hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

)p(

Citaat van: Audioloog op juli 24, 2011, 13:09:09
Nog 2 foto's van de speakers. Het klinkt een stuk beter zo maar dat is op zich niks nieuws, dat wist ik al een hele tijd  :P

Dat maakt bij jouw inderdaad een enorm verschil. Super upgrade omdat je voorheen vrijwel nauwelijks instaat was om in deze positie naar je set te luisteren :)
Ik vind het overigens ook zo mooier staan!

hifiman

Citaat van: BuSpu op juli 25, 2011, 21:55:04
ik wil je niet op kosten jagen  ;) maar misschien is dit wat http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114161.0 ?
Haha, eerst maar eens luisteren of het wat uitmaakt, ik heb op dit moment niet het idee dat ik wat dat betreft een probleem heb. Alhoewel ik op dit moment helemaal geen muziek heb ivm pc problemen, maar goed dat is weer een heel ander verhaal :P

hifiman

Citaat van: )p( op juli 26, 2011, 08:36:01
Dat maakt bij jouw inderdaad een enorm verschil. Super upgrade omdat je voorheen vrijwel nauwelijks instaat was om in deze positie naar je set te luisteren :)
Ik vind het overigens ook zo mooier staan!
Thanks Peter! Op de foto vind ik het ook erg mooi staan, in het echt vallen ze wel erg op zover de kamer in, maar goed aangezien ik nu toch alleen ben, who cares.

hifiman

De pc problemen zijn ondertussen weer opgelost en kan vanavond dus weer muziek draaien als ik wil  :pompom:

Gisteren kwamen mijn eindtorren binnen voor de powerplant en heb er nu 8 stuks nieuwe op het mainbord gesoldeerd, namelijk in de helft waar de defecte transistoren zaten. De andere helft zijn alle transistoren nog heel, deze ga ik overigens ook vervangen maar ik wacht dan even tot ik eerst heb kunnen testen of de schakeling weer werkt, mocht er onverhoopt dan toch nog wat mis gaan dan heb ik in elk geval nog 8 nieuwe eindtorren liggen :P Overigens kan ik nog niks testen, het wachten is nu nog op de bestelde stuurtorren die uit engeland moeten komen, daarvan waren er ook 2 kapot namelijk!

BuSpu

Heb je nou enig idee wat er misgegaan is in de powerplant? Er is wel erg veel gesneuveld, toch?

hifiman

Citaat van: BuSpu op juli 27, 2011, 10:42:56
Heb je nou enig idee wat er misgegaan is in de powerplant? Er is wel erg veel gesneuveld, toch?
Een hele goede vraag, er waren uiteindelijk 3 eindtorren gesneuveld (dacht in eerst instantie 8, maar dat kwam omdat ik toen nog met de torren in de schakeling gemeten heb) en twee stuurtorren, een diode en een aantal weerstanden die er nogal geblakerd uitzagen heb ik ook vervangen. Ik heb geen idee wat de oorzaak is geweest, het meest voor de hand liggende lijkt mij dat door slijtage uiteindelijk een eindtor eruit (lees: kortsluiting tussen zijn 3 pootjes) geknald is die de rest veroorzaakt heeft...

Het blijft straks (als ik de andere torren binnen heb) spannend als ik de boel weer voor het eerst aan ga zetten  :notify:

BuSpu

Citaat van: Audioloog op juli 27, 2011, 13:41:09Het blijft straks (als ik de andere torren binnen heb) spannend als ik de boel weer voor het eerst aan ga zetten  :notify:

Nog een geluk dat je het zelf kan doen (doe ik je bv echt niet na) anders was het, kwa reparaties, een dure 220v voorziening geworden  :-\

hifiman

Citaat van: BuSpu op juli 27, 2011, 14:08:41
Nog een geluk dat je het zelf kan doen (doe ik je bv echt niet na) anders was het, kwa reparaties, een dure 220v voorziening geworden  :-\
Inderdaad ja, al is het nog de vraag of tie het weer doet straks, er zitten ook wat componenten in het apparaat die ik niet zelf kan vervangen, maar de reparatiekosten blijven in elk geval onder de 100 euro waarbij ik dan ook preventief alle eindtorren vervangen heb door nieuwe straks.

hifiman

Citaat van: BuSpu op juli 24, 2011, 21:56:37
Komen je tweeters een beetje op oorhoogte uit? De speakers lijken zo laag ivm de bank.
Ik heb eens onderuitgezakt op de bank geluisterd maar merk geen verschil, ik laat het dus lekker zo  ;)

hifiman

Vanmiddag kan ik de bestelde stuurtorren ophalen van het postkantoor en ga ik dus weer aan de slag met de powerplant, ik hoop hem dus komend weekend weer werkend te hebben, fingers crossed  :lookaround:

HTip

Citaat van: Audioloog op juli 29, 2011, 10:53:24
Vanmiddag kan ik de bestelde stuurtorren ophalen van het postkantoor en ga ik dus weer aan de slag met de powerplant, ik hoop hem dus komend weekend weer werkend te hebben, fingers crossed  :lookaround:

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Het heeft geholpen  ;D Hele middag aan bezig geweest maar hij doet het dan ook weer  :pompom:
Een kleine 100 euro aan onderdelen eraan gespendeerd, dus dat is gelukkig te overzien  :thumbs-up:

hifiman

Het feit dat ik 5 minuten later van de trap donderde met stofzuiger en al (ik heb niks, van de stofzuiger is een wiel afgebroken) kan mijn dag niet meer verpesten  :D

riwi

Goed werk :)

Pas maar op met dat gevaarlijke gereedschap als een stofzuiger. Ik kom daar zo min mogelijk aan ;)


Kjelt

Citaat van: riwi op juli 29, 2011, 19:25:51
Pas maar op met dat gevaarlijke gereedschap als een stofzuiger. Ik kom daar zo min mogelijk aan ;)
:D  :D  :D
Op iedere etage er eentje neerzetten wil ook wel helpen  ;)

Deleted member

Citaat van: Audioloog op juli 29, 2011, 18:53:19
Het heeft geholpen  ;D Hele middag aan bezig geweest maar hij doet het dan ook weer  :pompom:
Een kleine 100 euro aan onderdelen eraan gespendeerd, dus dat is gelukkig te overzien  :thumbs-up:

Wat goed man, super!! Gefeliciteerd, gezien hetgeen je allemaal vervangen hebt heb je je t.o.v. een reparatie buiten de deur een hoop geld bespaard gok ik!!  :worship:

hifiman

Citaat van: riwi op juli 29, 2011, 19:25:51
Goed werk :)
Ja dat vind ik eigenlijk ook wel  ;D Was toch een duur ding dus ben blij dat tie het weer doet.

Citaat van: riwi op juli 29, 2011, 19:25:51
Pas maar op met dat gevaarlijke gereedschap als een stofzuiger. Ik kom daar zo min mogelijk aan ;)
Haha, heel verstandig. Ga zo eens kijken of dat wiel (allemaal plastic troep natuurlijk) nog te lijmen is en zo niet dan zal ik eraan moeten geloven een nieuwe te halen.

hifiman

Citaat van: Kjelt op juli 29, 2011, 19:27:54
:D  :D  :D
Op iedere etage er eentje neerzetten wil ook wel helpen  ;)
Haha dat zei ooit een collega van me ook al, vind het net effe een beetje overdreven in mijn niet al te grote huis.  ;)

hifiman

Citaat van: Antoine op juli 30, 2011, 02:14:02
Wat goed man, super!! Gefeliciteerd, gezien hetgeen je allemaal vervangen hebt heb je je t.o.v. een reparatie buiten de deur een hoop geld bespaard gok ik!!  :worship:
Thanks! Ja zeker weten, heb goedkoop de eindtorren kunnen kopen als ik daar de volle mep voor had betaald plus arbeidsloon om de hele boel te vervangen dan was ik meerdere honderden euros kwijt geweest. Gelukkig doet tie het weer voor weinig  :D

hifiman

Ondertussen staat ook alle data weer op de pc dus ik kan vanaf nu weer volop film kijken en muziek luisteren  :coffee:  :popcorn:

Audiofiel

Super gedaan Ronald. Je bent een kei in reparaties! Zou je professioneel iets mee moeten gaan doen. ;)


Die stofzuiger moet ook te repareren zijn. Anders heeft die groothandel waar ik je van vertelde misschien ook reserve onderdelen? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli 30, 2011, 10:03:33
Super gedaan Ronald. Je bent een kei in reparaties! Zou je professioneel iets mee moeten gaan doen. ;)


Die stofzuiger moet ook te repareren zijn. Anders heeft die groothandel waar ik je van vertelde misschien ook reserve onderdelen? ::)
Dank je Arjen, net effe naar de stofzuiger gekeken maar er valt weinig eer meer aan te behalen. Zit te twijfelen of ik nog een lijm poging ga doen of gewoon maar eens een nieuwe ga halen :P

Kjelt

Mooi werk. Ik zou zelf wel graag willen weten wat nu de oorzaak is geweest. Een eindtor van dat caliber vliegt er niet "zo maar" uit. Ik zou zelf de temperatuur van alle individuele eindtorren periodiek monitoren (ir thermometer of thermokoppels), wellicht dat er enkele wat zwaarder worden belast dan de anderen (onbalans) of dat er toch een te hoge temperatuur in de kast zelf is? Zo maar wat gokjes maar als je de oorzaak niet weet zou dit zomaar weer kunnen gebeuren. Of zijn er meerdere verhalen op het internet van dit apparaat dat ze er zomaar mee ophouden?

hifiman

Citaat van: Kjelt op juli 30, 2011, 11:06:55
Mooi werk. Ik zou zelf wel graag willen weten wat nu de oorzaak is geweest. Een eindtor van dat caliber vliegt er niet "zo maar" uit. Ik zou zelf de temperatuur van alle individuele eindtorren periodiek monitoren (ir thermometer of thermokoppels), wellicht dat er enkele wat zwaarder worden belast dan de anderen (onbalans) of dat er toch een te hoge temperatuur in de kast zelf is? Zo maar wat gokjes maar als je de oorzaak niet weet zou dit zomaar weer kunnen gebeuren. Of zijn er meerdere verhalen op het internet van dit apparaat dat ze er zomaar mee ophouden?
Er bleek sluiting te zitten tussen een (of meerdere) torren en het koellichaam (soort geel tape zit erop ter isolatie), heb daarom nu isolerende plaatjes ertussen gedaan voor de zekerheid. Dit heb ik echter niet gecheckt voor ik het koellichaam de eerste maal demonteerde, ik weet dus niet zeker of het de oorzaak is maar het zou heel goed kunnen. Een andere oorzaak zou inderdaad warmte kunnen zijn, vergeet ook niet het feit dat het apparaat al aardig wat jaartjes oud is en vaak langdurig veel vermogen moet leveren of heeft geleverd in zijn bestaan. Overigens geeft het apparaat aan dat ik met versterker uit (alleen transporter aan) 12W verbruik, met de versterker aan is het ongeveer 85W. Ik overweeg het apparaat buiten het dressoir te gaan zetten.

Wat wel leuk is, is dat ik via de webinterface van de transporter het voltage kan bekijken , eens kijken of ik dat kan scripten zodat ik een automatisch mailtje krijg als de spanning beneden de 220V ofzo daalt.

S@m

Citaat van: Audioloog op juli 30, 2011, 10:33:25
Dank je Arjen, net effe naar de stofzuiger gekeken maar er valt weinig eer meer aan te behalen. Zit te twijfelen of ik nog een lijm poging ga doen of gewoon maar eens een nieuwe ga halen :P

Zo wordt het toch nog een prijzige reparatie....jammer!