De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

#6125
Citaat van: Kjelt op december 30, 2016, 10:12:15
Zit er geen filter(s) (LRC)in de WB dan?  En is de luidspreker van de WB niet een spoel zoals bij andere luidsprekers?

Onderstaand een quote van van de site BB&G, op het internet is veel meer te vinden:

Citaat
Het doel in het ontwerp van Wilson Benesch is het behoudt van energy en impuls. Door zo simpel mogelijke filters van de 1e orde (in veel modellen worden enkele drivers helemaal ongefilterd gebruikt) te gebruiken, is de faserespons zo recht mogelijk en gaat zo min mogelijk impuls (die belangrijk is voor snelle transiënten in de muziek) verloren. Doordat bovendien de drivers zoveel mogelijk even groot zijn, zal de tonale balans over het gehele hoorbare bereik dat ook zijn. Hierdoor is de homogeniteit optimaal.

Het geluid van Wilson Benesch speakers is 3D, open, snel, neutraal, zeer gedetailleerd en perfect gefocust. Dit echter zonder hardheid of stress.

B R O N
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Siddartha

Bjorn, misschien wel even de spelfout van de site halen [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Marco66

Citaat van: Blue-Eyes op december 30, 2016, 10:51:06
Herkennen jullie dit :)



De tape ja haha, bekend ritueel voor de juiste plaatsing!
Mooie speakers man, genieten.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

blue-eyes

Het zat er al dik in, maar het was gewoon goed. Goed mijn huiswerk gedaan, goed geadviseerd. Ik kan verder gaan zoeken. En ja, er zal zeker een betere speaker te vinden zijn. Er zijn vast speakers die hier beter klinken en ook vast speakers die mooier zijn en ook duurder. En beter en goedkoper, etc.
Maar dit klinkt al erg goed. Je moet een keer tevreden zijn. Dit is gewoon fantastisch! Looks vind ik voor speakers ook belangrijk, zeker bij dit soort bedragen mag het er ook goed uit zien!
De voetplaat is van metaal. De stofdoek frame is van metaal. Zomaar wat kwaliteit dingen van WB. Top!
De speaker behuizing is massiever dan het "lichte" gewicht doet vermoeden. Dat komt mede door de zeer stijve constructie, van carbon materialen die gebruikt zijn.


Ik heb nog getwijfeld over een 2e set Vector als rear speaker. Je moet een keer tevreden zijn. En 0,2% rente bij de bank is nog steeds een paar euro voor een potje bier :P

Kortom, ik ben de nieuwe eigenaar van een set Wilson Benesch Vector, Vertex en Fulcrum. De Fulcrum staat in bestelling en zal ergens volgend jaar worden geleverd. In de kleurstelling Black Titanium. Geleverd met de gebruikelijke service van Beter Beeld en Geluid.
Enthousiast, en audio happy het nieuwe jaar in :)

Nu maar eens gaan overdenken hoe de opstelling gaat worden. Sowieso komt er een kleine verbouwing in de woonkamer, de verwarming wordt vervangen en verplaatst, door een design versie. Het tv meubel kan dan weg. De TV komt dan aan de muur te hangen. Waarschijnlijk met een voorzet wand van 2 meter breed, volledige hoogte, 10 cm dik voorzien van LED lampjes aan de zijkant o.i.d.
Het audio rack gaat dan tussen de speakers uit, naar de zijkant (lange LS kabels dus.....). Etc. Veel om over na te denken!
Alvast met Bjorn een deal maken dat hij de sub nog een keer definitief in gaat stellen na de verbouwing :P


Ik ga later nog wel eens wat betere foto's maken, maar jullie moeten het eerst maar even doen met de fabrieksfoto's. De Fulcrum hadden jullie nog te goed, de andere twee nu maar even dubbel.







Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Ralph71

#6130
Hier ga je heel veel plezier aan beleven!  :clapping: :headbanging:

Wellicht kan Bjorn een paar setjes Nordost meenemen. In combinatie met Arcam klinkt dat geweldig, met Classé durf ik niet te zeggen.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Xander32

... de potloodstreepjes staan hier na jaren jog steeds op de plavuizen  :smile:.

Citaat van: Blue-Eyes op december 30, 2016, 10:51:06
Herkennen jullie dit :)


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Mooie speakers hoor. Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Gefeliciteerd Eisse!
Dat is echt een top set.
Niet verder kijken en luisteren.
Je wordt verliefd en geniet van je vlinders!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raphie

Superduper! Feli man! Wereldkeuze!
JBL PRX Power!

Siddartha

Top Eisse, fijn dat je iets moois gevonden hebt! Veel luisterplezier!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

WickedGame

Gefeliciteerd met de aankoop! Toch sneller de knoop door gehakt dan ik had verwacht.

Nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden  ;D

WillyP

Prachtig! Mooi ook dat je zo snel kon beslissen. Wil je nog een keer voor mijn gedachtengang de verschillen beschrijven tussen de Ti-10K en de Vector? En - als dat lukt - de verschillen tussen de Vertex en de Ti-2K?

Ik weet dat ik veel vraag omdat het moeilijk is, maar ik ben toch wel benieuwd.

Groet,

WillyP

Kingpin

Erg mooi, veel luisterplezier alvast !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Staaled

Gelikte set zo.
Ik heb WB fraai en wat tegenvallend gehoord.
Ongetwijfeld geldt hier het eerste.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Jeroen V

Heel erg mooi! Ik ben benieuwd hoe het eindplaatje eruit gaat zien....

knubbe

Ik zeg het niet vlug maar dit is echt een prachtige set  :inlove:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

SV..S

als je er zo blij mee bent had je wel wat betere fotos mogen plaatsen :P

profi Eisse, geniet ervan!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

blue-eyes

Citaat van: Jeroen V op december 30, 2016, 18:44:40
Heel erg mooi! Ik ben benieuwd hoe het eindplaatje eruit gaat zien....

Ik ook. Wel ideeën, maar moet allemaal maar kunnen :)
Nu eerst maar even genieten en de bouw van de keuken afronden. Ik heb nog 2 projecten lopen, maar voor de zomer moet het al best goed zichtbaar zijn ;)


Citaat van: WickedGame op december 30, 2016, 17:47:07
Gefeliciteerd met de aankoop! Toch sneller de knoop door gehakt dan ik had verwacht.

Nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden  ;D

Verschil was evident, kwalitatief goed, zie eerdere posting. Dan kan je wel lang gaan wachten, of verder zoeken of gewoon blij zijn en er van gaan genieten ;)

Als je nog je MIT's had.... Mocht je direct langskomen, toch mijn favo kabel, toen. Nu? Best nieuwsgierig! lol :D :D je weet me te wonen ;)



Overige posting, thx mannen :)



@ SV..S: weer geen foto's genomen :P Ik heb alleen een iPhone, en foto's met een iPhone in de avond is al geen succes, laat staan met een man als ik :P Speciaal voor jou een mooie foto :P






Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

diceman

Gefeliciteerd kerel, een serieuze set zeg.

Het genieten kan beginnen.

blue-eyes

Citaat van: WillyP op december 30, 2016, 18:04:07
Prachtig! Mooi ook dat je zo snel kon beslissen. Wil je nog een keer voor mijn gedachtengang de verschillen beschrijven tussen de Ti-10K en de Vector? En - als dat lukt - de verschillen tussen de Vertex en de Ti-2K?

Ik weet dat ik veel vraag omdat het moeilijk is, maar ik ben toch wel benieuwd.

Groet,

WillyP

De 2 meest evidente verschillen zijn het laag en het algemene karakter. De WB heeft zoveel meer slagkracht onderin, terwijl je dit juist van de erg grote Ti-K10's zou verwachten. In het algemeen zijn de WB feller dan de JBL's. De JBL's zijn zoals Bjorn dat omschrijft lief, te lief en erg lief. In mijn woorden: een generalist, allemans vriend, maar op een technisch hoog nivo. Niets goed, niets fout principe. Voor mijn gevoel had de JBL wel een iets hoger geluidsbeeld, maar misschien verbeeld ik me dat ook.
De WB is heel erg gedetailleerd. Ik vertelde mijn collega dat ik bij een pianostuk na de aanslag ik er op zat te wachten dat als de piano key helemaal werd ingeslagen ik de aanslag van het ivoor op het hout hoorde.... Zo gedetailleerd, zo klank natuurlijk!
De WB knalt veel meer je kamer in. Maar zo zuiver, zo precies. Groots beeld, maar uit gevoel iets minder dan de JBL.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WillyP

Dank je, interessant om te lezen. Het effect wat je beschrijft, wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het totaal ontbreken van kastgeluid bij de WB's. De JBL's waren zeker niet slecht op dat punt met hun kast in een kast opbouw.

De JBL's mogen dan groot zijn, maar door de genoemde opbouw is het inwendig volume toch kleiner dan je zou denken.

Groet,

WillyP

papaleo

Wilson Benesch....WAUW,PRACHTIG  8)
Als je al kijk naar de detail afwerking van dit speaker mertk,om maar iets te noemen; in de stands van de monitoren waar ze speaker aansluiting in hebben (weg)verwerk... :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Citaat van: papaleo op december 31, 2016, 11:10:39
Wilson Benesch....WAUW,PRACHTIG  8)
Als je al kijk naar de detail afwerking van dit speaker mertk,om maar iets te noemen; in de stands van de monitoren waar ze speaker aansluiting in hebben (weg)verwerk... :worship:

Op de site van WB staan de meest prachtige foto's.....!

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Heel erg mooi Eisse! :music: Die doorsnedes zijn erg gaaf en geven een kijkje in de keuken van WB.
Match is ook erg goed zo te lezen en dat is toch wel het belangrijkste.

Veel luisterplezier!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive