De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raphie

Citaat van: JeKa op mei 14, 2010, 12:24:24
100101101101001010101010 is toch altijd jouw statement?
niet slechter dan andere HDMI kabels, maar wél met een leuk kousje en 2 ferrietkraaltjes.  ;) dus het geld meer dan waard.
JBL PRX Power!

JeKa

Citaat van: Raphie op mei 14, 2010, 12:38:22
niet slechter dan andere HDMI kabels, maar wél met een leuk kousje en 2 ferrietkraaltjes.  ;) dus het geld meer dan waard.

In dat geval klopt je uitspraak dat de kabel goed klinkt dus niet.  ;)

Raphie

Citaat van: JeKa op mei 14, 2010, 13:00:47
In dat geval klopt je uitspraak dat de kabel goed klinkt dus niet.  ;)
in dit geval als in "net zo goed als m'n vorige (dropveter / meegeleverde) HDMI kabels. Die vond ik namelijk ook al goed klinken
Waarom dan toch 2 audioquest topkabels erbij? gewoon puur omdat het kán én leuk staat (en stiekem misschien een stukje baat het niet, dan schaadt het zeker niet)  :D
JBL PRX Power!

ajbeefde

Citaat van: Raphie op mei 14, 2010, 12:38:22
leuk kousje en 2 ferrietkraaltjes.  ;) dus het geld meer dan waard.

Steunkousjes ?  ;D

Kraaltjes.... lijkt wel of we weer terug gaan in de tijd, wil jij m'n kabeltje met kraaltjes ruilen tegen jouw spiegeltje....  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

Citaat van: ajbeefde op mei 14, 2010, 13:16:48
Steunkousjes ?  ;D

Kraaltjes.... lijkt wel of we weer terug gaan in de tijd, wil jij m'n kabeltje met kraaltjes ruilen tegen jouw spiegeltje....  ;D
Zoiets i.d.d. en dan wijzen we er ook nog eens magische krachten aan toe  :D
JBL PRX Power!

Nooff

Citaat van: JeKa op mei 14, 2010, 13:00:47
In dat geval klopt je uitspraak dat de kabel goed klinkt dus niet.  ;)
Het gaat meer om stabiliteit. We kunnen weer hele discussies gaan voeren over het wel en niet, maar dat lijkt me vrij zinloos en zeker in dit topic.  ;)

Raphie

zoals ik al zei, kabels functioneren prima en zien er mooi uit, dus ben er bij mee (en den BE ook)  ;D
JBL PRX Power!

blue-eyes

Citaat van: Raphie op mei 14, 2010, 13:32:04
zoals ik al zei, kabels functioneren prima en zien er mooi uit, dus ben er bij mee (en den BE ook)  ;D

Ik gebruik de kabel sec voor het beeld: PRE -> TV. Betere zwartwaardes. Geluid? Geen idee.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

De sub is OK, gelukkig maar ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ACQUA

Is wel een ander modelletje maar hint  >:D

http://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/luidspreker/jbl-k2-luidsprekers-73433598.html?start=21


Citaat van: Blue-Eyes op mei 12, 2010, 18:39:47
Speakers is nu idd mijn zwakste schakel. Maar wat ik dan zou willen is een echte stap, niet een sprongetje voorwaarts. Een B&W 80x zou ik gratis moeten krijgen wil die hier komen te staan :D :P . De 803, 804 kleuren teveel, het midden druk het laag en hoog iets weg. Dat heb ik ooit gehoord, een jaar of 5 geleden. Wellicht dat de huidige series beter zijn?
Wel een mooie ervaring met een 801 op McIntosh, dat klonk indrukwekkend.
Maar voor het geld van een 800/801 heb ik ook een JBL K2S9800 (range Synthesis ! ! ! !) . Dan hoef je die 801 of zelfs de 800 echt niet! Er staat nu een setje te koop in Denemarken voor 13000 euro.
Optisch gezien vind ik de Audio Physic ook mooi om te zien, of een Kharma. Ik heb een veel te dure smaak geloof ik. En, even je tegemoet te komen: nooit gehoord, geen idee of ze matchen en of ik het een plezierige sound vind. Maar ja, je toch eerst ergens op selecteren. Je kan moeilijk 5000 merken gaan luisteren :D :D


De mooie droom JBL's :



blue-eyes

Dat zijn de benodigde rearspeakers ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ACQUA

Dan kan je ze alvast inspelen voor als de fronts komen  :thumbs-up: :popcorn: :D

blue-eyes

Het is wel een droom, wakker deze niet aan aub :D :D




p.s. deze zijn nog te duur, en heb slechts 5 euro gewonnen deze maand met de loterij. Als ik 25.000 of meer win gaat er 15000 naar de spaarrekening van de keuken en 10.000 voor de JBL K2S9800 :D :D . Daar ben ik al over uit :P
Wat is dromen toch leuk :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Snowmaster

#4313
Citaat van: Blue-Eyes op mei 12, 2010, 18:39:47

Ik ga niet oneindig met dat soort tweaks neuzelen, met respect voor anderen. Laat Snowmaster dat maar doen :P. Daar haal ik iig absoluut niet mijn plezier uit.


Dat vind ik nu juist één van de leukste aspecten aan HT......lekker zelf een beetje rondprutsen. Kost soms bergen tijd die ik niet altijd heb, maar het heeft ook voordelen want ik kan nu zelf calibreren  ;D.


Citaat van: Blue-Eyes op mei 14, 2010, 15:19:25
Ik gebruik de kabel sec voor het beeld: PRE -> TV. Betere zwartwaardes. Geluid? Geen idee.

Zelfde kabels als Raphie?  Ze geven betere zwartwaardes?  Dat zal hij toch nooit gezegd hebben  :o ?..... ;)
Maar zonder gekheid, betere zwartwaardes kan helemaal niet want dat heb ik ondertussen van hem geleerd. Ik moest meten, meten en meten riep hij in zijn eerste Raphie periode. Nu hij gereïncarneerd is in zijn softere alterego moet ik hem helaas gelijk geven. Betere zwartwaardes geven andere HDMI kabels niet.  

Maar.....er gebeurt wel iets anders en dat is meetbaar en ook zichtbaar. Ik noemde dat in het verleden ook "betere zwartwaardes"  ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raphie

heb ik ook nooit beweerd SM  ;D is puur BE z'n statement
JBL PRX Power!

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op mei 16, 2010, 19:28:02
De sub is OK, gelukkig maar ;)
Mooi! Kan je hem nu weer met een gerust hart verkopen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Zolang de CD speler nog niet verkocht is ga ik deze weer aansluiten.
Derhalve gaat de PinkFaun XLR even weer gebruikt worden voor de analoge verbinding.

De EV voor de rears moeten toch wat sap krijgen. Dus even voor een 10 euro 2 stuks XLR kabels van 1,5mtr aangeschaft.

Vanavond de set maar weer ombouwen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op mei 18, 2010, 17:38:17
Zolang de CD speler nog niet verkocht is ga ik deze weer aansluiten.
Derhalve gaat de PinkFaun XLR even weer gebruikt worden voor de analoge verbinding.

De EV voor de rears moeten toch wat sap krijgen. Dus even voor een 10 euro 2 stuks XLR kabels van 1,5mtr aangeschaft.

Vanavond de set maar weer ombouwen.

Waar haal je een paar XLR van 1.5meter voor een tientje?
Ik wil de XLR (5x) wel eens proberen binnenkort, uberhaupt om eens te vergelijken met de single ended kabels.

Davey

Citaat van: riwi op mei 18, 2010, 20:23:54
Waar haal je een paar XLR van 1.5meter voor een tientje?
Ik wil de XLR (5x) wel eens proberen binnenkort, uberhaupt om eens te vergelijken met de single ended kabels.

Bij de PA shops.

Audiofiel

Budget XLR dropveters vind je bijvoorbeeld bij Feedback.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

#4320
of mij musicstore.de of thomann.de (beiden hebben meer keuze ook in upmarket kabels als Mogami, Klotz en VOVOX)
JBL PRX Power!

blue-eyes

wat dacht je van de lokale electrozaak ;)

En correctie, ik moest 11 euro betalen. 10 Euro was idd ook wel erg goedkoop :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Thx voor de tips.
Ik ga op zoek :)

Davey

Citaat van: Raphie op mei 18, 2010, 21:27:31
of mij musicstore.de of thomann.de (beiden hebben meer keuze ook in upmarket kabels als Mogami, Klotz en VOVOX)

Die site had ik eerder moeten weten voor m'n XLR's zeg. Leuke prijsjes  :-[

Kjelt

Gewoon zelf bouwen, 3,50/stuk voor een Neutrik Black Gold Plated XLR stekker Male and Female, en goede afgeschermde gebalanceerde microfoonkabel van Mogami of Tasker in mijn geval voor rond de 1,50 per meter of 1.-/m bij afname van een rol van 100meter.  Veel beter dan die kant en klare dropveters met inferieure pluggen en cheapo kabel  en  rond de 9 euro per kabel wel iets duurder ;)