De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blue-eyes

Ok, we zoeken elkaar dan wel even op ;)

Ik zal je matsen :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 23, 2010, 21:54:12
Ok, we zoeken elkaar dan wel even op ;)

Ik zal je matsen :D

Zal van de week het inprogrammeren van de Tag remote ook wel effe doen, dan weet ik of dat voldoet of niet.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Citaat van: fugazi_2009 op augustus 23, 2010, 22:12:40
Zal van de week het inprogrammeren van de Tag remote ook wel effe doen, dan weet ik of dat voldoet of niet.

Is niet nodig. Daar hebben ze betere voorzieningen voor :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 23, 2010, 22:13:58
Is niet nodig. Daar hebben ze betere voorzieningen voor :D :D

LOL, wie hoorde ik gisteren nog beweren: "Een integere verkoper stuurt een klant naar de buurman als hij daar een betere oplossing kan vinden"  ;D ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

#4854
Ik laat je toch prutsen met de TAG AB ?  :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 23, 2010, 22:19:41
Ik laat je toch prutsen met de TAG AB ?  :D :D

Da's waar ook, ik weet trouwens niet of daar wel praktisch genoeg voor ben. Waarschijnlijk bekijk ik het allemaal veel te theoretisch  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

;)


klop klop... Postbode? Nee. Wachten duurt lang :D





Overigens komt Bjorn vanmiddag langs om alles in te stellen. Ik wil een MC, Stereo en stereo met sub config maken. Dat kan met de Classé waar ik 20 (uit mijn hoofd) verschillende configs kan maken.
Denk aan verschillende luisterposities, wel of geen sub, etc. Erg handig. En Velodyne heeft ook 6 configs. Een aanmaken voor de film en een voor stereo.

Maar even afwachten wat Bjorn adviseert ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

#4857
Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 09:44:29

Overigens komt Bjorn vanmiddag langs om alles in te stellen. Ik wil een MC, Stereo en stereo met sub config maken. Dat kan met de Classé waar ik 20 (uit mijn hoofd) verschillende configs kan maken.
Denk aan verschillende luisterposities, wel of geen sub, etc. Erg handig. En Velodyne heeft ook 6 configs. Een aanmaken voor de film en een voor stereo.

Maar even afwachten wat Bjorn adviseert ;)

Dat is makkelijk ik adviseer over het algemeen 1 stand ;D



=====
edit by mod: haakje van de quote goedgezet

ajbeefde

Citaat van: bmateijsen op augustus 24, 2010, 09:46:18
[quote author=Blue-Eyes link=topic=33182.msg1773016#msg1773016 date=1282635869

Overigens komt Bjorn vanmiddag langs om alles in te stellen. Ik wil een MC, Stereo en stereo met sub config maken. Dat kan met de Classé waar ik 20 (uit mijn hoofd) verschillende configs kan maken.
Denk aan verschillende luisterposities, wel of geen sub, etc. Erg handig. En Velodyne heeft ook 6 configs. Een aanmaken voor de film en een voor stereo.

Maar even afwachten wat Bjorn adviseert ;)


Dat is makkelijk ik adviseer over het algemeen 1 stand ;D

en de rest vd tijd koffie en een mooi muziekje......
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

blue-eyes

#4859
dan zijn we snel klaar ;)


Als de sub voor muziek en film de identieke instellingen hebben zijn 2 instelling idd niet handig. Maar blijft over dat ik in de Classe wel 3 configs moet maken.
Moeten we nog wel de ideale crossover pakken. Instellingen voor speakers, etc. kopieer je gewoon van de MC config.
De stereo config is al klaar: alleen de fronts, large, o dB en de juiste afstanden. Nu de andere 2 nog :D

Ik ga goed kijken hoe Bjorn het doet.


@ajbeefde: water, geen koffie ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 09:50:43
dan zijn we snel klaar ;)

Dat valt wel mee... ik schat 2 -3 uur werk ;D, overigens moet ik toch beginnen met stereo, dus daar mogen de fronts op small, subwoofer op yes ;).

CitaatAls de sub voor muziek en film de identieke instellingen hebben zijn 2 instelling idd niet handig. Maar blijft over dat ik in de Classe wel 3 configs moet maken.
Moeten we nog wel de ideale crossover pakken. Instellingen voor speakers, etc. kopieer je gewoon van de MC config.
De stereo config is al klaar: alleen de fronts, large, o dB en de juiste afstanden. Nu de andere 2 nog :D

Ik ga goed kijken hoe Bjorn het doet.


@ajbeefde: water, geen koffie ;)

;D. Tenzij je hele goede koffie hebt ;D

Groet,

Bjorn

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op augustus 24, 2010, 09:54:22
Dat valt wel mee... ik schat 2 -3 uur werk ;D, overigens moet ik toch beginnen met stereo, dus daar mogen de fronts op small, subwoofer op yes ;).

;D. Tenzij je hele goede koffie hebt ;D

Groet,

Bjorn

Een echte koffiemachine, met echte verse bonen ;)
Al zijn dit bonen die ik kreeg als cadeau van de firma waar ik nieuwe waterfilters heb gekocht. Moet nog eens een goede koffieshop vinden ;)


Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ajbeefde

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 09:50:43

@ajbeefde: water, geen koffie ;)

Het moet ook allemaal wel weer voor een koopje....  ;D

Succes met het instellen.... doet me goed te lezen dat er niets gezaagd hoeft te worden voor een goed resultaat  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

jowi

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 09:44:29
Overigens komt Bjorn vanmiddag langs om alles in te stellen.
Ben erg benieuwd!

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 09:44:29
Overigens komt Bjorn vanmiddag langs om alles in te stellen. Ik wil een MC, Stereo en stereo met sub config maken. Dat kan met de Classé waar ik 20 (uit mijn hoofd) verschillende configs kan maken.
Denk aan verschillende luisterposities, wel of geen sub, etc. Erg handig. En Velodyne heeft ook 6 configs. Een aanmaken voor de film en een voor stereo.

Maar even afwachten wat Bjorn adviseert ;)

Jij hebt dan een gemodificeerde SSP800. De mijne heeft 6 speaker configs, niet 20 :)

Als Bjorn met zijn oneindige expertise bezig is. Laat hem dan ook eens kijken naar de EQ instellingen van de SSP800. Die lijken erg op die van de velodyne (ie. 6 parametrische schuifjes per speaker/kanaal, met f, Q en level). Ik denk dat het aan te bevelen is om zowel de velo EQ te gebruiken als de SSP800 eq., maar is dat ook zo?
En zou Bjorn (BBG) ook de eq van de SSP800 kunnen instellen? Wat zouden zij gebruiken om te meten? De SSP800 heeft geen eigen meetsysteem zoals je weet.

Sorry dat ik even probeer mee te liften :)

blue-eyes

#4865
Citaat van: riwi op augustus 24, 2010, 11:04:15
Jij hebt dan een gemodificeerde SSP800. De mijne heeft 6 speaker configs, niet 20 :)

Als Bjorn met zijn oneindige expertise bezig is. Laat hem dan ook eens kijken naar de EQ instellingen van de SSP800. Die lijken erg op die van de velodyne (ie. 6 parametrische schuifjes per speaker/kanaal, met f, Q en level). Ik denk dat het aan te bevelen is om zowel de velo EQ te gebruiken als de SSP800 eq., maar is dat ook zo?
En zou Bjorn (BBG) ook de eq van de SSP800 kunnen instellen? Wat zouden zij gebruiken om te meten? De SSP800 heeft geen eigen meetsysteem zoals je weet.

Sorry dat ik even probeer mee te liften :)

20 was ook wel een beetje overdreven idd :D :D
Maar ik dacht dat het 3 schermpjes waren, dus 3 maal 6 = 18. Maar net even gekeken, het zijn er idd maar 6. Hoe ik daar dan bij kwam?



Je mag best meeliften ;)
Ik heb eens opo het AVS gelezen dat iemand de SMS1 daarvoor gebruikte. Wellicht dat Bjorn dat iets zegt? Hij leest nu nog mee :P


p.s. Ovetrigens toen ik met de TAG de EQ gebruikte werd het geluid doods, clinisch, geen dynamiek meer. Dus uitgezet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Hint: via RS-232 kun je volgens mij zowel op de Classe als op de Velodyne van alles instellen.

Makkelijk om presets te maken op je afstandbediening :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

Die RFX9600 gaat verkocht worden. Belang :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 11:13:56
Ik heb eens op het AVS gelezen dat iemand de SMS1 daarvoor gebruikte. Wellicht dat Bjorn dat iets zegt? Hij leest nu nog mee :P

Van teejoo heb ik begrepen dat hij meet met een laptop met geluidskaart en meet microfoon. Maar welk programma je het beste gebruikt om net als bij de velodyne eq  direct een resultaat grafiek op het scherm te krijgen is me nog niet duidelijk (afgezien van het feit dat ik alleen een werk laptop heb waarop ik niet te veel aparte software wil installeren). Ik zou er een laptop voor moeten kopen evt.

Het doods klinken kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar als je eens bij teejoo luistert hoor je direct wat het is als je de kamer akoestisch aanpakt en je bijbehorend de EQ goed afstelt. Een enorme rust en een heel compleet groot gemakkelijk klinkend geluidsbeeld. Het kan dus wel degelijk zeer positief effect hebben.

riwi

#4869
Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 11:52:04
Die RFX9600 gaat verkocht worden. Belang :D

Is tie al vergeven aan Jack? Evt heb ik wel interesse in de losse RFX9600 :)
Kwa pronto ben ik tevreden met de 9400. Ik vind de 9600 iets te groot en heb liever een 1-hands model.

blue-eyes

Jack heeft eerste keus, daarna jij.

Mocht Jack niet in zee gaan met de Pronto en de RFX, beiden worden zowel los of samen verkocht.


Ik hou je op de hoogte ;)
Citaat van: riwi op augustus 24, 2010, 11:59:48
Van teejoo heb ik begrepen dat hij meet met een laptop met geluidskaart en meet microfoon. Maar welk programma je het beste gebruikt om net als bij de velodyne eq  direct een resultaat grafiek op het scherm te krijgen is me nog niet duidelijk (afgezien van het feit dat ik alleen een werk laptop heb waarop ik niet te veel aparte software wil installeren). Ik zou er een laptop voor moeten kopen evt.

Het doods klinken kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar als je eens bij teejoo luistert hoor je direct wat het is als je de kamer akoestisch aanpakt en je bijbehorend de EQ goed afstelt. Een enorme rust en een heel compleet groot gemakkelijk klinkend geluidsbeeld. Het kan dus wel degelijk zeer positief effect hebben.

Dat geloof ik direct. Helaas gaat hier de luisterkamer (is primair woonkamer / sppelruimte voor de kids) niet aangepakt worden. Heel misschien akoestische panelen achter de frontspeakers. Eens kijken wat dat kost en wat dat opleverd.
Het paneel met "het blokjes motief" was al een NO GO van de baas, vorige week al even gecheckd ;)
Panelen met de rechtopstaande lijnen (geen idee hoe te benoemen of de naam) wellicht een GO.

Mooi projectje voor later.

Mijn HT potje is nu echt leeg, veel verbouwingen gehad, dus ook geen gezamenlijke spaarrekening meer :D . Sparen gaan we eerst, daarna zien we wel weer.
Eerst de keuken.
En van mijn eigen spaarpotje (als ie weer gevuld is): wellicht een CDP202 oid.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 11:13:56

Ik heb eens opo het AVS gelezen dat iemand de SMS1 daarvoor gebruikte. Wellicht dat Bjorn dat iets zegt? Hij leest nu nog mee :P


Voor het laag tot ongeveer 160 hrz kan je het wel redelijk uitlezen, daarboven natuurlijk niet. We kunnen er straks wel even naar kijken... ;)

Groet Bjorn

Teejoo

Citaat van: riwi op augustus 24, 2010, 11:59:48
Van teejoo heb ik begrepen dat hij meet met een laptop met geluidskaart en meet microfoon. Maar welk programma je het beste gebruikt om net als bij de velodyne eq  direct een resultaat grafiek op het scherm te krijgen is me nog niet duidelijk (afgezien van het feit dat ik alleen een werk laptop heb waarop ik niet te veel aparte software wil installeren). Ik zou er een laptop voor moeten kopen evt.

Het doods klinken kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar als je eens bij teejoo luistert hoor je direct wat het is als je de kamer akoestisch aanpakt en je bijbehorend de EQ goed afstelt. Een enorme rust en een heel compleet groot gemakkelijk klinkend geluidsbeeld. Het kan dus wel degelijk zeer positief effect hebben.
Ik herken dat doodse helemaal niet van de TAG. In mijn beleving nog altijd de über EQ!

@ Riwi; Verder zou je de set nu moeten horen: met de Classé eindversterking en de RPG panelen aan de zijkant. Klinkt echt top.

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 12:14:37
Jack heeft eerste keus, daarna jij.

Mocht Jack niet in zee gaan met de Pronto en de RFX, beiden worden zowel los of samen verkocht.

Ik begrijp het even niet: heb jij nu een pronto+extender gekocht? Of Jack?

blue-eyes

Inderdaad. Is goed, eens kijken hoe dat dan werkt!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey