Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Had je topic even uit het oog verloren... Mooie aanwinst, die Toy Center. Heb je een overzichtsfoto van je huidige opstelling? Misschien dat je de Oppo naast de Center kunt plaatsen. En dan de center iets naar achteren kantelen zodat de tweeters weer on 1 lijn zitten.

En natuurlijk goed dat je een dB-meter hebt aangeschaft. Ik zal morgen de DVE BD meenemen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

#727
Citaat van: HTip op december  1, 2012, 09:09:14
Had je topic even uit het oog verloren... Mooie aanwinst, die Toy Center. Heb je een overzichtsfoto van je huidige opstelling? Misschien dat je de Oppo naast de Center kunt plaatsen. En dan de center iets naar achteren kantelen zodat de tweeters weer on 1 lijn zitten.

En natuurlijk goed dat je een dB-meter hebt aangeschaft. Ik zal morgen de DVE BD meenemen...
hi Philip,

Dankjewel, ik zal eens kijken voor een overzichtsfoto. Kan die pas na het weekend maken want we zijn in de schildermodus. Alle wanden weer andere kleuren etc.
ik heb die optie van de Oppo naast de center ook al aangedragen, maar de WAF wil niet meewerken. Er zijn al verscheidene opties genoemd.
In de kast eronder is zeker wel voldoende ruimte, alleen de Marantz geeft een hoop warmte naar boven af. Zat zelf nog te denken om bijv. De Oppo onder de Marantz te zetten aangezien de Oppo naar achteren blaast. Alleen is de Marantz zoals je weet wat zwaar.. Haha. Zou dus alleen gaan met iets van een plaatje ertussen ofzo die het gewicht opvangt.

En afstellen is inderdaad ook wel iets waar ik veel zin in heb ! Tot morgen!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

#728
Zo, inmiddels zit het schilderen erop. Ik heb besloten gelijk wat "achterstallig onderhoud" te doen binnen de HT, welke ik gisteravond allemaal heb uitgevoerd. Allereerst heb ik flink lopen meten en doen, en nu staan de Sonus Faber Toy tweeters exact op de hoogte van de tweeter van de Toy Towers. Aangezien we die binnen niet al te lange tijd gaan verwelkomen, leek het mij slim alvast wat voorbereidend werk te doen, zodat de set ook aan de 4G's gaat voldoen. Dit was dan Gelijke Hoogte. ;)

Ik heb dus de afmetingen van de Toy Towers bestudeerd en op basis daarvan de afmetingen van de Toys uitgemeten en nu hangen de Toys ongeveer 20 cm lager.



Het geheel ziet er nu erg fraai uit, vind ik. We hebben de achterwand in een andere kleur geschilderd en daar zal nog een grote foto op Canvas op komen. Mijn zwager fotografeert voor zijn hobby en heeft een paar mooie kiekjes geschoten vanaf de Top of the Rock waar we erg gecharmeerd van zijn. Bovendien kunnen we met die Canvas foto van waarschijnlijk 150x100 ook iets aan de akoestiek doen door de achterkant van de foto op te vullen met steenwol o.i.d, iets wat ik al een aantal keren voorbij heb zien komen op het forum en niet te moeilijk is om zelf te doen (denk ik).

Waarschijnlijk wordt het een foto uit een serie foto's die is genomen vanaf de Top of the Rock, NY. Zie voorbeeld:



Als ik thuis ben zal ik weer eens wat foto's uploaden van de huidige situatie en een overzichtsfoto maken. Ik heb nu ook de Radioshack dB meter in huis en een DVE BD, dus binnenkort even een statief lenen en dan kunnen we de set ook gaan afstellen.

