Mitch's set - New definition of music :)

Gestart door Mitch--, oktober 3, 2012, 00:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: Barry32 op februari  8, 2021, 19:56:47
Ik zou bij de keuze van de streamer toch zeker ook kijken naar (toekomstige) support van streaming services, Roon, Apple Airplay evt Chromecast, Wifi support en de bedienings App naast de audio kwaliteiten. Er is nogal wat keuze tegenwoordig wat dat betreft in de klasse Eur 500 tot Eur 1.000. Cambridge CXN, Bluesound Node, Volumio Primo to name a few.

Als Linn liefhebber zou ik de DSM niet te snel aan de kant zetten voor 1 van bovenstaande kastjes totdat je deze A-B kunt vergelijken. Wellicht dat de DSM dan alsnog mag blijven  ;)

heb je ook gelijk in, en Linn is gewoon goed, Cambrdige, Bluesound etc zijn allemaal dingen waar ik persoonlijk niet direct op val en ik heb ook geen zin om de hele boel te gaan vergelijken, Linn blijft, in welke vorm dan ook  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

En dan toch twijfel.... :-\ de Sagatun is absoluut een geweldig klinkende voorversterker die veel meer uit mijn set haalt dan ik voorheen deed, dus dat ik richting een upgrade ga staat vast, maar in welke hoedanigheid. Ik ben erg van het gemak en de Sagatun kan je alleen bedienen met de knopjes of een ab, niet heel handig gezien ie in een dichte kast staat....  ::)

Het duiveltje blijft maar op mn schouder zitten dat ook de bron 'beter' kan dan de MDSM, ik neig daarom om ook een Selekt DSM eens aan de tand te voelen, dat is dan weer een VV en Streamer in een, alleen geen idee hoe de kwaliteit van de VV is in de Selekt... gezien de positionering in het Linn segment en de modulariteit van het systeem heb ik hier wel goede verwachtingen bij en is een Katalyst upgrade ook nog een mogelijkheid in de toekomst. In dat geval zou de Selekt ipv de MDSM en Sagatun geplaatst worden, en is alles gewoon te bedienen via de tablet oid en kan ik het geluid van mn tv ook via HDMI met ARC gemakkelijk blijven afspelen over de speakers wat ik toch wel verdomd handig vind...

Wat nu...?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Eens de Linn Select thuis aan de tand voelen?
Ik heb tevens op Marktplaats een mooie Linn Klimax Renew DSM1 zien staan en zou ook iets kunnen worden voor je, alleen een upgrade naar Katalyst is dan niet meer mogelijk.
Wat gebruiksgemak betreft is de bediening van de Linn via de tablet ( BubbleDs) zo stabiel en betrouwbaar dat ik het ook niet meer kan missen...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Citaat van: Rudi64 op februari 19, 2021, 09:46:46
Eens de Linn Select thuis aan de tand voelen?
Ik heb tevens op Marktplaats een mooie Linn Klimax Renew DSM1 zien staan en zou ook iets kunnen worden voor je, alleen een upgrade naar Katalyst is dan niet meer mogelijk.
Wat gebruiksgemak betreft is de bediening van de Linn via de tablet ( BubbleDs) zo stabiel en betrouwbaar dat ik het ook niet meer kan missen...

Selekt thuis proberen zeker, dat word de volgende stap :)

KRDSM, tsja mixed feelings, het board is inmiddels 15 jaar oud van die speler..... en de Katalyst optie wil ik eigenlijk wel openhouden dus het Renew spul laat ik aan me voorbij gaan...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Barry32

#1079
Het bedienen van volume regeling via de app was inderdaad de reden voor ons om de Lejonklou Kikkin aan de kant te zetten en daarnaast lijkt, als ik de berichten op diverse fora waaronder laatst hier, de digitale volume regeling niet meer de beperkende factor. Dus een mooie/recente Akurate of Selekt lijkt mij een zinvolle next step.

Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Rudi64

Citaat van: Mitch-- op februari 19, 2021, 09:58:55
Selekt thuis proberen zeker, dat word de volgende stap :)

KRDSM, tsja mixed feelings, het board is inmiddels 15 jaar oud van die speler..... en de Katalyst optie wil ik eigenlijk wel openhouden dus het Renew spul laat ik aan me voorbij gaan...

