riwi's woonkamer hometheater

Gestart door riwi, januari 16, 2011, 23:03:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teejoo

Dat zeg ik. Daarom is het ook niet echt onspannen rijden.

riwi

#101
Hij is weer terug :)

Wat ik hiervoor zei over de Pioneer en dat ie via de 6 kanaals input op direct best goed klonk neem ik nu weer terug  ;D Sjonge jonge wat een werld van verschil is het om de Classe weer te horen zeg.. niet normaal  :)

Maargoed, na aansluiten thuis begon onmiddelijk het geklik weer en audio onderbreking weer. Ik vloeken en heb gelijk een boze duitse mail getyped (niet verstuurd). Hij zelfs vast gelopen met op het scherm "Die Schutz Schaltung wurde aktiviert, Fehler an der Netzanschluss-Seite". Ja hij spreekt nu duits. Eerst half uur bleef problemen geven, maar nu heb ik via het verstopte maintenance menu mijn eigen settings weer terug geladen. Nu lijkt ie perfect te spelen weer. Al een uur geen onderbrekingen of geklik gehoord.

Zou er dan toch extern hier iets loos zijn met de stroom voorziening?  Ik kijk het even aan nu, voor ik weer mails stuur naar de winkel, die zijn nu toch al met weekend verlof.

O ja : in de winkel naar een Naim HDX stream ding met losse dure Naim DAC geluisterd op een CP800 met CAM600A monoblokjes en B&W800D. Ik weet niet waar het aan lag maar het boeide niet. Ik zat niet helemaal in het midden, ik was wat moe. Maar het klonk vlak vond ik, bij mij thuis is het mooier (en veel minder duur).

Naim HDX SSD (6000) Naim DAC (2600) 800D (paar=22000) CAM600 (paar=13900) CP800 (5500)
Prijzen in euro (niet lire ;) )

Teejoo

Citaat van: riwi op maart 26, 2011, 17:45:49
Hij is weer terug :)

Wat ik hiervoor zei over de Pioneer en dat ie via de 6 kanaals input op direct best goed klonk neem ik nu weer terug  ;D Sjonge jonge wat een werld van verschil is het om de Classe weer te horen zeg.. niet normaal  :)

Maargoed, na aansluiten thuis begon onmiddelijk het geklik weer en audio onderbreking weer. Ik vloeken en heb gelijk een boze duitse mail getyped (niet verstuurd). Hij zelfs vast gelopen met op het scherm "Die Schutz Schaltung wurde aktiviert, Fehler an der Netzanschluss-Seite". Ja hij spreekt nu duits. Eerst half uur bleef problemen geven, maar nu heb ik via het verstopte maintenance menu mijn eigen settings weer terug geladen. Nu lijkt ie perfect te spelen weer. Al een uur geen onderbrekingen of geklik gehoord.

Zou er dan toch extern hier iets loos zijn met de stroom voorziening?  Ik kijk het even aan nu, voor ik weer mails stuur naar de winkel, die zijn nu toch al met weekend verlof.

Ik was al aan het wachten op je terugkeer, en dan lees ik dit bericht. Wat hebben ze gerepareerd? Als je de Classé nu eens vanaf een andere 220V groep gaat aansturen? Zou er iets mis zijn met een stekkerblok?

Ik heb al die maanden geen enkele keer ook maar iets gehad. Dat kwam enerzijds omdat ik die defecte digitale ingang nooit gebruikt had, maar ook niks met de stroomvoorziening. Want dat geeft jouw melding duidelijk aan. In het boekje staat ook duidelijk dat er dan ook iets is met de spanning. Ik kan echter niet verklaren waarom de andere apparaten geen probleem hebben. Vandaar de suggestie om een ander stopcontact / groep te gebruiken.

Kjelt

Citaat van: riwi op maart 26, 2011, 17:45:49
Maargoed, na aansluiten thuis begon onmiddelijk het geklik weer en audio onderbreking weer. Ik vloeken en heb gelijk een boze duitse mail getyped (niet verstuurd). Hij zelfs vast gelopen met op het scherm "Die Schutz Schaltung wurde aktiviert, Fehler an der Netzanschluss-Seite".
:( tjonge wat hebben ze in de winkel verteld dat ze gerepareerd hadden? Lijkt er dus op alsof er niets gebeurd is?
Ik zou toch eens alle apparaten loskoppelen van de Classe en 1 voor 1 langzaam (dag na dag ofzo) weer aansluiten tot je weer problemen ervaart.

Audiofiel

Citaat van: Teejoo op maart 26, 2011, 19:07:38
Ik kan echter niet verklaren waarom de andere apparaten geen probleem hebben. Vandaar de suggestie om een ander stopcontact / groep te gebruiken.

Veel apparaten draaien prima door als de spanning inzakt. Audioloog heeft dat al eens aan den lijve ondervonden toen zijn Powerplant P500 defect ging en de bron gewoon door bleef draaien met iets van 80v spanning er op. :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Ik heb een geaarde apparte groep met een motorflex kabel naar de stereo hoek liggen direct vanuit de meterkast. Daar zitten normaal alle HiFi componenten op via een Rittal slof. Ik heb ook een ongeaard stopcontact in de kamer op een normale groep dus. Ik heb beide al geprobeerd op de Classe (ook 2 weken geleden al). Ik heb ook een standaard andere netkabel geprobeerd. De projector en de TV zitten op de 'standaard' groep.

Toen ik net thuis kwam (en de SSP in standby stond) was ie weer vrolijk aan het klikken. Nu ingeschakeld speelt ie weer gewoon goed.
Het Classe menu zegt nog steeds dat ie 232-234V spanning ziet. Mijn meters zeggen beide 224-225V. De door de Classe gemeten spanning fluctueert, nu 229V, nu 234V. Hij klikt nu bij 234 maar ook bij 229V zo net. De spanning op mijn Voltcraft meter blijft gewoon 224V+-1V. De multimeter zegt het zelfde als de Voltcraft.

Misschien zou een of andere powerplant achtig ding wel helpen.

In de winkel wisten ze niet wat er gedaan was. "Problem erhoben" stond in de computer, meer niet.

Citaat van: Kjelt op maart 26, 2011, 22:47:06
Ik zou toch eens alle apparaten loskoppelen van de Classe en 1 voor 1 langzaam (dag na dag ofzo) weer aansluiten tot je weer problemen ervaart.
2 weken geleden had ik alles afgekoppeld behalve de netkabel en toen klikte ie nog. Zal morgen weer eens zoiets testen.

Teejoo

#106
Dan heb je denk ik alles getest wat je moet hebben getest. Het is gewoon zo frappand dat hij het meteen doet zodra je hem hebt ingestoken. Volgens mij is de importeur toch echt een bedrijf dat hier serieus naar gekeken heeft en getest heeft. Balen.

Morgen dus maar even contact zoeken met de winkel en laten achterhalen wat er nu gefixed zou zijn.

Succes!

Theo

HTip

Die fluctuaties heb ik ook vaker. De spanning kan bij variëren van 229-241V :o Gelukkig zorgt mijn PPP voor een stabiele 234-236V. De keer dat de PPP zijn werk niet deed (lees: kapot was) ging door deze fluctuatie mijn Marantz in de protect en brandde de zekering door. Dat heb ik gelukkig niet meer gehad :thumbs-up:

De PPP is nu vervangen door de P5 en P10 powerplants, dus misschien kan je een PPP voor een mooi prijsje kopen. Ik doe de mijne in ieder geval niet meer weg ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

#108
Citaat van: Kjelt op maart 26, 2011, 22:47:06
:( tjonge wat hebben ze in de winkel verteld dat ze gerepareerd hadden? Lijkt er dus op alsof er niets gebeurd is?
Ik zou toch eens alle apparaten loskoppelen van de Classe en 1 voor 1 langzaam (dag na dag ofzo) weer aansluiten tot je weer problemen ervaart.

