Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

chansig

Ten tijde van de 8m had ik de Paradigm die de boel corrigeerde. Die heb ik nog dus ik ga daar wel mee stoeien.

Die doet bij mijn weten niets in het tijdsdomein. Dus als er een probleem mee zou zijn dan is dat een gegeven.

Maar paar jaar terug nooit iets gemerkt/ervaren van een probleem daarin. Het is ook een kleine ruimte. Dat scheelt ws ook. Als ze aan de andere kant van de ruimte komen te staan (wat niet gaat passen want daar staat de Tacx) dan heb je het over een meter of drie.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Super DAC.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april 11, 2024, 18:54:43Super DAC.

Gr. Hans

Man, ik ben stikjaloers.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

brt

Citaat van: chansig op april 11, 2024, 18:54:43Super DAC.

Gr. Hans

Da's nog niet eens een dacpan!

Sorry @vanzomereng, ik ben je voor  :tounge2:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

#12129
Over de grote was ik ook wat teleurgesteld en ja dat zei mijn vrouw vannacht ook.

Maar ik ga het horen/zien. Zaterdag de sub ophalen. Even zien of ik vervolgens wat tijd heb om de boel zaterdag aan te sluiten. Zondag belangrijkere dingen te doen, althans dat wordt gezegd. :D

En de Amstel Goldrace. Kan Hij een 3e pakken ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Ik denk dat Hij er al weer meer heeft gepakt. ::)  :P

vanzomereng

Citaat van: HuubF op april 11, 2024, 23:29:13Man, ik ben stikjaloers.  :worship:

Wellicht ruilen met jouw Chord Dave  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op april 12, 2024, 08:44:33Ik denk dat Hij er al weer meer heeft gepakt. ::)  :P

Ik weet dat zeker.

Doelde uiteraard op de klassiekers van dit seizoen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Vandaag is de dag dat ik de sub ophalen...euhhh....mag.

Erg benieuwd wat hij gaat brengen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Rugpijn, verbazing, ontsteltenis, blijdschap, wanhoop, conflicten etc. etc.

Sub's staan er om bekend dat ze erg veel kunnen brengen.
Omni !

Markus2

Sub-optimalisatie; Veel flauwer wordt het niet.

 :angel:

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

#12137
Zow und wieder zurück. Het was een mooie reis op verschillende manieren. Alles ging voorspoedig tot Den Haag. A13 afgesloten. Dus een kleine detour. 10 minuten later als afgesproken en ik heb echt een hekel aan te laat komen, al is het maar een minuut. Gelukkig even, sturend met de knieën, een appie gestuurd.

Jossie gaf al aan dat er weinig was veranderd. Klopt...misschien wat ouder. Maar aan/in huis weinig. Ja...andere speakers. Dat viel direct in het oog. Eerst even de sub bekeken. Ziet er prima uit. De tonen die hij weer moet geven komen er ook uit. Kopje koffie, klein beetje bijpraten en dan in de luisterstoel. Prototype 2 en 3 staan op een andere plek dan 2 a 3 jaar terug. Iets meer voor de stoel. Klein subje achter de stoel. Twee keer 8 inch in een houten kistje. Marantz versterkerapparaat en een laptop.

Luisteren: Tsja..het is inderdaad anders dan de vorige Setup. Die klonk meer rond je heen. Deze plaatst meer naar achter en breed. Uiteraard in balans en dus in proportie. Magistrale weergave. Beetje ingewikkeld in het mid/hoog, scherp. Jossie herkende dat. Maar wat een weergave. Alles is hoorbaar, scheiding van stemmen, instrumenten, ruimte...alles is hoorbaar. Laag is voldoende. Ws op wat luider volume ga ik mogelijk wat missen.

Sommige nummertjes wat langer beluisterd: System of a Down, Dead can Dance, Fink, Simo Cell, Soundgarden, Appolo 440, Massive Attack, John Campbell, Bob Dylan en een mooie mono opname.

Wat nagekeuveld over de mogelijkheden en onmogelijkheden van de set. Het heeft me opnieuw doen realiseren dat audio een bijzondere hobby is.

Mijn overtuiging is dat het gros geen idee heeft dat dit mogelijk is als het gaat om de weergave. En dat dit mogelijk is met goedkoop budget materiaal.

De weergave heeft weinig met smaak te maken. Mogelijk kan je wat meer zus of zo willen. Maar als het gaat om dynamiek, plaatsing, ruimtelijkheid, balans dan kan het niet zijn dat je dit niet goed vindt.

