Roksan's set

Gestart door Roksan, mei 24, 2009, 07:37:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van jou Roksan: heb zelf ook interesse in deze voeding.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Roksan

En de voeding staat inmiddels te spelen. Aan de zorgvuldige verpakking is al te zien dat Kingpin heel erg netjes en zorgvuldig met spullen omgaat! De behuizing van de voeding ziet er erg netjes uit (foto volgt nog). Eerste indruk is een meer rustig geluidsbeeld wat wel nog wat koud klinkt (eerst maar laten inspelen) Maar wel heel vloeiend. Mijn complimenten Eric voor de zorgvuldige verpakking en afwerking van de voeding. Ligt ver boven wat veel commerciƫle partijen doen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Mocht iemand een keer willen luisteren, je bent van harte welkom!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Kingpin

Mooi Paul dat ie goed is aangekomen. Zeker in laten spelen want het zal positief veranderen.
Veel plezier ermee.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Martin!!!

Ik kan haast niet wachten tot de mijne klaar is  ;D
mainly British stuff

Roksan

Ik kan alleen maar zeggen..... Wauw.....

Met de botws voeding had ik eigenlijk nooit het idee dat je iets miste of behoefte dat het anders moest. Maar als je dit gehoord hebt weet je wel beter. Het laag klinkt minder drukvol, maar je hoort gewoon meer in het laag. Het 3d plaatje klinkt nog effe beter, meer holografisch. Het is moeilijk uit te leggen, want nogmaals het klonk al erg goed, maar dit is gewoon echt nog beter. En het echte inspelen moet nog.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Xander32

Veel belovend.

Citaat van: Roksan op oktober 14, 2015, 18:03:07
Ik kan alleen maar zeggen..... Wauw.....

Met de botws voeding had ik eigenlijk nooit het idee dat je iets miste of behoefte dat het anders moest. Maar als je dit gehoord hebt weet je wel beter. Het laag klinkt minder drukvol, maar je hoort gewoon meer in het laag. Het 3d plaatje klinkt nog effe beter, meer holografisch. Het is moeilijk uit te leggen, want nogmaals het klonk al erg goed, maar dit is gewoon echt nog beter. En het echte inspelen moet nog.


... ik sluit achteraan 8).
Citaat van: Martin!!! op oktober 14, 2015, 17:15:12
Ik kan haast niet wachten tot de mijne klaar is  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Het laag wordt " druk voller" na 1 of 2 dagen spelen, de kaalheid veranderd ook nog, na 100 uur klinkt het buitengewoon goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Roksan

#309
Citaat van: frank2 op oktober 22, 2015, 12:32:15
En klinkt het al anders, nog beter?

Eerlijk gezegd nog geen idee. Heb de afgelopen tijd niet meer kunnen luisteren.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Citaat van: Roksan op oktober 26, 2015, 19:56:42
Eerlijk gezegd nog geen idee. Heb de afgelopen tijd niet meer kunnen luisteren.


Inmiddels voldoende ingespeeld en geluisterd. De voeding is echt een upgrade voor de SBT. Het geeft de muziek meer pit, maar ook rust. Verder speelt de set nog steeds super mooi en heb ik nog steeds niet het gevoel dat er nog iets aangepast moet worden.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

En een upgrade voor mijn nieuwe PC besteld bij Marcel. De Kef Egg's. Ben benieuwd hoe die gaan klinken.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Nelis6

Roksan, mooie updrage en bedankt voor het informeren.

@Kingpin, maak je deze voedingen voor iedereen? En wat kosten ze?
Bvd
HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

Kingpin

Citaat van: Nelis6 op januari  4, 2016, 18:27:27
@Kingpin, maak je deze voedingen voor iedereen? En wat kosten ze?
Bvd
Pm
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Marino

Hier nog een, maak je het ook met meerdere uitgangen? Scheelt weer wat adapters..
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Roksan

#315
Zo, voor de PC heb ik een setje Kef EGG's via Marcel aangeschaft. Ik heb ze nu al een tijdje binnen en zijn inmiddels ingespeeld. En wat een heerlijke speakereitjes zijn dit zeg. Een heel open transparant geluidsbeeld met een iets warme klank. Mooi ruimtelijk en aangenaam om naar te luisteren. Wel merk je dat er bijna geen laag uit komt. Vandaar dat ik op MP als nieuwe tweedekansje een KEF subwoofer bij gekocht heb (Kef V20SW). Het setje heeft zo bij elkaar ongeveer 500 euro gekost.

De eitjes zijn gemaakt van een soort kunststof. In mijn geval glanzend zwart. Het glimmende had van mij ook minder gemogen. Maar de afwerking is heel netjes. In de rechter speaker zitten alle aansluitingen en bedieningsknoppen. Tevens zit daar de DAC (tot 24bit/96kHz) en versterker in. Je kunt de speakers via USB of optisch aansturen, maar ook draadloos via Bluetooth. Ook zit er een sub uitgang op (via 3,5 mm stekker). Op de voet zitten 4 bedieningsknoppen voor aan / uit, source en harder / zachter. Verder zit er nog een AB bij met dezelfde functies.

De linker speaker sluit je aan met kabel vanuit de rechter speaker. Dus echt draadloos is het systeem niet te noemen. Je hebt immers een voedingskabel, een USB kabel en de kabel naar de linker speaker. In mijn geval met de subwoofer komt er zelfs nog eentje bij.... De eitjes zijn best nog wel groot, vergelijkbaar met de de eerst eitjes waar KEF mee kwam als surround speakers. Ze staan vast op een voet, dus ophangen of op een standaard zetten kan niet. Dat is eigenlijk wel jammer, want ze lenen zich ook best voor om ook zonder PC naar te luisteren als hoofd speakers in een kleinere kamer.

Het zijn tot nu toe de beste PC speakers die ik gehoord heb (al heb ik daar nooit echt een zoektocht van gemaakt). Vaak klinken PC speakers erg gekleurd, veel bonkend laag en pijnlijk hoog of erg overtrokken midden. Wellicht leuk bij het gamen, maar niet voor muziek. De eitjes verassen mij iedere keer weer met een zeer volwassen klankbeeld, waarbij midden en hoog mooi in balans zijn. Met zoals ik eerder zei een ietwat warmere sausje, waardoor het langere luisteren erg aangenaam is. Ook de plaatsing is relatief eenvoudig, als er maar enigszins voldoende ruimte zitten tussen de linker en rechter speaker (bij mij iets van 90 cm).

Het laag uit de eitjes is best nog gedefinieerd en strak, maar loopt niet ver door. Met complexere baslijnen raken ze wel het overzicht wat kwijt. En heel veel druk komt er in de onderste regionen niet echt. Vandaar dus dat ik er toch een kleinere (8 inch) sub bij gekocht heb. Dit integreert heel makkelijk en daarmee wordt het systeem naar een best wel hoog niveau getild gezien de prijs dat het gekost heeft. 

Kortom, een hele positieve verassing.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Zo er zijn weer wat kleine aanpassingen onderweg. Ik heb een demo kabel van Mogami (Excelllence) gekocht. Die mag het gaan opnemen tegen mijn huidige Inakustik kabel. Verder heb ik een Umik-1 microfoon gekocht. Eens kijken of ik wijs kan worden uit de metingen met dit ding en wil me wat meer gaan verdiepen in de akustiek van de woonkamer. Wat ik tot nu toe gelezen heb, best lastige materie. Maar wel leuk om mee bezig te zijn.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Onlangs een Exposure dac overgenomen van een forum lid. Tijdelijke in de set gehad, maar komt niet in de buurt van de Audio Note. Idee was om de Exposure als versterker voor mij hoofdtelefoon te gebruiken. Maar het is toch niet mijn ding....
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Hans47


Roksan

Citaat van: Hans47 op juni  5, 2016, 19:46:05
iFi iDSD erg mooi  :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Ik heb de nano van IFI en die is al mooi. Dus kan mij voortellen dat de grotere broer nog mooier klinkt.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Ik speel nu een jaar met deze set en ben nog steeds erg happy. Een kleine upgrade aan de dac, een nieuwe (oude) Bendix buis voor de voeding gekocht en ik heb gelijk de caps in de eindtrap vervangen voor Jupiter copper foils. Klinken erg aangenaam.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

#321
Nooit verwacht, maar ik heb de Pathos verkocht en er is een Denon PMA 2500NE voor terug gekomen. Ik ben voor meer gebruiksgemak gegaan. Het is een downgrade maar moet zeggen dat de Denon me tot nu toe erg verrast en ik de Pathos nog niet eens zo mis. Nu kan mijn vrouw ook lekker genieten en makkelijk van bron omschakelen zonder kabels om te hoeven steken. En als de versterker een keer vergeten wordt uit te zetten. Geen ramp, doet de Denon zelf  ;)
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

TopGun2010

#322
Deze Denon is natuurlijk ook prachtig! Veel plezier. Heb zelf de 2020ae en ben er zeer tevreden over.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Roksan

Citaat van: TopGun2010 op december  2, 2016, 08:42:15
Deze Denon is natuurlijk ook prachtig! Veel plezier. Heb zelf de 2020ae en ben er zeer tevreden over.

Dank je wel.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6