Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Etiennevh

Citaat van: Valkyrie op januari 25, 2014, 19:12:02
Ik heb de handleiding van de Velodyne er even bijgepakt en tot mijn verbazing zie ik dat er helemaal geen trigger-poort op zit! :(
Je zal dus de RS-232 poort moeten gebruiken...
daarom stelde ik al die vragen, omdat de DD15 geen triggerpoort heeft ;)

@ Philip, dus toch via triggerpoort naar RS232?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

De triggerpoort van de SR9600 kun je verbinden met de RS232-poort van de DD. Jowi heeft toen een speciale kabel voor mij gemaakt, van 3.5 jack naar RS232. De instellingen doe je inderdaad in het menu van de SR. Staat op pag. 45 van de handleiding. Zoals gezegd kan je zelfs de sub laten uitschakelen als je CD luistert en weer aan als je naar DVD wisselt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: Xander32 op januari 26, 2014, 16:55:00
Wow, wat een upgrade die DD15 :thumbs-up:.
Thnx! Blijft spannend zoiets, voel me net een klein kind dat heeft gehoord dat we naar de Efteling gaan haha.

Citaat van: HTip op januari 26, 2014, 16:59:09
De triggerpoort van de SR9600 kun je verbinden met de RS232-poort van de DD. Jowi heeft toen een speciale kabel voor mij gemaakt, van 3.5 jack naar RS232. De instellingen doe je inderdaad in het menu van de SR. Staat op pag. 45 van de handleiding. Zoals gezegd kan je zelfs de sub laten uitschakelen als je CD luistert en weer aan als je naar DVD wisselt.
Ja toch wel de trigger naar RS232 poort dus. Ik zal gaan zoeken naar zo'n kabel en anders zelf maken. Jammer dat Jowi al een tijdje niet meer actief is, anders kon ik het hem vragen...
Ik ben eerder naar een dergelijke kabel opzoek geweest maar heb hem toen niet kunnen vinden (De Marantz RC3200 afstandsbediening daar krijg je ook zo'n kabel bij geleverd als het goed is)

Goed om te weten dat je daarmee dus simpel in kunt stellen wanneer de Velo meespeelt. Ik zal de handleiding er even bij pakken. Bedankt voor alle tips!

Philip, heb je voor deze instellingen toevallig al een stukje code voor in de Pronto, of zijn het simpelweg 2 á 3 IR commando's die je doorgeeft? (of geen een, gezien bij het aanzetten van de Marantz gewoon de presets in het menu van de Marantz worden gevolgd?)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Vandaag overigens eindelijk de Blue Heavens aangesloten, eerder nog geen tijd voor gehad. Klinkt zeer goed, vooral gedetailleerd en ik hoor gewoon dingen die ik nog niet eerder in opnames heb gehoord. Zeker een aanwinst, nu lekker genieten :)

Wel nog even een vraag aan de Oppo bezitters: mijn Oppo 95 heeft laatst een firmware upgrade gehad maar sindsdien gaat de lade op willekeurige tijden dicht. Het wordt nu vervelend, ik druk op eject, verwijder de disc die er in zat en leg een nieuwe disc er in, maar het gebeurt de laatste tijd te vaak dat de lade dan al dicht gaat en de disc er nog niet goed in ligt. Resultaat is lade klem en na 5 sec gaat hij dan automatisch weer open. Iemand de zelfde ervaring? Ik kan het niet herleiden aan de laatste firmware upgrade maar het lijkt erop dat het daarmee te maken heeft.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Hoi Etienne,

Heb ook recentelijk een firmware update gedaan, maar ik herken het geschetste probleem niet... vreemd :lookaround:.
Jij (en je buren!) dadelijk veel plezier met je nieuwe sublaag monster! O0

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Etiennevh

Citaat van: Jean Sibelius op januari 27, 2014, 19:45:18
Hoi Etienne,

Heb ook recentelijk een firmware update gedaan, maar ik herken het geschetste probleem niet... vreemd :lookaround:.
Jij (en je buren!) dadelijk veel plezier met je nieuwe sublaag monster! O0

Groeten, Jan
Hoi Jan,

Goed dat het bij jou gelukkig niet zo is! Ik denk dat ik gevonden heb wat het is. Als ik een disc in de speler stop dan sta ik meestal aan de rechterkant van de lade. Het lijkt er op dat ik een beweging maak voor de IR sensor, die naast de eject knop zit. Als ik mijn hand ervoor langs haal dan gebeurt het, keer op keer. Ga het nog verder testen maar het lijkt erop dat het daarmee te maken heeft, al klinkt het natuurlijk volkomen belachelijk :D

De Velodyne DD15 staat hier net een uurtje, onafgesteld etc. Klinkt nu al fantastisch, en wat een laag  :blink: ook op klein volume. Van de week verder instellen en testen, maar wat een aanwinst!  :pompom:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Maro

Feli met deze mooie upgrade. Een high end sub doet echt zoveel meer.... Geniet er van.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Etiennevh

Dankje Maro, daar ben ik ook van overtuigd. Genieten gaan we zeker na de nodige afstellingen.... :)

Overigens heb ik besloten dat de TSU 9800 in de verkoop gaat, ik vind hem toch iets te fors qua afmeting. De TSU 9600 ligt een stuk lekkerder in de hand. Toch blij dat ik beide heb overgenomen van de vorige eigenaar. De TSU 9800 staat in de marktsectie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=140440.0
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

WickedGame

Boom Boom shake the room!!  ;D  :pompom:

Man oh man wat een gave sub!  :clapping:

W.Otter

heel veel plezier met je mooie aanwinst!
wanneer zien we de broekspijp-wapper-filmpjes en uiteraard de foto's? ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Etiennevh

Citaat van: WickedGame op januari 28, 2014, 10:51:42
Boom Boom shake the room!!  ;D  :pompom:

Man oh man wat een gave sub!  :clapping:
Ik ben om 23.00 gisteravond gestopt, zelfs op -40dB voelde ik het laag nog.  :hehe: Er moet dus nog e.e.a. aan correctie worden ingesteld, ik verwacht daar komend weekend mee bezig te kunnen gaan ;)

Citaat van: W.Otter op januari 28, 2014, 10:52:15
heel veel plezier met je mooie aanwinst!
wanneer zien we de broekspijp-wapper-filmpjes en uiteraard de foto's? ;)
Dankjewel! Ik zal binnenkort wat foto's maken, al is het eindresultaat nog niet daar. Naast het instellen van het weekend wil ik ook bezig met wat aanpassingen in de woonkamer zodat de gordijnen niet in de weg hangen en straks kunnen worden vervangen door fixed plissé gordijnen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Etiennevh

Citaat van: W.Otter op januari 28, 2014, 11:19:54
ik ben benieuwd! hoe groot is je woonkamer?
Het zitgedeelte waar de sub ook staat is 4.5 bij 5.7 meter

Totale woonkamer +/- 8.2 bij 5.7 meter.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Valkyrie

Citaat van: Etiennevh op januari 28, 2014, 10:45:52
Dankje Maro, daar ben ik ook van overtuigd. Genieten gaan we zeker na de nodige afstellingen.... :)

Overigens heb ik besloten dat de TSU 9800 in de verkoop gaat, ik vind hem toch iets te fors qua afmeting. De TSU 9600 ligt een stuk lekkerder in de hand. Toch blij dat ik beide heb overgenomen van de vorige eigenaar. De TSU 9800 staat in de marktsectie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=140440.0

Jammer dat ik geen geld over heb... Zou mooi mijn TSU9400 kunnen vervangen ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Etiennevh

Citaat van: Valkyrie op januari 28, 2014, 11:43:22
Jammer dat ik geen geld over heb... Zou mooi mijn TSU9400 kunnen vervangen ;)
;) Ik weet niet wat een TSU 9400 nog moet opbrengen, misschien dat het dan wel een overweging is? :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Raymond187


Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op januari 28, 2014, 12:44:02
Ik zie geen foto's Etienne :D

Serieus mooie upgrade!
:D die komen snel! Thanks Roy ben er ook wel gelukkig mee :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Inmiddels een aantal avonden zitten luisteren en genieten. De Velo produceert echt veel meer laag dan de SVS deed, al stond die ook niet niets te doen bij een willekeurige film. Zelfs op nachtstand worden we momenteel weggeblazen (inclusief wapperende broekspijpen  :headbanging: )

Van het weekend hoop ik de tijd te hebben om de Velo af te stellen, alhoewel de Velo namelijk veel meer en sneller laag produceert merk ik nu pas hoe slecht mijn woonkamer in staat is die druk te verwerken. Dat wordt nog een redelijk karwei maar ik heb er nu al schik van :) De handleiding van de Velo is erg duidelijk dus dat moet goed komen.

Verder zal ik de gordijnen gaan verhangen dit weekend en zullen die op korte termijn vervangen gaan worden door andere gordijnen + plissés, eerlijk gezegd hoop ik dat er een enigszins "diffuserende" werking van uit gaat gezien de honingraatstructuur :)

De beugel die ik benodigd heb om de apparatuur te kunnen verwijderen uit het meubel daarover ben ik in gesprek met een metaalprecisie bedrijf, zodat ik ook dat op korte termijn kan regelen en dat het allemaal netjes is. Zodra dat geregeld is maak ik een goede fotoupdate.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Raymond187

Goed om te zien dat de Velo goed bevalt. Men is hier ook niet voor niks zo enthousiast over  :thumbs-up:

Is de fysieke plaatsing ook goed?

Etiennevh

Citaat van: Raymond187 op januari 31, 2014, 14:10:14
Goed om te zien dat de Velo goed bevalt. Men is hier ook niet voor niks zo enthousiast over  :thumbs-up:

Is de fysieke plaatsing ook goed?
Dat klopt idd ;)

Qua plaatsing heb ik denk ik weinig keus dan de positie waar hij nu staat. Anders staat hij of in het looppad of midden in het zitgedeelte. Ik denk dat de plaatsing wel aardig is, de SVS heeft het er ook altijd prima gedaan :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

lynch1979


Raymond187

Citaat van: Etiennevh op januari 31, 2014, 15:31:48
Dat klopt idd ;)

Qua plaatsing heb ik denk ik weinig keus dan de positie waar hij nu staat. Anders staat hij of in het looppad of midden in het zitgedeelte. Ik denk dat de plaatsing wel aardig is, de SVS heeft het er ook altijd prima gedaan :)
Waarom denk je dat de plaatsing wel aardig is?

Zit niet te zeiken hoor  :blush: , maar ik heb zelf ervaren dat een andere locatie een dip weghaalde van 10DB. En bij andere zie ik hetzelfde probleem. Na een meeting is dat meteen visueel.

Maar goed als dit de enige plaats is kan je er toch niks aan veranderen en als je nu al zoveel blijer bent met het laag  :thumbs-up: