Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HTip

Toch niets ernstigs met Nadine? Wens haar in ieder geval beterschap van ons...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op juni 19, 2012, 16:36:10
Hey Zef,

Nog ongewijzigd. Ik begin zo langzamerhand te denken dat er een relais ofzo niet helemaal werkt zoals het moet. Maar ik ben niet degene die in mijn SR9600 gaat zitten schroeven en solderen dus ik denk dat ik ermee moet leren leven en de sub pas aan moet zetten als de film is begonnen.

Iets wat wellicht nog zou kunnen is er eens een anti mode ofzo tussen knallen zodat de anti mode een schoon geluid uitzendt ;)

De softwareupdate heb ik nog niet gedaan. Ik moet eerlijk zeggen dat de handelingen die erin staan i.c.m. het verzenden van commando's precieze aandacht vragen en het gebeurt wel eens dat ik daar geen tijd voor heb (zeg maar gerust dat ik er afgelopen half jaar 1 keer tijd voor heb gehad).

Inmiddels wel bezig geweest met een beetje finetunen van de kanalen en spelen met de output van de Oppo enzo. Binnenkort haal ik denk ik nog wat setjes interconnects om analoog 5.1 te kunnen draaien.

Helaas is door drukte, geldgebrek, ziekte van mijn vrouw en nog wat zaken de hobby wat minder snel aan de beurt dan ik had gehoopt, maargoed, that's life.

Ik heb dus sinds kort dat bij het uitzetten van mijn sub dat hij plopt.
En ik heb het idee dat het komt door een geaard apparaat die ik op de zelfde groep heb zitten.
Moet nog even goed testen of dat het ook is, maar sinds het apparaat op de groep zit plopt de sub.
Dus eigenlijk, heb je al gekeken naar andere, eventueel geaarde apparaten, op de zelfde groep?

Een antimode kan zeker een oplossing zijn. Ik zit zelf al een hele tijd te denken om er een ups tussen te zetten.

Moet me trouwen bij philip aansluiten.
Hoop dat er niks ergnstigs is met je vrouw.
Beide iig veel sterkte toegewenst.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Hi Zef,

Raar is dat zeg! Hoe stom dit ook zal klinken voor veel mensen: de enige geaarde groepen in mijn huis zitten in de garage. Alle andere stopcontacten zijn alleen geaard door de aardlekschakelaar in de meterkast.

Krijg je met een oud huis he ;)

Ik zelf denk dat er een zekering ofzo defect is/niet helemaal goed werkt in de SR9600.

Nadine is inmiddels weer thuis en het gaat wel weer ok :) Rustig aan knapt ze weer op.

Voor wat betreft de set: ik vind de 25e van de maand altijd een prima dag om weer eens wat spulletjes te bestellen (ra ra waarom de 25e ;) ) en heb dus zojuist een derde setje RUconnected analoge interlinks besteld en heb een Inakustik Excellenz 90 graden kabel besteld en een Inakustik 90 graden blokje voor aan een goedkopere kabel.

Nu hopen dat alles morgen binnen is! :D





Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op juni 25, 2012, 14:12:37
Hi Zef,

Raar is dat zeg! Hoe stom dit ook zal klinken voor veel mensen: de enige geaarde groepen in mijn huis zitten in de garage. Alle andere stopcontacten zijn alleen geaard door de aardlekschakelaar in de meterkast.

Krijg je met een oud huis he ;)

Ik zelf denk dat er een zekering ofzo defect is/niet helemaal goed werkt in de SR9600.

Nadine is inmiddels weer thuis en het gaat wel weer ok :) Rustig aan knapt ze weer op.

Voor wat betreft de set: ik vind de 25e van de maand altijd een prima dag om weer eens wat spulletjes te bestellen (ra ra waarom de 25e ;) ) en heb dus zojuist een derde setje RUconnected analoge interlinks besteld en heb een Inakustik Excellenz 90 graden kabel besteld en een Inakustik 90 graden blokje voor aan een goedkopere kabel.

Nu hopen dat alles morgen binnen is! :D







Klinkt niet stom. Is bij heel veel huizen zo en het is pas iets van de laatste jaren dat alles geaard is.
Dat is niet te hopen. Kan je een SR9600 nog wel laten maken?

Dat is goed om te horen. Beterschap!

Altijd leuk dingen bestellen  ;D
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Citaat van: Zefanja op juni 26, 2012, 17:20:56
Klinkt niet stom. Is bij heel veel huizen zo en het is pas iets van de laatste jaren dat alles geaard is.
Dat is niet te hopen. Kan je een SR9600 nog wel laten maken?

Dat is goed om te horen. Beterschap!

Altijd leuk dingen bestellen  ;D
Tsja.. het is niet anders dus weet niet of het daar aan kan liggen.

Ik denk het wel. Heb Philip volgens mij eens zijn SR zelf zien openmaken, dat lijkt mij toch een tricky karwei. Weet niet of ik dat durf. Maargoed.. we zien wel!

Zeker, had verwacht dat het vandaag al binnen was maar denk dat ik iets te voorbarig was.. ik wil lekker analoog 5.1 luisteren!!!!!!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

#656
vandaag is het laatste setje interlinks binnengekomen. Na het aansluiten ben ik even door de instellingen gelopen en heb alles naar mijn zin ingesteld. Eerste SACD die er in ging was Dire Straits, Brothers in Arms. Wat een geweldig verschil met luisteren over HDMI. Ik mag wel zeggen dat dit één van de betere aankopen van de laatste tijd is geweest. Zoveel meer dynamiek en rust in het geluid. De sub die veel "sub"tieler :D en gecontroleerder speelde, echt een aanwinst. In het begin van het nummer Brothers in Arms zitten twee fluittonen achter elkaar. Het was voor het eerst dat ik de laatste fluittonen in oktaven hoor afnemen. Erg opmerkelijk.

Na Dire Straits heb ik John Mayer - Live in Los Angeles op Blu Ray opgezet. Ook hierin veel meer dynamiek en rust in de muziek, een mooier geheel. Ik kon direct ook het volume flink open draaien zonder dat het vervormt. Heel bijzonder haha. Bovendien waren er ook hier weer zaken die ik nog niet eerder had gehoord. Dat is denk ik het grootste voordeel, dat alles via aparte kanalen wordt aangestuurd en versterkd in tegenstelling tot met HDMI. Sommige trompetten bij John Mayer heb ik nooit in beeld gezien, maar hoorde ik nu voor het eerst uit de speakers komen. Wel bijzonder dat je met een paar kabels je set naar een ander niveau tilt :)

Het meest opmerkelijke van het hele verhaal is dat de Plop in de subwoofer weg is als ik 5.1 analoog speel. Ik heb het nu alleen nog bij het aan en uitzetten van de receiver, en niet meer als ik de Oppo eerst uit zet. Ook als de Oppo of de Marantz een ander board aanspreekt of een ander signaal uitzendt, hoor ik geen plop. Waarschijnlijk ligt het dus aan de output van de SW uitgang op de SR9600 of aan de HDMI poort/het HDMI board. Ik ga morgen testen of een andere HDMI poort het zelfde resultaat geeft.

In ieder geval is dit een geweldig goede aankoop geweest. Aangezien ik sinds kort ook een DSLR camera heb zal ik morgen als alles binnen is en ik heb het netjes gemaakt weer eens wat nieuwe foto's maken.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Waarom nou weer zo positief.... :D :P Nee mooi hoor dat het zo'n goed resultaat geeft :) Wel opmerkelijk dat je sub niet plopt via analoog, zou wel lekker zijn als je op deze manier er toch achter kan komen waar het wel precies vandaan komt en het ook kan oplossen  :thumbs-up:

Zo'n DSLR is geen slecht plan, foto's zijn natuurlijk altijd leuk om te zien.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op juni 27, 2012, 21:52:56
Waarom nou weer zo positief.... :D :P Nee mooi hoor dat het zo'n goed resultaat geeft :) Wel opmerkelijk dat je sub niet plopt via analoog, zou wel lekker zijn als je op deze manier er toch achter kan komen waar het wel precies vandaan komt en het ook kan oplossen  :thumbs-up:

Zo'n DSLR is geen slecht plan, foto's zijn natuurlijk altijd leuk om te zien.
Haha Martijn, wellicht ook wel iets voor jou. 3 setjes RUconnected Analoge interlinks kost je 75 euri ;) Dat is nog wel de moeite waard, zeker wat je er voor terug krijgt!!

Ja erg opmerkelijk. Ik hoop ook dat ik het kan ontdekken, dat wordt veel verschillende scenarios uitproberen en dan hopelijk het euvel ontdekken.

Haha inderdaad! Ik heb een voordeel dat mijn zwager bij één van de twee grootste camera winkels van NL werkt dus ik wat mazzel had met de aanschafprijs laat maar zeggen ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

#659
Citaat van: Etiennevh op juni 27, 2012, 21:57:18
Haha Martijn, wellicht ook wel iets voor jou. 3 setjes RUconnected Analoge interlinks kost je 75 euri ;) Dat is nog wel de moeite waard, zeker wat je er voor terug krijgt!!

Ja erg opmerkelijk. Ik hoop ook dat ik het kan ontdekken, dat wordt veel verschillende scenarios uitproberen en dan hopelijk het euvel ontdekken.

Haha inderdaad! Ik heb een voordeel dat mijn zwager bij één van de twee grootste camera winkels van NL werkt dus ik wat mazzel had met de aanschafprijs laat maar zeggen ;)
Altijd handig, zo'n zwager ;)

Die RUconnected kabels zijn wel erg mooi en misschien wel is een idee, maar voorlopig maar even niet :D SACD is toch niet alleen via analoog af te spelen? Wil namelijk ook de SACD van Dire Straits hebben, maar mijn Oppo staat alleen via HDMI en 2.0 stereo analoog aangesloten.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op juni 27, 2012, 22:09:14
Altijd handig, zo'n zwager ;)

Die RUconnected kabels zijn wel erg mooi en misschien wel is een idee, maar voorlopig maar even niet :D SACD is toch niet alleen via analoog af te spelen? Wil namelijk ook de SACD van Dire Straits hebben, maar mijn Oppo staat alleen via HDMI en 2.0 stereo analoog aangesloten.
Inderdaad. SACD is inderdaad ook via HDMI af te spelen, alleen klinkt het veel beter via Analoog, wat een wereld van verschil.

Je zou het in ieder geval in overweging kunnen nemen omdat het niet de grootste kosten zijn, zeker niet van RUconnected. Maargoed, je hebt de laatste weken wel veel upgrades gehad achter elkaar dus ik kan me voorstellen dat je een "weekje" overslaat ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Citaat van: Etiennevh op juni 27, 2012, 22:16:18
Inderdaad. SACD is inderdaad ook via HDMI af te spelen, alleen klinkt het veel beter via Analoog, wat een wereld van verschil.

Je zou het in ieder geval in overweging kunnen nemen omdat het niet de grootste kosten zijn, zeker niet van RUconnected. Maargoed, je hebt de laatste weken wel veel upgrades gehad achter elkaar dus ik kan me voorstellen dat je een "weekje" overslaat ;)
In overweging nemen kan zeker en het is voor het geld ook prima te doen op zich. Wat mij bijna nog het meeste tegenhoud is het feit dat er nog eens 6 kabels bij komen haha :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Haha hoe bedoel je? 1x 6 kabels.. een goedkoop kabelstripje eromheen en het ziet er nog interessant uit ook ;)

Maar het blijft weer een investering .. dat klopt!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Citaat van: Etiennevh op juni 27, 2012, 22:24:47
Haha hoe bedoel je? 1x 6 kabels.. een goedkoop kabelstripje eromheen en het ziet er nog interessant uit ook ;)

Maar het blijft weer een investering .. dat klopt!
Als in: de kabelbende is al groot genoeg :D Maar zoals je zegt, beetje bundelen en het valt ook wel mee ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Had ook verwacht dat analoog beter zou klinken, want de DAC's in de Oppo zijn (veel) beter dan in de SR9600, en die zijn al erg goed. Let wel op dat je de instellingen in de Oppo ook overneemt in de 7.1 ingang van de SR9600.

SACD over HDMI kan wel, maar alleen in stereo. De HDMI-versie van de SR9600 ondersteunt helaas geen multi-ch DSD over HDMI. Kan pas vanaf 1.2 en daarom heeft de SR9600 iLink aan boord, die een perfect digitale jitter-free signaal kon accepter van de DV9600.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op juni 28, 2012, 16:44:15
Had ook verwacht dat analoog beter zou klinken, want de DAC's in de Oppo zijn (veel) beter dan in de SR9600, en die zijn al erg goed. Let wel op dat je de instellingen in de Oppo ook overneemt in de 7.1 ingang van de SR9600.

SACD over HDMI kan wel, maar alleen in stereo. De HDMI-versie van de SR9600 ondersteunt helaas geen multi-ch DSD over HDMI. Kan pas vanaf 1.2 en daarom heeft de SR9600 iLink aan boord, die een perfect digitale jitter-free signaal kon accepter van de DV9600.
Ja het is echt een megagroot verschil. Wat bedoel je precies met de instellingen in de Oppo laten overnemen in de SR9600? Ik heb de downmix optie van de Oppo ingesteld, en de SR9600 op 7.1 Analog gezet. That's all.

Bij mij heeft het altijd gewerkt op multichannel. In de Oppo heb ik ingesteld dat hij met SACD LPCM uitstuurt en dan ziet de SR9600 het als een multichannel signaal. DSD werkte inderdaad niet. Het afgelopen jaar heb ik alleen met HDMI gespeeld en toch wel veel SACD over multichannel geluisterd .. :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Ah ok. Je laat DSD ook omzetten naar PCM. Dan kan het inderdaad wel over HDMI. Echter DSD laten omzetten in analoog is het verschil wat je nu meemaakt. Wat de instellingen betreft, in het surroundmenu van de SR9600 kan je ook de levels instellen voor de 7.1 ingang. En die moeten matchen met de speakerconfiguratie in de Oppo.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Jep. Ik weet niet anders als dat ik zo heb gespeeld. Volgens mij staat hij trouwens nog steeds op LPCM. Ik zou hem dus op DSD moeten zetten voor het beste geluid, of stuurt hij automatisch DSD uit over de analoge kanalen?

Bedoel je dan de Speakerconfiguratie in het 7.1 menu? Dus +3 dB enzo?

Speakerconfig in de Oppo staat nu naar mijn zin, ga nog wel eens meten met een dB meter om alles goed af te kunnen stellen.

Trouwens vandaag heeft Nadine een stukje goot geschilderd in de kleur van de muur, even laten drogen dan kan dat ook onder de tv. Wel zo netjes.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Mooi gedaan van Nadine :worship:

Oppo stuurt standaard PCM uit voor SACD. DSD is de beste optie. En ja, dat menu in de Marantz bedoel ik.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op juni 29, 2012, 22:16:43
Mooi gedaan van Nadine :worship:

Oppo stuurt standaard PCM uit voor SACD. DSD is de beste optie. En ja, dat menu in de Marantz bedoel ik.
Ik zal de complimenten doorgeven ;) Vandaag ben ik vooral door het lekker weer buiten de garagedeur aan het afkrabben..wat een takkeklus!  :devil: :devil:

Zal kijken of ik eind vd middag nog even de goot kan ophangen.. :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Zo, tijd voor wat foto's. Vandaag wel gelukt om de kabelgoot te bevestigen en ik moet zeggen dat ik het resultaat meer dan goed vind :)

Het ziet er een stuk meer "af" uit.

Eerst de nieuwe kabels.. het geluid is hier misschien niet 10, maar 100 keer beter van geworden! :)

De inakustik Excellenz 90 graden kabel


En de RUconnected interlinks voor 5.1 analoog


Dan wat aanzichten van de totale set, hier met onze kachel voor in de winter :)


:)


Hier goed te zien de kabelgoot, in de kleur van de muur geschilderd


Nog een leuk aanzicht, beetje donkere lichtinval


En het bakbeest van de set, altijd een foto waardig. Wat is hij trouwens fotogeniek!


En de Oppo mag in dit rijtje natuurlijk absoluut niet ontbreken...:)


Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Ziet er goed uit 8) Mooie kabels zijn dat trouwens van RUconnected. Fijn ook dat het zo'n verbetering is :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Mooie foto's Etienne! En die kabelgoot is bijna onzichtbaar. Heel goed :thumbs-up:

Edit: had even overheen gelezen dat je een beetje blij met nieuwe kabels bent... Dat wordt alles opnieuw luisteren ;) :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op juli  1, 2012, 22:23:44
Ziet er goed uit 8) Mooie kabels zijn dat trouwens van RUconnected. Fijn ook dat het zo'n verbetering is :)
Thanks :-) ja vind ik ook wel, mooi afwerkingsniveau.

Citaat van: HTip op juli  1, 2012, 22:25:36
Mooie foto's Etienne! En die kabelgoot is bijna onzichtbaar. Heel goed :thumbs-up:

Edit: had even overheen gelezen dat je een beetje blij met nieuwe kabels bent... Dat wordt alles opnieuw luisteren ;) :music:
Dat was de bedoeling ;-) nadine heeft hem goed geschilderd :-D

Ja haha ik heb er nu al zin in en we hebben al flink zitten luisteren.

Het bevalt me trouwens prima dat ik geen ellendige knallen meer uit de sub hoor komen als ik speel op 5.1 analoog. Alleen nog bij het aan en uitzetten van de SR9600.

Denk toch dat de Pre Out van het subkanaal wat storing heeft..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo