BB&G: Groot nieuws van Linn, de countdown is gestart....

Gestart door bmateijsen, september 11, 2013, 12:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bmateijsen

Linn heeft binnenkort groot nieuws, de countdown is gestart, zie www.linn.co.uk. Maar wat zal het zijn??
Wat denken jullie? Brainstorm mee in deze thread!

Met vriendelijke groet,

Jan, Garmt & Bjorn

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Nahpets

Leuke teaser, DS was only the beginning
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

bmateijsen


Jumping Jack

Kon het niet laten  ;). Het linn-forum staat al vol met speculaties, van realistisch tot compleet absurd. Ik hou het op DSP mogelijkheden.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

JANJWJMC

Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter


blueray

Ik hoop een dsp oplossing geintegreerd in de eigen firmware van ds, maar denk niet dat dit bij Linn past (source first enzo, geen geluidsbewerkingen).
Gok 1: eigen mediaserver met goed doordachte database functies voor zoeken, achtergrond info, enz.
Gok 2: video streaming ds
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Deleted Member 2

#10
Na de DS is er nooit meer iets gefabriceerd dat in de buurt kon komen van die kwaliteit:


Rudi64

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Kjelt


Deleted Member 2

#13
Citaat van: Kingpin op september 11, 2013, 12:44:42


:clapping:

Dat is een enorme verrassing en vooruitgang. Kost dat? Als introductieaanbieding Eur 3900 schat ik zo in. :D

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bmateijsen

@Onder13, ik moet er best om lachen, maar net als bij Jumping Jack, graag de discussie centraal houden.

AbZ


Rudi64

Zoals ze zeggen..DS is only the beginning...zou het toch iets moeten zijn dat in het verlengde ligt..
waarvan DSD en of een Video streamer een logische volgende stap zou moeten zijn..
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

bmateijsen

Citaat van: AbZ op september 11, 2013, 12:58:26
wordt DSD

Ik verwacht dit niet direct, maar je weet het nooit. Linn is nooit groot aanhanger geweest van DSD. De invloed van DSD is ook minder groot geworden, sinds dit eigenlijk alleen sterk door het genre klassiek is opgepakt.

bmateijsen

Je kan overigens ook mee discussieren op onze facebookpagina: http://www.facebook.com/BeterBeeldenGeluid

Ik vind het moeilijk om echt een voorspelling te doen. Video-streaming toegankelijk maken voor het publiek lijkt mij wel een goede, maar daar zitten best wat haken en ogen aan. Vooral omdat video-chips gewoon ieder jaar vernieuwd worden en ondersteuning voor codecs gewoon belangrijk is. En laten we ook niet de partijen vergeten, die dit al goed doen: Dune, Oppo, Apple, etc.

JANJWJMC

Citaat van: bmateijsen op september 11, 2013, 12:25:15
Dat is er al op iedere DSM ;)

Wat ik begrijp alleen front left and right decoding en overige kanalen pass treu.
In Surround mode the DSM can be used to play the two Front stereo channels (FL + FR), of an incoming HDMI multichannel audio stream, while passing the remaining channels on to the HDMI output to be played by an attached AV Receiver product. The diagram below shows how the various components of the multichannel system should be connected using Surround mode
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

AbZ

Citaat van: bmateijsen op september 11, 2013, 13:04:16
Ik verwacht dit niet direct, maar je weet het nooit. Linn is nooit groot aanhanger geweest van DSD. De invloed van DSD is ook minder groot geworden, sinds dit eigenlijk alleen sterk door het genre klassiek is opgepakt.
Ik dacht, het is een invuloefening.  DS...  Er zijn zat firma's die zeggen, we doen niet aan DSD want enzovoort, en dan maken ze een U-turn all the same.  Gewoon conservatief tot de markt ja zegt.  Liefhebbers van klassiek zitten meer upmarket, dus niet oninteressant voor Linn.

garmtz

Wie weet toch DSD... 'DS is only the beginning...' kan daar een beetje op wijzen... Bedenk wel dat Linn SACD's heeft uitgebracht en nog steeds uitbrengt...

Ze zijn bezig met digitale crossovers, maar daar zijn ze nog niet ver genoeg mee gevorderd denk ik. DSP zou ook zeker een mogelijkheid kunnen zijn. Dat is eens beloofd door Linn... Video-streaming denk ik persoonlijk niet, maar wie weet TOCH...

Iets anders kan ik niet echt bedenken...

Harry HT

Hi,

Een smartphone met een musicplayer en de mogelijkheid om alles te bedienen.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

garmtz

Citaat van: Harry HT op september 11, 2013, 13:21:25
Hi,

Een smartphone met een musicplayer en de mogelijkheid om alles te bedienen.

Gegroet,

Harry

Denk het niet Harry... Linn is een bedrijf dat altijd erg focust op core business. Maar 'your guess is as good as mine'... ;)