Clearaudio Concept ervaringen ?

Gestart door bles, december 10, 2011, 18:12:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bles

Zijn er mensen die mij hun ervaring met deze draaitafel kunnen vertellen , volgens de recensenten  1 van de beste voor rond de 1000 euro .  
If you feel the need for an outstanding turntable, don't think twice !  dit volgens What Hi-Fi recentie . Is dit ook zo ?

http://www.whathifi.com/Review/Clearaudio-Concept/

Robiwan

Citaat van: bles op december 10, 2011, 18:12:13
Zijn er mensen die mij hun ervaring met deze draaitafel kunnen vertellen , volgens de recensenten  1 van de beste voor rond de 1000 euro .  
If you feel the need for an outstanding turntable, don't think twice !  dit volgens What Hi-Fi recentie . Is dit ook zo ?

http://www.whathifi.com/Review/Clearaudio-Concept/

Kun je niet ergens gaan luisteren? Heb zelf een Clearaudio Performance en ben daar zeer tevreden over. Zal best een prima speler zijn.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

chansig

#2
In de te koop sectie staat een erg mooie tafel te koop. Top arm en top element. Voor 2000 ga je niet beter vinden.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

inderdaad,veel beter wordt het niet voor dat geld! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bles

#4
Vriend van me wil de Clearaudio gaan kopen , ik ben dus benieuwd naar de prestaties van deze speler . Hij is trouwens ook gevallen voor de strakke bouw van de speler , hij wil geen speler met veel toeters en bellen qua uiterlijk .    

dre73

niet ruilen?

nou ik had het wel geweten! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Niet ruilen.....Ik had er nog 50 euro bijgegeven...en dan dan nog heb je dan het koopje van de afgelopen 10 jaar... :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Cyreg

#8
Ik heb niet bij alle eerdere posters kunnen ontdekken of ze zelf echt zo'n Clearaudio hebben gehoord.
Zo ja, dan zou ik graag wat verschillen willen horen met hun eigen setup  ;D

Ikzelf heb er niet naar geluisterd (kom net van Rega), maar er zijn echt heel veel lovende recensies!
Met slechts afentoe wat commentaar op de (soort) arm en het wat gladde CDachtige klankresultaat.

Dat moet je dan misschien ook zo willen; dusssss........eerst zelf gaan luisteren  :devil:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Alco

Citaater zijn echt heel veel lovende recensies!
Met slechts afentoe wat commentaar op de (soort) arm
Da's opmerkelijk,...ik heb ergens gelezen dat juist de arm boven het (al prima) niveau van het loopwerk uitsteekt.
Een recensent schreef zelfs dat 't hem niet zou hebben verbaasd, als Clearaudio de arm los zou verkopen voor een bedrag van tussen de € 500,- en € 1000,- !

Die arm schijnt in gebruik wel even wennen te zijn, t.o.v. bijvoorbeeld de bekende Rega armen.
De Clearaudio arm is nogal wiebelig, vanwege 't 'zwevende' magneet principe.

Vind 't wel een mooie draaitafel om te zien in die prijsklasse.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Robiwan

#10
Citaat van: Cyreg op december 11, 2011, 11:20:42
Ik heb niet bij alle eerdere posters kunnen ontdekken of ze zelf echt zo'n Clearaudio hebben gehoord.
Zo ja, dan zou ik graag wat verschillen willen horen met hun eigen setup  ;D

Ikzelf heb er niet naar geluisterd (kom net van Rega), maar er zijn echt heel veel lovende recensies!
Met slechts afentoe wat commentaar op de (soort) arm en het wat gladde CDachtige klankresultaat.

Dat moet je dan misschien ook zo willen; dusssss........eerst zelf gaan luisteren  :devil:

een gladde cdachtige klank is m.i. juist positief. Een op het gehoor schone klank, zuiver, dynamisch en krachtig. Maar het moet niet neigen naar glazig.
De arm wordt juist als zeer goed ervaren.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

zoldar

Stond op mijn shortlist en heb em beluisterd. Was ook op zoek naar een draaitafel/arm voor rond de 1000 euro.

Zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112721.0

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech