Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: Timvg op februari 20, 2021, 20:54:06
Hans, heb je de mogelijkheid om full range EQ toe te passen? Anders maak ik je een filtersetje op basis van de ASR metingen.. Haal je er meteen ook het meeste uit.

Is echt niet nodig Tim. Het geld moet in een andere put. En het is echt prima te pruimen. Bedankt voor je aanbod.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

#10101
Citaat van: twani op februari 20, 2021, 20:48:10
Géén, ik herhaal géén (ook niet heel dure) set die ooit de afgelopen 15 jaar m'n huiskamer heeft bewoond heeft zó goed geklonken als deze zeer basic set up.....
Nogal logisch Twani, dat je geen betere set heb gehoord maar dat komt omdat je toen je bij mij de Marantz-versterker ophaalde,
geen tijd had om naar mijn set te luisteren  :D

Nu heb ik wel het idee, dat je een beetje overdrijf, van de andere kant Twani, als jouw akoestiek op orde is en met die "marktplaatsprijzen"
waarop jij jouw gear heb aangeschaft, is het qua prijs/kwaliteitsverhoudingen niet met jou mee te concurreren  :wow: 

Ook ik heb het gevoel (serieus) dat mijn set veel beter klinkt m.b.t. vele andere gehoorde sets die veel duurder zijn.
Dit komt gewoon door de onproblematische luisterruimte qua akoestiek en opstelling luisterdriehoek en luidsprekers.
Dit heeft echter wel wat jaartjes en leergeld geduurd alvorens dit te bereiken.

Wellicht is er nog een beetje winst te behalen door dedicated oplossingen maar de luisterruimte is voor ons ook gewoon een woonkamer.
Dit is wel de grootste reden (ook i.c.m. met mijn leeftijd waarin ook het gehoor op zijn retour is) ik geen duurde sets heb gekocht,
ondanks dat ik dit zeer gemakkelijk kan betalen. 

Inderdaad heb ik vele sets gehoord die vele malen duurder zijn maar qua verwachtingen sterk tegen vielen, dit komt door:
- sterk verminderde meeropbrengst naarmate apparaten/speakers duurder worden
- kwaliteit v/d set komt niet 100% uit de verf door t.g.v. akoestiek

Tja helaas kom je ook weleens sets tegen hiero, waarop op de foto's DURE hifi-gear is te zien met ronduit zeer bedroevende opstellingen/inrichtingen
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

AudioEnZo

Citaat van: chansig op februari 20, 2021, 17:34:30
Nog een fijne beslissing genomen: Ik ga minder werken. Van 36 uur naar 32. Dus of een halve dag vrij nemen per week, of 1 dag per 2 wkn. Ik denk dat ik voor het eerste ga. De afgelopen jaren hebben ongemerkt veel gevraagd, dus nu het financieel kan maar eens beslissingen nemen die me goed vallen. Kijk er nu al naar uit.
Lijkt mij een prima besluit  :clapping:

chansig

Het entousiasme betreffende de JBL's blijft aanhouden. Het beeld verandert ook niet meer. Lijkt erop dat met mijn beslissing dat het inspelen klaar was, het ook daadwerkelijk gestopt is. Mid/hoog blijft op bepaalde momenten wat ingewikkeld. Maar het laag is fijn. Nog steeds geen lagere regionenen (andere zekering proberen ? ) maar wat hij weergeeft doet hij goed.

Volgens mij is de M twee keer groot en twee keer zo breed en 4 keer zo waar.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Baffles zijn inmiddels ook betaald en besteld begrijp ik. Ik dacht als ik duur ga dan ook maar fancy duur. Dus het geheel gaat er ook nog eens mooi uitzien. Verder is het vandaag de dag dat ik ga horen of de koper mijn speakers kopen mag.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fluissie

Citaat van: chansig op februari 24, 2021, 08:32:20
Baffles zijn inmiddels ook betaald en besteld begrijp ik. Ik dacht als ik duur ga dan ook maar fancy duur. Dus het geheel gaat er ook nog eens mooi uitzien. Verder is het vandaag de dag dat ik ga horen of de koper mijn speakers kopen mag.

Gr. Hans

Ben benieuwd! Je maakt me nieuwsgierig

Leuke vooruitzichten hans ,plus straks iets meer vrije tijd om er naar te luisteren  :pompom:

chansig

The speakers have left/right the building. Opgehaald door een vriendelijke man uit het diepe Zuiden. Met een beetje mazzel zie ik ze weer ergens in de zomer. 

Enige wat nog in de verkoop gaat zijn de stands. Net even de honden gedaan. Man wat een heerlijk weer. Jammer dat dit zonnetje er vanochtend tijdens het fietsen er niet was.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Top.
En nu begint het lange wachten... Erg benieuwd naar die "Fibonacci's".  :laugh:

Groeten...

chansig

Zal ik ze stiekem gewoon zo gaan noemen ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Zou ik doen!

En dan deze nog ff kijken ook.
https://youtu.be/uOHkeH2VaE0
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Contour


chansig

#10111
Citaat van: RalphH op februari 27, 2021, 15:12:11
Zou ik doen!

En dan deze nog ff kijken ook.
https://youtu.be/uOHkeH2VaE0

Cool....ga het zo even luisteren.  Eerst even wielrennen koekeloeren.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Koen K

Citaat van: chansig op februari 27, 2021, 15:08:31
Zal ik ze stiekem gewoon zo gaan noemen ?  :D

Uitstekend plan. Elk setje K&H heeft tenslotte z'n eigen naam hè. Het mag niet te veel op serieproductie gaan lijken ;)

chansig

Mist ie alleen zijn vles Whiksey. Vandaag heb ik een lekkere gekocht. Tenminste hij bevalt me prima.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Het is te lezen dat hij goed bevalt. :laugh:
Ik denk dat ik dezelfde ga kopen.

Groeten...

chansig

#10116
Eeen schrijvvout is zo gemaakt.

De JBl's klinken erg fijn. Het blijft de vraag waarom we duizenden euro's stoppen in iets wat gewoon nergens over gaat en wat we wel weten te verkopen aan onszelf. De JBL's afgezet tegen de 8M, het kan wat dieper en wat verfijnder (als vraag ik me dat af) maar de huidige weergave gaat ergens over. Het is een weergave die je moet afzetten van 240 euro...tegen die van een speaker van bijna 25 keer duurder.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

#10117
Citaat van: chansig op februari 27, 2021, 14:48:41
The speakers have left/right the building. Opgehaald door een vriendelijke man uit het diepe Zuiden. Met een beetje mazzel zie ik ze weer ergens in de zomer. 

Enige wat nog in de verkoop gaat zijn de stands. Net even de honden gedaan. Man wat een heerlijk weer. Jammer dat dit zonnetje er vanochtend tijdens het fietsen er niet was.

Gr. Hans
Ik ben de gelukkige bezitter vandaag geworden! Wow, wat een speakers, in het echt veel mooier dan op de foto's. Top afwerking en eerste indruk van super geluid.

En..... nog belangrijker .... ik heb eindelijk eens in levende lijve de rukbunker  :D  uh zolder van Hans mogen beleven. Zo vaak foto's van gezien, maar nu eens in het echt.

Hans, bedankt.  :worship:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Timvg

Citaat van: jahtari op februari 27, 2021, 18:26:22
Ik ben de gelukkige bezitter vandaag geworden! Wow, wat een speakers, in het echt veel mooier dan op de foto's. Top afwerking en eerste indruk van super geluid.

En..... nog belangrijker .... ik heb eindelijk eens in levende lijve de rukbunker  :D  uh zolder van Hans mogen beleven. Zo vaak foto's van gezien, maar nu eens in het echt.

Hans, bedankt.  :worship:

Proficiat! Als er nu wat scheelt, weet je dat het aan de opname ligt  ;)


HuubF

Ja, of aan de akoestiek.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot


Timvg

Citaat van: Kwabbernoot op februari 27, 2021, 19:55:12
Of een zekering.

Zie je meteen als het lampje niet aangaat.

ajbeefde

#10122
Jahtari, Ziet er bij jou op het 1e gezicht beter uit dan die armzalige zolder plaatjes  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

chansig

Dat is niet heel ingewikkelid hoor. Goed dat je het opmerkt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Citaat van: jahtari op februari 27, 2021, 18:26:22
Ik ben de gelukkige bezitter vandaag geworden! Wow, wat een speakers, in het echt veel mooier dan op de foto's. Top afwerking en eerste indruk van super geluid.

En..... nog belangrijker .... ik heb eindelijk eens in levende lijve de rukbunker  :D  uh zolder van Hans mogen beleven. Zo vaak foto's van gezien, maar nu eens in het echt.

Hans, bedankt.  :worship:

Gefeliciteerd met deze bizar goedklinkende luidsprekers
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software