Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Leuk je ontmoet te hebben Etienne!

Citaat van: Xander32 op september 15, 2013, 08:48:43
Mooie set hoor :thumbs-up:. Ik lees dat je de gordijnen uit die linker hoek gaat halen en er een (hard) meubel weer gaat plaatsen; besef dat dit het geluid behoorlijk kan beïnvloeden.
Ben het wel eens met Sander. Je rechter luidspreker staat helemaal vrij aan diens rechterkant. De linker luidspreker juist niet, maar die onbalans door reflecties in de hoek wordt wat verholpen door het gordijn dat er nu hangt. Hopelijk hoor je die onbalans niet als het gordijn eenmaal weg is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Etiennevh

Hoi Bas,

Dat is wederzijds :)

Ja ik ben er ook bang voor, maar dat zullen we tegen die tijd proefondervindelijk moeten gaan testen. Ik heb wel ruimte om nog wat te schuiven en eventueel te verplaatsen, maar buiten dat is het voordeel van de Sonus Faber Toy speaker ook dat hij ontworpen is om dicht bij de muur, kast of ander oppervlak te staan. Ik verwacht er daarom niet al te veel problemen mee, evt. zou ik nog wel wat aan akoestiek aanpassingen kunnen doen. Bijvoorbeeld het doek van de canvasfoto op de achterwand vol met piramideschuim, een paneeltje piramideschuim onder de salontafel, etc. We willen bijvoorbeeld ook een ombouw rond de radiator, en ik zat me te bedenken dat er dan mooi wat in die ombouw kan om de akoestiek te verbeteren. Wat voor materiaal daar ben ik nog niet achter ;)

Er is dus wel het e.e.a. mogelijk en zal ik ook zeker in overweging nemen nadat de nieuwe opstelling staat :)

Ik bedoel dit spul ter verduidelijking.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

En ik had weer een paar euri's liggen dus heb ik mezelf maar een Apple TV3 aangeschaft. Eens kijken of het brengt wat ik zoek, in ieder geval Netflix!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Iets waar ik totaal geen verstand van heb maar wel interesse in heb is het volgende:

De stopcontacten in mijn woonkamer zijn niet geaard. Ik zelf zou graag een aparte audiogroep hebben en hiervoor de stopcontacten in de woonkamer willen gebruiken. Maar die zijn natuurlijk nu al in gebruik en lopen naar de meterkast. Is het mogelijk dit te vervangen en zo ja, heeft iemand een idee hoe dit te doen? Ik zie geen leidingen in de kruimruimte lopen waarin een eventuele stroomkabel zou kunnen lopen...
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

LuPo

Citaat van: Etiennevh op september 16, 2013, 10:41:25
En ik had weer een paar euri's liggen dus heb ik mezelf maar een Apple TV3 aangeschaft. Eens kijken of het brengt wat ik zoek, in ieder geval Netflix!

Het was toch crisis? :P

Etiennevh

Haha ja dat klopt. Het is niet makkelijk om wat over te houden, maar als je zuinig bent kan het wel ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

LuPo

Citaat van: Etiennevh op september 18, 2013, 14:48:35
Haha ja dat klopt. Het is niet makkelijk om wat over te houden, maar als je zuinig bent kan het wel ;)

Mooie aankoop hoor! Prima spelertjes die ATV3. Helaas is er nog geen jailbreak dan werden ze nog leuker. :D

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op september 18, 2013, 14:34:52
Iets waar ik totaal geen verstand van heb maar wel interesse in heb is het volgende:

De stopcontacten in mijn woonkamer zijn niet geaard. Ik zelf zou graag een aparte audiogroep hebben en hiervoor de stopcontacten in de woonkamer willen gebruiken. Maar die zijn natuurlijk nu al in gebruik en lopen naar de meterkast. Is het mogelijk dit te vervangen en zo ja, heeft iemand een idee hoe dit te doen? Ik zie geen leidingen in de kruimruimte lopen waarin een eventuele stroomkabel zou kunnen lopen...

Meestal gaan stopcontacten ed. naar een centrale verdeeldoos in het plafond en die gaat naar de meterkast. De kans is klein dat je hier een flinke kabel door heen kunt trekken.

Als je vanaf je meubel makkelijk de grond in kan dan via de kruipruimte een nieuwe aan (laten) leggen naar de meterkast. Je zult daar nog wel een groep vrij moeten hebben.

Advies: als je er geen verstand van hebt laat het dan doen of doe het niet.

Ik heb zelf het geluk gehad dat we tijdens de verbouwing alles open hadden liggen en dus makkelijk een groep kon aanleggen. Ook de meterkast werd vervangen dus ook daar was geen probleem. Maar in bestaande situaties word het vaak wat lastiger om uit te voeren.

Citaat van: LuPo op september 18, 2013, 14:49:41
Mooie aankoop hoor! Prima spelertjes die ATV3. Helaas is er nog geen jailbreak dan werden ze nog leuker. :D

Die zal er ook wel niet komen vrees ik. Maar met een beetje geluk binnenkort de ATV4 en wellicht valt die wel te jailbreaken (is hopen tegen beter weten in).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: LuPo op september 18, 2013, 14:49:41
Mooie aankoop hoor! Prima spelertjes die ATV3. Helaas is er nog geen jailbreak dan werden ze nog leuker. :D
Precies alleen zonder Jailbreak is het ook al fun hoor. Lekker spotifyen en netflixen. Prima vermaak :)

Citaat van: Madhouse op september 18, 2013, 14:52:53
Meestal gaan stopcontacten ed. naar een centrale verdeeldoos in het plafond en die gaat naar de meterkast. De kans is klein dat je hier een flinke kabel door heen kunt trekken.

Als je vanaf je meubel makkelijk de grond in kan dan via de kruipruimte een nieuwe aan (laten) leggen naar de meterkast. Je zult daar nog wel een groep vrij moeten hebben.

Advies: als je er geen verstand van hebt laat het dan doen of doe het niet.

Ik heb zelf het geluk gehad dat we tijdens de verbouwing alles open hadden liggen en dus makkelijk een groep kon aanleggen. Ook de meterkast werd vervangen dus ook daar was geen probleem. Maar in bestaande situaties word het vaak wat lastiger om uit te voeren.

Die zal er ook wel niet komen vrees ik. Maar met een beetje geluk binnenkort de ATV4 en wellicht valt die wel te jailbreaken (is hopen tegen beter weten in).
Ik ken wel iemand die me erbij zou kunnen helpen maar bedankt voor de tip. Stopcontacten zitten dicht bij de vloer +/- 20 cm erboven en ik kan vrij gemakkelijk een gat boren om een kabel door de kruipruimte te leggen. Hoe ik dat dan weer netjes in de muur krijg.... maargoed bedankt voor de tip Roy. Ruimte zat in de meterkast.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Zo. Het jaar is weer bijna voorbij en we kijken weer uit naar het nieuwe jaar. Ik zit nog een beetje rond te neuzen en ik zie op verschillende websites dat het aanbod muzikale Blu Rays behoorlijk is uitgebreid het afgelopen jaar. Zelf heb ik o.a. Muse Live @ Rome Olympic Blu Ray en Chris Botti dit jaar gekocht, maar als er nog fenomenale tips zijn zijn die van harte welkom.

Volgend jaar staan er weer een aantal upgrades te wachten, dit jaar is het behalve de Toy Towers toch vrij rustig geweest. O.a. ben ik bezig een rack te laten "lassen / maken" waarop mijn apparatuur aan de wand kan komen te staan/hangen. Verder zal de sub worden vervangen door een vierkant modelletje en wil ik iets gaan doen met bekabeling. Al met al een prima vooruitzicht om voor te gaan sparen   :thumbs-up:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Het lijkt erop dat er een flinke upgrade aan zit te komen...... :wub: :music:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

quattronl

Citaat van: Etiennevh op december 29, 2013, 12:41:19
Het lijkt erop dat er een flinke upgrade aan zit te komen...... :wub: :music:
Eindejaarsuitkering/13e maand is binnen en je had geen gaten om op te vullen?
Ja dan wist ik het ook wel :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Etiennevh

Hahaha. Ik heb altijd wel gaten om op te vullen maar dit is wel een lang gekoesterde wens die in vervulling lijkt te gaan :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Overigens heb ik vrijdag een kort bezoekje gehad bij BB&G. Zoals altijd gezellig en vriendelijk geholpen. Ik was vooral onder de indruk van de Cinema die ik nog niet had gezien. Schitterend mooie afwerking en prima comfortabel om een tijdje in door te brengen :)

Omdat ik e.e.a. wil gaan wijzigen in de nabije toekomst heb ik aan Bjorn gevraagd een stuk kabel mee te nemen om te testen. Gisteren heb ik ze aangesloten en het is toch wel verbluffend wat een groot verschil dat teweeg bracht. Ik heb de Nordost Flatline Gold meegenomen om te testen en ik ga deze week nog wat meer muziek beluisteren. Ik vind zoiets altijd moeilijk te beschrijven maar merk wel dat de muziek veel verder de kamer in komt en dat de instrumenten veel duidelijker te onderscheiden zijn. Tevens lijkt het wel alsof er een "wollig" laagje van de muziek af is.
Mooie van deze kabels is dat ze niet alleen mooi klinken maar ook mooi zijn afgewerkt en enigzins in verhouding staan met de prijs van andere componenten. Veel meer geld wil ik ook niet uitgeven aan een paartje goede kabels, maar ik denk dat ik een goede match heb gevonden met de Sonus Faber Toys en Marantz SR9600. Tot nu toe heb ik kort kunnen luisteren maar klinkt dit veelbelovend.

Verder is de AB (RC3200) van de Marantz aan het overlijden dus moet ik ook daar op zoek naar iets anders..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op december 29, 2013, 12:59:44
Hahaha. Ik heb altijd wel gaten om op te vullen maar dit is wel een lang gekoesterde wens die in vervulling lijkt te gaan :)

Velodyne DD15 van hoekie? Waanzinnige upgrade!!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Xander32

Citaat van: Madhouse op december 29, 2013, 16:43:42
Velodyne DD15 van hoekie? Waanzinnige upgrade!!
... doe dat nou niet hem lekker maken met een DD15, wie weet waartoe dat gat leiden :angel:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op december 29, 2013, 16:43:42
Velodyne DD15 van hoekie? Waanzinnige upgrade!!
haha jep. Goed meegelezen  ;)

Citaat van: Xander32 op december 29, 2013, 19:19:10
... doe dat nou niet hem lekker maken met een DD15, wie weet waartoe dat gat leiden :angel:.
haha het kwaad is al geschied, heb zo veel Velodynes horen spelen dat ik nu ook besmet ben...
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

DD-15 :o Dat is een serieuze upgrade en bijna dezelfde stap die ik toen maakte :thumbs-up:

Wat je AB betreft, ik heb de RC3200 wegens batterijgebruik vervangen (heb die nog wel voor eventuele verkoop van de SR9600 in de toekomst), maar hij had wel een leuke functie dat je het volume kon uitlezen op de AB, zonder RS-232 programmering. De Marantz RC9001 kan dat ook maar dan moet ik ook de seriële communicatie inrichten. Maar ik ben nu supertevreden met mijn RC9001, dus als je die (of een Pronto 9600) nog voor een mooi prijsje kan krijgen ga je geen spijt van hebben.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

Citaat van: Etiennevh op december 29, 2013, 22:29:52
haha jep. Goed meegelezen  ;)
haha het kwaad is al geschied, heb zo veel Velodynes horen spelen dat ik nu ook besmet ben...

Gefeliciteerd met deze upgrade. Hier ga je heel veel plezier aan beleven, want ik kan het zelf weten! De DD15 staat hier ook ruim een half jaar te spelen en ik hoef echt niks anders meer!! :wub:
Vooral de demo's van de HSDD zijn erg gaaf! ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Etiennevh

Citaat van: HTip op december 30, 2013, 07:20:42
DD-15 :o Dat is een serieuze upgrade en bijna dezelfde stap die ik toen maakte :thumbs-up:

Wat je AB betreft, ik heb de RC3200 wegens batterijgebruik vervangen (heb die nog wel voor eventuele verkoop van de SR9600 in de toekomst), maar hij had wel een leuke functie dat je het volume kon uitlezen op de AB, zonder RS-232 programmering. De Marantz RC9001 kan dat ook maar dan moet ik ook de seriële communicatie inrichten. Maar ik ben nu supertevreden met mijn RC9001, dus als je die (of een Pronto 9600) nog voor een mooi prijsje kan krijgen ga je geen spijt van hebben.
Inderdaad! Ik aas er al een behoorlijke tijd op maar het ziet er naar uit dat hij komende maand bij mij thuis komt te staan :) Ik zet al zeker een jaar de SVS uit met muziek en dat bevalt me prima, omdat ik geen honkend en bonkend geluid bij muziek verlang. Ik werd er zo zat van dat Nadine en ik tegen elkaar zeiden dat het tijd wordt om dat apparaat maar eens te gaan vervangen, bovendien maakt dat e.e.a. "visueel" ook mogelijk (apparatuur komt er boven op een beugel, beetje vergelijkbaar met de beugel van forumlid Jowi)

De RC3200 is een verschrikkelijke batterijvreter. Ik heb er ongeveer iedere 3 weken nieuwe batterijen in denk ik. Maar nu heeft het touchscreen het begeven, dus valt er weinig meer te doen. Enige nadeel is nu dat ik de SR niet meer in standby kan zetten maar echt fysiek uit moet zetten, wat ik wel wat minder vind. Dat volume uitlezen was wel een pré inderdaad, omdat ik het net niet kon lezen vanaf onze zitplek. Ik zal eens gaan zoeken naar een RC9001 of Pronto. Heb je daar ook IR oogjes/RF etc. bij?

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Valkyrie op december 30, 2013, 10:26:21
Gefeliciteerd met deze upgrade. Hier ga je heel veel plezier aan beleven, want ik kan het zelf weten! De DD15 staat hier ook ruim een half jaar te spelen en ik hoef echt niks anders meer!! :wub:
Vooral de demo's van de HSDD zijn erg gaaf! ;)
Danku danku. Dat gaat wel goed komen denk ik :) Ik hoop vooral dat ik de sub goed kan integreren met muziek en de "snelle laagfrequentie weergaven", want dat is nu mijn grootste ergernis. De SVS is een beest van een subwoofer maar vooral voor harde knallen en vooral niet voor snel en veel laag achter elkaar, en dat vind ik een gemis. Overigens is de SVS waarschijnlijk al weer vergeven aan zijn (Philip, 5e?) nieuwe baasje.

Daar zeg je wat, die heb ik nog steeds niet besteld. Wordt tijd dat ik die mannen eens een mail ga sturen! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Gaat zeker goed komen. Goed integreren is wel even werk, maar dat gaat je zeker lukken. En jij bent het 3e baasje van de SVS ;)

De RC9001/Pronto werken gewoon via IR, maar kunnen via RF een apart kastje aansturen wat via kabeltjes en oogjes de IR weer kan aansturen.

Alvast veel plezier met je DD-15 O0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Vaak zijn dat ook de wat leukere klusjes, als je de tijd hebt kom je vanzelf tot het beste resultaat! Haha

Ik zal me eens gaan inlezen in de RC en Pronto.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd met je aanstaande DD-...  :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)