De KRDSM waar ik het over heb is al met exact uitgangen, dus max 6 jaar oud als ik me niet vergis..komt ook met garantie tot 2023.
Ben benieuwd wat je van de Select vind, heb zelf nog niet de mogelijkheid gehad deze te horen.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

mradem

Je kan toch trouwens ook je tv optisch verbinden met de VV om het geluid van de tv over de speakers te horen? Of zit dat niet op de Sagatun?

Mitch--

Citaat van: mradem op februari 19, 2021, 10:05:24
Je kan toch trouwens ook je tv optisch verbinden met de VV om het geluid van de tv over de speakers te horen? Of zit dat niet op de Sagatun?

zit geen dac in dus die optie gaat niet...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Citaat van: Barry32 op februari 19, 2021, 10:04:34
Het bedienen van volume regeling via de app was inderdaad de reden voor ons om de Lejonklou Kikkin aan de kant te zetten en daarnaast lijkt, als ik de berichten op diverse fora waaronder laatst hier, de digitale volume regeling niet meer de beperkende factor. Dus een mooie/recente Akurate of Selekt lijkt mij een zinvolle next step.

ja lees ik ook, dacht al dat voor mij de grootste beperking in de DVC van de MDSM zat waardoor ik niet het volle potentieel benut heb, en nu ik een dedicated goede vv heb geprobeerd weet ik ook dat dat zo is :)

Citaat van: Rudi64 op februari 19, 2021, 10:04:45
De KRDSM waar ik het over heb is al met exact uitgangen, dus max 6 jaar oud als ik me niet vergis..komt ook met garantie tot 2023.
Ben benieuwd wat je van de Select vind, heb zelf nog niet de mogelijkheid gehad deze te horen.

o ja je heb idd gelijk, maja nog heb ik hier mijn bedenkingen bij... optie tot thuis proberen is hiervoor ook uitgesloten en voordat ik dergelijk geld uitgeef wil ik er wel zeker van zijn
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Barry32

#1084
Citaat van: Mitch-- op februari 19, 2021, 10:11:54
ja lees ik ook, dacht al dat voor mij de grootste beperking in de DVC van de MDSM zat waardoor ik niet het volle potentieel benut heb, en nu ik een dedicated goede vv heb geprobeerd weet ik ook dat dat zo is :)

De MDSM heeft, naar mijn beste weten, geen DVC maar een volume regeling op basis van een chip (Burr Brown oid). Dat kun je in Konfig ook zien want daar kun je kiezen voor een analog by pass waardoor de ingang niet gedigitaliseerd wordt. Daar staat dan in de uitleg ook bij dat je geen space optimization hebt op dat moment.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Mitch--

Citaat van: Barry32 op februari 19, 2021, 10:28:45
Citaat van: Mitch-- op februari 19, 2021, 10:11:54
ja lees ik ook, dacht al dat voor mij de grootste beperking in de DVC van de MDSM zat waardoor ik niet het volle potentieel benut heb, en nu ik een dedicated goede vv heb geprobeerd weet ik ook dat dat zo is :)

De MDSM heeft, naar mijn beste weten, geen DVC maar een volume regeling op basis van een chip (Burr Brown oid). Dat kun je in Konfig ook zien want daar kun je kiezen voor een analog by pass waardoor de ingang niet gedigitaliseerd wordt. Daar staat dan in de uitleg ook bij dat je geen space optimization hebt op dat moment.

Dat geldt toch alleen voor de analog in? En die gebruik ik precies niet, alleen HDMI met ARC en Tidal...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Barry32

#1086
Zoals gezegd 'mijn beste weten'. Bij de nieuwe Majik wordt door Linn zelf ook het volgende aangegeven. "Majik DSM now includes a digital volume control removing a lossy component from the signal path for lower noise and distortion"

Akurate DSM (en ook Selekt)hebben, naar mijn beste weten, al langer digitale volume controle
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Mitch--

Citaat van: Barry32 op februari 19, 2021, 10:49:23
Zoals gezegd 'mijn beste weten'. Bij de nieuwe Majik wordt door Linn zelf ook het volgende aangegeven. "Majik DSM now includes a digital volume control removing a lossy component from the signal path for lower noise and distortion"

Akurate DSM (en ook Selekt)hebben, naar mijn beste weten, al langer digitale volume controle

Ja tis bij de oudere Majiks (ik heb een van de laatste uit 2018) wat onduidelijk hoe de volume controle nou precies werkt...

ADSM EN SDSM (en zelfs KDSM) zijn ook digitaal, ik denk dat die heus wel goed zijn anders hadden ze dat niet ingebouwd, helemaal niet in de Klimax van 20k...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bmateijsen

Citaat van: Mitch-- op februari 19, 2021, 11:13:46
Ja tis bij de oudere Majiks (ik heb een van de laatste uit 2018) wat onduidelijk hoe de volume controle nou precies werkt...

ADSM EN SDSM (en zelfs KDSM) zijn ook digitaal, ik denk dat die heus wel goed zijn anders hadden ze dat niet ingebouwd, helemaal niet in de Klimax van 20k...

KDS en KDSM zijn al heel lang met digitale volume regeling...

Mitch--

Citaat van: bmateijsen op februari 19, 2021, 11:50:09
KDS en KDSM zijn al heel lang met digitale volume regeling...

Wat zou jij doen Bjorn? Jij hebt hier ook een goede kijk op gezien je ervaring met Linn en Harbeth ;)

Of de VV houden en een heel andere streamer, Bluesound/Auralic oid?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bmateijsen

Citaat van: Mitch-- op februari 19, 2021, 12:05:20
Wat zou jij doen Bjorn? Jij hebt hier ook een goede kijk op gezien je ervaring met Linn en Harbeth ;)

Of de VV houden en een heel andere streamer, Bluesound/Auralic oid?

Ik vind synergie heel erg van belang... maar ik ken de Lejonklou apparaten niet goed genoeg om daar iets over te zeggen.
Dus... alles eruit en een Luxman terug ;-).

Mitch--

Citaat van: bmateijsen op februari 19, 2021, 12:29:47
Ik vind synergie heel erg van belang... maar ik ken de Lejonklou apparaten niet goed genoeg om daar iets over te zeggen.
Dus... alles eruit en een Luxman terug ;-).

hahah ja die had ik wel verwacht ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bmateijsen

Citaat van: Mitch-- op februari 19, 2021, 13:10:24
hahah ja die had ik wel verwacht ;)

Grapje natuurlijk... hoewel ik de synergie van Luxman met Harbeth heel mooi vindt. Linn is en blijft ook een mooie match. Met de C7ES3 vind ik de MDSM voldoende genoeg, maar houdt niet over. Selekt is een stapje hoger, maar met Akurate DSM (met katalyst) met een 2200 was echt de shit.

mradem

Er staat ook een ADSM/3 op het Lejonklou forum [emoji12]

raindog

Die KRDSM/1 die op marktplaats staat is waarschijnlijk mijn oud exemplaar, ik heb die een hele tijd geleden aan deze verkoper verkocht. Ik heb die destijds gekocht bij Bjorn en erg veel plezier van gehad, icm. Linn A2200 en C7ES3's. Dat was voor mij een ideale combi. Mogelijk dat een ADSM met katalyst dat nog mooier speelt, maar daar zal ook een ander prijskaartje aan hangen. Puur als streamer/voorversterker vind ik de KRDSM/1 nog steeds erg veel bieden voor een redelijk bedrag.

Juist het gemak van automatisch alles aan/uit via gebruik van de app sprak me erg aan, ik had ook alles in een (geventileerde) kast staan.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Mitch--

Morgen nieuws, mogelijke upgrade van 'Kataclystic' formaat ...  8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Citaat van: Mitch-- op maart 20, 2021, 13:09:32
oooooo boy  :inlove:


Hola, wat mooi...dan is een mooie sprong voorwaarts, adsm met Katalyst  :music: :music:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Citaat van: Rudi64 op maart 20, 2021, 13:29:25

Hola, wat mooi...dan is een mooie sprong voorwaarts, adsm met Katalyst  :music: :music:

Jaa  :headbanging:

Sometimes you get an offer you can't refuse  ::)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Congrats  :thumbs-up:

Maarre, wat is het eigenlijk? Ik zit niet zo in de Linn apparatuur.

Citaat van: Mitch-- op maart 20, 2021, 13:56:23
Jaa  :headbanging:

Sometimes you get an offer you can't refuse  ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT