hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op maart 28, 2010, 18:19:07
Wat weer een super scrutinized™ upgrade is dat geworden! Kudo's to Anton (en Ronald zelf natuurlijk). Ik moet echt weer een keertje komen buurten om serieus te luisteren. 8)
Doe dat Arjen! Nodig ik Anton en Erik ook uit (als ze zin hebben) en zal de deur gesloten blijven voor eventuele andere aanbellers ;)

hifiman

Even als tussendoortje:

Nooit geweten dat er een relatie bestond tussen slechte elco's en spionage  :o

http://www.badcaps.net/pages.php?vid=4

Of dat er een heel site gewijd zou zijn aan "bad caps"  ;D

Kjelt

Ja dat wist ik maar dacht dat het een ex-werknemer was die dacht "o dat kan ik ook" en een eigen bedrijf had opgericht. Die elco's hebben meer schade toegebracht dan ze gekost hebben.
Een van de redenen dat ik altijd of Panasonic (matshushita) of Rubycon of dat soort kwaliteits elco's verlang (eis)  :D
Andere elco bedrijven overdrijven hun specs wat zodat ze meer winst krijgen (vooral chinese bedrijven) dus kijk niet raar op als je elco met een waarde van 1000uF/ 100V er maar 900uF heeft en het bij 95V al begeeft.

Ander nog groter probleem in de elektronica wereld is het rebranden en reusen van componenten. Zo zijn er talloze processoren, geheugenchips etc die 2e hands gerebrand (lasermarked) worden door chinese malafide bedrijven en dit heeft bedrijven als Dell, ASUS , Kingston etc. al in grote verlegenheid gebracht. Bijna niet van echt te onderscheiden en er zijn hele testafdelingen opgericht om dit soort ellende te voorkomen. Het was zelfs zo erg dat een officiele Kingston dealer illegale modules verkocht zonder het zelf te weten oftewel de hele lijn was geinfiltreerd  :(

hifiman

 :nervous:  :blink:  :-X

Bedankt voor deze toevoeging(en)  :)

hifiman

Onlangs op e-bay nog een setje originele Cardas Hexlink interlinks gescoord welke ik vanmiddag even, vlak voor sluitingstijd, bij het postkantoor ga ophalen  :pompom:

Reden voor de aanschaf is, naast het feit dat dit touwtje (ik had reeds 1 setje voor de stereo) heel goed bevalt, ze erg zeldzaam beginnen te worden, mijn bestaande setje geen originele pluggen heeft en deze wel en ik deze voor een redelijke prijs deze heb kunnen overnemen.  ;)

Of ik de tweede set ook direkt ga toepassen of dat deze voorlopig in de la verdwijnt, weet ik nog even niet, maar je kan er maar eentje extra hebben liggen  :) De bedoeling is om deze "nieuwe" set met originele pluggen in te gaan zetten op de stereo, het setje dat dat vrij komt ga ik eens rustig bekijken of ik daar wellicht weer de originele pluggen aan kan zetten.


hifiman

Het was er nog niet van gekomen om het hier neer te pennen, maar onlangs een Beyer Dynamic DT770 koptelefoon aangeschaft. Reden van de aanschaf is om toch muziek te kunnen luisteren als de vrouw aan het videochatten is met haar familie in verweggistan.

Op zich klinkt het ding best goed, alleen vind ik het hoog veel te prominent aanwezig, hetgeen wellicht te maken heeft met de wat hoge impedantie van deze hoofdtelefoon.  Ik moet dus nog even kijken wat hier aan te doen (losse DHZ hoofdtelefoon versterker is eventueel een optie).

Ik heb er niet al teveel voor betaald dus ik kan hem altijd weer voor dezelfde prijs wegdoen als het niks gaat worden  ;)



Kjelt

Citaat van: Audioloog op maart 29, 2010, 10:57:18
Het was er nog niet van gekomen om het hier neer te pennen, maar onlangs een Beyer Dynamic DT770 koptelefoon aangeschaft. Reden van de aanschaf is om toch muziek te kunnen luisteren als de vrouw aan het videochatten is met haar familie in verweggistan.

Op zich klinkt het ding best goed, alleen vind ik het hoog veel te prominent aanwezig, hetgeen wellicht te maken heeft met de wat hoge impedantie van deze hoofdtelefoon.  Ik moet dus nog even kijken wat hier aan te doen (losse DHZ hoofdtelefoon versterker is eventueel een optie).

Ik heb er niet al teveel voor betaald dus ik kan hem altijd weer voor dezelfde prijs wegdoen als het niks gaat worden  ;)
Grappig ik heb zelf de 990 en vind hem juist wat aan de zware kant (veel bass)  :D  Wellicht eens een keer bij je beluisteren, ruilen we ze om  :D

scrutinizer

Voor je het weet schaf je niets meer aan, pas je niets meer toe, hou je de deur gesloten en kom je na gebruik van medicatie weer eens naar buiten om mondjesmaat het daglicht te 'durven' aanschouwen. :lookaround:

Een slechte batch komt m.i. voor in ieder fabricageproces bij 'elke' fabrikant.

Leeuwen en beren,

:coffee:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: Kjelt op maart 29, 2010, 11:09:59
Grappig ik heb zelf de 990 en vind hem juist wat aan de zware kant (veel bass)  :D  Wellicht eens een keer bij je beluisteren, ruilen we ze om  :D
Klinkt als een mooie deal  :D Echter, ik moet echt een gesloten modelletje hebben want anders schiet ik het doel voorbij  ;)

hifiman

Citaat van: scrutinizer op maart 29, 2010, 11:14:14
Leeuwen en beren,

:coffee:

Anton.
Geen leeuwen en beren hier momenteel hoor Anton  ;)
Dat koptelefoon verhaal was meer even een tussendoortje, als ik me er druk om had gemaakt was ik er al eerder (in dit topic) over begonnen  ^-^

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op maart 29, 2010, 11:22:20
Geen leeuwen en beren hier momenteel hoor Anton  ;)
Dat koptelefoon verhaal was meer even een tussendoortje, als ik me er druk om had gemaakt was ik er al eerder (in dit topic) over begonnen  ^-^

:smile:

Ik doelde eigenlijk meer op het dunne lijntje between badcaps and badlands.

;)

Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op maart 29, 2010, 11:29:09
:smile:

Ik doelde eigenlijk meer op het dunne lijntje between badcaps and badlands.

;)

Anton
Ah ok, dat verhaal  :) Was puur even ter info nadat iemand mij gisteren even vertelde over de bad caps site en zijn ervaringen met bolle elco's op een aantal pc moederborden  :baaa:

hifiman

Helaas sinds de transporter modificatie nog niet echt veel kunnen luisteren (visite, onverwacht overwerk  :-X) , maar ik wilde toch even opmerken dat wat ik tot nu toe gehoord heb toch aardig richting hoog-eind begint te gaan   :notify: :music:

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op maart 30, 2010, 17:57:55
Helaas sinds de transporter modificatie nog niet echt veel kunnen luisteren (visite, onverwacht overwerk  :-X) , maar ik wilde toch even opmerken dat wat ik tot nu toe gehoord heb toch aardig richting hoog-eind begint te gaan   :notify: :music:
watch out!!! Hoge bomen vangen veel wind dus steek het hoofd niet boven het maaiveld uit. :sneaky2:

;)

Anton. 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op april  1, 2010, 10:55:48
watch out!!! Hoge bomen vangen veel wind dus steek het hoofd niet boven het maaiveld uit. :sneaky2:

;)

Anton.  
Ik hou me gedeisd tijdens het luisteren komend (lang) paasweekend  :hehe:

Harry HT

Hi,
Citaat van: Audioloog op maart 30, 2010, 17:57:55
Helaas sinds de transporter modificatie nog niet echt veel kunnen luisteren (visite, onverwacht overwerk  :-X) , maar ik wilde toch even opmerken dat wat ik tot nu toe gehoord heb toch aardig richting hoog-eind begint te gaan   :notify: :music:
Wat gaaf dat het jullie gelukt is, Anton =  8)

Fijne paasdagen !


gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman


Deleted member

Wow! :o Dat was een serieuze mod en een soldeerkampioen aan 't werk zeg! In eerste instantie dacht ik dat jullie alle SMD rommel hadden weggegooid omdat je 't specifieke gedeelte van de Transporter niet meer zou gebruiken maar toen ik beter keek naar de foto eronder zag ik dat 't om 't zelfde gedeelte van de printplaat ging en alles weer terug was gezet met betere parts. Wat een gepriegel moet dat geweest zijn zeg, respect!  :clapping:

Je schreef "Linn beware!" dus ik ben benieuwd naar een vergelijkende review en de prijs van de Audioloog/Scrutinizer versie!  ;)

hifiman

Citaat van: Antoine op april  2, 2010, 13:19:59
Wow! :o Dat was een serieuze mod en een soldeerkampioen aan 't werk zeg! In eerste instantie dacht ik dat jullie alle SMD rommel hadden weggegooid omdat je 't specifieke gedeelte van de Transporter niet meer zou gebruiken maar toen ik beter keek naar de foto eronder zag ik dat 't om 't zelfde gedeelte van de printplaat ging en alles weer terug was gezet met betere parts. Wat een gepriegel moet dat geweest zijn zeg, respect!  :clapping:
Inderdaad een stukje vakwerk. Op zich zou ik ook best in staat zijn om een dergelijke mod te doen (excl. de voicing die Anton heeft gedaan natuurlijk) echter het gepriegel gedeelte gaat me niet zo goed af, daarnaast werkt Anton vele malen netter dan ik  ;) Van mij hadden ze dat smd nooit hoeven uitvinden/toepassen in de audio branche  :baaa:

Citaat van: Antoine op april  2, 2010, 13:19:59
Je schreef "Linn beware!" dus ik ben benieuwd naar een vergelijkende review en de prijs van de Audioloog/Scrutinizer versie!  ;)
Scherp opgemerkt  ;)
Ik heb hier destijds een Linn Majik DS van BB&G een aantal dagen te leen gehad. Op basis van (mijn herinnering van) wat ik toen gehoord had ben ik geneigd te zeggen dat mijn transporter het gaat winnen hiervan. Echter ik besef ook dat dit ten eerste lang geleden is en ten tweede in een andere set (veel gewijzigd sindsdien). Ik moet dus erg voorzichtig zijn met wat ik roep, maar laat ik het zo zeggen, ik durf de uitdaging wel aan  ;)

Vandaag eindelijk eens de tijd en rust om lekker wat uurtjes muziek te luisteren, de burson audio opamps zijn nog niet helemaal ingespeeld maar het klinkt al erg  :music:

Groetjes,

Ronald

Deleted member

Haha, ik herken een karaktertrek die ik al eerder bij je zag en ook bij mezelf zie: soms wat ongeduldig! ;) Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat andere zaken ook een rol spelen hoor, training en ervaring (met gevolg handigheid en inzicht in waar te beginnen) en een vaste hand lijken me ook vereist. Is smd zo veel slechter trouwens dan dan de 'old skool' R, C en L's? Zo ja dan moet ik Scrutinizer maar eens inhuren want m'n Lyngdorf bulkt van de smd componenten zag ik toen ik 'm van de week open had!  ;D

Hee, het is een vrij land je mag roepen wat je wil!  :P Maar het vergelijk lijkt me leuk voor je om te doen, to see if the hard work has paid off!  :)

Veel luisterplezier vandaag, geniet er van! :pompom: Ik ga straks hetzelfde doen en vanavond lekker een filmpje kijken! :popcorn:

hifiman

Citaat van: Antoine op april  2, 2010, 13:42:57
Haha, ik herken een karaktertrek die ik al eerder bij je zag en ook bij mezelf zie: soms wat ongeduldig! ;)
Does it show?  ;)

Citaat van: Antoine op april  2, 2010, 13:42:57
Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat andere zaken ook een rol spelen hoor, training en ervaring (met gevolg handigheid en inzicht in waar te beginnen) en een vaste hand lijken me ook vereist.
Exactly!

Citaat van: Antoine op april  2, 2010, 13:42:57
Is smd zo veel slechter trouwens dan dan de 'old skool' R, C en L's? Zo ja dan moet ik Scrutinizer maar eens inhuren want m'n Lyngdorf bulkt van de smd componenten zag ik toen ik 'm van de week open had!  ;D
Dat hoor je mij niet zeggen en heb ik ook zeker niet bedoeld. Wel klinkt een discrete Burson Audio opamp beter (mijn mening en ervaring) dan een chippie (al dan niet SMD).  ;)

Citaat van: Antoine op april  2, 2010, 13:42:57
Hee, het is een vrij land je mag roepen wat je wil!  :P Maar het vergelijk lijkt me leuk voor je om te doen, to see if the hard work has paid off!  :)
Ach, heb er zelf weinig behoefte aan eigenlijk  :P

Citaat van: Antoine op april  2, 2010, 13:42:57
Veel luisterplezier vandaag, geniet er van! :pompom: Ik ga straks hetzelfde doen en vanavond lekker een filmpje kijken! :popcorn:
Van hetzelfde Antoine!  :coffee:  :popcorn:

Kjelt

SMD heeft veel voordelen waaronder bv EMC (vb geen pootjes aan de torren die als antennes werken bij hoge frequenties).
Voor audio is dit vooral interessant bij die plekken waar hoge frequenties spelen zoals bij de 1bit DAC's enzo.
Nadelen ook genoeg zoals levensduur verbinding (alleen gesoldeerd en gelijmd geen mechanische klemverbinding meer) en de afmetingen.
Wat dat betreft gaat de hobbie verloren want je hebt al weerstanden die er uit zien als stuifmeel (0102 geloof ik). Niet meer door een mens te (de)solderen.
Wat die discreet opgebouwde opamps betreft dat kan heel goed beter zijn dan een opamp in een dil8 behuizing alhoewel die ook steeds beter worden (laser tuned etc.).
Die discreet opgebouwde opamps zouden ook heel goed in smd techniek te maken zijn vermoed ik tenzij die torren speciaal gematched zijn.

Staaled

Citaat van: Audioloog op april  2, 2010, 13:27:02

Ik heb hier destijds een Linn Majik DS van BB&G een aantal dagen te leen gehad. Op basis van (mijn herinnering van) wat ik toen gehoord had ben ik geneigd te zeggen dat mijn transporter het gaat winnen hiervan. Echter ik besef ook dat dit ten eerste lang geleden is en ten tweede in een andere set (veel gewijzigd sindsdien). Ik moet dus erg voorzichtig zijn met wat ik roep, maar laat ik het zo zeggen, ik durf de uitdaging wel aan  ;)

Fraaie mods !


De Linn heeft echter inmiddels wél de Dynamik en Cara stap gemaakt. ;)  :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Respect wat jij en Anton met apparatuur durven te doen. Zeker als het op SMD aankomt :worship:

Veel luisterplezier!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: Hipster op april  2, 2010, 15:15:13
Fraaie mods !


De Linn heeft echter inmiddels wél de Dynamik en Cara stap gemaakt. ;)  :music:
Zegt me even niks helaas  :-[