De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teejoo

#1825
Citaat van: Audiofiel op maart 26, 2008, 10:45:12
DPLII of DPLIIx is net als DTS Neo6 een mode om van een stereo-signaal een surroundsignaal te maken, dat heeft niets te maken met de omrekening van 5.1 naar 7.1.
Nee, dat klopt niet. Dat was bij het oude dolby het geval, maar nu kan er veel meer, afhankelijk van het uitgangsignaal. DPLIIx genereerd wel degelijk bij een 5.1 signaal een 7.1 signaal, en bij een 2.0 signaal ook max 7.1. Dus net zoals L7 van Lexicon. DTS Neo weet ik niet uit mijn hoofd.

blue-eyes

Leuke discussie! Ga vooral door.

maar voor de duidelijkheid, die modi gebruik ik niet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Wat wel jammer is dat je inderdaad geen DPLIIx hebt, want dat is voor 7.1 echt een toevoeging en buiten L7 denk ik de enige manier om op een goed manier 7.1 te maken. Alle THX modes zijn gewoon niet te gebruiken (hoogfilter!). Maar zoals je zelf al had aangegeven heb je qua surround gewoon bewust een stapje terug gedaan t.o.v. de Tag. (En dan heb ik het nog niet eens over de RoomEQ.)

Audiofiel

THX modes doen op de Classé volgens mij helemaal niets met 5.1 naar 7.1 processing. Ze doen alleen een re-equilizing en dat soort zaken. THX is een mode die je er bij aan kunt zetten, niet een zelfstandige decoder. ;)


@Teejoo: met DPLIIx heb je helemaal gelijk. Die rekent inderdaad ook 5.1 naar 7.1 om. DPLII deed dat niet. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

roland p

Doet Logic 7 niet méér dan alleen 2 kanalen erbij rekenen? Het lijkt mij dat zo'n beetje alle kanalen behalve de center opnieuw berekend moeten worden.
Alleen LCR staan nog op de originele plek. Je surroundspeakers zijn in een 7.1 opstelling iets naar voren gekomen dus die zouden ook een ander geluid moeten gaan produceren (Meer front).
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

blue-eyes

Even een opmerking: ik heb nog steeds niet goed kunnen testen, dus ik weet ook niet 100% zeker welke modi etc. ik kan gebruiken. Ik hoop vanavond wat meer tijd te hebben.

Als het goed is is de vriendin van huis vanavond.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: roland p op maart 26, 2008, 13:57:58
Doet Logic 7 niet méér dan alleen 2 kanalen erbij rekenen? Het lijkt mij dat zo'n beetje alle kanalen behalve de center opnieuw berekend moeten worden.

Ja, maar daar kun je nog een heel boek over schrijven en we wilden het niet nog ingewikkelder maken.

Overigens zet jouw opmerking mij wel aan het denken. Ik geloof eigenlijk ook dat zowel bij Logic 7 als DPLIIx alle 4 de surrounds 'behandeld' worden. Dus side surrounds meer voor de 'ambient' sounds en een beetje steering, en de surround back voornamelijk steering. Maar dat is puur mijn vermoeden.

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op maart 26, 2008, 13:16:09
maar voor de duidelijkheid, die modi gebruik ik niet.

Het was niet mijn bedoeling om verwarring te stichten hoor ;)

Citaat van: Audiofiel op maart 26, 2008, 13:50:27
@Teejoo: met DPLIIx heb je helemaal gelijk. Die rekent inderdaad ook 5.1 naar 7.1 om. DPLII deed dat niet. ;)

Je quote uit de handleiding vermeldt helemaal niets over hoe de Classe van een 5.1 kanaals signaal een 7.1 kanaals output maakt. DPLIIx kan dat doen zoals ik al zei, maar dat heeft de Classé niet.

Het punt dat ik wilde maken is dat als je geen processing hebt om van 5.1 7.1 te maken, dan moet je voor 5.1 materiaal je achterspeakers anders plaatsen dan dat je dat voor een 7.1 opstelling zou doen. Dat lijkt me niet handig. Ik verwacht dat de Classe het signaal gewoon dupliceert naar zowel rears als surrounds bij het afspelen van een 5.1 bron, dan valt het nog mee maar is het nog steeds niet perfect.

@rolandp : Logic7 behandelt niet alleen de achterspeakers maar doet in de meeste modes ook wat met de fronts en center. In Logic7 music wordt een deel van het center kanaal naar de fronts gestuurd en een deel van de fronts ook naar de sides.

blue-eyes

Citaat van: riwi op maart 26, 2008, 20:15:44
Ik verwacht dat de Classe het signaal gewoon dupliceert naar zowel rears als surrounds bij het afspelen van een 5.1 bron, dan valt het nog mee maar is het nog steeds niet perfect.

Met de nodige aanpassingen in tijd en afstand. Ik vermoed dit ook.
Je krijgt nog ietsjes meer gevoel van "het rondom geluid" .
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#1834
Ik ben de laatste tijd en de komende tijd niet zo vaak meer aanwezig.

Voor diegenen die weten hoe de vorige zwangerschap verliep: deja vu.......... Carina is nu 29 weken onderweg en sinds gisteren opgenomen met dezelfde kenmerken als in de vorige zwangerschap. Klinkt raar, maar veel geluk ligt ze nog een  dikke 2 maand in het ziekenhuis voordat ze moet bevallen (95% kans op keizersnede).

Dus even wat andere prioriteiten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ACQUA

Spijtig, maar zolang alles goed verloopt...

Sterkte

ACQUA

TheSpeedSkater

Ai! Succes, maar vooral voor je vrouw!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Raymen

Hoi eisse,  succes met je vrouw.

ik stuur je morgen een mailtje.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

El Penumbra

Veel succes gewenst de komende periode!

Audiofiel

Veel sterkte de komende periode. Richt al je energie vooral op waar het moet zijn: je vrouw, je kleine en de aanstaande. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Moony

Sterkte de komende tijd!
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Oracle

Rot voor jullie beiden!! Succes in de komende periode dan maar , en hopelijk geen nare complicaties!

Gr,
Mark

molle

Sterkte toegewenst hoor.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

Hopelijk komt alles goed voor jullie! veel succes en moed gewenst

Raphie

Sterkte BE, laat me ff weten als je wat nodig hebt.  ;)
JBL PRX Power!

blue-eyes

@ Raphie ;)

@iedereen: merci mannen!

Inmiddels al iets meer bekend. Van de oorspronkelijke 5 dagen observatie lijkt het mij, als ik de symptonen goed beoordeel dat deze vijf dagen 2 maand gaan worden.... De bloeddruk blijft stijgen :(

Wordt vervolgt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Oei, heel veel sterkte met zijn allen!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Pieter-Jan

Veel sterkte Blue-Eyes,

Het is inderdaad rot om je vrouw zo hulpeloos in een ziekenhuisbed te zien liggen en samen te moeten afwachten en hopen dat alles verder goed blijft gaan.
Nu goed: je bent blijkbaar ook al ervaringsdeskundige dus dat komt wel goed ...(wij hebben ook iets gelijkaardigs meegemaakt)

Blijf vooral aan de zijde van je vrouwtje staan en alle succes met het verder verloop van de zwangerschap ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

tiptop

Heel veel sterkte gewenst voor je vrouw en jou Eisse.

Hoop dat het allemaal helemaal goed gaat komen!
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.