Advies versterking B&W 804S

Gestart door AudiAddict, mei 4, 2009, 10:54:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AudiAddict

Na diverse luister sessies en slapeloze nachten ( :sleepy: ) ben ik er nog niet uit voor wat betreft de aanschaf van de juiste versterking voor mijn B&W 804s speakers.

Naast een gebrek aan kennis voor wat betreft de diverse merken/opties, ben ik bang dat ik iets koop waarmee mijn speakers onvoldoende kunnen functioneren. (Het moet dus niet zo zijn dat mijn speakers maar 25 % van de 100 % presteren door een te magere versterking. )

Dit in samenhang met het budget van maximaal 2000 euro en de keuze surround of stereo maakt het helemaal moeilijk.

Ik draai nu op een Rotel RSX 1067 versterker in 2ch stereo en ben eigenlijk wel tevreden met het geluid en met name het laag wat deze versterker geeft.

Ik heb wel het idee dat de rotel ook af en toe te scherp klinkt, met name bij wat langere luister sessies gaat het irriteren.

Deze versterker heb ik voor erg weinig kunnen overnemen van een kennis en ik heb deze dus als "test" aangeschaft. Met de gedachten dat ik nu niet alles uit de kast haal en tevens met dat "scherpe" geluid zit overweeg ik nu om naar wat anders te kijken.

Omdat met mijn vriendin en ik toch aardig wat films kijken ben ik een beetje huiverig om over te stappen naar stereo. Echter, omdat er voorlopig geen budget is voor surround speakers door aankoop van een nieuw huis overweeg ik om een jaar te gaan spelen met een stereo setup.

En deze eventueel later uit te breiden (indien mogelijk) met een surround versterker die de overige speakers gaat aansturen?

Kan iemand mij een passend advies geven in deze situatie? Zijn er mensen met ervaring met deze speakers, is er een shortlist te maken voor bepaalde merken/combinaties die ik zou kunnen kopen via 2dehands sites? Van mij hoeft het namelijk niet nieuw te zijn.

Ik kijk regelmatig op diverse 2dehands sites, maar ik zou niet weten welke merken hierbij interessant zouden zijn voor mijn speakers. Een geïntegreerde oplossing van merken als classe of primare (i30 of cap 151)? Of een arcam voor + eind oplossing? Of toch stiekem de Marantz SR 9600 kopen, biampen en deze later uitbreiden met een eindbak?

Ik heb begrepen dat de rotel bekend staat om zijn lekkere "bass" bij de B&W's, ik ben bang dat ik dit kwijt raak met de marantz, hoe gaan stereo versterkers hier mee om? Hier kun je toch relatief weinig op aanpassen en krijg je daadwerkelijk het geluid wat wordt aangeboden?

Ik ben geen echte audiofiel, maar ik ben wel van mening dat mijn B&W's een versterker verdienen die voldoende kan leveren. Door de keuze voor occassions/demo's etc hoop ik met maximaal 2000 euro uit de voeten te kunnen.

Hopelijk kunnen jullie mij opweg helpen met het juiste advies en eventuele merken/modellen opnoemen die ik 2dehands moet proberen op de kop te tikken. Ik zie de bomen niet meer door het bos namelijk..

blue-eyes

Ik weet dat in het verleden veel leden met Parasound / B&W speelden en daar erg blij mee waren.
Ik doel dan op de nieuwe lijn van Parasound.

De oude lijn is erg goedkoop te krijgen (zie de vele adv.) maar ik heb geen idee hoe de oude lijn zich verhoudt met de nieuwe lijn.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

heb alleen de ervaring met de N804 maar dat maakt in jou vraagstelling even niet veel uit. Voor surround receivers zou ik naar potentiele receivers kijken die wat power kunnen leveren. Dan moet je denken aan:

- Marantz SR9600
- Arcam AVR350, AVR600 is nog out of your league.
- Primare SPA

Deze durf ik allemaal wel aan te bevelen om eens te beluisteren. Ze zijn allemaal potentieel genoeg om de 804S te laten zingen.

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op mei  4, 2009, 10:57:39
Ik weet dat in het verleden veel leden met Parasound / B&W speelden en daar erg blij mee waren.
Ik doel dan op de nieuwe lijn van Parasound.

De oude lijn is erg goedkoop te krijgen (zie de vele adv.) maar ik heb geen idee hoe de oude lijn zich verhoudt met de nieuwe lijn.

Is inderdaad ook een heel goed alternatief

AudiAddict

Bedankt voor de info totzover, de Marantz SR 9600 stond al bovenaan het lijstje als ik zou gaan voor een surround receiver ipv stereo.

Ik vraag me echter af hoe deze presteert in vergelijking tot een stereo versterker in dezelfde prijsklasse, ik heb immers nu toch geen budget voor de aanschaf van de overige surround speakers.

Andersom is het ook wel handig om de surround receiver alvast in huis te hebben om zo later alsnog alleen speakers te hoeven kopen ipv een nieuwe versterker.

Waar ik een beetje huiverig voor ben is de beperkte bass weergave in vergelijking tot de huidige Rotel RSX 1067?

frank2

Cambridge audio? krachtige versterker (ook in surround) en klinkt erg goed. Primare zal waarschijnlijk weer te fel zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Wild_Willy

Misschien is de nieuwe Rotel RMB-1575 5ch versterker en optie als je Rotel lekker vind klinken. Komt tenslotte uit de zelfde hoed als B&W em Classé :)
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

blue-eyes

Citaat van: WickedGame op mei  4, 2009, 10:59:14
heb alleen de ervaring met de N804 maar dat maakt in jou vraagstelling even niet veel uit. Voor surround receivers zou ik naar potentiele receivers kijken die wat power kunnen leveren. Dan moet je denken aan:

- Marantz SR9600
- Arcam AVR350, AVR600 is nog out of your league.
- Primare SPA

Deze durf ik allemaal wel aan te bevelen om eens te beluisteren. Ze zijn allemaal potentieel genoeg om de 804S te laten zingen.

Voor 750 euro staat dit Linkje Arcam PRE te koop. Heb je nog 2250 euro voor een EV.

er zijn hier genoeg Arcam liefhebbers die je kunnen helpen met de omschrijving.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: AudiAddict op mei  4, 2009, 11:13:14
Bedankt voor de info totzover, de Marantz SR 9600 stond al bovenaan het lijstje als ik zou gaan voor een surround receiver ipv stereo.

Ik vraag me echter af hoe deze presteert in vergelijking tot een stereo versterker in dezelfde prijsklasse, ik heb immers nu toch geen budget voor de aanschaf van de overige surround speakers.

Andersom is het ook wel handig om de surround receiver alvast in huis te hebben om zo later alsnog alleen speakers te hoeven kopen ipv een nieuwe versterker.

Waar ik een beetje huiverig voor ben is de beperkte bass weergave in vergelijking tot de huidige Rotel RSX 1067?

Een stereoversterker in dezelfde prijsklasse als een receiver zou in heel veel gevallen beter zijn dan de receiver. Ik zeg niet altijd want dat gaat niet geheel op, maar vaak is de stereoversterker een beter apparaat. Als je toch surround wilt en een goede fundering voor je geluid dat is de optie die Blue-Eyes voorstelt helemaal geen gekke.

De AVP van Arcam met een 5 kanaals EV geeft een hoop fundament. Ik zou zeker wat hij voorstelt overwegen. In zo'n constructie kan je ook bij Marantz terecht die een AV8003 en een MM8003 hebben.

rbormans

Ik heb Marantz, Classe en Chord op B&W gehad (9NT/7NT). Ik vind Chord echt wel goed matchen, dus dat zou ik niet links laten liggen.

frank2

Mijn dealer heeft nog een 2e hands Chord staan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

denoontje

Zoals al eerder gezegd, vaak is een stereoversterker qua prijs/prestatie veel beter vs een Av broertje in dezelfde prijsklasse

extra optie om het makkelijk te maken ;-):

een mooie stereoversterker halen en deze op je fronts zetten.

Dan een (goedkopere) AV reciever (wil je alle nieuwe features??) voor het surround gebeuren en via preouts de stereoversterker aansturen..Indien je niet de nieuwste van het nieuwste wil hebben op surround gebeid, kun je nu voor relatief weinig een goede topreciever halen, zeker over enkele maanden/een jaar --> velen stappen nu tenslotte over op een HD receiver.
Evt daarbij een set 2e hands surrounds/center om de kosten verder te drukken

Dit is een goede optie als met name stereo voor jou bovenaan staat.

Als je nu een AV reciever koopt en je gebruikt 'm niet in surround is dat mi zonde (afschrijving en neiwue features in de toekomst)

Ik heb zo een tijd gedraaid met een primare i30 op een Denon AVR3802.



AudiAddict

#12
Parasound heb ik goede dingen over gehoord inderdaad, er staat op hifi.nl een p3 te koop als voor en dan een ouder model parasound eindtrap.. zou zoiets wat zijn?

Als we dan surround weer bekijken staat er ook een SR12 van marantz te koop voor 1200. lastig...

Citaat van: denoontje op mei  4, 2009, 13:00:56
Zoals al eerder gezegd, vaak is een stereoversterker qua prijs/prestatie veel beter vs een Av broertje in dezelfde prijsklasse

extra optie om het makkelijk te maken ;-):

een mooie stereoversterker halen en deze op je fronts zetten.

Dan een (goedkopere) AV reciever (wil je alle nieuwe features??) voor het surround gebeuren en via preouts de stereoversterker aansturen..Indien je niet de nieuwste van het nieuwste wil hebben op surround gebeid, kun je nu voor relatief weinig een goede topreciever halen, zeker over enkele maanden/een jaar --> velen stappen nu tenslotte over op een HD receiver.
Evt daarbij een set 2e hands surrounds/center om de kosten verder te drukken

Dit is een goede optie als met name stereo voor jou bovenaan staat.

Als je nu een AV reciever koopt en je gebruikt 'm niet in surround is dat mi zonde (afschrijving en neiwue features in de toekomst)

Ik heb zo een tijd gedraaid met een primare i30 op een Denon AVR3802.


Dit klinkt wel aantrekkelijk, maar krijg je dan niet een ander geluidsbeeld bij aanschaf van bw 8 serie surround speakers en een tekort aan vermogen?

Mocht ik voor stereo gaan ipv de marantz 9600 of een arcam pre/eind, zou een integrated stereo versterker dan de voorkeur hebben? Of hierbij ook een voor, eind combi?

Citaat van: Blue-Eyes op mei  4, 2009, 11:21:20
Voor 750 euro staat dit Linkje Arcam PRE te koop. Heb je nog 2250 euro voor een EV.

er zijn hier genoeg Arcam liefhebbers die je kunnen helpen met de omschrijving.

Dit heb ik ook bekeken en kwam toen uit op een AV700 en een P1000 van arcam, maar toen las ik op internet dat mensen niet zo tevreden waren met de P1000. Integrated versterking of zelfs receivers wonnen het van deze combi.

2250 euro voor ev? Ik neem aan dat hier 1250 moest staan? ;)

Citaat van: frank2 op mei  4, 2009, 11:14:03
Cambridge audio? krachtige versterker (ook in surround) en klinkt erg goed. Primare zal waarschijnlijk weer te fel zijn.

Citaat van: frank2 op mei  4, 2009, 12:06:48
Mijn dealer heeft nog een 2e hands Chord staan.

Citaat van: Wild_Willy op mei  4, 2009, 11:17:50
Misschien is de nieuwe Rotel RMB-1575 5ch versterker en optie als je Rotel lekker vind klinken. Komt tenslotte uit de zelfde hoed als B&W em Classé :)

Ik heb dus geen idee waar ik moet beginnen, diverse merken.. en prijzen.. de cambridge audio is weer surround erg overigens erg goedkoop? De classe staat hier op het forum als eindversterker, maar daarbij zou ik nog een pre moeten hebben, maar welke? De chord is meer als 2k dus dat valt helaas buiten het budget.

Misschien toch een winkel zoeken in de buurt die diverse spullen wil uitlenen, want blind af gaan op merken/advertenties is voor mij erg lastig. Luisteren thuis is de meest ideale situatie.. maar helaas vrij lastig voor gebruikte spullen :(


hifi | Roderick

Als je op zoek ben naar een geïntegreerde stereoversterker raad ik je aan eens naar deze AVI S21 MI te kijken:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=87719.0

Ik zou pas een surround receiver / voorversterker kopen op het moment dat je ook echt in surround gaat draaien. De ontwikkeling op dat gebied gaat zo snel dat je na een jaar alweer behoorlijk verouderd spul in huis hebt, zonder dat je er gebruik van hebt kunnen maken...

Jurgen79

Ha, je bent er nog steeds niet uit dus ;D

Ik zou toch eerst een keuze maken wat nu je nu wil, surround of stereo. Voor max 2000 euro kun je een geweldige geintegreerde stereo versterker kopen (wellicht een Marantz pm11 of een lyngdorf o.i.d.). Op surround receiver gebied tot max 2000 euro is een SR9600 zeker geen verkeerde keuze (ook in stereo gewoon erg goed). Ik begreep gister al van je dat je wat meer laag gewend was in je eigen setup, maar dat heeft meer met mijn plaatsing/inrichting/zitplaats te maken vermoed ik.

Mocht je geen belang hechten aan HDMI switchting en hd audio formaten dan zou ik zeker overwegen om bijvoorbeeld de Parasound eindbak van blue-eyes over te nemen (echt geen geld voor zo'n ding!) en daarbij bijvoorbeeld een 2ehands surround voorversterker van Tagmclaren aan te koppelen. Dat zou je zeker binnen het budget moeten redden is zou een geweldige combo moeten zijn (ook op stereo!). Eventueel is zelfs een Classe ssp300 al rond de 1500 euro te vinden, gooi daar een mooie eindbak achter en je hebt het ook helemaal super voor elkaar.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

blue-eyes

#15
Citaat van: jslender op mei  4, 2009, 13:52:25
Ha, je bent er nog steeds niet uit dus ;D


Mocht je geen belang hechten aan HDMI switchting en hd audio formaten dan zou ik zeker overwegen om bijvoorbeeld de Parasound eindbak van blue-eyes over te nemen (echt geen geld voor zo'n ding!) en daarbij bijvoorbeeld een 2ehands surround voorversterker van Tagmclaren aan te koppelen. Dat zou je zeker binnen het budget moeten redden is zou een geweldige combo moeten zijn (ook op stereo!). Eventueel is zelfs een Classe ssp300 al rond de 1500 euro te vinden, gooi daar een mooie eindbak achter en je hebt het ook helemaal super voor elkaar.

Die Classe SSP300 heb ik wel voor je, NIEUW voor 1500 euro ipv 5750 euro. Maar bedenk dat alhoewel zeker niet slecht in stereo de SSP300 beduidend minder is stereo weergave dan een TAG BP192 die voor onder de 1000 euro te krijgen zijn..........
Als je voor TAG gaat, minimaal de BP versie (AV32R BP192). NIET de 96 versie, alhoewel goedkoper, beduidend minder. De DP is duidelijk beter en meer dan duidelijk duurder.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Ralph71

Citaat van: WickedGame op mei  4, 2009, 10:59:14
- Arcam AVR350

Deze durf ik allemaal wel aan te bevelen om eens te beluisteren. Ze zijn allemaal potentieel genoeg om de 804S te laten zingen.

Dit vond ik een complete mismatch toen ik op zoek was naar nieuwe speakers bij de AVR350. Kan het je niet aanraden...
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

AudiAddict

#17
Citaat van: jslender op mei  4, 2009, 13:52:25
Ha, je bent er nog steeds niet uit dus ;D


Erg he.. het blijft een hoop geld en dan wil je wel weten wat je wilt :P

Citaat
Ik zou toch eerst een keuze maken wat nu je nu wil, surround of stereo. Voor max 2000 euro kun je een geweldige geintegreerde stereo versterker kopen (wellicht een Marantz pm11 of een lyngdorf o.i.d.).

Het jeukt ook wel om zoiets te kopen, maar is het verschil groot genoeg om als leek hier de mogelijkheden tot surround in de prullenbak te gooien ;)?

Citaat
Op surround receiver gebied tot max 2000 euro is een SR9600 zeker geen verkeerde keuze (ook in stereo gewoon erg goed). Ik begreep gister al van je dat je wat meer laag gewend was in je eigen setup, maar dat heeft meer met mijn plaatsing/inrichting/zitplaats te maken vermoed ik.

Dat zou kunnen, maar dat weten we helaas niet zeker, ik lees op internet dat de rotel bekend staat om laag en ik ben bang dat ik dit kwijt ben met de marantz.

Citaat
Mocht je geen belang hechten aan HDMI switchting en hd audio formaten dan zou ik zeker overwegen om bijvoorbeeld de Parasound eindbak van blue-eyes over te nemen (echt geen geld voor zo'n ding!) en daarbij bijvoorbeeld een 2ehands surround voorversterker van Tagmclaren aan te koppelen. Dat zou je zeker binnen het budget moeten redden is zou een geweldige combo moeten zijn (ook op stereo!). Eventueel is zelfs een Classe ssp300 al rond de 1500 euro te vinden, gooi daar een mooie eindbak achter en je hebt het ook helemaal super voor elkaar.

Ik heb absoluut geen belang bij nieuwe technieken etc, gaat mij om dts/digital en surround.. de rest geloof ik allemaal wel ;) De classe klinkt aantrekkelijk.. maar welke eindbak heb ik daarbij nodig.. zou die parasound hierbij passen?

Dus : Classe SSP300 en Parasound 1206 ? Wellicht is de Classe "wat te duur" en zou de arcam AVP700 ook een optie kunnen zijn?

frank2

er is en heel eenvoudige optie: ga bij forumleden luisteren. Ik heb een Cambridge voor surround en een gescheiden voor en eindversterker voor stereo. Via de HT trough op m'n voorversterker schakel ik de surr. door naar de eindversterker. Maar je kunt ook een geintr. verstreker kopen. Voor stereo is een stereoversterker beduidend beter, al moet ik zeggen dat ik de Cambridge audio heel goed vind, kost ongeveer 1000 euro bij mijn dealer. (heeft nog gen hd formats, die komt er zeer binnenkort wel).

Maar ga luisteren, dan krijg je een idee of ga naar een dealer die veel merken verkoopt, maar ga naar meerdere vele dealers zeggen dat hun merk het beste is, wat natuurlijk onzin is. En er zijn ook dealers die korting geven op de adviesprijs, maar die zijn moeilijk te vinden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AudiAddict

Hoi Frank,

Het luisteren is juist zo lastig vanwege het feit dat weinig dealers de 804s speakers hebben staan, daarnaast klinkt elke ruime anders, zo ook mijn huiskamer :(.

Daarnaast lijkt elke dealer weer een ander voorkeur/advies te hebben en bij nieuwe spullen valt de prijs/kwaliteit verhouding vaak tegen in tegenstelling to mogelijke occassions.

Als er wat nieuws komt, denk ik dat dit de marantz sr 9600 zou worden, anders kijk ik naar een voor/eind oplossing (occasions)

Ralph71

#20
Citaat van: AudiAddict op mei  4, 2009, 14:15:30
Het luisteren is juist zo lastig vanwege het feit dat weinig dealers de 804s speakers hebben staan, daarnaast klinkt elke ruime anders, zo ook mijn huiskamer :(.

Volgens mij heeft bijna elke Hobo-vestiging deze 804s staan. Daarnaast heeft Hanze Hifi in Zwolle ze zeker staan. Gewoon afspraak maken om te luisteren. De meeste winkels geven ook graag thuis een demo nadat je in de winkel een voorselectie hebt gemaakt!
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

blue-eyes

Citaat van: AudiAddict op mei  4, 2009, 14:05:29

Dus : Classe SSP300 en Parasound 1206 ? Wellicht is de Classe "wat te duur" en zou de arcam AVP700 ook een optie kunnen zijn?

Die combi heb ik draaiend gehad, je hoeft niet bang te zijn voor het laag.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

citaat

............Dit klinkt wel aantrekkelijk, maar krijg je dan niet een ander geluidsbeeld bij aanschaf van bw 8 serie surround speakers en een tekort aan vermogen?
Mocht ik voor stereo gaan ipv de marantz 9600 of een arcam pre/eind, zou een integrated stereo versterker dan de voorkeur hebben? Of hierbij ook een voor, eind combi?
......

Je geluidsbeeld zal wel wat anders zijn, maar als je zowieso al niet dezelfde speakers in surround gaat neerzetten als de fronts ...is dit wel te doen denk ik
Hoe anders is ook een kwestie van luisteren ;-)

Vermogen: afh van de receiver en je surrounds die je koopt zal er een tekort aan vermogen zijn, deze moet je dan dus wel afstemmen
De stereoversterker gewoon uitzoeken op je huidige fronts, want die zorgt voor die aansturing

De AV zal dus processen (BD speler of dvd speler erop aansluiten) en versterkern voor surround en center.
Je stereoversterker versterkt de fronts, en hierop sluit je de cd speler aan

Voor eindcombi kan (zie bericht van frank2 in je topic)

Mario D

De Parasound/B&W combinatie is gewoon heel goed te noemen, ik heb zelf reeds een A21/P3 combinatie gehad en dit speelde zeer lekker.
Vooral de bassweergave ging enorm vooruit.
Een parasound heeft een hoge dempingsfactor (Meestal >800) en heeft dus veel controle.

Gebalanceerd aansluiten gaf ook nog eens een beter resultaat, dus voor je keuze voor/eind misschien toch zorgen dat je kan kiezen hoe je deze gaat aansluiten.

Of de 804 echt zo moeilijk aan te sturen is weet ik niet want de gevoeligheid is toch 90db.