Accuphase gebruikers & liefhebbers topic

Gestart door Xander32, november 5, 2022, 08:54:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

addesmo

We gaan nog even door  ;D
En maken van dit Accuphase topic langzaam een Mcintosh topic  :devil:

Xander32

Mcintosh is ook zeker een fraai merk, weinig mis mee, enkel dat het geen Accuphase is 🤓

Citaat van: addesmo op april 28, 2024, 13:57:30We gaan nog even door  ;D
En maken van dit Accuphase topic langzaam een Mcintosh topic  :devil:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32


Zie hier twee toppers naast elkaar, waarbij ik the looks van de Mc direct wel een heel hoog kermis-gehalte vind hebben t.o.v. de meer "ingetogen" Accu (van echt ingetogen kan geen sprake zijn met een champagne-/ goudkleurige kast  ;D ).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

#2478
Tja gouden kettingen zijn de norm  ;)
Toevallig vind ik beide mooi en dat "kermis gehalte" klinkt wat denigrerend.

graafie

#2479
Citaat van: addesmo op april 28, 2024, 14:52:47Tja gouden kettingen zijn de norm  ;)
Toevallig vind ik beide mooi en dat "kermis gehalte" klinkt wat denigrerend.

Het is zeker niet denigrerend bedoeld maar dat zelfde gevoel heb ik ook. Ik vind die verlichting er nogal goedkoop uitzien, alsof je het op de kermis hebt gewonnen met ballen gooien. Het is mij te 'schreeuwerig', van hier ben ik, kijk mij nou.....Het zullen zeker goede versterkers zijn maar ik zou zoiets (en dan gaat het puur om de looks) niet in de kamer willen hebben. Maar hé, ieder zijn ding hè.  ;)

chansig

Eens.

Het past goed bij Amerika. Hier/elders is het iets meer ingetogen. Ik kan er ook weinig moois aan vinden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Denigrerend te zijn was zeker niet mijn bedoeling met de term 'kermis-gehalte', maar die term was wel hetgeen direct bij mij oppopte.

De Mc schreeuwt in mijn optiek werkelijk om aandacht, zie mij eens. Dat komt door diens lay-out, door het materiaal- en kleurgebruik.
De Accu straalt juist rust en klasse uit door ingetogen te zijn.

Een Dodge Viper (Mc) versus een Aston Martin (Accu), twee verschillende werelden met ieders hun eigen publiek. En ja, waar die dikke gouden schakelketting dan het beste bij past ... 😁  😉

Citaat van: addesmo op april 28, 2024, 14:52:47Tja gouden kettingen zijn de norm  ;)
Toevallig vind ik beide mooi en dat "kermis gehalte" klinkt wat denigrerend.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

Aston Martin is Engels he. Niet Japans!

Xander32

En door met het hoofdpersonage van dit topic; Accuphase apparatuur.

Diens (sa)cd loopwerken van zo'n tien jaar terug;
https://www.hifi-advice.com/blog/classics/digital-classics/cd-mechanism-masterpieces-accuphase/



DP-900
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Struis

Oh, als een getunede Nissan GT-R?

Hmm, dat is dan weer meer als een McIntosh....

Citaat van: addesmo op april 28, 2024, 16:04:14Aston Martin is Engels he. Niet Japans!
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

minplus

Grappig, die "ruzie" tussen liefhebbers van 2 top systemen die beide uniek zijn. :)
Beetje als Jaguar tegenover Mercedes of Ferrari tegenover Lamborghini.

Maar goed, hier gaat het over Accuphase.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

brt

#2486
Wat ik als buizenliefhebber echt lelijk vind aan die McIntosh is dat de buizen groen zijn. Echt een soort alien-groen achtig groen. Dat is een van de laatste kleuren die ik zou associeren met buizen.

Doe mij dan maar de warme gloed van de VU meters van de Accuphase. Beide kunnen qua looks natuurlijk niet in de schaduw staan van Luxman (dan wel met de gele ipv blauwe achtergrond bij de VU meters)  :tounge2:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Struis

Komisch, dat vond ik juist fraai van de McIntoshes. Ik heb vreemd genoeg nog nooit McIntosh in een goede setup gehoord, ook al zijn de duurste systemen die ik heb gehoord met McIntosh spul (oke, en Linn). Eigenlijk altijd grote disbalans in de set, maar nog veel vaker: (zeer) slechte kamerakoestiek.
Dus ik ben nog steeds benieuwd. Aangezien qua klank de merken vaak samen genoemd worden.

Maar goed, ik heb daarentegen ook nog maar 1x een matige Accuphase setup gehoord. Dat was in Almere met een zeer vermoeide 1980s 2 serie versterker. En dat verbaasde me niks. Maar verder, altijd goed. En ik heb heel wat sets in heel wat omgevingen gehoord. Bijzonder. En ik vind de VU meters ook schitterend. Al heb ik natuurlijk weer een van de weinige power amps die ze NIET heeft...

