De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Tja, je kunt niet goedmaken wat je ouders verkeerd hebben gedaan ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sol

Citaat van: Blue-Eyes op januari 12, 2009, 06:25:04
Het is een woonkamer waarin een 7.1 set staat. Ik ga best ver, maar dat soort oplossingen dienen de HT, niet de woonkamer. Dus een NEE ;)



Voor HD formats moeten de rears idd verder uit elkaar. Dat gebeurd ook wel, de oplossing hoe ik het ga doen is al wat postings terug al gemeld (kastenwand, een vaste, of nog vergelijkbare ernaast).

Dit heb ik inderdaad ook gevolgd, maar wist nog niet dat je dit ook werkelijk uit zal gaan voeren. Prima oplossing lijkt me. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

blue-eyes

#2202
Vanmiddag eens zitten te bomen.

Misschien een gek idee, maar wellicht ook niet.
Ik kan natuurlijk de stereo PRE van Classe tweedehands voor een leuke prijs aanschaffen. Dit tilt de stereo kwaliteiten fors omhoog. Nu is het mooie aan de Classe stereo PRE dat deze een bypass heeft voor een surround voorversterker.

Als ik dan mijn Classe SSP300 verkoop / inruil op een Parasound PRE met HD audio heb ik een meer dan behoorlijke stereo set van Classe en een Parasound HT set (met Classe amp als front versterker). Ik heb al een Parasound EV voor de rears, center en surround.


Hmmmmm. Eens kijken naar de prijzen. Ik wil niet teveel geld bijleggen.
Iemand ervaringen met:

- Classe CP500?
- Parasound NewClassic HDP70 (medio zomer 2009, mits de economie aantrekt volgens een persbericht van parasound).

Bovenstaand zijn zomaar gedachtes, om te kijken waar ik heen moet. Stap 1 is gezet (classe set) maar stap 2 lijkt verder weg te zijn door een bevestiging van Classe: in tegenstelling tot eerdere berichten komt er vooralsnog geen opvolger voor de SSP300. Iets waar ik wel van uit was gegaan daar de SSP800 te duur als nieuwe aanschaf is.

Nogmaals, hersenspinsels. Eens kijken als de Parasound daadwerkelijk op de markt is.
Prioriteit ligt nog even ergens anders, maar het is goed te weten wat de mogelijkheden zijn ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

O ja, nog even aanvullend, zodra de SSP800 in bereik is beide PRE's verkopen om zo weer tot 1 Classe set te komen.


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Tinus_

Citaat van: Blue-Eyes op januari 12, 2009, 22:26:57
O ja, nog even aanvullend, zodra de SSP800 in bereik is beide PRE's verkopen om zo weer tot 1 Classe set te komen.

Daar zit ik dus ook mee, ik ben er ook nog lang niet uit. Je wilt gewoon het beste uit de set halen, dus je wilt ook de HD-audio formaten gebruiken. Nu gebruik ik de 5.1 uitgang van de Pioneer maar ik weet zeker dat de Dac's in mijn SSP-600 veel beter zijn. Ik dacht dat ik wel klaar was met de 600 maar het blijft altijd kriebelen om weer een stapje verder te gaan. Maar dan heb je, of ik, strakjes een SSP-800 staan en dan heeft Classe nog geen BluRayspeler in het assortiment.  :-\
Rebuilding my HT

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op januari 12, 2009, 21:36:13
Vanmiddag eens zitten te bomen.

Misschien een gek idee, maar wellicht ook niet.
Ik kan natuurlijk de stereo PRE van Classe tweedehands voor een leuke prijs aanschaffen. Dit tilt de stereo kwaliteiten fors omhoog. Nu is het mooie aan de Classe stereo PRE dat deze een bypass heeft voor een surround voorversterker.

Als ik dan mijn Classe SSP300 verkoop / inruil op een Parasound PRE met HD audio heb ik een meer dan behoorlijke stereo set van Classe en een Parasound HT set (met Classe amp als front versterker). Ik heb al een Parasound EV voor de rears, center en surround.


Hmmmmm. Eens kijken naar de prijzen. Ik wil niet teveel geld bijleggen.
Iemand ervaringen met:

- Classe CP500?
- Parasound NewClassic HDP70 (medio zomer 2009, mits de economie aantrekt volgens een persbericht van parasound).

Bovenstaand zijn zomaar gedachtes, om te kijken waar ik heen moet. Stap 1 is gezet (classe set) maar stap 2 lijkt verder weg te zijn door een bevestiging van Classe: in tegenstelling tot eerdere berichten komt er vooralsnog geen opvolger voor de SSP300. Iets waar ik wel van uit was gegaan daar de SSP800 te duur als nieuwe aanschaf is.

Nogmaals, hersenspinsels. Eens kijken als de Parasound daadwerkelijk op de markt is.
Prioriteit ligt nog even ergens anders, maar het is goed te weten wat de mogelijkheden zijn ;)

Wat wil je weten van de CP500, aangezien die natuurlijk bij ons in huis staat ;)

blue-eyes

Stereo kwaliteiten, en kwaliteit met het doorlussen / passthrough functie (= willekeurige stereo ingang op SSP zetten, EV uitgang op de processor hierop koppelen)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op januari 13, 2009, 13:26:28
Stereo kwaliteiten, en kwaliteit met het doorlussen / passthrough functie (= willekeurige stereo ingang op SSP zetten, EV uitgang op de processor hierop koppelen)

Qua stereo kwaliteiten kan ik duidelijk zijn. Dit ding is hiervoor puur gemaakt. Je kent de Classé sound en dat levert hij dan ook prima. Heb helaas weinig referentie aangezien de CP-500 blindelings is gekocht, er zijn geen andere VV's die de revu hebben gepasseerd.

De pass-through hanteren wij ook. Wij hebben er de Marantz SR9200 erop staan vanwege DVD die dus via de DV8300/SR9200 voor de frontkanalen naar de CP-500 gaan en welke het signaal weer doorgeeft naar de CA-2200. Dit is heel gemakkelijk in de software in te stellen dat er een bepaald kanaal als SSP moet gaan dienen.

Alleen je laatste vraag snap ik niet helemaal of is mij wat onduidelijk. Wat bedoel je met de Eindversterker op de processor te koppelen? En hoe zie jij jou toepassing dan van de CP-500 in jou installatie?

blue-eyes

Ik bedoel dat precies zoals jullie de 9200 hebben gekoppeld.

Mijn situatie zou dan identiek zijn, alleen wil een HD PRE gebruiken ipv zoals jullie een nu de receiver gebruiken. Dus voor een BR/DVD kijken moet ik om de EV voor de fronts te gebruiken ook de CP500 aanzetten met de passthrough.

Ik moet alleen nog uitzoeken of ik mijn CDP300 zowel op de CP500 (CD luisteren, analoog aansluiten) als digitaal coax (DVD kijken) op de HD PRE kan aansluiten.

Anders bel even op interne nummer ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Toch wel handig die interne telefoons  ;)

blue-eyes

Het is duidelijk dat het gewoon kan ;)


Nu eens kijken of er een leuke CP500 voorbij komt.

iemand een SSP300 nodig? ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

diceman

#2211
Citaat van: Blue-Eyes op januari 14, 2009, 10:19:45
Het is duidelijk dat het gewoon kan ;)


Nu eens kijken of er een leuke CP500 voorbij komt.


iemand een SSP300 nodig? ;D

Op www.audio-markt.de, staan er twee, wel aan de prijs maar je moet wat  ;)

blue-eyes

Die had ik al zien staan.
Dat is mij te duur. ZOals gezegt wil ik niet teveel geld investeren. Ik blijf wachten op een kansje.

Achteraf had ik de CP500 moeten kopen hier op het forum, 1700 euro...........

Net nog even met een collega geboomd hierover. Ik ben nu wel zover als een kansje voorbijkomt ik dat ga pakken.
Maar anders niet ;)



De 4 paar W&M kabels zijn binnen, vanavond even snel aansluiten en dan voor het eerst HD sound in huize Blue-Eyes ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

diceman

#2213
Citaat van: Blue-Eyes op januari 14, 2009, 13:20:46
Die had ik al zien staan.
Dat is mij te duur. ZOals gezegt wil ik niet teveel geld investeren. Ik blijf wachten op een kansje.

Achteraf had ik de CP500 moeten kopen hier op het forum, 1700 euro...........

Net nog even met een collega geboomd hierover. Ik ben nu wel zover als een kansje voorbijkomt ik dat ga pakken.
Maar anders niet ;)



De 4 paar W&M kabels zijn binnen, vanavond even snel aansluiten en dan voor het eerst HD sound in huize Blue-Eyes ;)

Dacht ik al dat je het had gezien.

En ja die had je kunnen kopen, maar als je alles van te voren weet heb je een optocht.
Wie weet loop je er één tegen het lijf, wordt je getipt door een forumlid.

Veel HD luisterplezier  :bigsmile:

blue-eyes

Citaat van: diceman op januari 14, 2009, 13:31:05
Dacht ik al dat je het had gezien.

En ja die had je kunnen kopen, maar als je alles van te voren weet heb je een optocht.
Wie weet loop je er één tegen het lijf, wordt je getipt door een forumlid.

Veel HD luisterplezier  :bigsmile:

Mooi forum hebben we he ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sol

Veel HD luistergenot gewensd! Maar met een setup zoals die van jou moet dat wel goedkomen denk ik! ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

BuSpu

Citaat van: Blue-Eyes op januari 14, 2009, 13:20:46
voor het eerst HD sound in huize Blue-Eyes ;)

Sorry hoor als het een domme vraag is maar is dat meer dan Dolby Digital of DTS?

blue-eyes

Citaat van: BuSpu op januari 14, 2009, 21:53:57
Sorry hoor als het een domme vraag is maar is dat meer dan Dolby Digital of DTS?

Ja, dit is een nieuwe soundformat wat veelal gebruikt wordt op Blu-Ray media.
Vergelijk dit met regulier beeld: DVD (=SD) vs HD, 1080P. DD/DTS vs DTS HD / DD HD etc.


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Gisteren alles aangesloten, niet echt getest. Stonden andere zaken op het programma.

Wel even snel de afstanden en dB's overgenomen van de PRE en overal 10dB van afgehaald wegens de -10dB van de sub.


Verbazingwekkend, als ik een film in mijn eentje kijk staat het volume op standje hard, beginnend op -30.
Nu via analoog moest ik het volume al op -30 zetten voordat ik uberhaupts iets hoorde......
Ik snap dat ik de analoog op -10 heb ingesteld, maar ik moest meer dan -10 op de volumeknop corrigeren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

BuSpu

Citaat van: Sol op januari 15, 2009, 20:24:34
Lees dit eens door: ;)

dank, weer in een klap bij de tijd  ;)

Sol

Citaat van: Blue-Eyes op januari 15, 2009, 07:52:18
Gisteren alles aangesloten, niet echt getest. Stonden andere zaken op het programma.

Wel even snel de afstanden en dB's overgenomen van de PRE en overal 10dB van afgehaald wegens de -10dB van de sub.


Verbazingwekkend, als ik een film in mijn eentje kijk staat het volume op standje hard, beginnend op -30.
Nu via analoog moest ik het volume al op -30 zetten voordat ik uberhaupts iets hoorde......
Ik snap dat ik de analoog op -10 heb ingesteld, maar ik moest meer dan -10 op de volumeknop corrigeren.

Hmmm... raar.
Als mijn Denon op -30 staat, dan kunnen de buren al zachtjes meegenieten. ;D
Wel vreemd als je bij -30 inderdaad nog nauwelijks iets hoort.
Al geprobeerd om zonder de -10dB correctie te draaien? ( En sub daarop aanpassen? )
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

blue-eyes

Ja hoor, ook geprobeerd.

Ik kan ook de sub bijstellen, maar dat is niet zoals het hoort, en niet zo subtiel. Klinkt nu meer als LOUDNESS, dat is niet wat een sub hoort te doen.

Duidelijk is dat als je eenmaal HD heb gehoord, DD en DTS erg "dof" klinkt, enorm verschil!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Kan iemand mij vertellen hoe de markt kwa inruil is?
De 2ehands markt ligt op zijn gat, dat zal voor een winkel dan niet anders zijn.

Ik wil eens kijken wat de inruil van mijn SSP300 doet op bijv. een Marantz 8003.
En dan een CP500 voorversterker van Classe erbij (2ehands).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#2224
Ik ben er uit. Kort testje gedaan bij een kennis, verschil tussen CP500 en de SSP300 is meer dan groot.
Nu ik de SSP300 weer hoor is het of er een dekentje over heen is getrokken.

Plan is dus nu ook duidelijk. Ik wacht tot een leuke aanbieding van een 2ehands CP500 langskomt (CP700 zal wel te duur zijn ;D ).
Vanaf dat moment ga ik shoppen met de SSP300, danwel verkopen, danwel inruilen op:

Huidige wensen lijst, in volgorde van gewenstheid:
- Parasound NewClassic HDP70 (in de loop van deze zomer? 2500 dollar)
- Onkyo Pro PR-SC885P (nu, 1500 euro)
- Marantz AV8003 (nu, 2800 euro)
- En nog wat alternatieven die ik nu niet weet ;)

Het lijkt, gezien de inruilwaarde van de Classé, dat ik de deal dan met een bijbehorende BR speler zal maken, en dus moet bijleggen en de Sony ga inruilen.

Een overweging is de aanschaf van een receiver, dan kan ik mijn Parasound 6 kanaals EV ook verkopen. De Parasound HDR77 AV-receiver bijvoorbeeld.
Dit laatste idee sluit ik niet uit, maar lijkt me onwaarschijnlijk daar ik in de toekomst uiteindelijk op het vlaggeschip van Classé, de SSP800 wil uitkomen en dus EV's nodig heb.


GOED. RUST IN DE TENT! HET PLAN IS GETROKKEN, NU MAAR EENS AFWACHTEN WAT ER LANGS KOMT!

p.s. Niet om alles, ik ga eerst op een koopje jagen, ik realiseer me dat het koopje van jongstleden, 1700 euro, niet gauw langskomt, maar toch ga ik eerst voor dat soort koopjes. Over een half jaar kan ik altijd nog het budget verhogen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey