Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Een PMC is overigens verre van neutraal. Had hier een link over gepost, maar gek genoeg nul reactie... http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127965

twani

@Garmt..Waarom leveren jullie eigenlijk de fractioneel sterkere XS versie van de Leben CS300 niet?  Tenminste kon deze niet vinden op jullie site ;)

garmtz

Deze wordt al jaren niet meer gemaakt. Staat nog wel op de website, maar al lang 'discontinued'.

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op november 18, 2012, 16:50:09
Een PMC is overigens verre van neutraal. Had hier een link over gepost, maar gek genoeg nul reactie... http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127965

Nog niet gelezen/gezien ???  Het 2e linkje laat inderdaad een curve zien die je niet als neutraal kan beoordelen.....

Hier nog een linkje: http://www.soundstage.com/index.php?option=com_content&view=article&id=775:nrc-measurements-pmc-twenty24-loudspeakers&catid=77:loudspeaker-measurements

De techneuten mogen het zeggen  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Niet bepaald recht weer... Dat hoog is echt te hard t.o.v. het midden... Wel vrij uniforme afstraling, dus zal mooie imaging hebben.

Ook weer te zien is die dip in het midlaag, door de poort die uit fase is met de woofer.

Robiwan

Citaat van: garmtz op november 18, 2012, 17:57:22
Niet bepaald recht weer... Dat hoog is echt te hard t.o.v. het midden... Wel vrij uniforme afstraling, dus zal mooie imaging hebben.

Ook weer te zien is die dip in het midlaag, door de poort die uit fase is met de woofer.

en toch klinkt het lekker!!!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op november 18, 2012, 17:57:22
Niet bepaald recht weer... Dat hoog is echt te hard t.o.v. het midden... Wel vrij uniforme afstraling, dus zal mooie imaging hebben.

Ook weer te zien is die dip in het midlaag, door de poort die uit fase is met de woofer.

Volgens de importeur ligt dat mogelijk aan specifiek gevoeligheidsgebieden van het oor en is verschillend per individu. Het valt je op en stoort je of niet. Het grote model PMC - weet geen type, maar het niet typische PMC-formaat - zou dat volgens hem niet hebben.


YamahaRXV

Citaat van: LPlover op november 18, 2012, 17:59:23
en toch klinkt het lekker!!!

Zo is het, en hoe is het mogelijk dat het toch nog een beetje klinkt....   Dat vind deze persoon blijkbaar ook  ;) 
http://www.soundstagehifi.com/index.php?option=com_content&view=article&id=455:original-thinking-my-six-favorite-cutting-edge-loudspeakers-of-2012

Ach zo heeft iedereen z,n persoonlijke voorkeuren en antipathieën. Maakt allemaal niets uit.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Nee, is geen antipatie! Is alleen een reactie op uitspraken over wel of niet neutraal. Ieder zijn ding en PMC heeft een grote following, dus spreekt blijkbaar aan. Ben wel benieuwd hoe de pro-lijn meet. Maar de techneut in mij grijpt bij neutraal gewoon naar metingen. Simpel.

garmtz

Citaat van: Onder013 op november 18, 2012, 18:17:55
Volgens de importeur ligt dat mogelijk aan specifiek gevoeligheidsgebieden van het oor en is verschillend per individu. Het valt je op en stoort je of niet. Het grote model PMC - weet geen type, maar het niet typische PMC-formaat - zou dat volgens hem niet hebben.

Dat laatste is dus ook een vermoeden van mij. Ben dus benieuwd hoe die grote pro-modellen meten...

YamahaRXV

PMC IB1  ;) Een redelijk prijzige pro monitor van PMC

http://www.audio-ideas.com/reviews/loudspeakers/pmcib1s.html

Zo een beetje ''random'' lezende krijg ik het idee dat de impressies (gebaseerd op het menselijk gehoor) van de luisteraars nog wel eens wat afwijken van de cijfers die voort komen uit de metingen..... :angel:
Heeft misschien dan toch een link met hetgeen Onder013 aangaf ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Ik ben benieuwd wat er voor reacties op onderstaande curves komen  ;)

Het merk/type speaker waar deze metingen op zijn gebaseerd zijn vermeld ik nog niet  8)




Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: garmtz op november 18, 2012, 17:27:51
Deze wordt al jaren niet meer gemaakt. Staat nog wel op de website, maar al lang 'discontinued'.
Maar bijv bij de Duitse importeur gewoon verkrijgbaar, ik vroeg het niet zomaar :D

garmtz

Citaat van: twani op november 18, 2012, 19:58:17
Maar bijv bij de Duitse importeur gewoon verkrijgbaar, ik vroeg het niet zomaar :D

Wellicht heeft hij voorraad? Zie ook dat hij op de website van Leben niet meer discontinued staat (was wel zo). Zal eens informeren bij Hifine.

YamahaRXV

Citaat van: twani op november 18, 2012, 19:58:17
Maar bijv bij de Duitse importeur gewoon verkrijgbaar, ik vroeg het niet zomaar :D

Als hij geleverd wordt via Paul (Hattink), krijg je er een privé akoestisch live optreden bij van hem :D
Buiten een serieuze importeur is hij ook nog eens een goede entertainer  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz


Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op november 18, 2012, 20:28:26
De ADAM meet inderdaad zeer goed! ;)  http://www.stereophile.com/content/adam-audio-classic-column-mk3-loudspeaker-measurements

Jij bent volgens mij een wandelende database met goede oortjes he? ;D

Dat het Adam was is niet zo moeilijk te raden, maar om dan ook gelijk met de link te komen.... :worship:

Groet,

Henk

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op november 18, 2012, 20:28:26
De ADAM meet inderdaad zeer goed! ;)  http://www.stereophile.com/content/adam-audio-classic-column-mk3-loudspeaker-measurements

Scherp Garmt  :clapping:
Deed het hier i.c.m. de Naim Superuniti zeer lekker kan ik wel zeggen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Citaat van: YamahaRXV op november 18, 2012, 20:36:55
Scherp Garmt  :clapping:
Deed het hier i.c.m. de Naim Superuniti zeer lekker kan ik wel zeggen  ;)

Ik ken de ADAMs... :)   Voor mijn smaak nog steeds iets te analytisch, maar heb enorm respect voor hun designs!

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op november 18, 2012, 20:43:50
Ik ken de ADAMs... :)   Voor mijn smaak nog steeds iets te analytisch, maar heb enorm respect voor hun designs!

Ik zou de adam weleens naast de 400-serie van Elac willen horen (zei hij in het harbeth topic).

garmtz

Zo, en nu weer on-topic! :D

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op november 18, 2012, 21:01:59
Zo, en nu weer on-topic! :D

Nou vooruit dan: adam, elac en harbeth ;D

Jumping Jack

Ik ben absoluut niet technisch onderlegd, dus ik kan niet reageren op de geposte grafieken. Maar @ A90: de koper van mijn Fb1i Signatures heeft ze op een Acuphase spelen en hij is uitermate lovend over de combinatie... De signature-reeks klinkt ook net wat anders dan de gewone i-reeks door het aangepaste filter en neigen meer naar de Twenty's met een mooier midden-gebied....
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ChrisV

Citaat van: Jumping Jack op november 18, 2012, 21:49:29
Ik ben absoluut niet technisch onderlegd, dus ik kan niet reageren op de geposte grafieken. Maar @ A90: de koper van mijn Fb1i Signatures heeft ze op een Acuphase spelen en hij is uitermate lovend over de combinatie... De signature-reeks klinkt ook net wat anders dan de gewone i-reeks door het aangepaste filter en neigen meer naar de Twenty's met een mooier midden-gebied....

De fb1's zijn naar mijn idee al gauw uit balans: het middengebied raakt ondergesneeuwd. Was voor mij de reden om naar Harbeth over te stappen.

RonK.

Interessant topic,.............................