⚡️⚡️ Power strip (gefilterd) dan wel stroomfilter ⚡️⚡️

Gestart door Xander32, april 26, 2024, 09:36:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spijkie

Citaat van: Xander32 op april 26, 2024, 14:06:10Kemp en Furutech. Mijn bekabeling is een ratjetoe 🫣 😄


Misschien spreekt Essential audiotools je wel aan, beetje wij van wc eend maar bevalt mij heel goed. Je kunt namelijk van t merk verschillende protectors plaatsen. Of een blok kopen zoals ik met de protector erin en die aangeeft of je de fase goed hebt.

Mijn blok: https://www.essentialaudiotools.com/mains-multiplier-8 en heb t met cardas aangesloten net als de versterker en streamer.



Daarnaast vind ik dat furutech ook mooie blokken maakt
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

beetle99

Citaat van: Xander32 op april 26, 2024, 14:12:47Geen idee, dat gaan we ervaren 🙂

Maar mijn aanname is dat (lees; mijn boerenverstand zegt dat ...) de dedicated audiogroep voorkomt (grotendeels) dat de vervuiling welke binnenshuis aanwezig is/ ontstaat bij de set terecht komt (bg en de verdiep is bv geheel voorzien van ledverlichting), echter, de vervuiling van buitenshuis komt via de aanvoer zo de meterkast in, waar ook de dedicated groep deel vanuit maakt 🤓

Trial & error dus.


Reuze benieuwd, ik blijf het volgen 😃

N1v3K

Citaat van: Xander32 op april 26, 2024, 13:59:54Heldere taal zo 👍🏻

Jij hoort geen verschil met of zonder in jouw set.


Niet te horen, maar ook niet te meten.

CitaatWel een prijzig "stekkerblok" dan 🤓


Daarom heb ik hem ook verkocht  ;D


Xander32

Zelf ga ik al decennia lang af op m'n gehoor, metingen voegen voor mij niets toe. Ik kan dan ook weinig met de ASR-clan.

Maar een ieder moet doen wat hem goed dunkt  :thumbs-up:

Citaat van: N1v3K op april 26, 2024, 14:59:40Niet te horen, maar ook niet te meten.

Daarom heb ik hem ook verkocht  ;D


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Furutech daar heb ik ook naar gekeken, maar de variant die mij aanspreekt slokt direct het gehele budget op en dan ook nog exclusief netsnoer 🫣

Citaat van: Spijkie op april 26, 2024, 14:46:50Misschien spreekt Essential audiotools je wel aan, beetje wij van wc eend maar bevalt mij heel goed. Je kunt namelijk van t merk verschillende protectors plaatsen. Of een blok kopen zoals ik met de protector erin en die aangeeft of je de fase goed hebt.

Mijn blok: https://www.essentialaudiotools.com/mains-multiplier-8 en heb t met cardas aangesloten net als de versterker en streamer.



Daarnaast vind ik dat furutech ook mooie blokken maakt
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

**Marco 76**

Citaat van: vik op april 26, 2024, 10:16:23Een klant van mij heeft een Niagara 3000 uitvoerig getest tegen een Gigawatt PF-2 evo. De Niagara is inmiddels verkocht.

Wat mij betreft kun je vrijblijvend een PF-2 Evo testen; ik heb een demomodel beschikbaar. Deze komt ook te koop.  8)

Doen die test! Was destijds importeur en die Gigawatt PF2 is echt een degelijk blok, die bij mij veel dingen net iets beter neerzette in vergelijk met een aantal Isoteks (destijds) die wel iets goedkoper (2/3e van de prijs) waren.
Op geen enkel adres ooit iets gehoord dat het negatieve invloeden had op het geluid. Ook geen onnatuurlijk of aangedikt geluid.

Toen ik in een andere (ongeaarde) ruimte ging luisteren en niet meer demonstreerde is ie naar een vriend gegaan, die heel snel afscheid heeft genomen van z'n v/d Hul blok. Die ervaarde volgens mij voornamelijk meer rust in het laag.

Succes!

Audes hoor ik veel goeds over, maar nooit thuis getest.

Ben ook geen meter overigens en ga af op het gehoor/gevoel. Of het doet wel/niets aan mijn beleving. Bij een niets of verslechtering zou ik dat ook niet adviseren.


N1v3K

Citaat van: Xander32 op april 26, 2024, 15:45:25Zelf ga ik al decennia lang af op m'n gehoor...

Lijkt me niet echt betrouwbaar. Maar goed.. zelf weten natuurlijk.



:D

CZ79

Meerdere gefilterde blokken gehad maar die deden of niets extra's of niets goeds met het geluid.
Sindsdien ongefilterd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Spijkie

Citaat van: Xander32 op april 26, 2024, 15:47:08Furutech daar heb ik ook naar gekeken, maar de variant die mij aanspreekt slokt direct het gehele budget op en dan ook nog exclusief netsnoer 🫣


Hoeveel ingangen heb je nodig ? Ik had n beetje t zelfde met furutech, de instappers zijn redelijk betaalbaar maar daarna gaat t rap omhoog in prijs. Zeker als er nog een fatsoenlijke kabel op moet. Bij mij zit de cardas M power erop, word niet meer gemaakt. Zal iets uit de clear line zijn.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

**Marco 76**

Citaat van: N1v3K op april 26, 2024, 16:23:21Lijkt me niet echt betrouwbaar. Maar goed.. zelf weten natuurlijk.


:D

Probeer altijd een vergelijk te maken met een auto. Als auto A op de rollenbank een prachtige grafiek geeft qua vermogen/koppel hoeft die voor mij niet beter te rijden dan auto B met mogelijk minder pk's en minder koppel. De hele auto geeft mij een bepaalde rij ervaring.
Betere specs en metingen zijn voor mij per definitie geen beter product.

Xander32

Gedurende die tijd heb ik er op m'n gehoor en enige trial & error, meerdere sets neergezet waarnaar ik steevast met veel genoegen luister(de) 🤓
Meer is niet nodig  :nowink:

Citaat van: N1v3K op april 26, 2024, 16:23:21Lijkt me niet echt betrouwbaar. Maar goed.. zelf weten natuurlijk.
...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Jou ken ik als ongefilterd ja  ;D
Maar net als jou, wil ik het ook zelf ervaren in eigen set.

Citaat van: CZ79 op april 26, 2024, 16:42:18Meerdere gefilterde blokken gehad maar die deden of niets extra's of niets goeds met het geluid.
Sindsdien ongefilterd
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

In principe heb ik aan 4 inlets voldoende, maar ik ga voor eentje met 6 inlets, je weet nooit hoe e.e.a. loopt met een set.

Citaat van: Spijkie op april 26, 2024, 16:56:09Hoeveel ingangen heb je nodig ? Ik had n beetje t zelfde met furutech, de instappers zijn redelijk betaalbaar maar daarna gaat t rap omhoog in prijs. Zeker als er nog een fatsoenlijke kabel op moet. Bij mij zit de cardas M power erop, word niet meer gemaakt. Zal iets uit de clear line zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

N1v3K

Citaat van: **Marco 76** op april 26, 2024, 16:57:49Probeer altijd een vergelijk te maken met een auto. Als auto A op de rollenbank een prachtige grafiek geeft qua vermogen/koppel hoeft die voor mij niet beter te rijden dan auto B met mogelijk minder pk's en minder koppel. De hele auto geeft mij een bepaalde rij ervaring.
Betere specs en metingen zijn voor mij per definitie geen beter product.
Dat is een vreemde vergelijking.
Jij noemt een voorbeeld met betrekking tot een voorkeur (voor een bepaalde auto).
Ik heb het over het wel of niet aanwezig zijn van een functionaliteit (filter).


CZ79

Citaat van: Xander32 op april 26, 2024, 17:23:44Jou ken ik als ongefilterd ja  ;D
Maar net als jou, wil ik het ook zelf ervaren in eigen set.


Snap ik volledig en je mag mijn blok zo testen naast een gefilterd blok als je wilt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Dura

Ik weet ook niet of meten wel betrouwbaarder is dan luisteren. Ik begrijp dat de storing in de tijd kan fluctueren.
Dan zal je toch ook fluctuerende metingen krijgen van hoeveel er is weggefilterd?
En er wordt ook nergens gegarandeerd dat die storing per dag een patroon volgt. Wie weet is de haardroger van de buren een rotzooimaker en hebben die geen vast patroon van baden of de hond droogmaken na een regenbui 😉
Maar uiteindelijk mag je hopen dat dat ding niet wordt gekocht vanwege metingen (tenzij je die metingen 1:1 kan koppelen aan betere geluidskwaliteit, kun je ook weer bediscussiëren of dat objectief of subjectief moet zijn) maar dat de koper er echt van overtuigd dat er een hoorbare verbetering is.
Dat kàn maar hoeft geen inbeelding te zijn, ongeacht de metingen (tenzij je 100% zeker kan zijn dat als je het niet gemeten heeft het geen effect op welke componenten erachter ook heeft qua geluidskwaliteit).
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Chris Cables

De kwaliteit en stabiliteit van de elektriciteitsvoorziening aan Nederlandse woningen is al uitstekend en naar mijn mening zijn netfilters niet absoluut noodzakelijk.
Ik wil niemand ervan weerhouden ze te gebruiken, omdat het placebo-effect erg belangrijk is. Net als bij het 'burn-in' van kabels: als je gelooft dat een netfilter je geluid zal verbeteren, dan zal dat uiteindelijk ook zo zijn!
Als je twijfelt of een netfilter iets zal toevoegen of verbeteren, dan zal dat niet het geval zijn. Zoals anderen al hebben verklaard, is er geen meetbare verbetering voor een hoorbaar signaalpad.
Ik zou zeker willen suggereren dat interlinkkabels binnen een systeem meer kunnen doen om ongewenste ruis en interferentie weg te filteren. Maar daar moet ik stoppen, tenzij ik naar de naughty step wil worden gestuurd.
 ::)

Xander32

Graag alle meningen elders ventileren, daar is dit draadje niet voor bedoeld  :nowink:
Ervaringen (positief dan wel negatief) zijn daarentegen van harte welkom  :thumbs-up:

Citaat van: Xander32 op april 26, 2024, 09:36:28Nu we voorzien zijn van een geaard stopcontact; https://www.htforum.nl/index.php?topic=186215.0
... is de weg vrij naar een ander (dit maal een gefilterd) stekkerblok/ power strip of actief stroomfilter.


Op dit moment heb ik er iig drie op mijn lijstje staan welke mijn aandacht hebben;

⚡️ Gigawatt PF-2 Evo (power strip)
⚡️ Puritan PSM 156 (stroomfilter)
⚡️ Audioquest Niagara 1200 (stroomfilter)

Inclusief een mooi netsnoer zijn ze allen in de prijsrange tot aan zo'n twee mille, dat is het kader.


Benieuwd ben ik of;

Er mede- forumleden zijn die ervaringen hebben met 1 of meerdere van bovenstaande kandidaten (ervaringen dus, geen meningen/ zienswijzen)? Wat zijn de ervaringen?

Er nog andere gefilterde power strips dan wel stroomfilters zijn (tot +/- 2 mille) die ik zeker mee moet nemen in mijn afwegingen?
Waarom betreffende meenemen in mijn afwegingen?


Bij voorbaat dank  :worship:



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Chris Cables

Oké, ik heb directe ervaring met het gebruik van de Audioquest Niagara 1200 (en andere netfilters) om een van mijn eigen netkabels te ontwikkelen en mijn metingen en subjectieve luistertests brachten GEEN merkbare verschillen tussen de muur- en netfilter aan het licht.
Easy.

Rob_Dingen

Ben in het bezit van een Audioquest Nagra 1200
Op mijn set was het een verslechtering alles klonk ietsje duffer.

Rob

Contour

Hier een tevreden gebruiker van twee Gigawatt blokken, onder andere de PF-2 Evo, geen enkele aandrang meer om op dit vlak nog iets aan te passen.

Xander32

Bracht de Evo iets in jouw set, een wijziging inzake de geluidskwaliteit? Zo ja, wat?

Citaat van: Contour op april 26, 2024, 21:37:35Hier een tevreden gebruiker van twee Gigawatt blokken, onder andere de PF-2 Evo, geen enkele aandrang meer om op dit vlak nog iets aan te passen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Contour

Deze blokken tillen de set naar een hoger niveau, het klinkt ineens zo logisch allemaal. Maar je moet wel goede stroom kabels erbij gebruiken, beide zijn van belang.

MichielB



Zet de LAB12 Gordian op het lijstje, een van de mooiste conditioners in zijn prijsklasse.

https://www.lab12.gr/gordian-reviewd-by-audiophile-fr/


YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

Spijkie

Citaat van: Contour op april 26, 2024, 21:37:35Hier een tevreden gebruiker van twee Gigawatt blokken, onder andere de PF-2 Evo, geen enkele aandrang meer om op dit vlak nog iets aan te passen.

Mooi blok! Ik zie dat er 2 lampjes op zitten is dat voor de correcte fase?
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.