R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Gestart door R, februari 29, 2004, 23:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

R

Citaat van: Doubleoz op juni 24, 2016, 07:51:32
Heb je het geluid bij TV kijken niet over je luidsprekers? Daarvoor is wat mij betreft die Majik DSM juist zo mooi met zijn HDMI aansluitingen.

Doe ik eigenlijk nooit, voor films wel. Alhoewel de dsm dan enkel amp wordt, de sr 6009 doet de rest.

R

#4376
Stevige overpeinzingen hier. Een aantal redenen bewegen me om na te denken over iets anders:
1. De laatste tijd gebruik ik de set steeds minder 'serieus', terugdenkend is dat al 1,5-2 jaar zo. Films zeer sporadisch
2. Daarnaast beginnen de kindervingers op gevaarlijke hoogte te komen
3. Ik ben wel weer toe aan iets anders, en wat klussen.

Twee opties spelen door mijn hoofd, optie 2 het meest.
1. De speakers een beetje downgraden, maar een klein setje Harbeth bijvoorbeeld.
2. Terug naar 2.0 en de speakers in het meubel integreren. Ik denk er dan aan om fronts/center/receiver(5x gebruikt)/kabels te verkopen en een setje actieve speakers (genelecs G four of zo) in het linker/rechter vak van het meubel achter grijs speakerdoek te maken. Twijfel binnen dit scenario nog of 3.0 ook nog kan, maar past eigenlijk niet in het meubel.

Het enige component wat minimaal blijft is de Linn, die blijft het (streaming) hart van de set, en volgens mij kan ik via de pre-outs prima een setje actieve speakers aansturen. Ik zal zeker op kwaliteit inleveren, maar ik vind dat de komende jaren niet erg.

Ik heb geen haast, en ben e.e.a. aan het onderzoeken. Mochten jullie nog ideeën hebben, die hoor ik graag. Mocht je interesse hebben in iets, zie ik graag een PM.

BuSpu

Speel op basis van vergelijkbare overwegingen met Dynaudio Focus XD 200. Kan je zo met streamer in, speaker heeft volume met remote. Niet de goedkoopste oplossing maar wel een die erg fraai kan zijn.

frank2

Actieve Adam speakers, redelijk klein en met een voor mij in ieder geval mooi groots geluid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

R

Citaat van: BuSpu op november 22, 2016, 14:47:33
Speel op basis van vergelijkbare overwegingen met Dynaudio Focus XD 200. Kan je zo met streamer in, speaker heeft volume met remote. Niet de goedkoopste oplossing maar wel een die erg fraai kan zijn.

Wat ik nog afvraag is hoe de volume in mijn setup zal gaan. Vanuit de linn als pre heb ik toch gewoon volume control? Of verschil dat per actieve speaker?

Serieuze jongens trouwens die XD200!

BuSpu

Je zou met alleen een streaker uit kunnen. Mijn basis is een Meridiaan Solo's, dan digitaal de XD200 in en klaar  :pompom:

R

Citaat van: BuSpu op november 22, 2016, 22:11:29
Je zou met alleen een streaker uit kunnen. Mijn basis is een Meridiaan Solo's, dan digitaal de XD200 in en klaar  :pompom:

Mooie typo ;) Ik houd de DSM ivm andere apparaten die er ook nog aanhangen.

BuSpu


Starred


R


bmateijsen

Mijn kinderen hebben nog nooit interesse gehad voor de luidsprekers... Wanneer een vriendje of vriendinnetje komt spelen, dan wel, maar ook niet echt iets om je druk over te maken. Ik zou daarvoor het niet weg doen....

Of gewoon wel doen en straks bij ons lekker komen upgraden 8).

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

R

Citaat van: bmateijsen op november 23, 2016, 13:36:10
Mijn kinderen hebben nog nooit interesse gehad voor de luidsprekers... Wanneer een vriendje of vriendinnetje komt spelen, dan wel, maar ook niet echt iets om je druk over te maken. Ik zou daarvoor het niet weg doen....

Of gewoon wel doen en straks bij ons lekker komen upgraden 8).

Snap je punt, kids is niet de enige reden. En wie weet over een paar jaartjes ;)

Weet jij hoe dit werkt vanaf de linn dsm naar een actieve speaker. Analoog/digitaal mbt volumeregeling?

R


Starred

Citaat van: R op november 23, 2016, 13:15:16
Best een goed idee....

Ik gebruik de Arcam/SF eigenlijk alleen voor film.

En Sonos voor muziek.
2x een Sonos 5 is best prima genietbaar voor muziek en het bedieningsgemak doet de rest

R

De SR 6009 heeft inmiddels een nieuw baasje gevonden. De vervolgstappen zijn de fronts/center/kabels verkopen. Ik heb al een nette prijs voor de Genelec G three/four liggen, een van die zal het waarschijnlijk wel worden.






remco320

Mooie monitors! Waar ga je die eventueel vandaan halen? Ben benieuwd hoe ze klinken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

R


remco320

Thnx!! Ga ik binnenkort eens langs!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Maximus_Aurelius

Jammer R dat je zo'n pracht set weg doet. Ook qua design zoiets weg te doen.
Ik hoop voor je dat je hetzelfde in het nieuwe project terug vind en dat je ook kunt genieten.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

R

#4395
Citaat van: Maximus_Aurelius op december  5, 2016, 00:05:16
Jammer R dat je zo'n pracht set weg doet. Ook qua design zoiets weg te doen.
Ik hoop voor je dat je hetzelfde in het nieuwe project terug vind en dat je ook kunt genieten.

Ik snal helemaal wat je bedoelt en zo voelt het ook. Er is goed en lang over nagedacht, en er zijn ook wat twijfels. Toch is er maar één manier, en dat is proberen. Ik zal er zeker niet hetzelfde voor terug krijgen, maar wel benefits op andere vlakken. Mocht het niet goed uitpakken, zoeken we gewoon weer verder.

Edit: er wordt op MP al goed geboden, dus meer mensen delen je mening ;). Ik hoop overigens dat ze op het forum blijven ;)

R

De speakers worden waarschijnlijk donderdag opgehaald en de nieuwe zijn besteld. Point of no-return ;)

Nu nog even een adresje zoeken voor donkergrijs (en goed) speakerdoek.

Maximus_Aurelius

Oei oei. Nu wordt het dus serieus  ;). Het is gebeurd, vaarwel beauty's.
Blijven ze binnen het forum?

Ik vind toch de SF in Graphite de mooiste die er zijn. Vallen de plankjes minder op ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jumping Jack

Speakerdoek heb ik in het verleden wel eens besteld bij Akustikstoff (en dan een punt en com)  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

blue-eyes

Citaat van: Jumping Jack op december  6, 2016, 10:15:49
Speakerdoek heb ik in het verleden wel eens besteld bij Akustikstoff (en dan een punt en com)  ;).

Thx (even topic kapen, sorry R. :) ).
Ga ik ook gebruiken! Spuitbus lijm mee bestellen en een goede schaar neem ik aan? That simple?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey