De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Voor de mede eigenaren / nieuwsgierigen: Linkje Classe site

Citaat
Fixes issue where calibrating with internal noise generator would set single sub configurations to an
incorrect level until the single sub was reassigned

The spectra of the sub noise generator has also been adjusted to give more consistent results over a
range of subs

Addresses momentary increase in volume when changing inputs

Corrects loss of sync between large and small volume displays that occurred when large volume
selected in relative mode with OSD timeout set to zero

Fixes loss of PCM audio via HDMI on some DVD-A and SACD players

Addresses issue where post processing could not be applied when playing a stereo DVD-A via HDMI

Enables subwoofer output on mono post processing modes

Resolves loss of video at resolution change when some Blu-ray players were set to Deep Color

Resolves loss of video at resolution change on some displays and Blu-ray players

Enables post processing on stereo DVD-A disks at rates above 96kHz

Significantly improves intermittent muting during track transitions on CDDA playback.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op mei 22, 2010, 21:18:23
Voor de mede eigenaren / nieuwsgierigen: Linkje Classe site

Die is toch al een tijdje uit. Update gaat inderdaad eenvoudig. Ik zit vooral op de volgende te wachten: EQ bug fix + cutoff begin cd-track.

flash1982

Citaat van: Blue-Eyes op mei 22, 2010, 19:50:39
Yep, dat is een relatief instapsetje. Dat is niet mijn wens, wel de K2 serie ;)


De K2 is het ideaal...... En sinds een jaar of wat de Everest series. De frontspeakers alleen kosten al 66000 euro.
Een JBL synthesis systeem kan oplopen (inclusief ruimte) tot enkele tonnen.

Door alle mensen waarvan iedereen vind dat ze er verstand van hebben unaniem benoemd als het beste wat op HT gebied is te krijgen.
In Enkhuizen is een demo ruimte ingericht met een instap synthesis systeem.

p.s. Als je dat gehoord hebt is het ook jou favoriet :D

weet niet of dat verstandig is om dat eens te beluisteren.. :P

blue-eyes

#4353
Citaat van: Teejoo op mei 22, 2010, 22:33:59
Die is toch al een tijdje uit. Update gaat inderdaad eenvoudig. Ik zit vooral op de volgende te wachten: EQ bug fix + cutoff begin cd-track.

Klopt, begin april volgens mij? Ik heb alleen gewacht totdat ik weer een laptop had. Mijn oude laptop is 100% dood :(

Wel, dus binnenkort weer updaten. Weet jij een datum?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op mei 23, 2010, 08:09:46
Klopt, begin april volgens mij? Ik heb alleen gewacht totdat ik weer een laptop had. Mijn oude laptop is 100% dood :(

Wel, dus binnenkort weer updaten. Weet jij een datum?
Nee, ik weet nog geen datum. Dat gaat allemaal niet zo snel als bij Tag. Bij mij stond hij er overigens op. Wel is hij later geupdate door ik denk de importeur.

Ik merk trouwens wel dat de standby LED bij dit exemplaar wel erg fel is. De oude was ook fel, maar dit is wel wel iets meer voor mijn gevoel. Ik begrijp niet waarom ze hem niet qua lichtsterkte maximaal zo maken zoals bij de amp. Dat is hetzelfde lichtniveau van de LED als je het display van de SSP-800 uitschakeld. Dus het is regelbaar.

SV..S

Citaat van: Blue-Eyes op mei 21, 2010, 12:59:07
Ik begrijp dat je nogmaals langs komt, en nu met chauffeur :D
lijkt me leuk  8)
Citaat
Ik heb ook erg genoten, gelachen en leuk gepraat. De hele set, etc. was een minder issue, teveel met andere zaken bezig geweest.
Wat ik het meest waardeerde is dat je een eigen sub hebt meegenomen, ik dus goed kon concluderen dat de sub 100% in orde is ;)
sub meenemen was een kleine moeite, leuk om ook eens wat te kunnen doen ;)
Citaat

p.s. De film was overigens House of the Flying Daggers ;)

het was iets oosters inderdaad :D die wil ik nog wel eens zien :)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Raphie

Hoe is de Antimode bevallen?
JBL PRX Power!

Kjelt

Citaat van: Teejoo op mei 23, 2010, 09:54:37
Ik begrijp niet waarom ze hem niet qua lichtsterkte maximaal zo maken zoals bij de amp.
Is dat bij de CA-5200 ook instelbaar als je tijdens gebruik op de MODE knop drukt? Ik kan dit niet in de manual terugvinden wat het anders zou zijn, 3 lichtstanden waarbij ik de minste felle eigenlijk voor ht nog te fel vind  ;)

GH

Begrijp ik het goed dat de verlichting niet geheel uit kan?

Teejoo

#4359
Citaat van: GH op mei 23, 2010, 15:12:41
Begrijp ik het goed dat de verlichting niet geheel uit kan?

Dat klopt, maar als ze aan staan dan zijn ze in elk geval gedimd. In standby mode gaat de led flink feller schijnen. Maar helemaal uit kunnen ze helaas niet.

blue-eyes

Citaat van: Kjelt op mei 23, 2010, 13:40:17
Is dat bij de CA-5200 ook instelbaar als je tijdens gebruik op de MODE knop drukt? Ik kan dit niet in de manual terugvinden wat het anders zou zijn, 3 lichtstanden waarbij ik de minste felle eigenlijk voor ht nog te fel vind  ;)

Ik heb 'm gekoppeld via de CAN BUS aan de PRE en CD speler. Ik dim ze derhalve via de AB van de PRE of de CD speler, en al de drie tegelijk.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Raphie op mei 23, 2010, 12:47:36
Hoe is de Antimode bevallen?

Gisteren geen tijd gehad, nu net thuis en vanavond zijn de kinderen thuis, dus niet open te trekken.

Maar uiteraard wel wat geprobeerd.
Mijn conclusie is dat ik wel een paar erg grote pieken moet hebben. Nu de pieken eruit zijn klapt de sub als een gek, de kasten trillen, en dat op standje 20% ipv richting de 100%.
Ik realiseer me nu dat vanwege die pieken ik op andere frequentie te weinig bass ervoer, en dus het volume van de sub omhoog trok, danwel aanvaarde omdat de kinderen 's avonds slapen, ik dus de sub niet opentrek.

Tja. Mooie Velodyne aanschaffen met een ingebouwde, nog mooiere en betere antimode dan deze ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#4362
Citaat van: Blue-Eyes op mei 23, 2010, 15:37:17
Ik heb 'm gekoppeld via de CAN BUS aan de PRE en CD speler. Ik dim ze derhalve via de AB van de PRE of de CD speler, en al de drie tegelijk.
Maar is bij jou de stanby led van de ssp feller dan bij de amp?

blue-eyes

Citaat van: Teejoo op mei 23, 2010, 16:02:04
Maar is bij jou de stanby led van de ssp feller dan bij de amp?

Het is nu moeilijk te zien, maar het lijkt er wel op dat het hier ook zo is. De CD speler is ook feller dan de EV.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BuSpu

Citaat van: Teejoo op mei 22, 2010, 22:33:59
+ cutoff begin cd-track.

Betekent dat dat het eerste begin van de track wegvalt als je start of skipt?

Ik heb dit namelijk met een Primare versterker gehad die lekker tussen de tracks op een soort van mute ging (ik denk de DA converter) en dan dus net te laat openging bij het begin van de nieuwe track. Ik heb toen bij wijze van test een CD gemaakt met ruis tussen de nummers op diverse oplopende nivo's en ja hoor bij een bepaald nivo was het probleem opgelost en ging de DA volgens mij niet meer in mute. Volgens Primare was dit een technische keuze.... ja ja.. >:(
Ook mijn Meridian 508 CD speler doet het soms. Daar is dmv een software-update gezorgd dat het probleem minder werd.

Wel bizar dat zo'n modern apparaat als de Classe daar ook last van heeft of begrijp ik het verkeerd?

Teejoo

#4365
Citaat van: BuSpu op mei 23, 2010, 19:47:29
Betekent dat dat het eerste begin van de track wegvalt als je start of skipt?

Wel bizar dat zo'n modern apparaat als de Classe daar ook last van heeft of begrijp ik het verkeerd?
Je merkt het ook niet bij alle CD's, maar het is gewoon een fractie van de eerste seconde. De meeste CD's starten niet direct, dus daar heb je er geen last van. Desondanks blijkt volgens de beta testers dat het probleem is getackeld, dus dat is mooi.

De oorzaak mis overigens altijd de balans tussen veiligheid en snelheid van het opheffen van de mute bij de start van van een nieuwe audiostream. Dit doet men om de decoder te laten locken, zonder dat er in de tussentijd akelige geluiden richting de speakers gestuurd worden. Dit is bijvoorbeeld heel belangrijk als je een DTS CD(!) inlegt. Als er dan niet even gemute wordt, krijg je een korte maar felle ruis te horen. Pas als de DTS stream is herkend, en de correct decoder aan het werk gaat kan de mute er veilig af.

Bij TAG kon je ervoor kiezen de relais niet te gebruiken, maar dan kon dit gebeuren met een dts CD. Maar de meeste mensen hebben dit niet, dus is het geen probleem.

BuSpu

Citaat van: Teejoo op mei 23, 2010, 21:05:55
Pas als de DTS stream is herkend, en de correct decoder aan het werk gaat kan de mute er veilig af.

Dat wist ik niet. Je zou echter zeggen dat dan binnen een gewone audio CD na het inlezen de mute niet meer aangaat maar met de Primare was dat wel het geval.

Teejoo

#4367
Citaat van: BuSpu op mei 23, 2010, 21:26:13
Dat wist ik niet. Je zou echter zeggen dat dan binnen een gewone audio CD na het inlezen de mute niet meer aangaat maar met de Primare was dat wel het geval.
Ik noem het maar even mute, maar het is natuurlijk niet helemaal dezelfde mute als wanneer je op de MUTE knop drukt. Het gaat er om dat bij het skippen van een track, de stream wordt onderbroken.

Elke fabrikant gaat hier anders mee om, en het heeft ongetwijfeld ook met de gebruikte bouwstenen te maken waardoor de een er helemaal geen last van heeft en de ander niet. Ik vind het daarom wel apart dat dit intern bij een CD speler gebeurt. Die decoder kan namlijk alleen maar een PCM signaal verwachten, zodat muting niet nodig zou moeten zijn. Bij een AV receiver is dat natuurlijk een ander verhaal. Die moet maar afwachten wat er binnen gaat komen.

blue-eyes

Om wat orde in chaos te scheppen, maw, de vele AB's een schop te geven: een Philips Pronto RU970. Een oud beestje van een jaartje of wat oud, maar nog nieuw in doos, niet gebruikt volgens de oude eigenaar.
Deze week onder werktijd maar even ophalen, is op 25km van het werk.



Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Teejoo op mei 22, 2010, 22:33:59
Die is toch al een tijdje uit. Update gaat inderdaad eenvoudig. Ik zit vooral op de volgende te wachten: EQ bug fix + cutoff begin cd-track.

Ik heb nu minder handshake issues, ook is de opstarttijd versnelt.
Zomaar dingen die nu opvallen. Een digitale stroom wordt sneller herkent en direct omgezet in geluid ipv nog even te wachten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op mei 25, 2010, 20:32:57
Om wat orde in chaos te scheppen, maw, de vele AB's een schop te geven: een Philips Pronto RU970. Een oud beestje van een jaartje of wat oud, maar nog nieuw in doos, niet gebruikt volgens de oude eigenaar.
Deze week onder werktijd maar even ophalen, is op 25km van het werk.

O oh.. :)
Weer een hobby er bij.
Pronto is niet zo maar een AB maar een 'way of life' :)

Opstarten en 'wennen' aan de pronto is het meeste werk. Ik kan nu niet meer zonder.

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op mei 25, 2010, 20:32:57
Om wat orde in chaos te scheppen, maw, de vele AB's een schop te geven: een Philips Pronto RU970. Een oud beestje van een jaartje of wat oud, maar nog nieuw in doos, niet gebruikt volgens de oude eigenaar.
Deze week onder werktijd maar even ophalen, is op 25km van het werk.




Mooie aanwinst. Zal in het begin zeker wennen zijn, maar mijn ervaringen met mijn AB zijn erg positief. Veel plezier met programmeren...

Citaat van: riwi op mei 26, 2010, 00:25:58
O oh.. :)
Weer een hobby er bij.
Pronto is niet zo maar een AB maar een 'way of life' :)
:D

Citaat van: riwi op mei 26, 2010, 00:25:58
Opstarten en 'wennen' aan de pronto is het meeste werk. Ik kan nu niet meer zonder.
Ik wil ook niet meer terug naar 8 losse AB's :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

#4372
Citaat van: riwi op mei 26, 2010, 00:25:58
O oh.. :)
Weer een hobby er bij.
Pronto is niet zo maar een AB maar een 'way of life' :)

Opstarten en 'wennen' aan de pronto is het meeste werk. Ik kan nu niet meer zonder.
Inderdaad. En een Pronto is erg handig als je weer nieuwe apparaatuur krijgt. Gaat heel eenvoudig. Moet ik trouwens nog doen voor de 'Endstufen'. 8)

blue-eyes

Ik moet eerst maar eens software opzoeken en een USB naar SERIAL device kopen.
Apparaat is NIET gebruikt, maar heeft ook 6 jaar in de kast gelegen.
Ben benieuwd of die het gaat doen, misschien een nieuwe batterij aan te schaffen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

wat voor pcmcia kaart kan er in jouw laptop ?
Ik heb nog wel een seriele liggen maar dat is een PC card. Kwam erachter dat op mijn laptop alleen smallere in konden (express card 54)

zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/ExpressCard
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm