Pathé thuis

Gestart door Gerjan1994, mei 18, 2020, 19:52:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Citaat van: Gerjan1994 op december  3, 2021, 16:42:18
In april word dit huis gesloopt, dat wist ik van te voren.
Ik vind het super leuk om ht ruimtes aan te kleden enz dus helemaal geen probleem  :pompom:
Helaas is ook de gezin situatie gewijzigd en draag ik de meeste zorg. Dus weinig er gezeten laatste tijd  :satisfied:
Als ik een huurwoning kan bemachtingen, ga ik er niet meer weg.
Dan kan ik weer een kamer verbouwen tot HT en word het weer genieten ;D
Uit interesse: wat is er gewijzigd? Je had toch net eenkindje gekregen? Maar dat lijkt me nou niet bepaald "helaas"....
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Gerjan1994

Citaat van: pameijer op december 12, 2021, 10:15:30
Uit interesse: wat is er gewijzigd? Je had toch net eenkindje gekregen? Maar dat lijkt me nou niet bepaald "helaas"....

Ik woon nu samen met mijn dochter en de moeder woont ergens anders.
Met Elena gaat het super goed. Inmiddels alweer 8 maandjes oud  :pompom:




PascalP

heftig zeg, succes ermee!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

pameijer

Zo, da's pittig man. 't Is niet hoe je het van tevoren voor je ziet maar je kunt er alleen maar het beste van maken. Hou je taai, ik vind het stoer!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

JoWa

Citaat van: Gerjan1994 op december 12, 2021, 13:57:00
Ik woon nu samen met mijn dochter en de moeder woont ergens anders.
Met Elena gaat het super goed. Inmiddels alweer 8 maandjes oud  :pompom:


Vooral heel veel genieten van de kleine, ook al is het nu heel pittig.
Voordat je het weet is ze tien en heeft ze babbels voor tien weet ik uit ervaring  ;)
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

skyfox

Citaat van: Gerjan1994 op december 12, 2021, 13:57:00
Ik woon nu samen met mijn dochter en de moeder woont ergens anders.
Met Elena gaat het super goed. Inmiddels alweer 8 maandjes oud  :pompom:

Oef, dat is pittig zeg. Sta je er helemaal alleen voor of gaat ze af en toe nog naar haar moeder? Veel sterkte met de situatie maar ook vooral veel plezier samen met je kleine meid. Het kost bergen energie, maar hopelijk lukt het om de leuke en mooie dingen te zien en te waarderen :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Gerjan1994

Het gaat tussen ons allemaal heel gemoedelijk helemaal geen gedoe of iets dus dat is wel prettig  :pompom:

Gerjan1994

Weer een leuke upgrade.  :pompom:
Ik heb de nieuwe speakers vm1 b&w aangesloten en afgesteld.
Ook had ik andere speaker stands nodig voor de surrounds.
Die heb ik op marmeren bijzet tafeltjes gezet vind dit wel sjiek staan.
Ik vind de sound bubble echt super mooi, Heb wel het gevoel dat het iets mindere speakers zijn dan dat ik had, Maar heb nu wel alle grond speakers van het zelfde type en dat klinkt heel mooi.
Dus ben lekker aan het verranderen.
Ook heb ik nieuwe tafeltjes om het eten en drinken op te zetten ook niet geheel onbelangrijk.

Ik ben nog nooit zo tevreden geweest over de set, Het enige wat ik denk ik in de toekomst wil veranderen is de 4k speler.
Ik keek laatst kong skull island en ineens liept die vast en miste ik een stuk film. Dat was wel erg balen nu ik voor mijn gevoel alles naar tevredenheid had.
Ik zit te denken om mij  sony te vervangen voor een panasonic en hopen dat die stabieler is.
Ook omdat ik meerdere negatieve reacties had gelezen hier over de Sony en ik hier nog geen last van had. Maar nu toch  :blink:

Ik zal binnenkort even wat betere fotos maken.






Gerjan1994

#533
Ik ga een keuze maken tussen de panasonic 820 en de 420.
Wat ik zoal gelezen heb is de 820 bijna hetzelfde als de 9000 maar dan in een andere behuizing en zonder analoog geluid aansluiting..
Het grote verschil tussen de 820 en de 420 is dat de 420 geen display bevat en geen dolby vision.

Mhhh lastig de 420 licht meer binnen mijn budget maar ga ik de dolby vision missen ?
Dat er geen display op zit vind ik wel prettig  :coffee:

Wat zou jullie keuze zijn in combinatie met de TW7300W ?

denoontje

Dolby vision is toch niet voor projectoren [emoji12].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

angelo41

Citaat van: denoontje op januari  9, 2022, 12:52:29
Dolby vision is toch niet voor projectoren [emoji12].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Toch niet zonder integral of andere hdfury's. [emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk


reza

En dan nog voegt het niks toe
Citaat van: angelo41 op januari  9, 2022, 13:02:48
Toch niet zonder integral of andere hdfury's. [emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk


Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Gerjan1994

Nog even wat foto's proberen te maken in dat donkere hol  ;D





Gerjan1994

#538
plannen en wensen voor de toekomst  :inlove:

- Een beamer upgrade ?
- Een andere 4k speler.
- Speakerstands voor de fronts en center.

PascalP

Ziet er gezellig en knus uit  :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

jahtari

Misschien wall mounts voor de lcr?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Gerjan1994

Citaat van: jahtari op januari  9, 2022, 16:03:02
Misschien wall mounts voor de lcr?

Zou ik wel graag willen maar ik kan geen wall mounts vinden voor deze vm1 helaas.
Anders zou het er mooi strak uitzien :pompom:

pameijer

Citaat van: reza op januari  9, 2022, 14:04:24
En dan nog voegt het niks toe
Het voegt heel veel toe. Mijn X7900 geeft een duidelijk veel mooier plaatje met de DV hack en de juiste instellingen in mijn HDFury. Wordt gewoon een pj in ene hoger segment.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Daar heb je gelijk in.
Wat ik bedoelde is dat DV tegenover HDR op een projector geen verschil maakt omdat de projector er toch gewoon HDR van maakt.
Maar voor Disney en NF is de hack voor mensen zonder htpc of ander soort tonemapping, zeer zeker een mooie oplossing.  :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Gerjan1994

Iemand een tip voor een leuke tweedehands beamer waar ik naar kan kijken?
Om een stapje beter te gaan dan de epson tw7300




reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Valkyrie

Citaat van: Gerjan1994 op januari  9, 2022, 20:05:04
Iemand een tip voor een leuke tweedehands beamer waar ik naar kan kijken?
Om een stapje beter te gaan dan de epson tw7300

Waarschijnlijk komt mijn JVC RS49 (X500) binnenkort op de markt ivm een upgrade. Mogelijk een goede optie?
Geen native 4K, maar wel 4K eshift en sublieme zwartwaardes. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

PascalP

Ligt aan je budget en wensen? 4K?
Anders weet ik wellicht ook nog wel een X5000 die binnenkort vrij komt.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Gerjan1994

#548
En weer terug in het oude schuurtje  :tounge2:
Ivm onzekere tijd kwa verhuizing en huurhuis gaat de complete cinema weer terug bij mijn ouders in de schuur.
Ook omdat ik daar de meeste tijd nu ben, en bij hun in de buurt wil gaan wonen.
Hier wat fotos ter inspiratie.

Er moest flink schoongemaakt worden omdat de zitmaaier erin heeft gestaan  :tounge2:



Ooit twee lampen via marktplaats gekocht afkomstig uit een echte bioscoop.
Deze wil ik gaan gebruiken icm tradfri en google home
Om zo alles tegelijk te kunnen regelen via spraak.




Hier wil ik een simpele kabel goot maken om de atmos speakers weg te werken.
Iemand enig idee hoe de front kabels netjes weg te werken ?



En een hele mooie bank aangeschaft om heerlijk film te kunnen kijken.


Deze week even kijken voor zwart tapijt  ^^

reza

Waar haal je je tijd vandaan man?
Ik heb zelf een meid van net 7 die vraagt al veel aandacht maar zo een klein hummeltje die jij hebt.   ( zonder met zijn tweeën te zijn ), is toch wel intensief lijkt me..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"