We hebben verder nog in het kader van "achterstallig onderhoud" netwerkkabels getrokken en een switch aangesloten voor de Panasonic plasma en de Playstation 3, de Toy Center aangesloten op een stuk W&M Black Magic wat ik nog had liggen (ik heb aders 1 en 3 en 2 en 4 samengevoegd om ze voor + en - te gebruiken, geen idee of het een beetje klinkt want het was al over 12-en), wat kabelgoot gemaakt voor de Toys en de Playstation 3 op een Vogel's Twistdock gezet.

De WAF had wel weer een aandeel in het plaatsen van de PS3 want deze staat nu naast het meubel. Er moeten zo weinig mogelijk HT gerelateerde onderdelen op het meubel staan helaas :( Enige waar ik nog hard naar op zoek ben, is een oplossing voor de Toy Center en de Oppo. De WAF wil de Oppo wegstoppen achter een deurtje, maar ik denk dat dat niet goed is voor de hitte ontwikkeling. Van haar mag de Marantz en de Oppo niet OP het meubel staan, dus die discussie is hier nu een aantal keren gevoerd. Mijn oplossing is een ander meubel, maar dat gaat er bij de WAF weer niet in. Erg gezellig soms ;)

Al met al dus weer een enerverend weekend geweest met zondag tussendoor ook nog een hele gave M&G bij Jan. Een prima besteding van het weekend, zo bezig zijn met je Hobby :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Zo, eindelijk tijd gevonden om foto's te uploaden en nog wat foto's te maken van onze woonkamer.

Eerst weer even de beugeltjes van de Sonus Faber Toys ophangen. Tweeters hangen nu dus op exact dezelfde hoogte als de tweeters van de Toy Towers, dan hoef ik dat dus niet meer te doen in de toekomst als de Toy Towers er zijn.



Een overzichtje van de achterwand. Daar komt dus een canvasdoek van 1.50 x 1.00 meter boven met waarschijnlijk de foto uit bovenstaande post. Die vullen we dan op met steenwol o.i.d. zodat het ook nog ten goede komt van de akoestiek. Als iemand daar ideeën over heeft hoe dit het beste te doen, dan zijn die van harte welkom. (ik heb er al een paar op het forum zien verschijnen).



En een update van de set. Het begon al schemerig te worden dus vandaar dat de lampen aanstaan, maar de muur erachter is nu wit (RAL 9010). Deze was in het verleden zandkleurig.



Het kabelzooitje (dat blijft het toch op de één of andere manier)



En natuurlijk nog even één van de Toys in vol ornaat.




Omdat ik van de week wil beginnen met afstellen van de set, ben ik benieuwd of jullie ideeën hebben over het plaatsen van een statief o.i.d. waarop de Radioshack dB meter is gemonteerd. Waar zou ik deze het beste neer kunnen zetten? Ik denk zelf midden op de bank, maar weet niet of dit de beste methode is.

Langzaamaan begint het best wel wat te worden zo, al zeg ik het zelf :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

CoSo

Ziet er erg netjes zo uit met de toy's.
Die foto over NY is ook er mooi.

Martijnst1990

Erg netjes zo! Blijft toch een hele sfeervolle huiskamer :) DB meter moet op de sweetspot staan, dus als dat bij jou in het midden van de bank is lijkt me dat het handigst ;)

Al enig idee wanneer de Toy Towers gaan komen? Zal een prachtig geheel gaan vormen in ieder geval!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Citaat van: CoSo op december  5, 2012, 17:59:30
Ziet er erg netjes zo uit met de toy's.
Die foto over NY is ook er mooi.
Dankjewel :) We zijn er ook wel content mee. Meestal met film kijken zetten we de bank nog een paar centimetertjes van de muur af (+/- 10 - 20 cm), dat geeft een wat beter geluid. Omdat de akoestiek in onze ruimte maar beperkt is wil ik daar ook nog wel wat kleine aanpassingen in doen. Bijvoorbeeld een vloerkleed in de toekomst.

Ja mijn vrouw en ik zagen die fotoreeks, en zeiden gelijk tegen elkaar dat is wellicht iets voor op onze muur. En uiteraard dacht ik: daar kan steenwol achter!!!! :D :pompom:

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op december  5, 2012, 18:15:30
Erg netjes zo! Blijft toch een hele sfeervolle huiskamer :) DB meter moet op de sweetspot staan, dus als dat bij jou in het midden van de bank is lijkt me dat het handigst ;)

Al enig idee wanneer de Toy Towers gaan komen? Zal een prachtig geheel gaan vormen in ieder geval!
Dankjewel! Dat is mede te danken aan mijn vrouw ;) Zij doet dan wel weer moeilijk over de plaatsing van de apparatuur, maargoed. Ik hoop dat ze zo zat wordt van de discussies dat er een oplossing komt  :withstupid:

Ja dan zal het midden van de bank de sweetspot moeten worden, geen zin om altijd links of altijd rechts te zitten  :lookaround:

Als het allemaal een beetje mee zit, verwacht ik dat de Toy Towers in het eerste kwartaal 2013 gaan komen. Maar dat is even afhankelijk van een aantal rekeningen die nog moeten komen (zorgverzekeringen, je wordt er gestoord van).

Daar zijn wij ook van overtuigd! En niet alleen qua aanzicht, maar hopelijk ook qua sound  :music:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

high-q

Mooie foto update, erg netjes allemaal. Vooral foto nummer drie ziet er erg sfeervol uit  :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

#735
Citaat van: high-q op december  6, 2012, 11:40:10
Mooie foto update, erg netjes allemaal. Vooral foto nummer drie ziet er erg sfeervol uit  :)

Dankjewel High-Q :) We zijn tevreden over het resultaat. Er zullen nog wel wat kleine aanpassinkjes gedaan worden, maar we hebben in ieder geval het grootste gedeelte gehad. Er is trouwens ook een grote kans dat ik naar een front fire Subwoofer toe moet, in verband met het vervangen van de gordijnen. Het zal nog wel een jaartje duren, maar die kans zit er dik in gezien de WAF van de SVS. Nu is de SVS nog mooi verstopt achter de gordijnen, die zie je niet. Zie foto:



Net nog even een fototje bij daglicht gemaakt.



En de oppo en center



En Oppo logo voor de grap.



Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Mooie foto's Etienne. Zoals gezegd ziet je huiskamer er sfeervol uit. Ik zou voor de akoestiek een mooi vloerkleed tussen de speakers leggen en je speakers op (super)spikes plaatsen. Verder moet je proberen de microfoon van de dB-meter op oorhoogte op de sweetspot te plaatsen. Probleem in jouw geval is dan het aflezen, want voor een goede meting moet je zelf niet in het pad van het geluid zijn.

Wat de plaats van de Oppo betreft (want daar was de overzichtsfoto voor ;)) kan je die niet in de kast plaatsen, met een IR-extender op de kast en een oogje op de Oppo?

En kabelzooi? Ziet er keurig uit. Ik heb voorbeelden gezien die nét even iets erger zijn ;)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=44741.0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Had nog niet gezien hoe je woonkamer er nu uit ziet. Mooi zeg! En de Toy maatwerk "speakerstands" zien er ook keurig uit zo.

Madhouse

Ziet er goed uit Etienne!! Wanneer kunnen we de towers verwachten?  :D

Heb je trouwens geen ruimte in het meubel om daar je Oppo te stallen? De center er op ben ik zelf niet zo fan van, ook omdat het je speler niet ten goede komt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: HTip op december  7, 2012, 14:37:02
Mooie foto's Etienne. Zoals gezegd ziet je huiskamer er sfeervol uit. Ik zou voor de akoestiek een mooi vloerkleed tussen de speakers leggen en je speakers op (super)spikes plaatsen. Verder moet je proberen de microfoon van de dB-meter op oorhoogte op de sweetspot te plaatsen. Probleem in jouw geval is dan het aflezen, want voor een goede meting moet je zelf niet in het pad van het geluid zijn.

Wat de plaats van de Oppo betreft (want daar was de overzichtsfoto voor ;)) kan je die niet in de kast plaatsen, met een IR-extender op de kast en een oogje op de Oppo?

En kabelzooi? Ziet er keurig uit. Ik heb voorbeelden gezien die nét even iets erger zijn ;)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=44741.0
Dankjewel Philip. Een vloerkleed gaat er absoluut nog komen, alleen is mijn vrouw vrij specifiek in de wensen omtrent zo'n vloerkleed en dat maakt het e.e.a. niet goedkoop laat maar zeggen. Aan de andere kant krijgen we dan wel wat moois :) Ik heb wel vaker aan superspikes zitten denken, maar aangezien de Toy Towers al met spikes worden geleverd denk ik dat ik wacht tot de Toy Towers er zijn.

Het inmeten zal wel een heel gedoe worden. Ik denk dat ik de bank een stukje naar voren zet zodat ik er achter kan zitten. De dB meter kan ik dan op een statief zetten die op oorhoogte staat en zo dicht mogelijk tegen de sweetspot aan staat. Een andere oplossing had ik op dit moment nog niet bedacht eerlijk gezegd :)

De Oppo zou zeker in de kast kunnen staan, echter vind ik het zo zonde, want ik ben van mening dat hij ook wel in het zicht mag staan. Maarja, ik denk dat de WAF toch deze discussie gaat winnen, en in dat geval is in de kast niet eens zo'n slecht idee.

Haha tsja. Niet alles wordt draadloos dus ik denk dat er weinig aan te doen valt dan gewoon je best doen het een beetje netjes te houden.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Sonic Circle op december  7, 2012, 15:46:45
Had nog niet gezien hoe je woonkamer er nu uit ziet. Mooi zeg! En de Toy maatwerk "speakerstands" zien er ook keurig uit zo.
Haha dankjewel Marius. De speakerstands zijn inderdaad ideaal en geven de Toys een mooi prominent plekje in de huiskamer. We zijn er erg blij mee zo.

Citaat van: Madhouse op december  7, 2012, 16:13:24
Ziet er goed uit Etienne!! Wanneer kunnen we de towers verwachten?  :D

Heb je trouwens geen ruimte in het meubel om daar je Oppo te stallen? De center er op ben ik zelf niet zo fan van, ook omdat het je speler niet ten goede komt.
Dankje Roy, ik denk in het eerste of tweede kwartaal 2013. Even kijken hoe de financiën zich gaan ontwikkelen, maar ik hoop zo snel mogelijk ;)

Ik denk dat het inderdaad in de kast wordt. Wel jammer want ik vind een klein beetje zoals al gezegd dat de apparatuur best zichtbaar mag zijn ;) Waarom denk je dat het de speler niet ten goede komt?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

LuPo

Mooie set en een sfeervolle kamer! Ik zou de Oppo ook in het kastje plaatsen. Vind het zelf niet zo mooi met de center op de speler. Misschien kun je de achterplaat weglaten in het kastje? Dat heb ik ook gedaan zodat het kastje dicht kan en de warmte aan de achterkant weg kan.

Etiennevh

Citaat van: LuPo op december 10, 2012, 09:13:04
Mooie set en een sfeervolle kamer! Ik zou de Oppo ook in het kastje plaatsen. Vind het zelf niet zo mooi met de center op de speler. Misschien kun je de achterplaat weglaten in het kastje? Dat heb ik ook gedaan zodat het kastje dicht kan en de warmte aan de achterkant weg kan.
Dankjewel :)

Ja ik denk dat de Oppo daar naartoe gaat verhuizen. Wellicht dat er ooit nog eens een audio meubel komt, maar dat zit er voorlopig (nog) niet in. Warmte kan al aan de achterkant weg, daar heb ik al het e.e.a. voor gemaakt.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

LuPo

Citaat van: Etiennevh op december 10, 2012, 11:25:57
Dankjewel :)

Ja ik denk dat de Oppo daar naartoe gaat verhuizen. Wellicht dat er ooit nog eens een audio meubel komt, maar dat zit er voorlopig (nog) niet in. Warmte kan al aan de achterkant weg, daar heb ik al het e.e.a. voor gemaakt.

Als de warme zo ook prima weg kan is een audio-meubel toch niet nodig? :D De vrouw bepaalt hier de inrichting en ik de elektronica. :D

Etiennevh

#744
Citaat van: LuPo op december 10, 2012, 11:54:02
Als de warme zo ook prima weg kan is een audio-meubel toch niet nodig? :D De vrouw bepaalt hier de inrichting en ik de elektronica. :D
Haha ik heb liever dat ik allebei bepaal omdat ik nogal een uitgesproken mening heb over sommige dingen, maar hier is het niet anders inderdaad..  :hehe:

Overigens een nieuwe aanwinst waar ik best lang naar op zoek ben geweest. Ooit bij HTip deze in M&G's gehoord en erg onder de indruk, nu eindelijk gevonden voor een goede prijs op Marktplaats. En wat klinkt dat fantastisch!

Eagles - Hotel California DVD Audio

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

LuPo

Citaat van: Etiennevh op december 12, 2012, 20:56:33
Haha ik heb liever dat ik allebei bepaal omdat ik nogal een uitgesproken mening heb over sommige dingen, maar hier is het niet anders inderdaad..  :hehe:

Overigens een nieuwe aanwinst waar ik best lang naar op zoek ben geweest. Ooit bij HTip deze in M&G's gehoord en erg onder de indruk, nu eindelijk gevonden voor een goede prijs op Marktplaats. En wat klinkt dat fantastisch!

Eagles - Hotel California DVD Audio



Mooie aanwinst! Zijn er nog referentie-BD's die ik zou moeten kopen? Ik zoek eigenlijk nog een mooi concert op BD. Qua films heb ik bijv. Avatar (2D en 3D) die vaak genoemd wordt. :)

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op december 13, 2012, 11:39:06
Mooie aanwinst! Zijn er nog referentie-BD's die ik zou moeten kopen? Ik zoek eigenlijk nog een mooi concert op BD. Qua films heb ik bijv. Avatar (2D en 3D) die vaak genoemd wordt. :)
John Mayer Where the Light is en Pink Funhouse Tour zijn 2 concert BD's van hele hoge kwaliteit :) Ook Sting live in Berlin vind ik ook heel erg gaaf, maar daar zijn de meningen wat over verdeeld.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: Martijn90 op december 13, 2012, 11:44:03
John Mayer Where the Light is en Pink Funhouse Tour zijn 2 concert BD's van hele hoge kwaliteit :) Ook Sting live in Berlin vind ik ook heel erg gaaf, maar daar zijn de meningen wat over verdeeld.

Ah bedankt! Ik ga eens even kijken waar ik die voor een leuke prijs op kan pikken! :D

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op december 10, 2012, 08:59:53
Waarom denk je dat het de speler niet ten goede komt?
Ja ik ben zelf nooit zo van zware dingen op dat soort apparatuur, vandaar  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: LuPo op december 13, 2012, 11:39:06
Mooie aanwinst! Zijn er nog referentie-BD's die ik zou moeten kopen? Ik zoek eigenlijk nog een mooi concert op BD. Qua films heb ik bijv. Avatar (2D en 3D) die vaak genoemd wordt. :)
Zoals genoemd al John Mayer en Pink, verder Phil Collins live @ Roseland Ballroom vind ik erg goed, kijk anders even in het topic over wat vind jij de beste muziek Blu Rays. Wellicht dat er iets in jouw smaak tussen zit.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto