Bas' Bios - voorzetje

Gestart door Bas Akkerman, januari 23, 2012, 14:37:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maikel_audionerd

Eichmann Express 6, bevallen mij ontzettend goed.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Bas Akkerman

Citaat van: scoc op november 23, 2016, 22:15:44
Supra EFF-IX goede prijs kwaliteit. Ik heb deze in XLR variant reeds meer dan 5 jaar in mijn surround set en ben hier voor de prijs tevreden van.
Neem ik ook mee! :thumbs-up:

Citaat van: Stef op november 23, 2016, 23:18:26
Je zou misschien ns naar dnm reson kunnen kijken...nieuw binnen je budget lijkt me (zowieso te koop via dnm webshop).... mooie open interconnect (en geloof een nieuwe versie sinds een paar maanden).

Op dit forum zag ik er een stukje over, volgens mij van jou. Veelbelovend!

Citaat van: Maikel_audionerd op november 24, 2016, 02:25:02
Eichmann Express 6, bevallen mij ontzettend goed.
Ook eens opzoeken.

Bedankt voor de tips jongens!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

erik s.

Citaat van: Bas Akkerman op november 23, 2016, 20:14:57
En we gaan in één ruk door. Missing link zijn de interlinks tussen Lexicon en Parasound. Vooralsnog heb ik iets van de mediamarkt, niet iets heel bijzonders. Garmt opperde Linn Black en ik ben benieuwd wat jullie voor tips en ideeën hebben. Het gaat om 5 stuks interlinks van elk 50 centimeter tot 1 meter, budget pakweg €300 (?) voor 5 stuks. Tweedehands is zeker een optie.

Belangrijkste is dat ze in mijn systeem passen die op mij als gelaagd en genuanceerd overkomt met een fijne flow. Kabels die een ruimtelijke afbeelding geven en ook een zekere flow hebben, hebben mijn voorkeur.

De goedkoopste Nordost lijkt zeker een optie bijvoorbeeld.
De Linn lijken mij ook een goede optie.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

skyfox

Mogelijk heb ik het gemist, maar heb je de speakerkabels al op orde? Daar lijkt me anders de eerste en meeste winst te zitten ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: erik s. op november 24, 2016, 08:56:27
De Linn lijken mij ook een goede optie.
Die neem ik ook zeker mee in het vergelijk.

Citaat van: skyfox op november 24, 2016, 09:01:22
Mogelijk heb ik het gemist, maar heb je de speakerkabels al op orde? Daar lijkt me anders de eerste en meeste winst te zitten ;)
Gedeeltelijk. Ik ben wel een brondenker. Dus vanaf de bron upgraden verder de keten in en dan is het upgraden van interlinks belangrijker dan luidsprekerkabels. Speelt natuurlijk ook het financiële aspect mee, interlinks kosten minder dan luidsprekerkabels. Bij de keuze van de interlinks betrek ik echter ook de luidsprekerkabels, omdat ik die wellicht in dezelfde serie als de interlinks wil hebben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

#455
Tellurium Q Black lijkt me ook een mooie optie. Altijd gevaarlijk die recensies...
Laat maar, niet goed naar de prijs gekeken. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

#456
Zou geen supra nemen, die hebben een vreemd geluid, maw zijn niet echt eerlijk maar voorzien van een flinke saus. Mijn idee, dat wel maar je hoort de goedkoopheid. Om het zo uit te drukken. Als je slim bent ga naar Ronald ben je goedkoop uit en heb je meteen goede kabels. Maar dat is weer wat ik vind aan jou de keus.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

eddy135

Dat is dus wat er steeds gebeurt: iedereen komt met welgemeende adviezen, compleet gebaseerd op eigen ervaringen en voorkeuren, zonder dat het ook maar iets met jouw specifieke situatie te maken heeft.
Zonde van de moeite allemaal, gewoon zelf lekker gaan luisteren! :devil:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Geen enkel probleem vind ik. Het is altijd goed om je blik te kunnen verruimen en niet alleen bij de bekende merken te blijven.. Uiteindelijk zijn het mijn oren die de juiste kabel in mijn set bepalen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

Volledig mee eens; maar iets echt verrassends heb ik nog niet voorbij zien komen.... :confused:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Van JKE en DNM (wel de versterker, daar is de Resolution Audio op gebaseerd) had ik nog niet gehoord moet ik zeggen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op november 24, 2016, 11:45:38
Gedeeltelijk. Ik ben wel een brondenker. Dus vanaf de bron upgraden verder de keten in en dan is het upgraden van interlinks belangrijker dan luidsprekerkabels. Speelt natuurlijk ook het financiële aspect mee, interlinks kosten minder dan luidsprekerkabels. Bij de keuze van de interlinks betrek ik echter ook de luidsprekerkabels, omdat ik die wellicht in dezelfde serie als de interlinks wil hebben.

Ik snap je beredenering. Alleen wat ik me herinner is dat er 3 soorten speakerkabel lagen, waarvan sommige uit meerdere stukken. Als dat nog steeds zo is, dan vraag ik me af hoe je eigenlijk de kwaliteiten van de interlinks kan beoordelen. Nog iets sterker, je hebt ooit gezegd dat het geheel samen moet kloppen. Dan is de combinatie van bron tot weergever, inclusief zowel interlinks als speakerkabels, onderdeel van het uiteindelijke geluid.

Áls je dan interlinks gaat luisteren dan lijkt het mij zinnig als je ze beluisterd inclusief speakerkabels die je voorkeur (gaan) genieten. Zelfs als je die pas op later termijn gaat aanschaffen. Hoe kijk je daar zelf tegenaan?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Maikel_audionerd

#462
Citaat van: eddy135 op november 25, 2016, 16:50:55
Dat is dus wat er steeds gebeurt: iedereen komt met welgemeende adviezen, compleet gebaseerd op eigen ervaringen en voorkeuren, zonder dat het ook maar iets met jouw specifieke situatie te maken heeft.
Zonde van de moeite allemaal, gewoon zelf lekker gaan luisteren! :devil:
Ik snap wel wat je bedoeld maar ben t er niet mee eens.
Bas vroeg;
Citaat
Belangrijkste is dat ze in mijn systeem passen die op mij als gelaagd en genuanceerd overkomt met een fijne flow. Kabels die een ruimtelijke afbeelding geven en ook een zekere flow hebben, hebben mijn voorkeur
Ik had bovenstaande twee, volgens mij belangrijkste, punten uitgelicht en daar mijn antwoord op gebaseerd. Ik verwacht dat andere posters iets soortgelijks gedaan hebben.
Fout dat ik dat niet benoemd had  :crazy:  , dus bij deze voor alle volledigheid alsnog  ;)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op november 25, 2016, 18:43:19
Ik snap je beredenering. Alleen wat ik me herinner is dat er 3 soorten speakerkabel lagen, waarvan sommige uit meerdere stukken. Als dat nog steeds zo is, dan vraag ik me af hoe je eigenlijk de kwaliteiten van de interlinks kan beoordelen. Nog iets sterker, je hebt ooit gezegd dat het geheel samen moet kloppen. Dan is de combinatie van bron tot weergever, inclusief zowel interlinks als speakerkabels, onderdeel van het uiteindelijke geluid.

Áls je dan interlinks gaat luisteren dan lijkt het mij zinnig als je ze beluisterd inclusief speakerkabels die je voorkeur (gaan) genieten. Zelfs als je die pas op later termijn gaat aanschaffen. Hoe kijk je daar zelf tegenaan?
Daar heb je zeker een punt. Ik zat al te denken om in eerste instantie alleen te testen in stereo, dat maakt het vergelijk wat makkelijker en sneller. Volgens mij hebben de fronts wel dezelfde bekabeling. Dan extrapoleer ik wat ik hoor in stereo naar surroundgeluid, is dat terecht...?

Citaat van: Maikel_audionerd op november 25, 2016, 18:53:02
Ik snap wel wat je bedoeld maar ben t er niet mee eens.
Bas vroeg;Ik had bovenstaande twee, volgens mij belangrijkste, punten uitgelicht en daar mijn antwoord op gebaseerd. Ik verwacht dat andere posters iets soortgelijks gedaan hebben.
Fout dat ik dat niet benoemd had  :crazy:  , dus bij deze voor alle volledigheid alsnog  ;)
Dat zijn zeker de belangrijkste punten. De vraag is of iedereen zo antwoord heeft gegeven, ik betrap mezelf er ook op snel antwoord te geven vanuit mijn eigen voorkeur.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Over kabels moet je niet moeilijk doen. Fexibel, leuke stevige pluggen, goede afscherming en klaar.

De JKE's zijn helaas al verkocht. Maar kan je prima zelf maken.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op november 25, 2016, 19:09:01
Daar heb je zeker een punt. Ik zat al te denken om in eerste instantie alleen te testen in stereo, dat maakt het vergelijk wat makkelijker en sneller. Volgens mij hebben de fronts wel dezelfde bekabeling. Dan extrapoleer ik wat ik hoor in stereo naar surroundgeluid, is dat terecht...?

Eens dat je dat kan extrapoleren. Dan nog steeds loop je tegen het feit aan dat de subtiele nuances van je huidige speakerkabel niet per sé matchen met de uiteindelijke speakerkabel. Daardoor kunnen nuances van je interlinks op je huidige speakerkabel anders overkomen dan met je uiteindelijke kabel. Tenzij je bijvoorbeeld een goedkope(re) speakerkabel naar alle speakers trekt en daar het voorlopig mee gaat doen. Een simpele, goede speakerkabel hoeft niet duur te zijn (bijv Canare). Gezien je huidige "brei" aan speakerkabels is dat wellicht geen slecht idee?

Dat gezegd te hebben, ik geloof inmiddels heilig in akoestiek als het fundament van een audioset. Je ruimte kennende valt er, naast speakerkabel van 1 type, wellicht nog veel te winnen op dat vlak. Pas als de akoestiek maximaal geoptimaliseerd is binnen de mogelijkheden van de ruimte en je woonbenodigdheden, kan je écht op zoek naar de fijne nuances die een kabel aan een set kunnen geven. Wellicht dat je beter daar eerst in kan investeren, als je denkt dat daar nog ruimte is voor verbetering? Des te beter zal je straks je kabels kunnen matchen met je gehoor :)

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op november 25, 2016, 20:46:03
Over kabels moet je niet moeilijk doen. Fexibel, leuke stevige pluggen, goede afscherming en klaar.

De JKE's zijn helaas al verkocht. Maar kan je prima zelf maken.

Gr. Hans
Ik zit nog wel een beetje bij het believersgedeelte, dus ik vind de reis naar een goede match een leuke.

Citaat van: skyfox op november 25, 2016, 21:37:12
Eens dat je dat kan extrapoleren. Dan nog steeds loop je tegen het feit aan dat de subtiele nuances van je huidige speakerkabel niet per sé matchen met de uiteindelijke speakerkabel. Daardoor kunnen nuances van je interlinks op je huidige speakerkabel anders overkomen dan met je uiteindelijke kabel. Tenzij je bijvoorbeeld een goedkope(re) speakerkabel naar alle speakers trekt en daar het voorlopig mee gaat doen. Een simpele, goede speakerkabel hoeft niet duur te zijn (bijv Canare). Gezien je huidige "brei" aan speakerkabels is dat wellicht geen slecht idee?

Dat gezegd te hebben, ik geloof inmiddels heilig in akoestiek als het fundament van een audioset. Je ruimte kennende valt er, naast speakerkabel van 1 type, wellicht nog veel te winnen op dat vlak. Pas als de akoestiek maximaal geoptimaliseerd is binnen de mogelijkheden van de ruimte en je woonbenodigdheden, kan je écht op zoek naar de fijne nuances die een kabel aan een set kunnen geven. Wellicht dat je beter daar eerst in kan investeren, als je denkt dat daar nog ruimte is voor verbetering? Des te beter zal je straks je kabels kunnen matchen met je gehoor :)


Naar mijn idee is mijn akoestiek in de HT-ruimte niet eens zo verkeerd. Het is een rommeltje en er staan open kledingkasten. Kortom, diffusie en absorptie van nature. Bovendien zit ik behoorlijk dicht op de luidsprekers.

Neemt niet weg dat er verbetering in kan zitten. Het is meer dat er wat interlinks kapot zijn en ik "dus" op zoek ben. Maar vooralsnog moet ik het misschien gewoon maar doen met cheap ass kabeltjes. Dat was tot op heden ook geen punt. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

rovinggecko

Heb je al eens overwogen eea zelf te maken, op maat?
Mogami 2534 microfoon kabel en een paar neutriks doen het heel aardig.
Je kan er voor het mooie dan nog een sleeve omheen trekken.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

eddy135

Citaat van: Maikel_audionerd op november 25, 2016, 18:53:02
Ik snap wel wat je bedoeld maar ben t er niet mee eens.
Bas vroeg;Ik had bovenstaande twee, volgens mij belangrijkste, punten uitgelicht en daar mijn antwoord op gebaseerd. Ik verwacht dat andere posters iets soortgelijks gedaan hebben.
Fout dat ik dat niet benoemd had  :crazy:  , dus bij deze voor alle volledigheid alsnog  ;)
Dat mag.
Was overigens niet persoonlijk bedoeld, dus ik zou het ook niet zo opvatten... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Maikel_audionerd

Citaat van: eddy135 op november 25, 2016, 23:43:47
Dat mag.
Was overigens niet persoonlijk bedoeld, dus ik zou het ook niet zo opvatten... ;)
Don't worry, deed ik niet hoor. Gewoon wat zelfreflectie van mijn kant, altijd goed.

Bas, als het geen kapitalen kost zou ik gewoon lekker beetje experimenteren, hartstikke leuk.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Bas Akkerman

Citaat van: rovinggecko op november 25, 2016, 23:41:52
Heb je al eens overwogen eea zelf te maken, op maat?
Mogami 2534 microfoon kabel en een paar neutriks doen het heel aardig.
Je kan er voor het mooie dan nog een sleeve omheen trekken.
Zelfgemaakte is ook een optie, maar dan niet door mezelf. Voor je het weet ontploft de boel of hang ik er Linda of de katten mee op. Min bij min en plus bij plus aan een kant behoort ook zeker tot de opties. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Vandaag is Garmt langs geweest en heeft de Oppo 103 meegenomen en wat Linn Black-Interlinks. Ook heeft hij me super geholpen met het installeren, super blij mee!
Wat korte indrukken.

Heerlijk om weer in surroundgeluid te kunnen genieten, ik was haast vergeten hoe dat was. Een tijdje heb ik namelijk alleen stereo geluisterd, omdat ik een potje van de bekabeling had gemaakt. Ik moet de luidsprekers nog even goed indraaien, maar voor mijn kleine ruimte klinkt het toch al best goed. De ruimte lijkt veel breder, dieper en hoger dan ie is. De ambiance weet de Lexicon goed te treffen.

De Linn-kabels zijn wat opener in het hoog. Daar moet ik aan wennen, maar ik denk dat ik dit wel lekker vind voor surround. Kleinere details buiten beeld, zoals krekels of glas dat onder een voetstap knapt, hoor ik nu beter zonder dat het echt separate geluiden zijn.

De Oppo werkt boven verwachting goed als switch. De pc en Humax heb ik nu op beide HDMI-inputs aangesloten en de Oppo geeft alle geluidssignalen via coax door aan de Lexicon en via de HDMI-out door aan de projector.

Over Netflix via de Oppo ben ik nog niet uit. Het lijkt wat minder scherp, er zijn af en toe kleine onderbrekingen en het hoog is wat geprononceerd en vies. Reden zou een minder goede buffering kunnen zijn. Eens zien of ik dat zondag kan verhelpen.

Tv geeft netjes beeld door en is volgens mij minder scherp. Vooral bij de tv ga ik nog wat experimenteren met beeldverbetering.

Het beeld van de Oppo voor blu ray oogt wat fletser, maar dat heb ik pas met een blu ray (Phone Booth) getest. Best kans dat dit dus veel juister is. Wel springt de verkleuring van de verschoven lens daardoor meer in beeld. Mooi om dat op te pakken voor het nieuwe jaar dus. Net als het opruimen en schilderen een klus voor het nieuwe jaar worden. Voor het opruimen heb ik een topic gemaakt (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=161169.0), tips zijn welkom!

Kortom, zeer tevreden. En... er zou zeer binnenkort zo maar eens een welkome upgrade kunnen komen... Ik houd jullie (en mezelf) nog even in spanning!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op december 16, 2016, 20:22:34
Mooie service van Garmt :thumbs-up:.
Absoluut! Helaas spelen naast mijn twee linkerhanden ook mijn twee benen een beperkende rol. Het was erg fijn dat Garmt me kon helpen met het fysiek (de Parasound is zwaar!) en systeemtechnisch installeren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten