Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Zefanja

Keuzes keuzes keuzes.... het blijft lastig.
Maar inderdaad kippenvel zeg. Voor mij ook een geruststelling dat ik de goede keuze heb gemaakt met deze speler.

Nou maar hopen dat je kan slapen  :devil:

Oppo, marrantz.... marantz, oppo.... nee toch de oppo.... nee wacht toch de marantz

Succes  :P

PS.

Bedankt voor de gastvrijheid en een gezellige avond.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: Zefanja op januari 15, 2011, 00:59:08
Voor mij ook een geruststelling dat ik de goede keuze heb gemaakt met deze speler.

En voor mij een geruststelling dat ik toch wel een set heb om trots op te zijn  ;D

Citaat van: Zefanja op januari 15, 2011, 00:59:08
Bedankt voor de gastvrijheid en een gezellige avond.

Geheel wederzijds! Weer een leuk forumgenoot leren kennen en ik kijk zeker uit naar een luister sessie op jouw set!

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Citaat van: Madhouse op januari 15, 2011, 01:01:18
En voor mij een geruststelling dat ik toch wel een set heb om trots op te zijn  ;D

Geheel wederzijds! Weer een leuk forumgenoot leren kennen en ik kijk zeker uit naar een luister sessie op jouw set!



Ja dat zeker. Het was een genot om te luisteren.

De uitnodiging komt zeker als de voor belangrijkste upgrade is gedaan.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

CoSo

Als ik jou verhaal zolees dan zou ik voor de Marantz gaan, bij gelijke uitkomst zou bij mij het matchende geheel de doorslag geven.
7.1 ga je toch niet gebruiken in een huiskamer, je draaid nu zelf 3.1 toch?

DVDGuy

Ik voorzie een Oppo en een nieuwe upgrade voor een bijpassende receiver  :D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Jason B.

Ik zie een ijsberende Madhouse in badjas aan de koffie en met de handen in het haar  :D


IK zou in jouw geval een lijstje maken met de voor- en nadelen van de Oppo en Marantz en dan de verschillen wegen naar prioriteit, voor zover je nog niet hebt gedaan.

Keuze moet dan uiteindelijk gemaakt worden uit;
Analoge output  2 of 7.1?
HDMI output      2 of 1?
FLAC                ja of nee?
Beeldkwaliteit (ook bij DVD?)
Geluidskwaliteit (evenveel kippenvel?)  ;)
etc.


Wat vindt de vrouw des huizes trouwens ?



Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

LittleNinja

Tja... Voor mij is de keuze simpel. Ik heb analoog uit nodig... Dan zou het dus de Oppo worden. In jouw geval vind ik het logischer als je voor de Marantz gaat. Het apparaat is prachtig vormgegeven, past perfect bij je versterker en presteert even goed!

Overigens zou ik mijn BD speler nooit als media speler zien. Dus die ontbrekende features zijn niet zo belangrijk voor mij.

Verrassende uitkomst trouwens.. Zeker omdat de DAC's van de 83SE hoger worden ingeschaald. Ben benieuwd of de uitkomst hetzelfde zou zijn bij een 1 op 1 vergelijk. Maar ach.. Is dat nu belangrijk? Als je nu geen verschil hoort, zou je dat straks dus ook niet horen.

Succes met je keuze!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

brtram

Citaat van: Jason B. op januari 15, 2011, 08:29:48
Ik zie een ijsberende Madhouse in badjas aan de koffie en met de handen in het haar  :D


= met zijn handEN in het haar lopend koffie drinken  :o

Waar blijft het filmpje  :laugh: :laugh:

Madhouse

Citaat van: CoSo op januari 15, 2011, 02:55:48
Als ik jou verhaal zolees dan zou ik voor de Marantz gaan, bij gelijke uitkomst zou bij mij het matchende geheel de doorslag geven.
7.1 ga je toch niet gebruiken in een huiskamer, je draaid nu zelf 3.1 toch?

Ik draai gewoon 5.1 (met nog 2 JBL rears). Maar je hebt een punt met het matchende geheel.

Citaat van: DVDGuy op januari 15, 2011, 06:45:56
Ik voorzie een Oppo en een nieuwe upgrade voor een bijpassende receiver  :D

Ik blijf aan de gang  :D
Nee serieus, de receiver die ik heb ik goed, die blijft lekker.  ;)

Citaat van: Jason B. op januari 15, 2011, 08:29:48
Ik zie een ijsberende Madhouse in badjas aan de koffie en met de handen in het haar  :D

IK zou in jouw geval een lijstje maken met de voor- en nadelen van de Oppo en Marantz en dan de verschillen wegen naar prioriteit, voor zover je nog niet hebt gedaan.

Wat vindt de vrouw des huizes trouwens ?

Hahahahahaha zo erg is het nu ook weer niet.

Dat lijstje had ik al gemaakt maar ook daar kwam ik niet verder mee.

De vrouw des huizes was gisteren stappen en die heeft het niet meegemaakt. Maar als ze een CD op kan zetten is ze al tevreden.

Citaat van: LittleNinja op januari 15, 2011, 08:32:31
Tja... Voor mij is de keuze simpel. Ik heb analoog uit nodig... Dan zou het dus de Oppo worden. In jouw geval vind ik het logischer als je voor de Marantz gaat. Het apparaat is prachtig vormgegeven, past perfect bij je versterker en presteert even goed!

Overigens zou ik mijn BD speler nooit als media speler zien. Dus die ontbrekende features zijn niet zo belangrijk voor mij.

Verrassende uitkomst trouwens.. Zeker omdat de DAC's van de 83SE hoger worden ingeschaald. Ben benieuwd of de uitkomst hetzelfde zou zijn bij een 1 op 1 vergelijk. Maar ach.. Is dat nu belangrijk? Als je nu geen verschil hoort, zou je dat straks dus ook niet horen.

Succes met je keuze!

Een 1 op 1 vergelijk zal zeker een andere uitkomst geven. Ik ga in dit geval alleen af op mijn gehoord versus gevoel en dat zegt dat ik van beiden spelers heel erg genoot. Een andere set zal waarschijnlijk veel grotere verschillen bloot leggen. Je hebt helemaal gelijk dat je een BD speler niet als mediaspeler moet zien, ik heb een HDX en die functioneerd prima op dat gebied.

Citaat van: brtram op januari 15, 2011, 08:43:18
= met zijn handEN in het haar lopend koffie drinken  :o

Valt gelukkig heel erg mee  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Nou de kogel is door de kerk en de speler is zojuist besteld. Maaaaaar welke zou ik nou besteld hebben?  :D

Ik heb een poll gemaakt  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Pos

Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

tiptop

De Marantz uiteraard! 8) :P


Citaat van: Dynky op januari 15, 2011, 10:42:21
ik had eigenlijk een wedstrijdvraag verwacht, met de BD80 als inzet  ;) :devil:

Dan heb ik gewonnen! ;D

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Nooff

Citaat van: Madhouse op januari 15, 2011, 09:55:57
Nou de kogel is door de kerk en de speler is zojuist besteld. Maaaaaar welke zou ik nou besteld hebben?  :D

Ik heb een poll gemaakt  :pompom:
Op basis van de zeer verrassende prestaties, de lagere prijs, de matching met de rest van je set, in ieder geval niet de Oppo  :D

Marantz!  :headbanging:

Madhouse

De Poll is wel duidelijk zo  :D

Ik hou het nog even geheim en zal het vanavond verklappen  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Nooff

Citaat van: Madhouse op januari 15, 2011, 11:15:08
De Poll is wel duidelijk zo  :D

Ik hou het nog even geheim en zal het vanavond verklappen  :D
Daar zie ik het nut even niet van in... :nopompom:

We hebben het toch allang verklapt  :D  :P

stevefilmfreak54

Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Madhouse

Citaat van: Nooff op januari 15, 2011, 11:21:13
Daar zie ik het nut even niet van in... :nopompom:

We hebben het toch allang verklapt  :D  :P

Hahahahhaa scherp....

Een hint dan: Het staat al ergens geschreven en de oplettende lezer weet het al  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tiptop

Smits verkoopt alleen Marantz van de twee, toch?! 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Citaat van: tiptop op januari 15, 2011, 11:28:54
Smits verkoopt alleen Marantz van de twee, toch?! 8)

Klopt, maar dat is niet waar ik op doelde  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Nooff

Citaat van: Madhouse op januari 15, 2011, 11:32:40
Klopt, maar dat is niet waar ik op doelde  ;)
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar die power kabel die je aan de Marantz gaat koppelen  :D

De poll is duidelijk, als het wel de Oppo is dan verklaren minstens 12 9 mensen je voor gek  :pompom:  :D

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Madhouse

Citaat van: Nooff op januari 15, 2011, 11:51:55
De poll is duidelijk, als het wel de Oppo is dan verklaren minstens 12 9 mensen je voor gek  :pompom:  :D

Kan het ook niet voor me houden, maar die 9 mensen zullen me niet voor gek verklaren  ;)

Citaat van: Nooff op januari 15, 2011, 11:51:55
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar die power kabel die je aan de Marantz gaat koppelen  :D

Ik ben er ook wel benieuwd naar want dit word dus mijn volgende zoektocht, al heb ik nog geen idee waar te beginnen dus ik sta open voor suggesties!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Ik zal wel even een toelichting geven op mijn keuze:

Ik heb uiteindelijk voor de Marantz UD5005 gekozen omdat ik SACD's lekker digitaal ga luisteren dus de analoge 5.1/7.1 niet ga gebruiken. Ik luister zeker 80% muziek en 20% kijk ik film en vond uiteindelijk de prijs en matchende geheel doorslaggevend. Ik ga absoluut geen spijt krijgen van deze keuze omdat ik het geluid op mijn set van een Marantz gewoon goed vind klinken en absoluut niet onder vind doen van een Oppo.

Ik heb vanmorgen Frank (eigenaar van Smits) gebeld en even zitten babbelen en uiteindelijk de Marantz UD5005 in zwart bij hem besteld (levertijd hopelijk binnen 2 weken, dus Philip kom maar op met je teller  :tongue2:).

Nu nog uitzoeken welke powerkabel ik er bij ga gebruiken en stiekem even rondkijken naar modificaties voor het analoge soundboard voor de UD5005 (al is die laatste optie nog niet zeker).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub