, 2013, 11:40:27
Maakt dat wat uit dan?

Ja, en ook hoe je hem in het contact steekt (fase). Ooit op gelet? :)

Dr.Bedlo

Ja..Dat wel. Gedoe met een spanningsmetertje. Hoor geen veschil overigens. Maar dat had ik ook niet verwacht.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op januari 30, 2013, 12:17:32
Ja..Dat wel. Gedoe met een spanningsmetertje. Hoor geen veschil overigens. Maar dat had ik ook niet verwacht.

Het verschil is ook niet klankmatig, maar wel in ruimtelijke afbeelding.

Dr.Bedlo

Zou best eens kunnen. Maar daar klaag ik sowieso niet over. Wat goed is is goed.Meer heeft dat niet nodig.
Quad vintage.

garmtz


ChrisV

Citaat van: Cyreg op januari 29, 2013, 15:28:17
Chris ff laatste vraagje uit nieuwsgierigheid:
wat voor netsnoer (merk/type) had je aan je LFD hangen?
(...of bijgeleverde freebee dropveter (meestal ook met fabrikantennaam) of iets anders.....?) thx

De standaard kabel haal niet het beste er uit. Ik gebruike een stroomsnoer met alleen koper gecombineerd met Iego stekkers. Daarnaast gebruik ik een Audio Consulting transformator. 

BuSpu

Citaat van: ChrisV op januari 30, 2013, 14:49:44
Daarnaast gebruik ik een Audio Consulting transformator.
Als scheidingstrafo?

twani


ChrisV


Dr.Bedlo

Heb de Rogoz speaker stelten toch maar gelaten voor wat ze waren. Vond ze wel mooi maar mede gezien de hoge verzendkosten vanuit Polen werd mij dat toch te gortig. Misschien een geluk bij een ongeluk want enige tijd later vond ik deze van Qudraspire, en die vind ik toch wel heel erg apart en mooi. Edwin heeft dit in zijn assortiment maar helaas geen paartje staan, maar is nu hevig aan het info en voor mij.

Kent iemand verder deze stelten? Er is geen of bijna geen info  van te vinden en of de Harbeths pr3 daar mooi oppassen is dus niet geheel duidelijk.
Quad vintage.