Jumping Jack

Gestart door Jumping Jack, maart 14, 2011, 10:58:47

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op juli 19, 2013, 08:21:51
^ daar sluit ik mij bij aan!

Gisterenavond een fantastische avond gehad op gent Jazz.

Avishai Cohen Quartet was FE-NO-ME-NAAl  :worship:!
Madeleine Peyroux kon echter niet boeien. Erg goed gezongen, een perfecte band (met strijkkwartet) maar traag en te saai om de aandacht vast te houden (zo zong ze Bird on a wire van Leonard Cohen nóg trager dan het origineel). Er zijn dan ook erg veel mensen vertrokken tijdens haar concert...

Jee, ik heb nog even overwogen om speciaal voor deze dame naar Gent te gaan. Er waren tot min verbazing nog kaarten.

Graphtuner

lol
heb er gisteren ook nog aan gedacht naar gent te gaan... heb heel veel zin in een jazz optreden, misschien in antwerpen eens dagje boeken
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

#1453
Begin september is er nog Jazz in 't park in Gent en half augustus is het jazz Middelheim...

Er ook mooie concerten in de bijloke (oa Joshua Redman in oktober, Tomasz Stanko in februari, en ook nog Jack DeJohnette met Joe Lovano, Esperanza Spalding en Leo Genovese)...

En in oktober komt Phronesis naar de Handelsbeurs met hun 'pitch dark' concept: een concert in het volledige duister, als een soort eerbetoon aan de zus van Hoiby die blind is. Mijn tickets zijn al besteld!

En in maart komt Anouer Brahem naar de Handelsbeurs...

T zullen drukke tijden worden voor de babysit!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op juli 19, 2013, 13:23:16
Begin september is er nog Jazz in 't park in Gent en half augustus is het jazz Middelheim...

Er ook mooie concerten in de bijloke (oa Joshua Redman in oktober, Tomasz Stanko in februari, en ook nog Jack DeJohnette met Joe Lovano, Esperanza Spalding en Leo Genovese)...

En in oktober komt Phronesis naar de Handelsbeurs met hun 'pitch dark' concept: een concert in het volledige duister, als een soort eerbetoon aan de zus van Hoiby die blind is. Mijn tickets zijn al besteld!

En in maart komt Anouer Brahem naar de Handelsbeurs...

T zullen drukke tijden worden voor de babysit!
Cool!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Graphtuner

voor mij (nog) onbekende namen JJ... maar ben zeker dat er heel wat moois tussenzit!
Als ik ergens iets aandoe laat ik iets weten :)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

katwax

Wat is nu de beste dag voor Middelheim?
Wil al enkele jaren is gaan, maar jazz staat bij mij nog in zijn kinderschoenen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Jumping Jack

Bjorn: even wat namen youtuben helpt om een indruk te krijgen...

Sinds gisterenavond heeft de NDX kuren.  >:(

Na een tweetal nummers loopt de buffer leeg en stopt ie met spelen. Als ik dan het volgende nummer selecteer, begint ie opnieuw om er twee nummers verder weer de brui aan te geven... Gisterenavond dan de stekker uitgetrokken (onweer), vanmorgen terug aan de stroom en ja, nog steeds hetzelfde probleem. Zowel bedraad als via wifi. En de superuniti speelt probleemloos, zowel bedraad als via wifi dus het probleem zit niet in het netwerk maar in de NDX.

Maar even afwachten wat de dealer aanbrengt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

katwax

Zal ff zoeken op youtube
Heb je ondertussen de NDX al deftig kunnen beluisteren of was dat de bedoeling voor hij die kuren kreeg?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Jumping Jack

Ik heb er behoorlijk wat kunnen naar luisteren hoor, tot gisteren ging het goed... Hij klinkt een stuk beter dan de SU dus dat valt dan weer mee  ;D. Alleen is de vraag nu hoe en wanneer het opgelost gaat worden...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

katwax

Klinkt als een software probleem, moet relatief simpel op te lossen zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Jumping Jack

Ik weet het niet hoor, het resetten naar de fabrieksinstellingen haalde toch niets uit. Nu moet ik eerst een rs232 naar USB kabel of adapter hebben om de firmware opnieuw te updaten...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

Hmm...best vervelend!
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Ondertussen een mailtje gestuurd naar Latham om de NDX op te sturen voor nazicht...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mitch--

Citaat van: Jumping Jack op juli 28, 2013, 11:43:36
Ondertussen een mailtje gestuurd naar Latham om de NDX op te sturen voor nazicht...

irritant hoor, hoop dat je snel duidelijkheid krijgt
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

Frustrerend idd. Gelukkig heb ik de SU nog dus zit ik niet zonder muziek!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Nick, nu lees ik in het meest recente augustus nummer van stereo/audio de test van de PMC Fact 12 dat de ongelooflijk beroerde gevoeligheid hun voornaamste bezwaar tegen deze speaker is.

De Fact 12 die overigens wel goed klinkt was met afstand de zachtst spelende speaker die men ooit had getest en kwam pas tot leven op de über sterke T+A HV Amplifier.

Volgens hun komt dat door het transmissionline principe en de daarbij behorende filtering.

Als ik daarbij dan ook nog de recente VS problemen van Joris erbij pak, welke van een gelijk ontwerp filosofie zijn, denk je alhaast dat Transmissionline toch niet de meest makkelijke jongens zijn.

Mijn VS'en deden het overigens wél aardig dus ik kan het niet onderbouwen.....

Is de Fact 8 veel makkelijker Nick?

Ik kom ermee omdat ik je toch nog wel wat zie wisselen met de hardware die ze aan moet sturen hetgeen er toch op duidt dat je gevoelsmatig nog niet bent waar je moet zijn.


Gr
Theo.

twani

Ps. De Facts 12 hebben een AK van 79 :crazy:.  AK (Audiokenzahl) is bij hun het getal om de stroomconsumptie van een speaker aan te geven.

Jumping Jack

Henk had mij die test al doorgestuurd  ;).

En 'nog wel wat zie wisselen met de hardware'? Dat valt toch goed mee? Een nap250 om te testen, verkocht zonder enig verlies (was op voorhand ook zo ingecalculeerd), en nu een andere bron... Niets uit onvrede, maar uit nieuwsgierigheid.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Okidoki. Maar hoe zit het nu met de gevoeligheid van de 8?  De 12 heeft toch echt zeer serieuze versterking nodig om te gaan "joelen".....

Jumping Jack

Die hebben een AK van 61, net zoals de SuperUniti. De supernait heeft een AK van 59... Het AK is niet zomaar gelijk te stellen met gevoeligheid dacht ik. De fact.8 hebben een gevoeligheid van 89dB, de fact.12 slecht 84dB...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op juli 28, 2013, 20:50:51
Die hebben een AK van 61, net zoals de SuperUniti. De supernait heeft een AK van 59... Het AK is niet zomaar gelijk te stellen met gevoeligheid dacht ik. De fact.8 hebben een gevoeligheid van 89dB, de fact.12 slecht 84dB...
Okidoki. ;D

Deleted Member 2

Het opmerkelijke was dat de SuperUnity een hoger AK heeft dan de SuperNait. Theoretisch past de SU net aan bij de Fact8 en de SN net niet

Jumping Jack

Dat is idd opmerkelijk omdat de supernait meestal als krachtiger wordt ervaren... We zullen het op tijd en stond wel ervaren. Eerst de ndx op orde krijgen  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Op aanraden van latham gisteren de ndx eens gereset, maar ditmaal zonder netwerkkabel aangesloten. En voorlopig is hij stabiel aan het spelen! Ik heb hem ook al eens terug van en weer aan de stroom gehangen (daar ging het vorige week eens fout) en hij blijft mooi doorspelen...   :clapping:.

Hout vasthouden dat het zo blijft!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs