riwi's woonkamer hometheater

Gestart door riwi, januari 16, 2011, 23:03:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fugazi_2009

Citaat van: riwi op juli  7, 2011, 12:03:57
Als laatste en belangrijkste reden om voor de 95 ipv de 93 te gaan : Waarom niet? :)

;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Bedankt voor de duidelijke uitleg over UOP.

Is inderdaad irritant. Om tot het menu te komen is nooit hetzelfde, dan is het topmenu, dan skip, dan zit er niets anders op dan wachten en het geluid op mute. Voor het starten heb ik sinds de Oppo een nieuwe methode. Ga naar scenes, kies scene 1 en kies geluid en evt. ondertitel via de knoppen op de Oppo. Krijg je ook geen Brein-zooi en de introschermen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

Even in het kort de ervaringen met een weekje Oppo BDP95

Hij klinkt als een klokje  8)

Ik vind de mediaplayer functie ook behoorlijk verbeterd tov de 83 die ik ook nog heb.
Ik heb Twonky draaien op het netwerk, die bepaalde directories scant op media.

De Oppo vindt Twonky probleemloos. Laat alle media mooi zien (mkv in 24p, m2ts in 24p, ts in 60p) DVD en bluray images doet ie niet via het netwerk. Bluray images kan ie (heb ik gelezen) via USB disk wel doen, maar dat heb ik (nog) niet getest. Ik heb +100 bluray rips op het netwerk staan, die ga ik niet een voor een op een USB schijfje kopieren. Ik gebruik de Oppo dan liever voor de 150+ Bluray schijven die ik in de kast heb staan en de Dune voor de rips via het netwerk.

Ook blijft de bediening van de Oppo tijdens het spelen van media nog soepel en bruikbaar. De 83 liep bijna vast onder de load van een zware mkv. Als ik de beeldkwaliteit vergelijk met de Dune (ik heb een prime3.0 en een base3.0) dan is de Oppo duidelijk scherper en gedetailleerder. De Dune is gewoon soft in vergelijking.

Hij doet ook erg mooi de mp3 files en flac files die ik heb. Zodanig dat ik eindelijk begonnen ben om al mijn CDs te rippen met dbpoweramp en xrecodeII. Heb er nu ongeveer 100 gedaan. Nog een stuk of 100 dan heb ik de mooiste/meeste CDs uit mijn verzameling wel geripped. Ik doe alles naar flac.

Ik heb aangesloten : HDMI1, spdif coax, 6 kanaals analoog (nordost blueheaven 6x), 2 kanaals analoog (nordost blueheaven) en 2 kanaals analoog via XLR Cardas crosslink. spdif klinkt plat en levensloos. 6 kanaals analoog heb ik nog niet veel geluisterd. 2 kanaals cinch klinkt erg goed, lekker ruimtelijk en levendig. De XLR lijkt iets compacter en beheerster te zijn. HDMI klinkt ook goed vind ik, maar ik prefereer toch de 2 kanaals analoog cinch momenteel. De XLR komt wel meer los inmiddels, misschien nog een mooiere kabel proberen over een poosje. Vergelijking met de CEC (CD loopwerk dat ik heb) heb ik nog niet serieus gedaan (gedurfd). Ik denk dat de Oppo 95 goed mee kan met de CEC.

Als ik puur kijk naar bluray en DVD spelen dan levert de 95 niet veel meerwaarde op tov de 83. De 83 deed dat al enorm goed.

Kjelt

Citaat van: riwi op juli 12, 2011, 21:25:07
Ik vind de mediaplayer functie ook behoorlijk verbeterd tov de 83 die ik ook nog heb.
Kun je de Dune nu ook missen of kan de Dune toch nog meer dan de nieuwe Oppo?

riwi

Als ik de cinch Blueheaven met de Cardas XLS vergelijk dan is de Nordost gewoon iets levendiger en ruimtelijker.

Na een poosje spelen is het verschil minder groot. Ik vind het erg lastig om te vergelijken.

De Oppo heeft een klein probleempje met de HDCP handshake soms. Als ik switch tussen mererder inputs bv. Oppo HDMI en Oppo 2ch en Oppo XLR, dan raakt ie soms de HDCP kwijt en heb ik in beeld alleen maar effen ruis. Via HDMI dan ook geen audio meer. Dan moet ik even naar een andere bron (andere HDMI kabel) switchen en dan weer terug naar de Oppo dan is alles weer OK. Ik heb dit gemeld bij jvb, misschien moet ik het ook nog even naar Oppo zelf rapporteren. Op zich niet een groot probleem, maar ik zit nu net vaak tussen deze inputs te switchen omdat ik de kabels/aansluitingen wil vergelijken.

Bestaan er eigenlijk losse controlpoints (software op een pad of phone) waarmee je de Oppo kan besturen en door de Twonky library kan browsen met artwork? Ik weet wel van dingen als iPeng, maar dat werkt alleen samen met iTunes of squeezebox dacht ik? En volgens mij kan je de Oppo daar ook niet mee besturen, of wel? Liefst zou ik mijn huis iTunes vrij houden ;) Maar als het niet anders kan zou ik een vmware in kunnen richten waar ik iTunes op installeer.
ProntoSqueeze of ProntoTunes doen het dacht ik ook niet met twonky. Misschien moet ik op de server van Twonky af en naar squeezeboxserver toe, maar werkt dat samen met de Oppo?

riwi

Citaat van: Kjelt op juli 12, 2011, 21:32:32
Kun je de Dune nu ook missen of kan de Dune toch nog meer dan de nieuwe Oppo?

Voor Bluray rips via netwerk hou ik de Dune zeker. Artwork heb je ook niet via de Oppo. Dat is allemaal gewoon mooier en nog steeds soepeler met de Dune.
Als je in een film zit en je wil 10 minuten verder... is ook lastig met de Oppo als er geen chapters in zitten.

Kjelt

Ok thanks, ik doe BDrips altijd via eSata, blijf het netwerk daar toch wat onbetrouwbaar voor vinden maar dat hangt samen met hoe je het inricht.
Kom zeker een keertje kijken in de nabije toekomst.

blue-eyes

Citaat van: riwi op juli 12, 2011, 21:25:07
Even in het kort de ervaringen met een weekje Oppo BDP95

Hij klinkt als een klokje  8)

Ik vind de mediaplayer functie ook behoorlijk verbeterd tov de 83 die ik ook nog heb.
Ik heb Twonky draaien op het netwerk, die bepaalde directories scant op media.

De Oppo vindt Twonky probleemloos. Laat alle media mooi zien (mkv in 24p, m2ts in 24p, ts in 60p) DVD en bluray images doet ie niet via het netwerk. Bluray images kan ie (heb ik gelezen) via USB disk wel doen, maar dat heb ik (nog) niet getest. Ik heb +100 bluray rips op het netwerk staan, die ga ik niet een voor een op een USB schijfje kopieren. Ik gebruik de Oppo dan liever voor de 150+ Bluray schijven die ik in de kast heb staan en de Dune voor de rips via het netwerk.

Ook blijft de bediening van de Oppo tijdens het spelen van media nog soepel en bruikbaar. De 83 liep bijna vast onder de load van een zware mkv. Als ik de beeldkwaliteit vergelijk met de Dune (ik heb een prime3.0 en een base3.0) dan is de Oppo duidelijk scherper en gedetailleerder. De Dune is gewoon soft in vergelijking.

Hij doet ook erg mooi de mp3 files en flac files die ik heb. Zodanig dat ik eindelijk begonnen ben om al mijn CDs te rippen met dbpoweramp en xrecodeII. Heb er nu ongeveer 100 gedaan. Nog een stuk of 100 dan heb ik de mooiste/meeste CDs uit mijn verzameling wel geripped. Ik doe alles naar flac.

Ik heb aangesloten : HDMI1, spdif coax, 6 kanaals analoog (nordost blueheaven 6x), 2 kanaals analoog (nordost blueheaven) en 2 kanaals analoog via XLR Cardas crosslink. spdif klinkt plat en levensloos. 6 kanaals analoog heb ik nog niet veel geluisterd. 2 kanaals cinch klinkt erg goed, lekker ruimtelijk en levendig. De XLR lijkt iets compacter en beheerster te zijn. HDMI klinkt ook goed vind ik, maar ik prefereer toch de 2 kanaals analoog cinch momenteel. De XLR komt wel meer los inmiddels, misschien nog een mooiere kabel proberen over een poosje. Vergelijking met de CEC (CD loopwerk dat ik heb) heb ik nog niet serieus gedaan (gedurfd). Ik denk dat de Oppo 95 goed mee kan met de CEC.

Als ik puur kijk naar bluray en DVD spelen dan levert de 95 niet veel meerwaarde op tov de 83. De 83 deed dat al enorm goed.

Dat FLAC zou mooi zijn..... Mijn 83 heeft daar moeite mee, lees: NIET.

Of ik doe iets verkeerds, ik zal er nog eens een keer goed induiken. Anderzijds is dat geen issue, ik gebruik de Logitech transporter voor de FLAC files.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op juli 12, 2011, 21:41:56
Dat FLAC zou mooi zijn..... Mijn 83 heeft daar moeite mee, lees: NIET.

Of ik doe iets verkeerds, ik zal er nog eens een keer goed induiken. Anderzijds is dat geen issue, ik gebruik de Logitech transporter voor de FLAC files.

Dat had ik ook gelezen dat de 83 dat niet kan. Met een server die on the fly decode doet zou dat wel kunnen las ik. Maar dan is je transporter toch makkelijker.

riwi

#234
Ik ga nog even een paar afleveringen "United States of Tara" kijken. Is voor jou misschien ook wel wat Kjelt samen met je vriendin. Serieuze serie over een vrouw met multiple personality disorder, beetje komisch gebracht soms, maar soms ook bloed serieus.
Geen actie in de hele serie. Nu Seizoen 3. Niet in super HD te krijgen helaas.

http://riwi.noip.me/ht/dvd.php?list=serie&format=all&serie=united_states_of_tara&season=all&order=titel

papaleo

#235
Wanneer ik aankant ben dan ga ik ook een plaatsje reserveren in mijn nieuwe Audiokast, voor zo'n mooi 'klinkend klokje'
Dus wanneer ik ook mijn MP3's wil blijven afspelen via de Oppo dan zou ik ook voor een USA modellekke moeten gaan.
Zijn er nog meer voor/nadelen aan het USA model?

Edit:
Waar heb je jouw exemplaar gekocht?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

#236
Citaat van: papaleo op juli 12, 2011, 22:26:32
Wanneer ik aankant ben dan ga ik ook een plaatsje reserveren in mijn nieuwe Audiokast, voor zo'n mooi 'klinkend klokje'
Dus wanneer ik ook mijn MP3's wil blijven afspelen via de Oppo dan zou ik ook voor een USA modellekke moeten gaan.
Zijn er nog meer voor/nadelen aan het USA model?

Edit:
Waar heb je jouw exemplaar gekocht?

Oppo wil US modellen niet in de EU verkopen. Oppo.uk verkoopt alleen UK modellen.
Maar jvb heeft een procedure (software matig) waarmee ze van een EU model een US model kunnen maken.
Daarna heb je dus US firmware nodig en werkt de EU firmware niet meer.
De mijne zegt dus op het frontje BDP95-EU maar is intern een US geworden. JVB kan dat ook weer ongedaan maken indien nodig.

Verschil is dat er wat rommel in het hoofdmenu staat van netflix en nog wat van die online troep die ik toch niet gebruik (en kan gebruiken want het is alleen voor Amerikanen volgens mij).

Gekocht bij JVB. Niet op aankoopprijs geselecteerd, want hij is elders vast goedkoper te koop. Ik wilde de pro-mod graag hebben en ik wil geen beperkingen rond licenties voor mp3.

riwi

JVC HD350 lamp meting (403 uur)


<01/09/2010, nieuwe lamp>
iris3 : high-lamp : 244 Lux, low lamp : 155 Lux
iris2 : High-lamp : 190 Lux, low lamp : 119 Lux
iris1 : High-lamp : 139 Lux, low lamp : 88 Lux

<26/10/2010>
Na 104 uur :
iris 3 : High-lamp : 196 Lux, Low lamp 134
iris 2 : High-lamp : 147 Lux, Low lamp 99
iris 1 : High-lamp : 102 Lux, Low lamp 64
Dus na 100 uur ong. 20% minder licht.

<01/01/2011>
Na 207 uur :
iris 3 : High-lamp : 188 Lux, Low lamp 130
iris 2 : High-lamp : 141 Lux, Low lamp 96
iris 1 : High-lamp : 96 Lux, Low lamp 70
Dus na 200 uur slechts een klein beetje terugval tov de 100 uur meting.

<edit 2/04/2011>
Na 301 uur :
iris 3 : High-lamp : 186 Lux, Low lamp 118
iris 2 : High-lamp : 141 Lux, Low lamp 98
iris 1 : High-lamp : 98 Lux, Low lamp 63
Nog steeds bijna gelijk aan de meting na 200 uur

<edit 13/7/2011>
Na 403 uur :
iris 3 : High-lamp : 182 Lux, Low lamp 126
iris 2 : High-lamp : 150 Lux, Low lamp 94
iris 1 : High-lamp : 103 Lux, Low lamp 67

Lijkt wel of ie niet minder licht gaat geven als ik de metingen moet geloven

HTip

Inderdaad verrassend, maar wel fijn natuurlijk. Je herinnert me er overigens aan dat ik ook zo'n luxmeter nog zou aanschaffen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

#239
Even ter herinnering aan mezelf en zodat ik het makkelijker terug kan vinden :


Oppo 93/95optisch/ladenetwerk/twonkyusb/esata (ook ntfs)
======================================================
Bluray schijfOK--
DVD schijfOK--
SACD/DVDA schijfOK--
.ts / .m2ts file-OK 24pOK 24p
.mkv-OK 24pOK 24p
.flacOKOKOK
.mp3OKOKOK
BD iso file--NOT OK
BDMV folder=Bluray/AVC HD disk-OK*
DVD iso file--NOT OK
DVD VIDEO_TS folder=DVD disk--
*mp3 aangepast, met nieuwe fw speelt de europese 93/95 ook mp3.
*iso aangepast, met nieuwe fw 64-0119 vervalt de ondersteuning van iso. Met firmware 60-1125B en 61-1219 werkt iso nog wel
*BDMV folders werken nog wel!

Oppo 83optisch/ladenetwerk/twonkyusb (geen ntfs)
======================================================
Bluray schijfOK--
DVD schijfOK + 24p--
SACD/DVDA schijfOK--
.ts / .m2ts file-OK 60pOK 60p
.mkv-OK 60pOK 60p
.flac---
.mp3OKOKOK
BD iso file---
BDMV folder=Bluray/AVC HD disk--
DVD iso file---
DVD VIDEO_TS folder=DVD disk--


Dune 3.0optisch/ladenetwerk SMB/NFSnetwerk/twonkyusb/esata
=================================================================
Bluray schijfOK---
DVD schijfOK---
SACD/DVDA schijf----
.ts / .m2ts file-OK 24pOK 24pOK 24p
.mkv-OK 24pOK 24pOK 24p
.flacOKOKOKOK
.mp3OKOKOKOK
BD iso file-OK 24p-OK 24p
BDMV folder=Bluray/AVC HD diskOK 24p-OK 24p
DVD iso file-OK-OK
DVD VIDEO_TS folder=DVD diskOK-OK


Een mkv met TrueHD track speelt zonder geluid op beide Oppo's (USB en Netwerk idem) maar speelt prima op de Dune.
Een mkv met DTSHD track speelt prima op de Oppo 95 en op de Dune.

avi, divx heb ik niet getest maar speelt meestal wel.
wmv en mp4 en dergelijke proprietary microsoft en apple meuk weiger ik ;)

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

Citaat van: HTip op augustus  7, 2011, 19:01:06
Heel goed overzicht! Thanks :worship:

Ik had hem vorige week al gepost in een andere tread, maar was hem nu even kwijt en wilde ernaar verwijzen in mijn BDP83 verkoop thread. Die is snel verkocht :) Mooi, ik houd niet zo van dat geleur met spullen.

el-jorge

Wat wordt er bedoeld met de mp3 ondersteuning?
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

papaleo

Citaat van: el-jorge op augustus  8, 2011, 13:51:46
Wat wordt er bedoeld met de mp3 ondersteuning?
Dat wanneer het ondersteund word,MP3 met deze speler ook daadwerkelijk af gespeeld kan worden.
Als dit niet ondersteund word,dan kan je met deze speler MP3 dus niet afspelen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Citaat van: el-jorge op augustus  8, 2011, 13:51:46
Wat wordt er bedoeld met de mp3 ondersteuning?

Citaat van: papaleo op augustus  8, 2011, 14:08:05
Dat wanneer het ondersteund word,MP3 met deze speler ook daadwerkelijk af gespeeld kan worden.
Als dit niet ondersteund word,dan kan je met deze speler MP3 dus niet afspelen.

Inderdaad :)

Sonic Circle

Mijn HD350 heeft ondertussen al zo'n 1.050 branduren gemaakt en nu merk ik toch wel dat de lampsterkte terug is gelopen.
Toch bevalt het plaatje me nog prima :).

Citaat van: riwi op juli 13, 2011, 00:19:45
JVC HD350 lamp meting (403 uur)


<01/09/2010, nieuwe lamp>
iris3 : high-lamp : 244 Lux, low lamp : 155 Lux
iris2 : High-lamp : 190 Lux, low lamp : 119 Lux
iris1 : High-lamp : 139 Lux, low lamp : 88 Lux

<26/10/2010>
Na 104 uur :
iris 3 : High-lamp : 196 Lux, Low lamp 134
iris 2 : High-lamp : 147 Lux, Low lamp 99
iris 1 : High-lamp : 102 Lux, Low lamp 64
Dus na 100 uur ong. 20% minder licht.

<01/01/2011>
Na 207 uur :
iris 3 : High-lamp : 188 Lux, Low lamp 130
iris 2 : High-lamp : 141 Lux, Low lamp 96
iris 1 : High-lamp : 96 Lux, Low lamp 70
Dus na 200 uur slechts een klein beetje terugval tov de 100 uur meting.

<edit 2/04/2011>
Na 301 uur :
iris 3 : High-lamp : 186 Lux, Low lamp 118
iris 2 : High-lamp : 141 Lux, Low lamp 98
iris 1 : High-lamp : 98 Lux, Low lamp 63
Nog steeds bijna gelijk aan de meting na 200 uur

<edit 13/7/2011>
Na 403 uur :
iris 3 : High-lamp : 182 Lux, Low lamp 126
iris 2 : High-lamp : 150 Lux, Low lamp 94
iris 1 : High-lamp : 103 Lux, Low lamp 67

Lijkt wel of ie niet minder licht gaat geven als ik de metingen moet geloven

riwi

Citaat van: Sonic Circle op augustus  8, 2011, 15:43:19
Mijn HD350 heeft ondertussen al zo'n 1.050 branduren gemaakt en nu merk ik toch wel dat de lampsterkte terug is gelopen.
Toch bevalt het plaatje me nog prima :).


Dit is mijn 2de lamp. Ik heb de eerste lamp na 1450 gewisseld. Ik ben bij 700 ongeveer naar hi lamp mode gegaan. En bij 1000 heb ik het lamp glas e.d. gepoetst. Daarna kon ik nog weer goed verder tot de 1450. Gisteren zag ik dat ik op 450 uren zat nu met de 2de lamp. Plaatje bevalt me ook nog goed.
Misschien moet je bij jou ook eens kijken of een poetsbeurt nog wat verbetering oplevert. Gewoon de lamp eruit halen en het glas poetsen met alcohol of glassex en alcohol na poetsen. Dat deed bij mij erg veel goed met de eerste lamp.

Sonic Circle

Thanks, goede tip! Hoe krijg ik de lamp er uit voor zo'n schoonmaakbeurt?

Ik wil er ook nog minstens 200 uur mee door. Draai overigens nog in low lamp mode.
Mijn 350 is gecalibreerd. Verandert er iets aan het beeld bij een switch, buiten een hogere lichtopbrengst? Oftewel; moet de high lamp mode los worden gecalibreerd?

hifiman

Citaat van: Sonic Circle op augustus  8, 2011, 18:05:26
Mijn 350 is gecalibreerd. Verandert er iets aan het beeld bij een switch, buiten een hogere lichtopbrengst? Oftewel; moet de high lamp mode los worden gecalibreerd?
Ja  ;)

riwi

#249
Citaat van: Sonic Circle op augustus  8, 2011, 18:05:26
Thanks, goede tip! Hoe krijg ik de lamp er uit voor zo'n schoonmaakbeurt?

Staat wel beschreven in de handleiding. Gewoon 2 schroefjes aan de achterzijde om het klepje los te maken. Daarna 2 schroeven van de lamp module los schroeven en dan de lampmodule aan het hengsel rechtstandig naar achteren er voorzichtig uit te trekken. Niet met je vingers aan het glas zitten en voorzichtig poetsen.
Doe dat wel als de projector en lamp volledig is afgekoeld en zorg dat de lamp volledig droog is voor je hem terug plaatst. Je kan aan de binnenzijde van de projector ook poetsen, maar dat is wat risico voller. Met nieuwe projectoren/lampen komt er naar verloop van tijd een aanslag op het lampglas waardoor de lichtopbrengst behoorlijk terug loopt.



Citaat van: Sonic Circle op augustus  8, 2011, 18:05:26
Ik wil er ook nog minstens 200 uur mee door. Draai overigens nog in low lamp mode.
Mijn 350 is gecalibreerd. Verandert er iets aan het beeld bij een switch, buiten een hogere lichtopbrengst? Oftewel; moet de high lamp mode los worden gecalibreerd?

Hi lamp mode geeft iets andere kleuren dan low lamp mode bij de JVC. De mijne was gecalibreerd door cine4home en werd met 2 standen gecalibreerd, dus voor hi en low lamp mode. Maar het verloop van de lamp kwa kleur na 1000 uren gebruik is ook aanzienlijk. Dus tenzij je calibratie opnieuw gedaan is onlangs kan je rustig eens de hi lamp mode gebruiken om te zien of dat beter bevalt. je calibratie is toch al behoorlijk ver verlopen na 1000 uren.