Citaat van: brt op april 28, 2024, 21:13:26Wat ik als buizenliefhebber echt lelijk vind aan die McIntosh is dat de buizen groen zijn. Echt een soort alien-groen achtig groen. Dat is een van de laatste kleuren die ik zou associeren met buizen.

Doe mij dan maar de warme gloed van de VU meters van de Accuphase. Beide kunnen qua looks natuurlijk niet in de schaduw staan van Luxman (dan wel met de gele ipv blauwe achtergrond bij de VU meters)  :tounge2:
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

addesmo

McIntosh  :pompom:
En bij mij en voor mij matcht het geweldig met de Paradigms!
Ach audio is persoonlijk he, dus ik zal niet gauw iets van iemand anders diskwalificeren. Het gaat meestal toch om de match en daarna de persoonlijke voorkeur.

Xander32

Het gaat allemaal om smaak en voorkeur. Indien het design van Mc je aanspreekt, heb je daar een prima versterker aan die je minstens net zoveel proud of ownership geeft als bv een Accuphase, Pass Labs of Luxman.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Struis

True, al heb ik nog iets meer met merken als McIntosh, Accuphase of Luxman dan met Pass Labs. Misschien vanwege de lange rijke geschiedenis van de merken?

En uiteraard. Iedereen heeft zijn/haar eigen smaak en dus spul. En dat is helemaal leuk, want zo hoor en zie je nog eens wat!
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

graafie

Ik draai vinyl via 2 verschillende phono voorversterkers maar ik wordt er niet blij van, het klinkt nogal vlak en wollig. Met de Marantz versterker klonk het echt top, minimaal gelijkwaardig aan cd's. Nu zit ik er aan te denken om een insteekmodule te kopen, de AD-60 maar.....schiet ik daar iets mee op, wie heeft ervaring met zo'n insteekmodule?

Xander32

Is er een mogelijkheid om er eentje te lenen/ uit te proberen voor aanschaf?

Citaat van: graafie op mei  1, 2024, 10:35:36Ik draai vinyl via 2 verschillende phono voorversterkers maar ik wordt er niet blij van, het klinkt nogal vlak en wollig. Met de Marantz versterker klonk het echt top, minimaal gelijkwaardig aan cd's. Nu zit ik er aan te denken om een insteekmodule te kopen, de AD-60 maar.....schiet ik daar iets mee op, wie heeft ervaring met zo'n insteekmodule?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

graafie

Citaat van: Xander32 op mei  1, 2024, 10:50:36Is er een mogelijkheid om er eentje te lenen/ uit te proberen voor aanschaf?


zou mooi zijn maar wie zou er eentje uitlenen.....

DofN

Citaat van: chansig op april 28, 2024, 15:03:59Eens.

Het past goed bij Amerika. Hier/elders is het iets meer ingetogen. Ik kan er ook weinig moois aan vinden.

Gr. Hans

Van lelijkheid mooi. In het echt vind ik het echt wel om aan te gluren. Zelf in huis? Dan past het muffige van Accuphase beter. Ik vind qua klassiek en VU dit bijvoorbeeld stuk voor stuk mooier dan Accuphase:

Yamaha A-S1200 (€1999)





Technics SU-G700 (€1999)



En de Luxmannen vind ik vaak ook wel net even mooier. Net wat moderner en minder oubollig dan Accuphase. Die ik overigens ook wel erg fraai vind :)



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

brt

Jammer dat ze die Technics per ongeluk ondersteboven gebouwd hebben 😜
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Een dealer? Een dealer & forumsponsor?

Citaat van: graafie op mei  1, 2024, 11:00:05zou mooi zijn maar wie zou er eentje uitlenen.....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

graafie

Citaat van: Xander32 op mei  1, 2024, 13:12:05Een dealer? Een dealer & forumsponsor?


Ik heb Marcel al gevraagd.  ;)  Heb bij hem ook de Audioquest Pegasus gekocht. Die staat nu in te spelen en klinkt heerlijk. Een heel verschil met de Audioquest Earth.

Peerless Monster

#2498
De C2150 voorversterker is 2 weken geleden verkocht en gister was het de beurt aan de P7500.
Heb ik dan geen Accuphase meer?

Jawel. Een inruiler op de P7500.
Een in nieuwstaat zijnde P300 van de eerste eigenaar met alle bescheiden. En met een foto van de originele bon...
Wat een mooi ding.

Mocht iemand interesse hebben? ☺️
Pm me maar.
Edit:
Ik heb even een foto toegevoegd van een voorbeeld.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT