Cd loopwerk

Gestart door roeleken, december 6, 2023, 17:29:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richi

#25
... ging iets mis
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

roeleken

#26
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Richi

Citaat van: roeleken op december  9, 2023, 15:41:03.??
Wilde een typo in mijn vorige bericht corrigeren, maar maakte toen een quote.  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

addesmo

Citaat van: roeleken op december  9, 2023, 15:20:18Dank, dan ga ik oriënteren op de Meridian of 'gewoon' de CA
Meridian gewoon doen!
Indien het net niet is wat je wilt verlies je er nooit veel op bij verkoop denk ik.
Maar zover komt het vast niet...... ;D

pameijer

Citaat van: roeleken op december  9, 2023, 14:15:21Ik lees toch dit:

"The Shanling ET3 is a complete, powerful CD player with a modern design and excellent sound performance. Versatile, it offers full connectors and wireless connectivity, enabling it to be integrated into many audio systems, providing a high-quality source. It can even be used as a file player and NAS, thanks to a USB input for storage devices, combined with Bluetooth and WiFi capabilities.''

Of ben ik mis?  Geen Dac idd, maar kan toch meer als alleen een loopwerk.

Als jij hier een analoge uitgang ziet heb je teveel paddo's gegeten  :alien: . Het is een transport met een loopwerk.

Trouwens, de TEAC VRDS10 heeft een fantastisch loopwerk. Dat hij matig klinkt komt door de slechte DAC die erin zit. Als je de TEAC gebruikt als transport is het een heel mooi apparaat. Wel natuurlijk al 30-40 jaar oud of zo? De reviews van die Shanling zijn echt lovend, dus ik zou die een kans geven.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

eduard

#30
Het is inderdaad een transport met wat extra streaming functies en kan ook aan upsampling doen.
USB output: up to PCM 768kHz / 32bit, DSD 512

I²S output: up to PCM 768kHz / 32bit, DSD 512

Coaxial / optical / AES output: up to PCM 192 kHz / 32bit, DSD 64

Ik ga er ook een externe ssd via usb aanhangen.


minplus

Heb die Teac een week in huis gehad. Na een paar dagen ging hij flubberen.
Zal wel exemplarisch geweest zijn maar nooit meer een Teac.
De oude Philips loopwerken zijn wel super.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

roeleken

Citaat van: pameijer op december  9, 2023, 20:16:11
Als jij hier een analoge uitgang ziet heb je teveel paddo's gegeten  :alien: . Het is een transport met een loopwerk.

Trouwens, de TEAC VRDS10 heeft een fantastisch loopwerk. Dat hij matig klinkt komt door de slechte DAC die erin zit. Als je de TEAC gebruikt als transport is het een heel mooi apparaat. Wel natuurlijk al 30-40 jaar oud of zo? De reviews van die Shanling zijn echt lovend, dus ik zou die een kans geven.
Ik zei toch al dat er geen dac in zat....   Ga zelf lekker paddo's eten  :alien:  :alien:  :alien:  :alien:  :plain:
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Struis

Hmm, ik heb een paar CEC's gehoord, en die vond ik geweldig. De Jay's Audio ook. Verder de Pro-Ject CD Box RS2T is echt geweldig! Met een remake pro Philips loopwerk, aluminium behuizing en carbon binnenkant.
Vintage is ook goed vind ik. Een Marantz CD11LE of 12LE (ik heb een 11LE) is betaalbaar en een hele goed loopwerk. Ik heb ooit 1 Teac gehoord, en die beviel ook wel.. Dus zoveel opties.. Een dCS Paganini?
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

chansig

Citaat van: roeleken op december  6, 2023, 17:29:55Zit te denken aan een mooi loopwerk om aan te sluiten op m'n Accuphase E350 met DAC-40 via spdif.  Iemand suggesties?  Teac vrds-10 schijnt goed te zijn....

Op MP staan een XA 30 en XA 50 van Sony.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Gisteren een Shanling ET3 besteld. Ben benieuwd hoe dit speelt tegenover mij Proceed loopwerk..begin volgende week komt hij binnen (er is weer voorraad in Europa)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

roeleken

Citaat van: Pjotr27 op december 15, 2023, 08:15:42Gisteren een Shanling ET3 besteld. Ben benieuwd hoe dit speelt tegenover mij Proceed loopwerk..begin volgende week komt hij binnen (er is weer voorraad in Europa)
hoi Pjotr, wil je laten weten hoe het klinkt?  Ben erg benieuwd  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Pjotr27

Citaat van: roeleken op december 15, 2023, 13:21:15hoi Pjotr, wil je laten weten hoe het klinkt?  Ben erg benieuwd  ;D

Zeker, ik heb nu een Proceed CDT2, 47 labs en straks een Shanling ET3. Voornaamste reden: oudere cd spelers spelen cd met wat krasjes of vuil niet goed af. Ik hoop dat de Shanling dat beter doet.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

minplus

Ik denk niet dat het wat uitmaakt, oud of nieuw. Want er zijn extreem goede oude.
Maar ken je de cockpitspray methode?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

blue-eyes

#39
North Star loopwerk, vroeger ook erg geliefd. CEC, TAG McLaren. Tegenwoordig niet duur meer, bijv. de TAG 9k euro nieuw, nu voor een paar honderd....

CEC, Garmtz was er fan van, de North Star, Speedyandre ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

eduard

Mijn Shanling ET3 is ondertussen ook onderweg. Weet niet of ik hem morgen al kan verwachten of na het weekend.

Faxe

Is er een Nederlandse winkel die de Shanling ET3 verkoopt? Kan er zelf niet 1 vinden.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Pjotr27

Citaat van: minplus op december 15, 2023, 16:53:01Ik denk niet dat het wat uitmaakt, oud of nieuw. Want er zijn extreem goede oude.
Maar ken je de cockpitspray methode?

Nee vertel eens....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Citaat van: Faxe op december 15, 2023, 20:16:02Is er een Nederlandse winkel die de Shanling ET3 verkoopt? Kan er zelf niet 1 vinden.

Nee, in Europa alleen audiophonics
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

eduard

Er zijn meer plekken in Europa er is ook een Duitse website. Volgens mij heb ik de link al een keer gedeeld. Maar ook ik heb hem bij audiophonics aangeschaft

Huub-13

Citaat van: eduard op december 15, 2023, 23:58:46Er zijn meer plekken in Europa er is ook een Duitse website. Volgens mij heb ik de link al een keer gedeeld. Maar ook ik heb hem bij audiophonics aangeschaft
Meerdere in Duitsland, o.a. deze:

https://hifi-passion.de/marken/shanling/shanling-et3?number=HL02202.silver
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

minplus

Citaat van: Pjotr27 op december 15, 2023, 22:08:46Nee vertel eens....

Bij overslaande of haperende CD's door krasjes spuit je er wat van die spray op (erg goedkoopte krijgen bij diverse winkels) en veegt hem daarna af met een microvezel doekje. Meer dan 9 van de 10 keer draait de CD daarna weer prima. Hier een stuk of 20 zo behandeld en bij 1 met een forse kras hielp het niet.
Die schijn je te moeten voorbehandelen met ik meen superfijn schuurpapier maar dat geloofde ik wel.

Dit werkt overigens bij originele CD's. Geen idee of het bij een gebrande werkt, verwacht het niet.
Nooit geprobeerd.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Struis

Cool, wat voor spray is dat precies? Dan ga ik van dat spul halen. Ik ben het met je eens dat oudere loopwerken nog wel eens wat moeilijker doen over vuil. Al denk ik dat het ook te maken heeft met het feit dat de CD speler oudere electronica heeft en wel een goede beurt / revisie kan gebruiken.

Citaat van: minplus op december 16, 2023, 15:55:00Bij overslaande of haperende CD's door krasjes spuit je er wat van die spray op (erg goedkoopte krijgen bij diverse winkels) en veegt hem daarna af met een microvezel doekje. Meer dan 9 van de 10 keer draait de CD daarna weer prima. Hier een stuk of 20 zo behandeld en bij 1 met een forse kras hielp het niet.
Die schijn je te moeten voorbehandelen met ik meen superfijn schuurpapier maar dat geloofde ik wel.

Dit werkt overigens bij originele CD's. Geen idee of het bij een gebrande werkt, verwacht het niet.
Nooit geprobeerd.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.