Jumping Jack

Gestart door Jumping Jack, maart 14, 2011, 10:58:47

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

twani

Is niet nuttiger, maar zullen we doen omdat jij dat wilt. ;)

Jumping Jack

 ;D De discussie gaat over de voedingen van Naim. Die heb ik niet dus past het niet echt in dit topic maar wel in het desbetreffende merkentopic.

Ik vind de prijs van die dingen trouwens ook geschift, laat dat duidelijk zijn.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

En ik nog steeds een fantastisch merk, laat dat ook duidelijk zijn ;D

Robiwan

Citaat van: twani op oktober  7, 2013, 08:42:32
En ik nog steeds een fantastisch merk, laat dat ook duidelijk zijn ;D

De Flatcap voeding :D :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Deleted Member 2


Deleted member

#1705
Het lijkt allemaal op dat 'Doede'm hierin Douwe ma' spul!  ;D Hebben ze ook kitjes om 't zelf in elkaar te solderen bij NAIM? ;)

Jumping Jack

Heren, aub:

Citaat van: Jumping Jack op oktober  7, 2013, 08:32:53
Het is mss nuttiger om deze discussie in het Naim-topic te gaan voeren.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2


Jumping Jack

Gisteren naar Phronesis (jazztrio) geweest in de handelsbeurs (Gent). Een heel bijzonder optreden waarbij geleidelijk het licht uitging tot het echt volledig donker was (de tournee heet 'Pitch Black').

De zus van de bassist heeft een ziekte waardoor ze geleidelijk aan blind wordt en op deze manier wil hij het publiek laten ervaren hoe zij muziek beleeft.

En ik kan je verzekeren: het was erg intens! Hoog tempo, erg stevige drumwerk, prachtige lyrische (nieuwe) nummers... En de duisternis voegt er een extra dimensie aan toe.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

De akoestische panelen die ik had liggen, zullen toch niet aan de muur komen wegens esthetisch niet verantwoord genoeg... Ik heb eigenlijk geen zin om het uitzicht van de woonkamer zo drastisch te veranderen. Ditmaal geen WAF dus maar MAF.

Mss toch maar eens een anti-mode DC proberen, er staat er nog eentje in de marktsectie (als die ondertussen nog niet verkocht is natuurlijk)... Het proberen waard? Ik zou hem dan analoog aansluiten tussen de ndx en de supernait.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Martijn M

Een DSP is niet zo geschikt om het effect van een reflectie bij midden- en hoge tonen tegen te gaan. Een DSP is voornamelijk zinvol om laagproblemen te verminderen. Wat is er precies mis met de akoestische panelen die je hebt? Zijn er geen alternatieven met een hogere MAF?
Dutch & Dutch

twani

Citaat van: Jumping Jack op oktober 19, 2013, 19:33:50
De akoestische panelen die ik had liggen, zullen toch niet aan de muur komen wegens esthetisch niet verantwoord genoeg... Ik heb eigenlijk geen zin om het uitzicht van de woonkamer zo drastisch te veranderen. Ditmaal geen WAF dus maar MAF.

Mss toch maar eens een anti-mode DC proberen, er staat er nog eentje in de marktsectie (als die ondertussen nog niet verkocht is natuurlijk)... Het proberen waard? Ik zou hem dan analoog aansluiten tussen de ndx en de supernait.
Wat is er niet goed aan het geluid Jack?

Jumping Jack

 ;D niets. Gewoon nieuwsgierigheid. Er was ook niets mis met de SuperUniti. En de akoestiek is hier nu eenmaal niet perfect, dus vroeg ik mij af wat een antimode hier kan doen...

Citaat van: Martijn - Synergy Acoustics op oktober 19, 2013, 20:22:24
Een DSP is niet zo geschikt om het effect van een reflectie bij midden- en hoge tonen tegen te gaan. Een DSP is voornamelijk zinvol om laagproblemen te verminderen. Wat is er precies mis met de akoestische panelen die je hebt? Zijn er geen alternatieven met een hogere MAF?

Ik vind ze gewoon niet mooi genoeg om in mijn woonkamer te hangen, ze doen afbreuk aan de looks van de ruimte...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Citaat van: Jumping Jack op oktober 19, 2013, 21:03:35Ik vind ze gewoon niet mooi genoeg om in mijn woonkamer te hangen, ze doen afbreuk aan de looks van de ruimte...
Misschien een beetje creatief zijn  :)   Neem reply #306 van dit topic ook eens in overweging: 
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130619.msg2515974#new

Jumping Jack

Na wat nadenken en nalezen, ga ik de dsp maar laten varen. Ik ga wss opteren voor een tweede paneel aan de wand achter de bank. Nu nog een geschikte afbeelding vinden (en dat wordt er hoogstwaarschijnlijk eentje van Tom Waits)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op oktober 24, 2013, 14:34:59
Na wat nadenken en nalezen, ga ik de dsp maar laten varen. Ik ga wss opteren voor een tweede paneel aan de wand achter de bank. Nu nog een geschikte afbeelding vinden (en dat wordt er hoogstwaarschijnlijk eentje van Tom Waits)...

Heb je zeker bij mij afgekeken ( Tom Waits)  ;)

Maar wat is/zijn de belangrijkste redenen om gen DSP te nemen?
Ik twijfel namelijk ook  :D

Eddye

Citaat van: Jumping Jack op oktober 24, 2013, 14:34:59
Na wat nadenken en nalezen, ga ik de dsp maar laten varen. Ik ga wss opteren voor een tweede paneel aan de wand achter de bank. Nu nog een geschikte afbeelding vinden (en dat wordt er hoogstwaarschijnlijk eentje van Tom Waits)...
Tom Waits als foto..... Ik zou toch voor een mooie zangeres gaan denk ik :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

lynch1979

Citaat van: Eddye op oktober 24, 2013, 14:38:30
Tom Waits als foto..... Ik zou toch voor een mooie zangeres gaan denk ik :D

Zoals....?

Eddye

#1718
Citaat van: lynch1979 op oktober 24, 2013, 14:39:05
Zoals....?
De hoes van Agnes Obel's Avantime of de nieuwe Birdy of zoiets.

Edit - Of misschien een mooie B/W foto van een muziekinstrument.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

lynch1979

Citaat van: Eddye op oktober 24, 2013, 14:42:38


Edit - Of misschien een mooie B/W foto van een muziekinstrument.

Dat spreekt mij heel erg aan, ik wil ook nog wat voor achter mijn speakers.

BJF

Citaat van: lynch1979 op oktober 24, 2013, 14:44:58
Dat spreekt mij heel erg aan, ik wil ook nog wat voor achter mijn speakers.
Je bent er nog niet uit waar?  :tongue2:
NAD M10 V2
Elac FS247

lynch1979


Jumping Jack

Citaat van: lynch1979 op oktober 24, 2013, 14:38:03
Heb je zeker bij mij afgekeken ( Tom Waits)  ;)

Maar wat is/zijn de belangrijkste redenen om gen DSP te nemen?
Ik twijfel namelijk ook  :D


DSP is in de eerste plaats niet goedkoop, werkt eigenlijk vooral (alleen) voor de lagere frequentiegebieden en is weer een extra apparaat... En volgens sommigen kan DSP ook de muzikaliteit om zeep helpen, wat ik ten stelligste wil vermijden.

Jouw foto (van Tom Waits voor alle duidelijkheid) was zeker een inspiratie. Maar ik hou ook erg van zijn muziek en hij heeft nu eenmaal een fotogeniek voorkomen...

Agnes Obel of Birdy, hoe goed ik ze ook vind, hebben nog niet de status bereikt die vereist is om hier aan de muur te mogen hangen  ;D. Als er al een vrouw komt te hangen, dan liever Billy Holliday, Sarah Vaughan of Esperanza Spalding...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

#1723
Ik zou eens naar DSW ipv DSP kijken ;)

Jumping Jack

Een sub? Hmmm, ik denk het niet.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs