Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

larzie

#575
Ik wil mijn buurvrouw toch weghebben en er een leuke knappe jonge buurvrouw voor terug krijgen hahaha :P Aan de andere kant kan dat natuurlijk ook negatief uitpakken, want voor hetzelfde geld komt er een druk stel met kinderen naast wonen of een buitenlands gezin met gebedsmuziek! :P Argghhh... moet er niet aan denken :P

Wat ik al wel had uitgevonden was dat ik FF nodig heb ipv DF ivm mijn houten vloer met ruime kruipruimte eronder. DF is dan niet verstandig. :) Heb je een link van een goede site waar één en ander helder wordt uitgelegd?

Zal binnenkort even een bestelling iig plaatsen voor die grafische kaart:
http://tweakers.net/pricewatch/296378/sapphire-radeon-6570-silent-1gb.html
Dat zijn de kosten niet. En mocht het niet kunnen die combinatie tussen mijn oudere ati kaart voor het geluid en deze, dan heb ik iig een stillere grafische kaart met hdmi 1.4 aan boord :)

Update: De kaart is in bestelling, levertijd is alleen onbekend. Dus ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

larzie

Citaat van: skank1 op september  5, 2012, 11:47:38
Geen zin om mpc-hc eens te testen in xbmc?

Ik had nog niet eens gezien dat dat mogelijk was, maar vanwege jouw opmerking het volgende gevonden:

http://www.mediasmartserver.net/2010/06/04/guide-using-mpc-hc-as-your-video-player-in-xbmc/

Dat is wel interessant inderdaad om eens te gaan uitproberen en kijken hoe goed dat werkt.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skank1

Citaat van: larzie op september  5, 2012, 11:56:47
Ik had nog niet eens gezien dat dat mogelijk was, maar vanwege jouw opmerking het volgende gevonden:

http://www.mediasmartserver.net/2010/06/04/guide-using-mpc-hc-as-your-video-player-in-xbmc/

Dat is wel interessant inderdaad om eens te gaan uitproberen en kijken hoe goed dat werkt.

Als externe speler werkt het perfect...
Maar ik krijg er geen hd audio uit..
Misschien moet ik toch maar die madvr gebruiken, het zal aan de filters liggen denk ik
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

larzie

#579
Citaat van: skank1 op september  5, 2012, 12:05:31
Als externe speler werkt het perfect...
Maar ik krijg er geen hd audio uit..
Misschien moet ik toch maar die madvr gebruiken, het zal aan de filters liggen denk ik

MadVR is voor de beeldkwaliteit. Is software die zeg maar de filtering van de spelers zelf overruled.

FFDShow : which lets bitstream HD audio formats to the HDMI output of your sound/graphic adapter
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Om jullie verder op weg te helpen zal ik nog eens aanhalen wat ik in het XBMC ook heb gezegd: Voor HD-Audio moet je FFdshow gebruiken :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op september  5, 2012, 12:32:36
Om jullie verder op weg te helpen zal ik nog eens aanhalen wat ik in het XBMC ook heb gezegd: Voor HD-Audio moet je FFdshow gebruiken :)

Haha had het net aangepast :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Citaat van: larzie op september  5, 2012, 10:55:05
Ik wil mijn buurvrouw toch weghebben en er een leuke knappe jonge buurvrouw voor terug krijgen hahaha :P Aan de andere kant kan dat natuurlijk ook negatief uitpakken, want voor hetzelfde geld komt er een druk stel met kinderen naast wonen of een buitenlands gezin met gebedsmuziek! :P Argghhh... moet er niet aan denken :P

Een dove knappe jonge buurvrouw zou ideaal zijn natuurlijk ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Er staat overigens op hifi.nl een velodyne DD12 voor 1750 euro. Lijkt me wat aan de dure kant aangezien er op ons forum een DD15 werd aangeboden voor 1350 euro:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=122311.0

Hierbij zat alleen de behuizing van de stekker wat los. Maar goed eerst maar één en ander uitzoeken. We hebben nog tijd genoeg. Zo kan ik in ieder geval nog even wat extra sparen ook :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Het idee van een sub is nog niet geboren of je bent al de markt in de gaten aan het houden :o ;)

Citaat van: high-q op september  5, 2012, 09:21:51
Type sub, cylinder vs kast is niet alleen een kwestie van smaak. Er is ook een verschil in werking en functionaliteit. Voordat je zo ver bent om eentje aan te schaffen is het wel even handig om je er in te verdiepen.

Ik zou jou aanraden om je te richten op een kast/box model. Dan hoef je alleen nog maar rekening te houden met FF vs DF, Closed vs Ported, Soort driver, Soort amp, EQ, etc. Genoeg leesvoer nog ;)

Je hoeft overigens ook niet met een + van Velodyne te beginnen hè ;)
Helemaal mee eens. Er zijn veel verschillen tussen de ontwerpen. Veel hangt af van de ruimte en wat je wil. Een Velodyne DD-series is natuurlijk erg mooi, maar integratie hiervan vergt veel kennis en is niet 1-2-3 gedaan. Een DD15+ is trouwens vergelijkbaar met een "gewone" DD18. Overigens kan een sub zelden te groot zijn, maar wel te klein.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op september  6, 2012, 09:13:24
Het idee van een sub is nog niet geboren of je bent al de markt in de gaten aan het houden :o ;)
Helemaal mee eens. Er zijn veel verschillen tussen de ontwerpen. Veel hangt af van de ruimte en wat je wil. Een Velodyne DD-series is natuurlijk erg mooi, maar integratie hiervan vergt veel kennis en is niet 1-2-3 gedaan. Een DD15+ is trouwens vergelijkbaar met een "gewone" DD18. Overigens kan een sub zelden te groot zijn, maar wel te klein.

Dat geldt ook voor speakers. Als je een grootse soundstage wil heb je een groot volume in het kabinet nodig. Dat is wat een "senior audiofiel" (laten we hem zo maar noemen, goeroe vind ik altijd een beetje ver gaan) ooit tegen mij zei. Beste speakers zijn breed en hebben een groot volume. De dunne hoge speakers zijn alleen maar gemaakt voor de WAF.
Ongetwijfeld geld de volumeregel ook voor een subwoofer. Naast het feit dat ook een grote woofer erg belangrijk is natuurlijk. :D
Maar goed mijn huis is gebouwd in de jaren 30 en die moet natuurlijk ook niet instorten door al het geweld!  :laugh:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op september  6, 2012, 09:58:20
Dat geldt ook voor speakers. Als je een grootse soundstage wil heb je een groot volume in het kabinet nodig. Dat is wat een "senior audiofiel" (laten we hem zo maar noemen, goeroe vind ik altijd een beetje ver gaan) ooit tegen mij zei. Beste speakers zijn breed en hebben een groot volume. De dunne hoge speakers zijn alleen maar gemaakt voor de WAF.
Ongetwijfeld geld de volumeregel ook voor een subwoofer. Naast het feit dat ook een grote woofer erg belangrijk is natuurlijk. :D
Maar goed mijn huis is gebouwd in de jaren 30 en die moet natuurlijk ook niet instorten door al het geweld!  :laugh:

Gedeeltelijk mee eens: Grootse soundstage is niet alleen afhankelijk van de speaker grootte, maar ook van de opstelling en de ruimte waarin ze staan opgesteld. Stralen in de lengterichting van de ruimte is ideaal. Dat gaat in jouw situatie al lukken dus dat moet je anders oplossen. En dan heb je ook nog de rest van je keten, zoals de bron en de versterker die deels ook verantwoordelijk zijn van het geluidsbeeld.

Inhoud van de sub heeft ook een rol, maar zoals ik al zei zijn de behuizingen van bijv. Velodyne best compact als je ze vergelijkt met bijv. mijn SVS PB13 Ultra. Het is een mix tusse de verhouding van de inhoud vd kast, oppervlakte vd woofer en op het een open of gesloten model is.

Overigens had ik vd week voor het eerst bij een film (Serenity) dat er iets ratelde in de HT  :crazy:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Vandaag een Sapphire HD6570 Silent grafische kaart gehaald voor erbij in mijn htpc, waarin zich al reeds een Sapphire HD5750 grafische kaart bevond.
Het idee was omdat mijn receiver (Marantz SR8002) geen hdmi 1.4 heeft om 3D beeld door te geven aan mijn tv om via de HD6570 rechtstreeks een hdmi kabel te trekken naar mijn tv en voor het geluid via de HD5750 naar de receiver.

De pc erkent het feit dat er 2 grafische kaarten in de htpc zijn geplaatst. Beide worden bij apparaatbeheer weergegeven. Ik heb beeld op mijn Panasonic tv dus het gedeelte dat het beeld via de nieuwe grafische kaart wordt doorgegeven werkt ook. full hd 3d film (Avengers) getest voor de 3D weergave. Subliem... werkt fantastisch. Alleen je raad het al. Het geluid mooi niet.
Ik kan wel aangeven dat het geluid via die grafische kaart loopt, maar ik hoor geen geluid uit mijn speakers komen.
In apparaat beheer gecontroleerd nogmaals of idd de juiste videokaart wordt gebruikt. Dat is het geval want die rechtstreeks aan de tv hangt kan ik niet selecteren.

Morgen maar weer even verder puzzelen...

Goede ideëen zijn altijd welkom. Misschien moet je dat toch 2 identieke grafische kaarten hebben en deze in crossfire plaatsen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skank1

Zelfs al krijg je er geluid uit, ik hoop dat je geen sync issues zal krijgen...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Citaat van: larzie op september  7, 2012, 00:49:48
De pc erkent het feit dat er 2 grafische kaarten in de htpc zijn geplaatst. Beide worden bij apparaatbeheer weergegeven.

Heb je daar de HDMI uitgang van de betreffende kaart op "Main Sound Device" gezet?



HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Ongetwijfeld gedaan, maar je weet het ooit nooit: Heb je gecheckt of er ueberhaupt (via sound config scherm --> test) geluid uit de kaart komt?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

#593
Hmm.
Als je de tv loskoppelt, doet ie het dan wel weer?

heb je met terug aansluiten niet per ongeluk de HDMI kabel in het verkeerde/ander poortje geprikt? Eventueel één die in je amp nog op analoog staat ipv digitaal.
Ik weet het, 't zijn inkoppertjes, maar ik heb zelf vaak genoeg iets dergelijks over het hoofd gezien.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Citaat van: RalphH op september  7, 2012, 10:15:51
Hmm.
Als je de tv loskoppelt, doet ie het dan wel weer?

heb je met terug aansluiten niet per ongeluk de HDMI kabel in het verkeerde/ander poortje geprikt? Eventueel één die in je amp nog op analoog staat ipv digitaal.
Ik weet het, 't zijn inkoppertjes, maar ik heb zelf vaak genoeg iets dergelijks over het hoofd gezien.

Hmm dat is wel misschien nog even een handige test inderdaad. Aangezien ik mijn oude videokaart in het 2e pci-e slot heb geknald nu. Even kijken of hij het via dat slot wel doet. Zal de hdmi kabels in de receiver ook nog eens nagaan. Alles gaat via hdmi, maar even zien of alles wel goed zit inderdaad.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Ander slot zal in theorie niet veel uitmaken, moet bijna wel een setting/drivertje zijn.
Check ook ff in de volume control (alle opties/schuifjes zichtbaar maken) of er niet toch iets gemute staat.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Heb alle nieuwste ati drivers gedownload. Niks.... kwam erachter dat bij de geluidsettings de ene kaart niet werd weergegeven. Dus ik dacht laat ik eens een hdmi kabel check doen. Kwam erachter dat één hdmi kabel de geest had gegeven en niet functioneerde. Dus ik dacht ok dan nu hopen dat het is opgelost.
Dus in geluid werden nu wel beide kaarten getoond. Dus de juiste hdmi geselecteerd, maar nog steeds niks.  :(

De boel weer ouderwetsch aangesloten dan uiteraard wel beeld en geluid, maar geen 3d.
Andere optie hdmi kabel naar tv en hdmi kabel naar ingang receiver. Wel 3d, maar geen geluid.

Mijn conclusie is dat het blijkbaar niet mogelijk is. Beeld en geluid moet blijkbaar via één videokaart lopen.
Wellicht werkt het wel als ik een geluidskaart haal die hd audio ondersteunt en hdmi aan boord heeft (Asus Xonar HDAV  oid)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skank1

[quote author=larzie link=topic=116461.ms

Mijn conclusie is dat het blijkbaar niet mogelijk is. Beeld en geluid moet blijkbaar via één videokaart lopen.
Wellicht werkt het wel als ik een geluidskaart haal die hd audio ondersteunt en hdmi aan boord heeft (Asus Xonar HDAV  oid)
[/quote]

Dat zou ik ook denken ja... En eigenlijk beetje normaal niet?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

larzie

Citaat van: skank1 op september  7, 2012, 13:35:04
Dat zou ik ook denken ja... En eigenlijk beetje normaal niet?

Het was een poging waard :) Heb nu in ieder geval een stillere htpc en een passief gekoelde videokaart met hdmi 1.4 alvast.
Kan er misschien later nog eenzelfde kaart bijhalen en ze in crossfire plaatsen. Dan reageert het in feite als 1 videokaart en heb je wel 2 hdmi poorten tot je beschikking.
Of een geluidskaart halen die 2x zo duur is als een zelfde videokaart. Laatste optie is kabel wisselen en dan maar 3d films zonder supergeluid of de film in 2d kijken met supergeluid en lekker gaan sparen alvast voor een receiver die wel hdmi 1.4 (3d) ondersteuning biedt.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Grrr ik lees op een forum het volgende:

"Ik zelf heb hetzelfde maar dan nog iets uitgebreider door zelfs 2 video kaarten te gebruiken(onboard intel i5 en nvidia gt 520)(dit om de reden dat mijn receiver geen 3d doorstuurd maar wel dts hd master audio afspeelt, en me tv wel 3d ondersteunt en ik dus beide wil)

Gewoon het beeld op uitbreiden zeten, hierdoor krijg je het audio device dat je kan kiezen voor het geluid en tevens komt het beeld via de andere aansluiting op je tv. In windows media center zie je hier zelf niks van aangezien het gewoon op beeld 1 blijft maar verder werkt wel alles"


Dus het moet wel mogelijk zijn... moet alleen ergens de juiste settings vinden... zucht...
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT