riwi's woonkamer hometheater

Gestart door riwi, januari 16, 2011, 23:03:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

riwi

Ik kan kijken wat ik kan doen. Maar hij moet wel waterpas natuurlijk.
Als de projector lager komt dan stoot ik mijn hoofd eraan. dat wil ik ook niet.
Mijn doek is programmeerbaar kwa uitrolstanden. Dus ik zet de onderkant gewoon 5-8 cm hoger waarschijnlijk voor 2.35:1.

Net de pronto omgeprogrammeerd :)
Ik ga zo even een aflevering Dexter kijken op de vw95 :) En dan wat 3D testen. Ik heb nog niet veel 3D, Pirates, Smurfs, Avatar en Piranha :)
En wat referentie 2D blurays testen.

Zymotic

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Harry Poter 7.2 is ook een aanrader om in 3D te kijken, mocht je daar aan kunnen komen.

riwi

Citaat van: Zymotic op januari  1, 2012, 20:26:24
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Harry Poter 7.2 is ook een aanrader om in 3D te kijken, mocht je daar aan kunnen komen.

Dom genoeg heb ik 3 weken geleden de 2D versie van HP 7.2 aangeschaft. Ik zal eens in de download kijken.

Zymotic

Citaat van: riwi op januari  1, 2012, 20:30:16
Dom genoeg heb ik 3 weken geleden de 2D versie van HP 7.2 aangeschaft. Ik zal eens in de download kijken.

Ik weet niet of je in de buurt van Alkmaar woont, maar ander mag je hem wel lenen.

riwi

Citaat van: Zymotic op januari  1, 2012, 20:33:50
Ik weet niet of je in de buurt van Alkmaar woont, maar ander mag je hem wel lenen.

Bedankt voor het aanbod. Alkmaar is niet echt dichtbij (noordbrabant zit ik).
Ik hem hem in de download gevonden (7.1 en 7.2) maar zal hem nog wel kopen als het de moeite waard is.

Teejoo

#355
Citaat van: riwi op januari  1, 2012, 12:03:23
Iedereen de beste wensen voor 2012 terug.

De projector hangt, maar ik heb nog niet langer dan 30 minuten kunnen kijken. Straks ook naar de familie dus ik ben pas vanavond terug.

Plaatje wel alvast :

Hoe heb je hem nu vastgeschroefd? Ik denk namelijk dat hij bij mij nu ook op z'n kop onder het plateau moet komen te hangen ipv erbovenop. Maar Ik moet allereerst nog even 100% checken of ik het haal met het scherm en de projectieafstand.

riwi

#356
Hij hangt op de kop teejoo. Ik gisteren vanalles opgemeten.
Als ik meet vanaf de lens midden dan kan ik bij maximale shift 13 cm onder de lens komen met het beeld (projector op de kop)
Als ik meet vanaf de lens midden dan kan ik bij maximale shift 30 cm boven de lens komen met het beeld (projector op de kop)
Hij kan dus verder omhoog dan dat ie omlaag kan (projector op de kop)

Als je vanaf de voetjes zou meten (dus het plankje waar ie aan hangt) dan wordt het :
Als ik meet vanaf de plank dan kan ik bij maximale shift 23 cm onder de plank komen met het beeld (projector op de kop)
Als ik meet vanaf de plank dan kan ik bij maximale shift 20 cm boven de plank komen met het beeld (projector op de kop)

Misschien moet ik de projector dus rechtop gaan plaatsen dan kan het beeld verder naar onderen komen. maar dat is niet handig kwa constructie bij mij.
We denken er nog even over na.

<edit plank/lens correctie>



Teejoo

Citaat van: riwi op januari  2, 2012, 16:21:10

Als je vanaf de voetjes zou meten (dus het plankje waar ie aan hangt) dan wordt het :
Als ik meet vanaf de plank dan kan ik bij maximale shift 23 cm onder de lens komen met het beeld (projector op de kop)
Als ik meet vanaf de plank dan kan ik bij maximale shift 20 cm boven de lens komen met het beeld (projector op de kop)

Misschien moet ik de projector dus rechtop gaan plaatsen dan kan het beeld verder naar onderen komen.


Met die 23 cm bedoel je vanaf plank tot bovenrand beeld? Je zegt namelijk lens.

skoebiedoe

Beetje teveel rood of ligt het aan de fotocamera. ;)

Zou maar terug te koop zetten voor een prijske,lens is al gescheurd blijkbaar. :)

riwi

#360
Teveel rood? misschien.., Of bedoel je de bloederige nek van Michelle Rodriguez die net door een Resident evil zombie gebeten is daar ;)
Ook iets over belicht denk ik. Simpele camera gebruikt  :happy:

Citaat van: Teejoo op januari  2, 2012, 16:50:18
Met die 23 cm bedoel je vanaf plank tot bovenrand beeld? Je zegt namelijk lens.
klopt. Ik pas het aan ;)

Teejoo

Dan ga ik ook maar eens meten. Begint nu toch wel te kriebelen moet ik zeggen... Maar ik heb gelukkig de nodige zelfdiscipline  ;)

dvd-fan

waarom heb jij nog steeds een component kabel aangesloten? Gaat niet alles over hdmi?
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

papaleo

#363
 O0 gefeliciteerd...
Èn wat was jouw eerste indruk?
Ik heb dan een VW90,bij mij was dit 'Jaw dropping',en ben nog steeds onder de indruk van het mooie plaatje dat deze pj tevoorschijn tovert...,de scherpte,de mooie kleuren en dan die motion...adembenemend,eindelijk verlost van motion-blurr,en zo stil...zucht.

Edit
Heb alleen nog geen 3D film er mee kunnen bekijken,ik heb nog geen 3D speler.
Of kan je ook met de Dune 3D streamen vanaf een NAS,weet jij dat?!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

#364
Citaat van: Teejoo op januari  2, 2012, 20:54:04
Dan ga ik ook maar eens meten. Begint nu toch wel te kriebelen moet ik zeggen... Maar ik heb gelukkig de nodige zelfdiscipline  ;)

Ha ha, wat is dat zelfdissipline? Ik weet niet eens hoe je dat schrijft ;)

Citaat van: dvd-fan op januari  2, 2012, 21:32:39
waarom heb jij nog steeds een component kabel aangesloten? Gaat niet alles over hdmi?
Robin
Ja die lag nog in het gootje. Dus dat was of er in prikken of er naast laten bungelen :). Moet nog opgeruimd want ik gebruik het inderdaad niet meer. Alles over HDMI ja.

Citaat van: papaleo op januari  2, 2012, 21:53:34
O0 gefeliciteerd...
Èn wat was jouw eerste indruk?
Ik heb dan een VW90,bij mij was dit 'Jaw dropping',en ben nog steeds onder de indruk van het mooie plaatje dat deze pj tevoorschijn tovert...,de scherpte,de mooie kleuren en dan die motion...adembenemend,eindelijk verlost van motion-blurr,en zo stil...zucht.

Edit
Heb alleen nog geen 3D film er mee kunnen bekijken,ik heb nog geen 3D speler.
Of kan je ook met de Dune 3D streamen vanaf een NAS,weet jij dat?!

Erg mooi. inderdaad adembenemend scherp en strakke kleuren, mooie pans.
Ik speel met de Oppo als ik 3D wil. Niet van het netwerk (want dat kan niet met twonky) maar van een USB diskje. Ik denk dat ik een klein 1TB diskje koop speciaal voor de 3D films op de Oppo.

Ik kreeg gisteravond 3D niet aan de praat als de Classe er tussen zat. Dus de Oppo wilde niet een 3D display herkennen. En de opties voor 3D waren grijs in het menu van de Oppo. Vandaag op AVS gevraagd en ook bij jvb en Oppo zelf. Toen kwam de tip (van avs en van Oppo) om in het setup menu de 3D option op Forced 3D ipv op auto te zetten. Die setting kan je niet kiezen als er een film draait, maar wel als je eerst op stop drukt  :-[
Nu doet ie ook 3D. Smurfs 2011 is mooi. Avatar wil niet spelen (3D full bluray rip). Pirates 4 doet het goed, Harry Potter 7.1 en 7.2 doen het ook leuk, maar die zijn zo donker al vanzichzelf dus dat wordt er in 3D niet beter op. Dan heb ik nog een concert van Marco Borsato, dat kan ik niet langer dan een paar minuten achter elkaar verdragen, maar ziet er in 3D wel leuk uit. Het meest heb ik nog gekeken naar Piranha 3D die is erg leuk vind ik. Cars 2 moet ik nog halen, en toy story 3 misschien.

Zit nu Brotherhood of the Wolf te kijken in 2D en gisteren Resident Evil gekeken na 2 afleveringen van Dexter. Mooi  8) Ik ging om 04:30 pas slapen :) Vandaag was de laatste vakantie dag dus nu moet het weer even rustig aan.

Ik kijk al wel direct met hi lamp mode. Ziet er toch nog beter uit. Wil ik nog goed naar kijken. De PJ is door Grobi ingesteld (Farb optimiert). Ik wil sowieso alle settings nog opschrijven en bewaren.

O ja de Dune 3.0 kan geen echte 3D. Wel SBS, maar dat is niet echt de moeite waard. Voor 3D bluray kan je een Oppo nemen, of op de mediaplayer markt kijken wat er nu te koop is. Ik ben het een beetje kwijt momenteel. Er schijnt van alles te komen begin dit jaar.

papaleo

Ok...vandaar dat de Dune niets liet zien in 3D

Ik wil dan ook zo snel mogelijk een Oppo gaan aanschaffen,wat zal jij mij aanraden een 95 of een 93?
Mijn Denon versterker heeft geen XLR ingangen...Of is dit niet de enige meerwaarde van een 95 tov 93?

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Citaat van: papaleo op januari  4, 2012, 12:46:18
Ok...vandaar dat de Dune niets liet zien in 3D

Ik wil dan ook zo snel mogelijk een Oppo gaan aanschaffen,wat zal jij mij aanraden een 95 of een 93?
Mijn Denon versterker heeft geen XLR ingangen...Of is dit niet de enige meerwaarde van een 95 tov 93?

De 95 heeft beter dacs, betere voeding en XLR outputs. Ook heeft ie een cinch stereo output die de 93 niet heeft.

Als je puur HDMI gaat gebruiken neem dan de 93.
Als je stereo via cinch (of XLR) wil gebruiken overweeg dan de 95.
Als je SACD/DVDAudio via multichannel out wil gebruiken kan je ook de 95 overwegen, maar dat kan ook wel met de 93.

papaleo

De 95 heeft beter dacs, betere voeding en XLR outputs. Ook heeft ie een cinch stereo output die de 93 niet heeft.

;)thx...,het wordt zeker een 95

Heeft een Pro Mod,nog enige meerwaarde tov 'normaal' regio vrij maken,ik bedoel is het de meerprijs waard tov de normale regio mod?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

De pro mod zou upgradebaar zijn, maar daar merk ik weinig van
De Pro mod heeft wel als voordeel dat de manier van omschakelen iets makkelijker is (vind ik)
pro mod = uitzetten met AB, 1 of 2 drukken, aanzetten met AB

gewone mod = blauwe knop drukken, gepiep, regio kiezen, speler uit, speler aan, zoiets (methode weet ik niet zeker hoe het is met de gewone mod).

searcher

Gefeficiteerd Richard.

Ik ben benieuwd als ik de volgende keer langs kom.

                                                 Gr Searcher



reza

Citaat van: searcher op januari  6, 2012, 20:46:54
Gefeficiteerd Richard.

Ik ben benieuwd als ik de volgende keer langs kom.

                                                 Gr Searcher
Ik ook!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

searcher

Citaat van: reza op januari  6, 2012, 20:51:06
Ik ook!

25 maart karren we erheen join the club.
Het is wel op een Zondag ...'s middags



reza

Citaat van: searcher op januari  6, 2012, 20:55:39
25 maart karren we erheen join the club.
Het is wel op een Zondag ...'s middags



De zondagen zijn bij allemaal gereserveerd ;)
Maar ik wens jullie een hele fijne dag!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Citaat van: reza op januari  6, 2012, 20:57:34
De zondagen zijn bij allemaal gereserveerd ;)
Maar ik wens jullie een hele fijne dag!

Ik spreek wel een andere avond/dag af met Reza dat is beter dan Reza's zondagen verstoren :) Morgenavond komen er ook een stel, Reza. Als je wil kan je ook komen, anders pikken we een andere dag.
dvd-fan, kjelt, audioloog en kermit misschien. williams kon helaas niet.

riwi

#374
Afgelopen week de 'defecte' bril aan de lader gehad. Nu doet ie het wel prima.
Ik denk dat de lader/adapter van mijn Garmin horloge niet genoeg stroom geeft om de bril goed op te laden of dat ik het micro usb snoer er gewoon (2x) niet goed genoeg in gedrukt had. Met de meegeleverde Sony adapter laad het wel goed en nu doen beide brillen het wel goed. Gisteren een stuk 3D gekeken (Avatar en Green Lantern).
Ik heb er ook 2 brillen bij besteld van Sony. Dan heb ik er 4, is bij demo's en met bezoek toch wel handig wat extra brillen. Met meer dan 4 zit ik hier niet vaak en past ook haast niet.

Ik moet wel zeggen dat het 3D me minder interesseert. Gisteravond Green Lantern in 3D na 30 minuten  stop gezet en in 2D verder gekeken. Veel mooier en je hoeft niet zo'n irritante bril op ;)

Verder afgelopen week praktisch niet thuis geweest dus weinig kunnen kijken en experimenteren.