Jumping Jack

Gestart door Jumping Jack, maart 14, 2011, 10:58:47

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op januari 21, 2016, 13:47:58
Dat zeg ik toch niet? Ik probeer nu gewoon eens een andere configuratie uit...

wat zijn de verschillen zonder hi-cap?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Daar ben ik nog niet achter want ik heb alleen nog maar even wat vinyl geluisterd...

Het toevoegen van de HiCap dr aan supernait zorgde er voor dat de lijnen in de muziek duidelijker werden en beter te volgen (zowel qua plaatsing als ritmisch). Maar ook zonder hicap is de sn2 geen slappe boel hoor.

Mss is een dualteddyCap van Teddy Pardo wel iets, daarmee kunnen zowel de superline als de pre van de SN2 gevoed worden  ::)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

scrutinizer

#2202
Mooi dat je enthousiast bent over de Koetsu, Nick.

Naar aanleiding van je foto,s zie ik wel dat je mogelijk het linker en rechter kanaal in reverse hebt aangesloten.

Rood/Groen (R) ... in het geval van de Koetsu's die aan mij ooit de revue passeerde.... , dus gezien vanuit front element ..rechts, aan vingerlift zijde...
Check het even .....voor verschillende soorten muziek en wijze van vastleggen van belang ........  ;) 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Jumping Jack

Ow, dat ga ik even checken dan. Het element zelf heeft geen markeringen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

roeleken

Mooie set hoor, en met de Classic 1 you can't go wrong  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

scrutinizer

Citaat van: Jumping Jack op januari 23, 2016, 13:33:42
Ow, dat ga ik even checken dan. Het element zelf heeft geen markeringen...

I'm for sure!!! ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Jumping Jack

#2206
 ^^ je hebt, uiteraard  ;), helemaal gelijk. Net even een testplaatje gedraaid (had ik natuurlijk veel eerder moeten doen  :blush: maar ik luister niet zo graag naar 1kHz testtonen) en dr feickert bevestigt jouw vermoeden!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Sinds gisteren een phonopré in huis waar ik al een tijdje nieuwsgierig naar was: een Manley Chinook (met buizen)... Een weekje proefdraaien, met dank aan een uiterst behulpzaam forumlid  :clapping:.

Eerste indrukken zijn goed, maar of dit ook beter is dan de superline met hicap? Wel een stuk voordeliger, dat zeker wel.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

vanwaar je interesse in deze phonopré?
Ik ken hem niet... maar onbekend is onbemind natuurlijk...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Vanuit reviews en ervaringen op het VPI-forum. En buizen...

Het is een uitstekende versterker hoor, maar dat is de combi Superline - HicapDr dus ook (al is die laatste ook aanzienlijk duurder). Het zou zeker een mooie upgrade zijn tov jouw TubeBox!  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

ik ga eerst de sonneteer sedley afwachten die ik toegezegd heb dit weekend  :P
Maar altijd interesse om te vergelijken en dergelijke  :wub:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Ah, toch je handen kunnen leggen op een Sedley!

De Manley blijft een weekje, dan moet ik de knoop doorhakken.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Crappy gsm-foto van de Chinook (met 4 x philips ECC 88):

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op maart 14, 2016, 13:40:58
Ah, toch je handen kunnen leggen op een Sedley!

De Manley blijft een weekje, dan moet ik de knoop doorhakken.

hoe staat het met ruis e.d. i.v.m. de gebruikte buizen?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Doodstil, echt geen achtergrond geluid.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op maart 14, 2016, 19:10:30
Doodstil, echt geen achtergrond geluid.

:clapping: Goed spul dus!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Ja absoluut! De bouwkwaliteit valt ook niets aan op te merken, maar daar staat Manley ook wel voor bekend. Die maken geen prul.
Hij krijgt ook erg veel lovende reviews en wordt beschouwd als referentie binnen zijn prijsklasse.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mitch--

esthetisch vind ik het niet echt een succes bij de rest van je set ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

 ;D dat is idd ook nog een punt.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

bij een phonotrap moet je natuurlijk (eenmaal ingesteld) niet bij kunnen...dus als er bvb onderin (is dat een kastje of kan het op één of andere manier ff open?) nog plaats te maken is, dan lijkt me dat perfect oplosbaar, zeker als de Naim dan verkocht kan worden en er geld over blijft  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Dat zijn 2 grote, diepe schuiven met speelgoed. De chinook wordt natuurlijk ook wel behoorlijk warm...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op maart 14, 2016, 21:12:24
Dat zijn 2 grote, diepe schuiven met speelgoed. De chinook wordt natuurlijk ook wel behoorlijk warm...

maar hoe klinkt het nu i.v.m. met de superline?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

scrutinizer

Citaat van: Jumping Jack op maart 14, 2016, 15:22:50
Crappy gsm-foto van de Chinook (met 4 x philips ECC 88):



Buiten ik de Chinook van het glas zou nemen, Jack .... Ook even luisteren naar een hogere afsluit imp > 100 ohm.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Jumping Jack

Andere afsluitwaarden ga ik vanavond eens mee aan de slag. Plaatsing kan ik niet veel aan veranderen...

Met wat ik tot nu toe heb gehoord, is de superline nog de betere.
Het zou me verbazen mocht dat nog veranderen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op maart 15, 2016, 12:47:02
Andere afsluitwaarden ga ik vanavond eens mee aan de slag. Plaatsing kan ik niet veel aan veranderen...

Met wat ik tot nu toe heb gehoord, is de superline nog de betere.
Het zou me verbazen mocht dat nog veranderen...

maar dat is ook niet zo gek in de combi met een naim versterker/voeding!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2