De winkel stuurt alleen maar door naar de importeur / reparateur. Die geeft ook maar door wat de reparateur meldt.
Het zou perfect zijn als de gerepareerde apparatuur in de winkel zelf getest zouden worden, voordat je bericht krijgt dat het apparaat gerepareerd zou zijn.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Citaat van: riwi op maart 27, 2011, 01:36:54
Het Classe menu zegt nog steeds dat ie 232-234V spanning ziet. Mijn meters zeggen beide 224-225V.
In veel van dit soort apparaten wordt de netspanning via een weerstandsdeler op een ADC van een microcontroller gemeten. Je meet dan piekspanningen en er zit vaak geen perfecte RMS meting in maar een software matige benadering, heeft je Voltcraft wel een echte RMS meting?
Maar dan nog zou de Classe uitgevoerd moeten zijn voor 230VAC +/- 10% dat is normaal bedrijf oftewel hij zou het tussen 210VAC en 250VAC gewoon moeten doen  ??? En zeker binnen 5% dus 218-242V mag geen enkel probleem zijn.

CitaatMisschien zou een of andere powerplant achtig ding wel helpen.
Dat is echt overkill, dan zou ik eerder een variac nemen, ik heb er nog wel een liggen als je die keuze maakt, maar het echte probleem is natuurlijk niet verholpen, de software meting van de SSP-800 deugt niet OF de grenswaardes in de SSP-800 staan verkeerd ingesteld. Dat kun je dan in ieder geval testen.

CitaatIn de winkel wisten ze niet wat er gedaan was. "Problem erhoben" stond in de computer, meer niet.
:-X

riwi

Kjelt bedankt.
Net een kastje (trafo) opgehaald bij Kjelt waarmee je de netspanning kan instellen. Ik heb van 217V tot 235V aangeboden aan de Classe. Het maakt geen donder uit. Ook alle interlinks eruit nu, dus alleen powerkabel, en nog blijft ie klikken en in het sensor menu aangeven dat er iets met de spanning is.
't is gewoon nie goe nie

Ik zal de mail naar de winkel nog wat aanvullen en dan versturen. Kijken wat ze voorstellen en wat de mogelijkheden zijn.

hifiman

Jeetje wat een gedonderd! Lekker is dat, heb je een tijdje zonder gezeten en een flinke rit gemaakt tweemaal en dan zit het oorspronkelijke probleem er gewoon nog in  :baaa:

Lijkt mij ook sterk dat een wat varieerende spanning een probleem zou veroorzaken, lijkt me eerder een hardware matig sensor probleem of wellicht een software issue.

Afijn, even afwachten wat ze nu gaan voorstellen dus...

Sterkte ermee!

Groetjes,

Ronald

Teejoo

Je hebt een kans dat ze voorstellen hem op te laten halen door een koerier. Dat stelden ze bij mijn versterker destijds ook voor. Die kwam nieuw uit de doos en deed niets. Dat was ook wel balen, dus ik herken me wel in de situatie van Riwi.

riwi

Dat zou ook prima zijn wat mij betreft.
Ik heb niet zo'n zin om komende zaterdag _weer_ 1000km te rijden.

Ik heb gevraagd wat we gaan doen om het op te lossen. Ik heb ook gevraagd wat het kost om hem te ruilen voor een nieuwe 'demo' ssp800. Als ze <=2k€ zeggen dan doe ik dat. De mail is op zondag al gelezen, maar er is vandaag nog niet gereageerd.

De SSP800 zit weer in de doos nu. De Pioneer speelt weer :)

Grindtegel

Zijn er ook Classe's die niet stuk gaan? Lijkt wel NAD  :devil:
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

riwi

Citaat van: Grindtegel op maart 29, 2011, 00:06:52
Zijn er ook Classe's die niet stuk gaan? Lijkt wel NAD  :devil:

Volgens mij hebben ze niet een slechte reputatie wat duurzaamheid betreft. Eerder een goede reputatie.

skyfox

Citaat van: Grindtegel op maart 29, 2011, 00:06:52
Zijn er ook Classe's die niet stuk gaan? Lijkt wel NAD  :devil:

Ehm, ik heb nog een Nad staan, is nog niet defect geraakt in z'n carrière. Ben toch alweer de derde eigenaar... Een T743.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Grindtegel

Was ook maar een geintje. Ik heb zelf ook mijn fair share aan doa's en "gerepareerde versterkers die 2 weken laten weer precies dezelfde kuren vertonen" gehad. Jammer dat het gebeurd. Een doa kan natuurlijk altijd maar spullen die ter reparatie worden aangeboden, weken bij de reparateur staan en dan zgn gerepareerd terugkomen en dezelfde gebreken vertonen is voor mij echt een nono.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

riwi

Heb wel het reparatie rapport gekregen nu. Is een kabel vervangen en het apparaat is getest.

Ik heb het eerste uur ook redelijk goed kunnen spelen afgezien van 1 of 2 klikjes. Misschien dat ie het bij hen ook een uur goed heeft gedaan tijdens de test.

Vanavond bij een collega getest in een andere stad. Precies het zelfde als bij mij. Het ligt dus 100% zeker niet aan mijn stroomvoorziening hier thuis.

Heb een aanbieding van SG Akustik om een nieuwe te kopen en deze in te ruilen. Dat ga ik doen, dan heb ik gelijk dat HDMI1.4 bord ook. Kunnen zij op hun gemak dat ding bij Classe laten repareren en hoef ik niet iedere zaterdag naar Karlsruhe te karren. Al met al ben ik dan niet echt 'goedkoop' aan mijn SSP800 gekomen, maar so be it. Zal nog wel een paar weken duren voor de nieuwe SSP800 binnen is bij hen. Ik moet hem dan ook weer ophalen natuurlijk.

Kjelt

Toestanden allemaal  :( ik denk zelf dat het inderdaad beter is een nieuwe te nemen omdat de reparatiedienst (niet officieel Classe overigens wat mij verbaasd maar een standaard reparatiebedrijf) kennelijk niet veel verder kijkt dan hun neus lang is. Op zich logisch alleen als je weet dat iemand er 1000km voor op en neer moet rijden dan had ik wel wat meer grundlichkeit (lees langere en betere test) verwacht.
Jammer, maar ik denk inderdaad dat de door jou nu gekozen oplossing de beste weg is.

papaleo

#120
Tsjonge,jonge zeg,jij heb niet echt mazzel met je Classe zeg  :-\

Dus je gaat niet voor het demo-model,maar voor een compleet nieuw exemplaar?  :o (Je kan (demo) gerust nemen...ik neem 'm toch maar niet,ik ben al geslaagd)  ;)
Maar ok ...het kost wat,maar dan heb je (hopelijk) ook wat....,  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Citaat van: papaleo op maart 30, 2011, 08:48:21
Tsjonge,jonge zeg,jij heb niet echt mazzel met je Classe zeg  :-\

Dus je gaat niet voor het demo-model,maar voor een compleet nieuw exemplaar?  :o (Je kan (demo) gerust nemen...ik neem 'm toch maar niet,ik ben al geslaagd)  ;)
Maar ok ...het kost wat,maar dan heb je (hopelijk) ook wat....,  :D

Ik denk dat de 'demo' al weg was. Nu hebben ze een nieuwe besteld voor me. Met een redelijk faire meerprijs en ze nemen m'n SSP800 terug.
Zo even het geld overboeken en dan een paar weekjes wachten.

Ik las dat je een nieuwe Denon hebt gekocht. Mooi man gefeliciteerd!  :)

papaleo

Ok,dus ze hebben je gelukkig niet de volle pond laten betalen.

Yep..., ik kon 'm echt niet laten staan voor die prijs en het is ook nog een mooi bakbeest die in iedergeval kwa uiterlijk(vind jij onbelangrijk,weet ik) heel mooi match met mijn Parasounds  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Laatste aanwinst : extra pronto TSU9400 op reserve. Ze worden al minder goed leverbaar en ook duurder inmiddels nu Philips ermee gestopt is. Via een forum genoot op de kop getikt.


screw

Veel plezier ermee!

Maar dat gaat vast goed komen.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.