Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

denoontje

wat een hele mooie stapel zeg.

alleen nu nog inregelen ;-P

Atmoz


Citaat van: rdebruin op december 17, 2017, 15:00:16
Erg mooi spul, ben benieuwd naar je bevindingen straks aangezien ik zelf ook min of meer die kant op wil

Daar hoop ik binnenkort achter te komen.
Moeten nog een aantal dingen gebeuren voordat ik optimaal kan genieten:
- surrounds ophangen
- sub voor achterin het HT bouwen + monteren
- alles inmeten/inregelen (Dirac)


Citaat van: Markless op december 18, 2017, 08:46:55
Poser, heb je nu de bankschroef los op de werkbank staan?  :P

Scherp! :police: Maar klopt, dat was even tijdelijk :D
Die bankschroef komt uiteindelijk ergens anders op gemonteerd.

Citaat
Heel erg mooi, zowel je apparatuur alsook werkplaats.

Dankjewel!

Citaat
Die stapel Arcam ...  :inlove:

8)

Citaat van: Teejoo op december 18, 2017, 08:59:54
:D Tja, je moet natuurlijk wel prioriteiten stellen!

:D :D

Citaat van: solitaire op december 18, 2017, 09:02:30
Allemachtig, daar zit veel schoonmaakwerk in om de werkplaats zo vlekkeloos te houden :ohmy: ;)

Hopelijk komt Teejoo dadelijk niet hier vertellen hoe die in "real life" uitziet :angel: ;D
Er wordt flink wat geklust, dus het is er absoluut niet netjes meer...

Citaat
Wat een indrukwekkende stapel Arcam's  :exclamation: Veel plezier daarmee :coffee:

soli

Thanks!!


Citaat van: pvd_66 op december 18, 2017, 10:37:49
Ik zou me geen raad weten waar ik moest gaan zitten, klussen in de werkplaats of muziek luisteren naar je Arcam set  :inlove:
Succes met je keuze  ;D

Haha, thanks. Om die keuze nog wat lastiger te maken heb ik ook nog een woonkamer... ;)


Citaat van: morca op december 18, 2017, 10:54:38
Wat een stapel met die amps erbij  :o

8) 8)


Citaat van: skyfox op december 18, 2017, 12:44:11
Wat een prachtige stapel apparatuur zo! Respect  :headbanging:

Dankjewel :)

Citaat van: MechanicalAnimal op december 18, 2017, 13:49:04
Goed bezig Atmoz, leuk weer te zien zo  :pompom:

:pompom:

Citaat van: Kjelt op december 18, 2017, 19:11:15
Mooi hoor, ben meer onder de indruk van al dat gereedschap dan de apparatuur  :D

Thanks :colgate:

Citaat van: Marco66 op december 18, 2017, 20:16:48
Pff prachtige arcam set, mooi strak!

O0

Citaat van: denoontje op december 18, 2017, 20:39:49
wat een hele mooie stapel zeg.

alleen nu nog inregelen ;-P

Klopt! Dat moet écht gebeuren, want op dit moment klinkt het beter met Dirac uit dan aan :angel: (heb zelf effe snel 1 inregel-poging gewaagd met de geleende mic van Teejoo)

Maar ik moet tegenwoordig blij zijn als er überhaupt geluid uit komt:

De stroom knalt er constant uit zodra ik 1 van m'n eindversterkers aanzet.
Echt super slecht eigenlijk van Arcam dat ze op zulke dure apparatuur geen "soft-start" maken...
Zou je toch écht mogen verwachten eigenlijk he.

Zelfs met 2 lange verlengkabels (haspels) achter mekaar ervoor vliegt de stroom eruit :(
Dus maar even zelf een soft-start in elkaar gezet:



Straks uitproberen :)





Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Teejoo

#1227
Gaat hij er ook uit als je vanuit standby komt? Heb je een trigger kabel?

Atmoz

Citaat van: Teejoo op december 30, 2017, 17:16:40
Gaat hij er ook uit als je vanuit standby komt? Heb je een trigger kabel?

Nog niet geprobeerd. Maar zo'n triggerkabel zal hierbij niet helpen denk ik.
Er staat namelijk nergens iets over "inrush current" beveiliging in de handleiding/specs. (anders zouden ze daar ook wel "reclame" voor maken)
En ik kwam op diverse forums zelfs tegen dat Arcam andere (tragere) (C) automaten aanraadde.
Dus er zit niets in het apparaat wat dit tegen gaat... Helaas :nopompom:


Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Teejoo

#1229
Citaat van: Atmoz op december 30, 2017, 17:28:11
Nog niet geprobeerd. Maar zo'n triggerkabel zal hierbij niet helpen denk ik.
Er staat namelijk nergens iets over "inrush current" beveiliging in de handleiding/specs. (anders zouden ze daar ook wel "reclame" voor maken)
En ik kwam op diverse forums zelfs tegen dat Arcam andere (tragere) (C) automaten aanraadde.
Dus er zit niets in het apparaat wat dit tegen gaat... Helaas :nopompom:
ik vraag het me af.. ik zou het eens testen. Bij mij werkt het met de smeltzekeringen wel, dus die zullen van nature iets trager zijn

astonmartin

#1230


Ik had ook last dat de automaat eruit knalde bij het aanzetten van de reciever. Na het wisselen naar een tragere C automaat (zo gepiept) geen last meer.
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

Atmoz

Citaat van: Teejoo op december 30, 2017, 17:42:08
ik vraag het me af.. ik zou het eens testen. Bij mij werkt het met de smeltzekeringen wel, dus die zullen van nature iets trager zijn

Getest. Werkt helaas niet. Ofja, écht helemaal goed testen kan ik natuurlijk niet, want zodra ik de versterkers voor de eerste keer aanzet (dan werkt die triggerpoort nog niet) knalt de zekering natuurlijk al eruit ::)
Wel heel handig natuurlijk dat de EV's aan gaan zodra je de processor aanzet. Maarja das alleen fijn als vervolgens niets uitvalt :D


Citaat van: astonmartin op december 30, 2017, 17:50:24

Ik had ook last dat de automaat eruit knalde bij het aanzetten van de reciever. Na het wisselen naar een tragere C automaat (zo gepiept) geen last meer.

Klopt, met een C-automaat zal het ook wel verholpen zijn. Alleen vind de verzekering dat niet heel erg leuk (of juist wel, 't is maar hoe je het bekijkt natuurlijk :angel:) aangezien dat niet zomaar mag!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

blue-eyes

Hier totaal geen issues met de Arcam en stroom. Nu heb jij er wel wat meer dan mijn ene exemplaar.
In het verleden, ooit, lang geleden wel. 2 Mark Levinson 331 tegelijk aanzetten was een garantie op BAM! :D


Er zit niets anders op dan zelf een regelunit te maken met vertraging van 10 seconden voor elke amp :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Atmoz

Citaat van: Blue-Eyes op december 30, 2017, 18:26:52
Hier totaal geen issues met de Arcam en stroom. Nu heb jij er wel wat meer dan mijn ene exemplaar.

Tja, ook als ik er maar 1 aanzet gebeurt het.
Uiteraard druk ik ze niet alle 3 tegelijk in ;D
Ook met de trigger outputs gebeurt dit gelukkig niet.

Maargoed, als 1 al teveel is dan is de kans dat het met 3 stuks uitvalt natuurlijk wel nóg groter :angel:

Citaat
In het verleden, ooit, lang geleden wel. 2 Mark Levinson 331 tegelijk aanzetten was een garantie op BAM! :D

Ik ben echt van mening dat men dat in zulke apparatuur toch wel mag inbouwen zo'n "soft start".
We zitten bijna in 2018... hallo zeg, zo lastig is dat echt niet :)

Citaat
Er zit niets anders op dan zelf een regelunit te maken met vertraging van 10 seconden voor elke amp :P

Klopt. Maar met alleen vertraging kom je er dus niet he.
Er moet een weerstand geschakeld worden zodat de eerste paar seconden de stroom wordt begrensd.

Toch maar weer zelf iets maken. Het is allemaal geen rocket-science, maarja kost wel weer tijd (en ergernis :tongue2:) allemaal...
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

Ben ik ook wel benieuwd na.

In
Citaat van: Blue-Eyes op december 30, 2017, 19:10:05
Laat maar zien dan!
mijn audio groep waar de arcam op zit geen last.
Op een andere groep die ook in de ht ligt wel

Even kleine serieproductie starten ;-)


VlisChris

Wat is het nut van de haspels?
Daarmee ga je toch het doorslaan niet voorkomen?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Citaat van: VlisChris op december 30, 2017, 21:27:23
Wat is het nut van de haspels?
Daarmee ga je toch het doorslaan niet voorkomen?

Ja wel hoor!

Elke versterker op een eigen haspel, elke haspel bij een andere buurman in het stopcontact :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Atmoz

Citaat van: Blue-Eyes op december 30, 2017, 19:10:05
Laat maar zien dan!

Welke versie wil je zien?

De "passieve" zoals ik eerder vandaag al liet zien op de foto, of de "actieve" met microcontroller (die de stroom meet, en via een relais een weerstand schakelt?)

Citaat van: denoontje op december 30, 2017, 20:09:25
Ben ik ook wel benieuwd na.

In mijn audio groep waar de arcam op zit geen last.
Op een andere groep die ook in de ht ligt wel

Even kleine serieproductie starten ;-)

Hehe, bespeur ik hier een nieuwe markt?


Citaat van: VlisChris op december 30, 2017, 21:27:23
Wat is het nut van de haspels?
Daarmee ga je toch het doorslaan niet voorkomen?

Daardoor valt de stroom niet meer uit :colgate:
C.q. daardoor kan ik wél films kijken in m'n HT :clapping:


Citaat van: Blue-Eyes op december 30, 2017, 23:05:59
Ja wel hoor!

Elke versterker op een eigen haspel, elke haspel bij een andere buurman in het stopcontact :D

Heeft geen nut. Het is alleen de inschakelpiek ;)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

VlisChris

Citaat van: Blue-Eyes op december 30, 2017, 23:05:59
Ja wel hoor!

Elke versterker op een eigen haspel, elke haspel bij een andere buurman in het stopcontact :D

:D

Maar serieus, geeft een haspel extra weerstand waardoor je piek wat gespreider wordt? Of wat moet ik me daar bij voorstellen?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Atmoz

Citaat van: VlisChris op december 31, 2017, 00:41:35
:D

Maar serieus, geeft een haspel extra weerstand waardoor je piek wat gespreider wordt? Of wat moet ik me daar bij voorstellen?

Klopt. Een extra lange kabel (liever ook geen te dikke, dus 2.5mm2 is hier niet handig) zorgt ervoor dat de inschakelpiek minder heftig is. Inderdaad door de extra weerstand wat deze kabel opleverd.
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

jantje112

Citaat van: Atmoz op december 30, 2017, 18:02:46
Getest. Werkt helaas niet. Ofja, écht helemaal goed testen kan ik natuurlijk niet, want zodra ik de versterkers voor de eerste keer aanzet (dan werkt die triggerpoort nog niet) knalt de zekering natuurlijk al eruit ::)
Wel heel handig natuurlijk dat de EV's aan gaan zodra je de processor aanzet. Maarja das alleen fijn als vervolgens niets uitvalt :D


Klopt, met een C-automaat zal het ook wel verholpen zijn. Alleen vind de verzekering dat niet heel erg leuk (of juist wel, 't is maar hoe je het bekijkt natuurlijk :angel:) aangezien dat niet zomaar mag!


Je kunt ook een kleine extra groepenkast maken met ouderwetse smeltzekering. Die geven betere audio (daar geloof ik niet zo in) maar zijn ook minder gevoelig dan de automaten.

Teejoo

#1242
Zo ziet dat bij mij uit:

Tjeb

#1243
Citaat van: Atmoz op december 30, 2017, 18:02:46
Klopt, met een C-automaat zal het ook wel verholpen zijn. Alleen vind de verzekering dat niet heel erg leuk (of juist wel, 't is maar hoe je het bekijkt natuurlijk :angel:) aangezien dat niet zomaar mag!

Mooie sets!! :worship:
Een C mag je gewoon toepassen hoor, deze zijn juist voor dit soort situaties bedacht. Bij de wat oudere aan/uit airco's werden deze altijd toegepast en ook in woonhuizen.

hier nog een stukje proza

holco

Vreemd dat die P429 het lichtnet plat gooit, ik heb zelf een Audio-GD Master-3 (40Kg) met een totaal aan 1600W voeding en was in eerste instantie ook bang dat dat niet goed zou gaan, MagnaHifi heeft er toen bij aanschaf een netsnoer bijgedaan waar een kastje tussen zit (neem aan een weerstand) en dat werkte op zich wel, later uit nieuwsgierigheid met een normaal netsnoer geprobeerd en dat bleek dus gewoon te werken, tussentijds wel de groepenkast vervangen van smeltzekeringen naar automaten en toen moest er wel een 16A C-automaat op de audio groep omdat de standaard automaat er dus wel uit klapte, nu na zo'n 2 jaar geen enkel probleem met een standaard netsnoer.

Wellicht als je niet naar een C-automaat wil dat je een enkele smeltzekering kan plaatsen voor je audio groep? (er zijn mensen die melden dat dat ook beter klinkt  ;)  )

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

jantje112

Is die vervanger van de 360 er nou al?

Atmoz

Citaat van: jantje112 op december 31, 2017, 08:11:00
Je kunt ook een kleine extra groepenkast maken met ouderwetse smeltzekering. Die geven betere audio (daar geloof ik niet zo in) maar zijn ook minder gevoelig dan de automaten.

Ja klopt, maar daarvoor zijn helaas geen extra leidingen voorzien. Ik kocht dit huis toen het nét klaar was, dus ik heb nooit de mogelijkheid gehad om (veel :bigsmile:) extra leidingen te laten leggen.


Citaat van: Teejoo op december 31, 2017, 08:19:14
Zo ziet dat bij mij uit:


Netjes en professioneel :worship:


Citaat van: Tjeb op december 31, 2017, 09:15:57
Mooie sets!! :worship:

Dankjewel :)

Citaat
Een C mag je gewoon toepassen hoor, deze zijn juist voor dit soort situaties bedacht. Bij de wat oudere aan/uit airco's werden deze altijd toegepast en ook in woonhuizen.

hier nog een stukje proza

Hmzz, ik zie/lees/hoor nu ook dat het gewoon (zonder speciale meting) mag. Maar je moet wel goed aan de verzekering kunnen uitleggen waarom je dat hebt gedaan.
Maargoed, ik heb 't probleem dus nu opgelost met die NTC's ertussen.


Citaat van: holco op december 31, 2017, 09:25:57
Vreemd dat die P429 het lichtnet plat gooit, ik heb zelf een Audio-GD Master-3 (40Kg) met een totaal aan 1600W voeding en was in eerste instantie ook bang dat dat niet goed zou gaan, MagnaHifi heeft er toen bij aanschaf een netsnoer bijgedaan waar een kastje tussen zit (neem aan een weerstand) en dat werkte op zich wel, later uit nieuwsgierigheid met een normaal netsnoer geprobeerd en dat bleek dus gewoon te werken, tussentijds wel de groepenkast vervangen van smeltzekeringen naar automaten en toen moest er wel een 16A C-automaat op de audio groep omdat de standaard automaat er dus wel uit klapte, nu na zo'n 2 jaar geen enkel probleem met een standaard netsnoer.

Wellicht als je niet naar een C-automaat wil dat je een enkele smeltzekering kan plaatsen voor je audio groep? (er zijn mensen die melden dat dat ook beter klinkt  ;)  )

Voor nu is het probleem gelukkig opgelost ;D ;D


Citaat van: jantje112 op januari 10, 2018, 10:45:40
Is die vervanger van de 360 er nou al?

Nee, die komt er nu nog niet.

Eerst was motionflow m'n grootste probleem, en dat was de hoofdreden om te gaan kijken naar een VW760.

Nu is HDR m'n grootste probleem. Sommige films zijn zó donker dat het gewoon niet leuk is om te kijken. Een serie op Netflix ziet er 9 van de 10 keer nog beter uit.
Als ik HDR uitschakel in de SONY speler heb ik (in sommige stukjes) ontzettend last van color banding, ook niet om aan te zien. Echt vreselijk dit eigenlijk, we zitten in 2018 en dan loop je nog steeds tegen zulke problemen aan...
Ook een VW760 gaat daar niet veel aan oplossen. Volgens mij ben ik verplicht om de Oppo beneden weg te halen en naar 't HT te verplaatsen, maarja daar maak ik geen gebruik van de (vele) duurdere audio-functionaliteiten :nopompom:

Een lichtpuntje in deze duisternis (:P) is dat m'n HT er uiteindelijk toch wel steeds beter begint uit te zien. Ik heb dus laatst nog eens wat nieuwe foto's gemaakt:



























En nog een filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=p5NbVKxlZVA

:pompom:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Harry HT

Hi Atmoz,

Prachtig zo [emoji41]

Hoe heb je de lichtbalken bij je plafond gemaakt? Heb je een close-up foto?

Gegroet,

Harry

PS ga zo door [emoji41][emoji41]

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Marco66

Wat een gave ruimte zo zeg  :wub:
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

reza

Heel mooi!!!
Waarom ga je niet voor een dikke JVC, zeker de 7000 serie is niet te stoppen op HDR gebied....

Heb je masking voor je scherm?
En hoe breed is je scherm?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"