Goed, weer terug naar huis met de sub op de achterbank. Bij Utrecht hebben ze besloten de brug maar weer eens af te gaan sluiten. Erg benieuwd wanneer ze daar nu eindelijk eens een keer klaar zijn. Dus wederom via een detour thuis aangekomen.

Mijn vrouw ziet me aankomen: Wat heb je nu weer ? Ga je weer aan de subwoofers ? Zowwwww.....herkenning en een juiste naam gebruiken voor iets waar ik mee naar binnen kom. Nog een jaar of 20 en ze zit naast me op zolder.  :D

Sub naar boven. Op gevoel links achter de luisterplek neergezet. Digitale kabel vanuit de rechterspeaker naar het dakje. Analoog naar de sub. Sub op 65Hz. En muziek.

Helaas Pindakaas. Geen geluid. Grrrrrrrr....even in de software van de speaker kijken. Kan ik daar iets aan de output veranderen. Nope. Grrrrr...maar gelukkig: Ik heb 2 superdakjes gekocht. Ik kwam er te laat achter dat bij de eerste die ik kocht geen voeding zat. Dus een andere erbij gekocht met voeding. En ja hoor. De sub begint te knorren. Nu geen zin in meten ed. Het vult zo op het eerste gehoor lekker op. Voegt een mooie laag toe, ruimtelijkheid lijkt te zijn toegenomen. BACCHIE effect lijkt groter.

Dus een geslaagde coup. Jossie bij weggaan al laten weten dat wanneer hij nog eens MA tegenkomt hij aan me mag denken.

Mooi weekend allemaal.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

Leest lekker weg Hans 👌😀
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

AudioEnZo

Leuk verslag Hans en veel luisterplezier.

In een niet mega dure set is inderdaad veel te bereiken. In een peperdure overigens ook :D Onlangs zo'n set beluisterd waar een Bacch-SP apparaat in zat gesleuteld, heel apart en gaaf.

chansig

Ik heb nog geen dure (mega) set gehoord die deze weergave heeft. Ws luister ik naar de verkeerde dure sets.

Zo'n BACCH-SP heb ik nog nooit beluisterd. Was dit in een winkel of bij iemand thuis ?

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Citaat van: chansig op april 14, 2024, 09:09:09Ik heb nog geen dure (mega) set gehoord die deze weergave heeft. Ws luister ik naar de verkeerde dure sets.


Gr. Hans


En zou dit dan te wijten zijn aan foute omgevingen (akoestiek) of de onderdelen van de set?
Kan natuurlijk ook een afwijking zijn bij jezelf, zoals sommige bij duurder altijd beter horen dat dit bij jouw omgekeerd is  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

#12142
Jossie heeft een vrij harde kamer en toch. Dus ontwerp van de luidsprekers is hierin bepalend. Dat het aan mij ligt. Ach laten we dat voor de lieve vrede maar meenemen als mogelijkheid dat de weergave erg goed is. 😀

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Citaat van: chansig op april 14, 2024, 09:09:09Ik heb nog geen dure (mega) set gehoord die deze weergave heeft. Ws luister ik naar de verkeerde dure sets.

Zo'n BACCH-SP heb ik nog nooit beluisterd. Was dit in een winkel of bij iemand thuis ?

Gr. Hans


Dat was bij iemand thuis. Heb er wat over opgenoteerd

chansig

Zal er eens naar kijken. Dank je wel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april 14, 2024, 09:09:09Ik heb nog geen dure (mega) set gehoord die deze weergave heeft. Ws luister ik naar de verkeerde dure sets.

Jouw geluid krijg je alleen als je de akoestiek optimaal kunt aanpakken. En dan klinkt het ook schitterend met een optimaal stereobeeld. Daar kan geen dure set in een mindere akoestiek tegenop. Wat betreft dat stereobeeld dan.

De rest is onderhevig aan discussie.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

#12146
Citaat van: AudioEnZo op april 14, 2024, 12:14:41Dat was bij iemand thuis. Heb er wat over opgenoteerd

Dat is toch een dealer van Bacch? De enige in Nederland? Staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik ben benieuwd hoever ik mijn eigen Bacch nog kan brengen.

NB: zie de ruimte dan.. Zou ik ook wel willen :)



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Wie, waar ? Een keer samen heen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Dit is de dealer, maar ik zie geen foto van de bovenstaande luisterruimte.. Dus misschien toch een ander? Het is nogal een eind.

Netherlands, Belgium, Luxembourg and Western Germany (NRW-Region)
 
Pura Audio (Dealer)

Maastricht-Aachen region

Netherlands

 

Tel: +31 (0)43-2066001

www.pura-audio.nl

email: [email protected]


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ja,zo leuk vind ik het dan ook weer niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.