De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 18, 2010, 10:23:18
En een nieuwe aanwinst (nog niet geplaatst) van de IKEA. 2 Stuks om de meest favo films en muziek op te plaatsen. Kan de rest opgeborgen worden in een bak, of beneden in de studeerkamer waar nu de paar honderd DVD's zich ook bevinden.




Verder zoek ik nog een lamp voor bij de set. Er staat nu een staande lamp, dunnen RVS steel, op zwarte voet met een witte lampekap (glas).


Mischien is onderstaande lamp wel wat, past wel bij de gebruikte materialen van de set:



Mooie lamp zeg! Heel strak en mistaat zeker niet bij je meubel.

blue-eyes

Citaat van: Durk op augustus 18, 2010, 10:30:18
volgens mij heb ik nog een CD van jou ergens liggen. Kan die mooi in die kast...  :-[

Ja. Mijn meest favoriete CD natuurlijk :D :D :D


Zonder gekheid. Ik wist dat niet meer. Welke dan? Je komt vaak genoeg langs Lelystad, drop 'm door de deur, of kom eens een bakkie doen.



p.s. Ik zit nu even zonder opdracht, dus ook vaak overdag lekker thuis. Heb net weer een muur gesauzed. Handig die extra vakantiedagen :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: WickedGame op augustus 18, 2010, 10:31:23
Mooie lamp zeg! Heel strak en mistaat zeker niet bij je meubel.

En echt IKEA, voor een IKEA prijs van 59 euro :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

IKEA is soms walgelijk goedkoop...
Maar als je echt mooie spullen wil (gnagnagna, mooie lamp hoor Eisse), dan probeer eens de Nijhof in Baarn... Een soort van IKEA, maar dan met een la place restaurant en prachtige interieur zaken voor relatief weinig geld, dat niet veel mensen kennen... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Citaat van: Peerless Monster op augustus 18, 2010, 10:34:40
IKEA is soms walgelijk goedkoop...
Maar als je echt mooie spullen wil (gnagnagna, mooie lamp hoor Eisse), dan probeer eens de Nijhof in Baarn... Een soort van IKEA, maar dan met een la place restaurant en prachtige interieur zaken voor relatief weinig geld, dat niet veel mensen kennen... ;D

Nijhof is inderdaad ook een aanrader! Leuke toko in iedergeval :)

Teejoo

#4755
Citaat van: WickedGame op augustus 18, 2010, 10:20:52
Ok duidelijk verhaal...

Moet opzoek naar een Blu-Ray met een goede analoge weergave en een puike DAC aanboord. Anders ga ik daar op inboeten tegenover de CDP-502 en dat zou zonde zijn. Of Classe moet alsnog met een Blu-Ray op de proppen gaan komen (let's hope).

Classé gaat echt niet met een Blu-ray speler komen, dat is me inmiddels wel duidelijk.  :(

Wat dat betreft vind ik dat de firma vreemde ideëen heeft, om in deze tijd toch niet met een blu-ray speler te komen. Oem is echt geen schande. En om nu te zeggen dat ze ipv investeren in discplayers vol op streamen inzetten kan ik ook niet zeggen. Tenminste als ik de toekomstige 2-kanaals plannen lees. Het is in elk geval niet streamen via een netwerk, maar krijgt wel een pass-tru voor de SSP-800. :-X

Classé moet meer 'into the software' stappen en daar in investeren. Ze zijn nog erg behouden.

WickedGame

Citaat van: Teejoo op augustus 18, 2010, 10:38:39
Classé gaat echt niet met een Blu-ray speler komen, dat is me inmiddels wel duidelijk.  :(

Wat dat betreft vind ik dat de firma vreemde ideëen heeft, om in deze tijd toch niet met een blu-ray speler te komen. Oem is echt geen schande. En om nu te zeggen dat ze ipv investeren in discplayers vol op streamen inzetten kan ik ook niet zeggen. Tenminste als ik de toekomstige 2-kanaals plannen lees. Het is in elk geval niet streamen via een netwerk, maar krijgt wel een pass-tru voor de SSP-800. :-X

Classé moet meer 'into the software' stappen en daar in investeren. Ze zijn nog erg behouden.

Best spijtig en weet niet of dat een goede stap is die Classé doet. Al deden ze inderdaad maar OEM dat zou al een stap kunnen zijn. Anderzijds als ze een Blu-Ray hadden dan was die ook qua prijs vast stevig te noemen.

Dan zal ik toch eens moeten kijken naar Blu-Rays die analoog zeer sterk zijn. Dat wordt een leuke zoektocht omdat analoog erg weinig wordt beoordeeld sinds de HDMI tijdperken.

Teejoo

Ik heb mijn Pioneer LX-91 in het HDMI loze tijdperk altijd erg goed gevonden analoog. Geen idee hoe zich deze t.o.v. de gepimpte Oppo's verhoudt.

Peerless Monster

Ik vind het heel logisch dat Classé geen BD-spelers gaat maken...
Tegenwoordig is het heel moeilijk om je te onderscheiden in beeld en geluid als je op een hoog niveau presteren met dito prijskaartje... Probleem is dat BD al zo geoptimaliseerd is, dat Classé hun prijzen zien dalen van de delta serie indien men komt met een BD speler in die lijn, omdat de kwaliteit met veeel goedkopere speler te klein worden om het verschil in prijs te verantwoorden...

naaaah, hersenkronkel van mij denk ik...
Maar misschien plausibel...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

Gezien de ellende die Lexicon over zich heen heeft gehad is dat niet onvoorstelbaar.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

WickedGame

Citaat van: Peerless Monster op augustus 18, 2010, 10:49:19
Ik vind het heel logisch dat Classé geen BD-spelers gaat maken...
Tegenwoordig is het heel moeilijk om je te onderscheiden in beeld en geluid als je op een hoog niveau presteren met dito prijskaartje... Probleem is dat BD al zo geoptimaliseerd is, dat Classé hun prijzen zien dalen van de delta serie indien men komt met een BD speler in die lijn, omdat de kwaliteit met veeel goedkopere speler te klein worden om het verschil in prijs te verantwoorden...

naaaah, hersenkronkel van mij denk ik...
Maar misschien plausibel...

Beeld technisch plausibel uiteraard, audiotechnisch ook plausibel als je het via HDMI gaat aansturen. Maar ga je analoog te werk of wil je een blu-ray speler als CD-loopwerk gaan hanteren dan lijkt mij dat er zeker wel verbetering te behalen valt.

Opzich zou Classe met de CDP-502 een goede basis hebben wat betreft CD-loopwerk en dient er alleen een Blu-Ray kant ingebouwd te worden (okay ik weet het dat ik heel simpel nu denk, maar geheel onlogisch lijkt het mij niet.) Alleen de prijs zal dan toch als snel boven de 10k uitkomen als je niet in het vaarwater van de CDP-502 wilt zitten, wat vervolgens weer lastig te verkopen is... dus op dat front snap ik het wel weer...


Peerless Monster

Citaat van: WickedGame op augustus 18, 2010, 11:08:46
Beeld technisch plausibel uiteraard, audiotechnisch ook plausibel als je het via HDMI gaat aansturen. Maar ga je analoog te werk of wil je een blu-ray speler als CD-loopwerk gaan hanteren dan lijkt mij dat er zeker wel verbetering te behalen valt.

Opzich zou Classe met de CDP-502 een goede basis hebben wat betreft CD-loopwerk en dient er alleen een Blu-Ray kant ingebouwd te worden (okay ik weet het dat ik heel simpel nu denk, maar geheel onlogisch lijkt het mij niet.) Alleen de prijs zal dan toch als snel boven de 10k uitkomen als je niet in het vaarwater van de CDP-502 wilt zitten, wat vervolgens weer lastig te verkopen is... dus op dat front snap ik het wel weer...



Tsja als je 8 k kan ophoesten voor een CD-speler, dan is 10k ook geen probleem lijkt me...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

Citaat van: Peerless Monster op augustus 18, 2010, 11:17:36
Tsja als je 8 k kan ophoesten voor een CD-speler, dan is 10k ook geen probleem lijkt me...

Wellicht wel als er geen merkbaar/meetbaar/aantoonbaar visueel verschil is met een Oppo van 500 EUR.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

WickedGame

Citaat van: Nahpets op augustus 18, 2010, 11:32:58
Wellicht wel als er geen merkbaar/meetbaar/aantoonbaar visueel verschil is met een Oppo van 500 EUR.

Daar ligt ook het probleem, het visuele aspect. Audiotechnisch zeker als je een dergelijke speler als transport gaat hanteren voor CD's lijkt me nog wel dat Classe beter zijn mannetje staat dan een Oppo. Maar goed dan moet je 10K zien te rechtvaardigen en dat wordt weer lastig. Dus ik snap het principe wel...

Peerless Monster

Citaat van: WickedGame op augustus 18, 2010, 11:35:34
Daar ligt ook het probleem, het visuele aspect. Audiotechnisch zeker als je een dergelijke speler als transport gaat hanteren voor CD's lijkt me nog wel dat Classe beter zijn mannetje staat dan een Oppo. Maar goed dan moet je 10K zien te rechtvaardigen en dat wordt weer lastig. Dus ik snap het principe wel...

Yep dat is het ook.
Dus marketingtechnisch niet eens te verkopen...
Maar wachten totdat er een nieuw formaat uitkomt....???
Zullen ze zelf aan het fruebelen zijn met een nieuw formaat of ander soort type van opslag ipv optisch...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Teejoo

Maar ze moeten niet eens analoge uitgangen willen maken. Als ze net als Denon een digitaal transport op basis van de Oppo maken dan hoeft dit ook niet al te duur te zijn (voor Classé begrippen dan). Zeker weten dat de meeste Classé eigenaren zo'n ding zou open. En natuurlijk blijft het dan een Oppo in een Classé jasje, maar dat jasje daar gaat het nou juist om. Zolang dat jasje maar redelijk geprijst is en ze het beter hebben aangepakt dan Lexicon door letterlijk een complete Oppo erin te zetten.

blue-eyes

Doe maar een OEM Classe transport voor 5000 euro wordt deze massaal gekocht door Classe eigenaren!


Classe heeft al 2 jaar geleden gereden, ook met uitgebreidde posting op HT Quide forum waarom ze GEEN BD spelers gaan maken. Reden was voornamelijk de terugverdientijd en de potentie van BD, Classe ziet te weinig mogelijkheden om de Classe meerprijs te kunnen waarmaken.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JCL

Citaat van: Teejoo op augustus 18, 2010, 11:53:19
Maar ze moeten niet eens analoge uitgangen willen maken. Als ze net als Denon een digitaal transport op basis van de Oppo maken dan hoeft dit ook niet al te duur te zijn (voor Classé begrippen dan). Zeker weten dat de meeste Classé eigenaren zo'n ding zou open. En natuurlijk blijft het dan een Oppo in een Classé jasje, maar dat jasje daar gaat het nou juist om. Zolang dat jasje maar redelijk geprijst is en ze het beter hebben aangepakt dan Lexicon door letterlijk een complete Oppo erin te zetten.

Maar of zo'n Denon speler nou zoveel beter is dan overige BD spelers. Het probleem is gewoon dat alles digitaal is. De verschillen tussen digitale apparaten zijn nou eenmaal minder groot dan bij analoge apparaten. Wat dat betreft denk ik dat het idee van wicked zo gek nog niet is, een Classe CD speler met een BD speler ingebouwd.

riwi

#4768
Ik denk dat Classé de set eigenaren al blij zou maken door een Oppo in Classé behuizing te verkopen. Je zit alleen met de display stijl die niet matcht. Ook zal die niet zo op de canbus passen kwa functies. Als ze het maar duidelijk communiceren dat er een Oppo in zit (evt. met lichte modificaties, maar wel firmware compatible) en niet zoals bij Lexicon het proberen te verdoezelen want dat werkt alleen maar averechts.
Ik zie het nut niet in van een Oppo bij een CD speler in te bouwen. Is dat om rackspace te winnen? Koop dan een all-in-one midi setje ;)

Voor mij hoeft het niet. Ik vind de Oppo boven op BE's set ook mooi staan.

WickedGame

Citaat van: riwi op augustus 18, 2010, 13:56:34
Ik zie het nut niet in van een Oppo bij een CD speler in te bouwen. Is dat om rackspace te winnen? Koop dan een all-in-one midi setje ;)


Doelde op hetzelfde principe wat ze hebben gedaan met de CDP-502 wat inwezen een CDP-300 en CDP-202 in 1 doosje zijn.


Teejoo

#4770
Zo, Riwi is ook boven water  :tongue2:. Was het fijn?

blue-eyes

Even voor jullie opgezocht, een antwoord van Classe op het BD vraagstuk:

Citaat
Classe and A/V Sources:

Blu-Ray
Q. In the past we have heard from Classe that the reason the company was not looking to create a Blu-Ray player was based upon not being able to offer value over a PS3. It was announced recently that the cost of licensing for Blu-Ray might be decreased. There has also been a lot of buzz around the Pioneer BDP-09FD over on AVS that it outperforms the PS3 significantly at Audio and Video playback for not just SD, but BD Disc's. Do you still stand firm on not being able to produce a [Blu-Ray] player, which used a digital transport for 1080P/24, and/or bit-streaming audio or converting it to PCM, would not produce better AQ or PQ then something like a PS3? Can you explain why it would not be possible for a player to produce a better PQ or AQ when used as a digital transport? Furthermore, if Classe can justify creating a CDT, wouldn't a BDT have the same justification?

A. There are at least five reasons why we won't design a Blu-ray player—any one of which could be sufficient to discourage us.

1) We can't justify the value proposition. Using HDMI out into a properly designed SSP, as you should, there isn't enough performance improvement available to justify a price of ten or twenty times that of an ordinary player?

2) The product life cycles are too short to recoup our development costs.

3) It would involve an extended support commitment ("the game on my Shrek 7 disc doesn't work right but it plays fine on my cheap Sony") that we could not maintain. This is especially true if you re-box (put your name on) someone else's design, which will be a popular option for high-end companies.

4) The trend is toward online delivery, Blu-ray reign is likely to be half as long as it was for DVD (which was half as long as CD).

5) The opportunity cost is too great. All high-end companies are small and like all companies, we have limited resources. To devote precious development time to a Blu-ray project would prevent us from developing products where we really can make a big difference in performance.

It's important to understand the reality of Blu-ray vs. DVD. With DVD, you start with so little data that every bit is precious. Extracting ultimate performance from data-poor signals is an art which is why the CDP-502, CDP-300 and CDT-300 remain fantastic investments for all of us who own DVDs and CDs. No Blu ray player outperforms Classe when it comes to DVD or CD playback. However, when you're talking about HD audio and video transmitted over HDMI, there's not really a lot left for high-end designers to sink their teeth into.

HDMI is a radical departure from coax, optical or AES/EBU. With HDMI, audio doesn't flow down the wire in a serial fashion as it does with SPDIF. Audio, video and copy protection packets are created and transmitted with a technique called TMDS (Transition Minimized Differential Signaling). Differential, we know, protects small signals from noise. The Transition Minimized part is the clever bit. Zeros are grouped together and Ones are grouped together prior to transmission in order to minimize the number of transitions the transmitter and receiver must make between zeros and ones. This allows the data to fly down the cable at even higher speeds. The HDMI cable includes among its eighteen conductors, 12 data channels made up of four sets of shielded, twisted pairs of wires. Three of these sets are used for the audio, video and copy protection packets, but they are all mixed together with all three types of data utilizing all three sets of wires simultaneously. At the other end, the data flies out and it's like taking a drink from a fire hose.

Because the HDMI transmission system is so different, the things that limited performance of SPDIF connections don't apply in the same way. If you can get a 1080p picture, the relatively small amount of audio data are arriving pretty easily. Once received, jitter attenuation techniques and sample rate conversion effectively isolate the SSP-800 DACs from jitter that would have been present when the disc was read. With a properly designed processor like the SSP-800, you should find minimal if any differences in audio performance between properly working Blu-ray players using HDMI.

When CD was launched there was no shortage of high-end companies touting mechanical stabilization systems because that made sense to those of us who grew up with turntables. Some aspects of their stories were in fact true but many were not. The same will happen with Blu-ray. There will be high-end companies trying to sell Blu-ray players by talking about the extensive jitter reduction on their HDMI transmitters. While it's possible to make improvements, the audibility of those improvements will be marginal or non-existent through well designed processors such as the SSP-800.

Bron: HT Guide / Q&A met Classe
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Precies, des te meer reden dat Classé gewoon een OEM moet uitbrengen, dus zonder forse investeringen.

riwi

Citaat van: WickedGame op augustus 18, 2010, 13:59:05
Doelde op hetzelfde principe wat ze hebben gedaan met de CDP-502 wat inwezen een CDP-300 en CDP-202 in 1 doosje zijn.

OK, maar dat principe zouden ze dus los kunnen laten en een hi-end CD speler los in het programma en een BD speler als Oppo kloon lager op de (prijs)ladder. Audiofiel gezien zouden ze dan nog wel CDP502 kunnen verkopen, ookal kost de Oppo kloon de helft of minder.

Citaat van: Teejoo op augustus 18, 2010, 13:59:47
Zo, Riwi is ook boven water  :tongue2:. Was het fijn?
Heb tot een uur of 4 geluisterd  en gekeken ::)
Zit nu ook al de hele middag te luisteren. Net als BE zegt, wat extra hernia/bench/vakantie dagen is in sommige gevallen niet verkeerd. Heb gisteren ook al een deur geschilderd :)

blue-eyes

Hernia is dan een slechtere reden dan op "de bank te zitten" ;)

Gaat alweer iets beter begrijp ik?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey